abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214506662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is via natuurlijk mutatie Omikron geweest
Dan heb je het over het einde van de pandemie. Dat is niet waar ik op doelde. Ik doelde op het feit dat tegenwoordig vrijwel iedereen afweer heeft opgebouwd tegen corona.
pi_214506809
Wat dan wel weer een beetje lollig was, hem vertellen dat BBB bij zowat alles gewonnen had met de verkiezingen.
pi_214507177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar begrijp ik nou goed dat jij vindt dat iedereen die klachten heeft die passen bij corona zich moet laten testen voordat die naar buiten gaat?

Of alleen in bijzondere omstandigheden, zoals wanneer je op bezoek gaat naar een verzorgingstehuis?
Dat heb je heel erg verkeerd begrepen.

Bij mij is het een behoorlijke bijzonderheid qua omstandigheden.

Hopelijk bereik ik er iemand mee. Denk gewoon even na en peur dat staafje door je neus.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 14:52:58 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214507712
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, jij bent die Echte Kerel. Hoeveel opa's en oma's heb je door dat stoere gedrag al het hoekje om laten gaan?
Ik doelde meer op jouw onzin over poging tot doodslag. Moet lastig vol te houden zijn zulke poppenkast.

Geen idee hoeveel opa's en oma's het hoekje om zijn gegaan doordat life happens.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214507999
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
En grieptesten hebben we volgens mij nooit gehad.
"De griep" is wel een specifiek virus, maar zo wordt het tegenwoordig niet meer gebruikt. Je bent verkouden als je er weinig last van hebt, alleen wat hoesten, en je hebt griep als je er een paar dagen voor in bed blijft. Maar dat zegt niets over de boosdoener. Dat hoeft ook geen virus te zijn, ik heb bijvoorbeeld een paar maanden geleden een paar weken in bed liggen hoesten door een bacterie (omdat iemand bij de kapper naast me kwam zitten en heftig ging zitten hoesten zonder ook maar zijn hand voor zijn mond te houden). En dat noemen we dus ook een griepje. En als je daar geneesmiddelen voor krijgt, zoals in mijn geval een antibioticakuur, dan was je gewoon ziek. Het is vaak ook niet bekend welke ziekteverwekker het nu precies was.

De griepprik is een cocktail van alle vaccins die we gemaakt hebben tegen de ziektekiemen waarvan we verwachten dat ze dat jaar de kop op gaan steken. Hoe veel dat er zijn varieert per jaar, maar de kans is heel groot dat het er steeds meer worden omdat we tegenwoordig veel beter en sneller vaccins kunnen maken, met minder bijwerkingen. Dus nu minder dan tien en in de toekomst tientallen. En daar redden we ieder jaar hier in Nederland al gauw 100.000 levens mee.
pi_214508021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik doelde meer op jouw onzin over poging tot doodslag. Moet lastig vol te houden zijn zulke poppenkast.

Geen idee hoeveel opa's en oma's het hoekje om zijn gegaan doordat life happens.
Je hebt het woord empathie misschien wel eens gehoord, maar je hebt duidelijk geen flauw idee wat het betekent.
pi_214508054
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat heb je heel erg verkeerd begrepen.

Bij mij is het een behoorlijke bijzonderheid qua omstandigheden.

Hopelijk bereik ik er iemand mee. Denk gewoon even na en peur dat staafje door je neus.
Gelet op de omstandigheden die je noemt snap ik het inderdaad. Maar goed, ik dacht ook ergens van iemand anders gelezen te hebben dat iemand die gewoon naar zijn werk gaat met een loopneus als crimineel gezien moet worden, dus ik las het denk ik teveel met die vibe in mijn achterhoofd.
pi_214508185
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gelet op de omstandigheden die je noemt snap ik het inderdaad. Maar goed, ik dacht ook ergens van iemand anders gelezen te hebben dat iemand die gewoon naar zijn werk gaat met een loopneus als crimineel gezien moet worden, dus ik las het denk ik teveel met die vibe in mijn achterhoofd.
Als je dacht dat ik dat heb gezegd, dan heb je het fout.

Er zijn, zoals je zelf al zei, inderdaad mensen die het hele jaar door een loopneus hebben. Daar hoor ik ook bij. Maar ik weet ook meteen wanneer het een "gewone" loopneus is en wanneer er meer aan de hand is. En als je wat verkouden bent kun je best gaan werken, alhoewel het dan wel netjes zou zijn als je een mondmasker op zou zetten, wat je in Azië veel ziet. (Wat ik ook nog steeds doe als ik naar de supermarkt moet als ik ziek ben.)

Als je wel eens moet hoesten en je doet dat in je elleboog of hand (maar dan geen handen schudden of meteen ontsmetten), dan is dat goed te doen. Maar als je iedere paar minuten de zaak rond staat te sproeien, dan ben je heel asociaal bezig en dan mag daar best actie op ondernomen worden.
pi_214508187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"De griep" is wel een specifiek virus, maar zo wordt het tegenwoordig niet meer gebruikt. Je bent verkouden als je er weinig last van hebt, alleen wat hoesten, en je hebt griep als je er een paar dagen voor in bed blijft. Maar dat zegt niets over de boosdoener. Dat hoeft ook geen virus te zijn, ik heb bijvoorbeeld een paar maanden geleden een paar weken in bed liggen hoesten door een bacterie (omdat iemand bij de kapper naast me kwam zitten en heftig ging zitten hoesten zonder ook maar zijn hand voor zijn mond te houden). En dat noemen we dus ook een griepje. En als je daar geneesmiddelen voor krijgt, zoals in mijn geval een antibioticakuur, dan was je gewoon ziek. Het is vaak ook niet bekend welke ziekteverwekker het nu precies was.

De griepprik is een cocktail van alle vaccins die we gemaakt hebben tegen de ziektekiemen waarvan we verwachten dat ze dat jaar de kop op gaan steken. Hoe veel dat er zijn varieert per jaar, maar de kans is heel groot dat het er steeds meer worden omdat we tegenwoordig veel beter en sneller vaccins kunnen maken, met minder bijwerkingen. Dus nu minder dan tien en in de toekomst tientallen. En daar redden we ieder jaar hier in Nederland al gauw 100.000 levens mee.
Ik ben op de hoogte hoor. Sterker nog, ik ben iemand die risicogroep is en daarom ook die griepprik aangeboden krijgt. Waar ik verder geen gehoor aan geef omdat theorie en praktijk een beetje divergerend zijn hier (feitelijk ben ik in veel betere conditie dan gemiddeld).

Maar zoals je zelf al constateert is de griepprik op zichzelf een hele effectieve methode om de bevolking te beschermen. Overigens verbaast mij het getal van 100.000 wel. Ik meen dat ongeveer de helft van de mensen die uitgenodigd worden zich laat vaccineren en ongeveer 5.000 mensen sterven door de griep. Nou snap ik dat de groep mensen die niet komen niet homogeen zal zijn met de groep die wel op komen dagen, maar het verschil is wel erg groot.
pi_214508431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben op de hoogte hoor. Sterker nog, ik ben iemand die risicogroep is en daarom ook die griepprik aangeboden krijgt. Waar ik verder geen gehoor aan geef omdat theorie en praktijk een beetje divergerend zijn hier (feitelijk ben ik in veel betere conditie dan gemiddeld).

Maar zoals je zelf al constateert is de griepprik op zichzelf een hele effectieve methode om de bevolking te beschermen. Overigens verbaast mij het getal van 100.000 wel. Ik meen dat ongeveer de helft van de mensen die uitgenodigd worden zich laat vaccineren en ongeveer 5.000 mensen sterven door de griep. Nou snap ik dat de groep mensen die niet komen niet homogeen zal zijn met de groep die wel op komen dagen, maar het verschil is wel erg groot.
Mensen van 60 jaar en ouder of in een risicogroep. De gemiddelde levensverwachting is 81,6 jaar, dus op 17,8 miljoen mensen zijn dat er 4,7 miljoen. Tel er nog 0,3 miljoen bij uit de risicogroepen. Als de helft daarvan die prik gaat halen en er van die groep dan 4% niet overlijd aan 1 van die ziektes, zijn er 100.000 minder mensen dood gegaan. Maar natuurlijk kunnen we dat nooit zeker weten.

Dat zijn dan dus wel alle ziektes waarvan een vaccin in die prik zit en niet alleen influenza.
pi_214508485
Ik zou maar zo snel mogelijk gevaccineerd raken als ik anti-vaxxer was:
quote:
https://www.hartvannederl(...)art-en-vaatproblemen

Een nieuw groot onderzoek onder bijna alle volwassenen in Engeland toont aan dat COVID-19 vaccinaties het risico op hartproblemen verlagen. De studie, gepubliceerd in Nature Communications, onderzocht de effecten van de eerste, tweede en boosterdoses van verschillende vaccins op hart- en vaatziekten.

Uit het onderzoek van de medische dossiers van bijna 46 miljoen volwassen Engelsen blijkt dat na elke dosis van zowel Pfizer, Moderna als AstraZeneca, de kans op trombose en hartaanvallen afnam. Zo was de kans op een hartaanval of beroerte 27 procent lager na de tweede dosis AstraZeneca en 20 procent lager na de tweede dosis Pfizer.

Ook het risico op longembolie en diepe veneuze trombose nam af, met 32 procent minder kans na de tweede dosis AstraZeneca en 23 procent minder kans na de tweede dosis Pfizer. "Het risico op veelvoorkomende hartproblemen was over het algemeen lager na elke vaccinatie," schrijven de onderzoekers.
pi_214508935
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zou maar zo snel mogelijk gevaccineerd raken als ik anti-vaxxer was:
[..]

Barking up the wrong tree in het kwadraat lijkt mij dat.
pi_214509771
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Barking up the wrong tree in het kwadraat lijkt mij dat.
Als jij dat vindt, prima. Hier past het prima bij wat mij betreft.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:56:50 #114
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214510313
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt het woord empathie misschien wel eens gehoord, maar je hebt duidelijk geen flauw idee wat het betekent.
Empathie werkt bij jou met name 1 kant op heb ik het idee.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214511863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Empathie werkt bij jou met name 1 kant op heb ik het idee.
Ah, jij vind dat maar onzin en daar hebben andere mensen maar rekening mee te houden. Duidelijk.
pi_214512606
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Er zijn, zoals je zelf al zei, inderdaad mensen die het hele jaar door een loopneus hebben. Daar hoor ik ook bij. Maar ik weet ook meteen wanneer het een "gewone" loopneus is en wanneer er meer aan de hand is.

[..]
Iedereen voor opa-en-oma-moordenaar uitmaken, maar zelf nog te lui zijn om een corona(zelf)testje te doen. :') _O-
  donderdag 1 augustus 2024 @ 20:51:26 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214513465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, jij vind dat maar onzin en daar hebben andere mensen maar rekening mee te houden. Duidelijk.
Ja, want voor poging tot doodslag de cel in toch als je niet kiplekker komt werken?

Empathie.
pi_214514534
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Iedereen voor opa-en-oma-moordenaar uitmaken, maar zelf nog te lui zijn om een corona(zelf)testje te doen. :') _O-
Het zal je misschien verbazen, maar er zijn meer ziektes die jij "een verkoudheid" noemt dan influenza en corona.
pi_214514639
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, want voor poging tot doodslag de cel in toch als je niet kiplekker komt werken?

Empathie.
Zolang het blijft bij een beetje snotteren en je rekening houd met de mensen om je heen: geen probleem. Zodra je iedereen gaat lopen besproeien met ziektekiemen: oppakken die hap.

Maar dat had ik al gepost. Je bent hier alleen aan het trollen en misschien probeer je ook zieltjes te winnen bij de mensen die Andrew Tate een groot voorbeeld vinden.
pi_214514971
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het zal je misschien verbazen, maar er zijn meer ziektes die jij "een verkoudheid" noemt dan influenza en corona.
Gelukkig weet jij op basis van je loopneus wat je onder de leden hebt. Iets met een splinter en een balk in ogen...
pi_214515076
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:52 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Gelukkig weet jij op basis van je loopneus wat je onder de leden hebt. Iets met een splinter en een balk in ogen...
95% van de keren dat je ziek bent weet je niet wat het was. En dat is alleen omdat je voor sommige ziektes getest kunt worden. Maar als je continu een loopneus hebt, weet je het wel als het geen gewone loopneus is.

Maar, als jij wel altijd precies weet welke ziekte je hebt, dan kun je bergen geld verdienen met medisch onderzoek. Dus ik zou zeggen: meteen solliciteren!
pi_214515091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
95% van de keren dat je ziek bent weet je niet wat het was. En dat is alleen omdat je voor sommige ziektes getest kunt worden. Maar als je continu een loopneus hebt, weet je het wel als het geen gewone loopneus is.

Maar, als jij wel altijd precies weet welke ziekte je hebt, dan kun je bergen geld verdienen met medisch onderzoek. Dus ik zou zeggen: meteen solliciteren!
Nee dat weet je niet.
pi_214515129
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee dat weet je niet.
Ok, ik geloof meteen dat jij dat als medisch wonder allemaal veel beter weet dan gewone mensen.
pi_214515170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Als jij dat vindt, prima. Hier past het prima bij wat mij betreft.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat je een antivaxxer niet gaat overtuigen met zoiets als wetenschap, want dan waren ze geen antivaxxer geweest.
pi_214515259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 22:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, ik geloof meteen dat jij dat als medisch wonder allemaal veel beter weet dan gewone mensen.
Jij beweert hier te weten of je een "gewone" loopneus hebt of dat je iets onder de leden hebt, niet ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')