Als niet 'hen' willen zeggen tegen 1 persoon betekent dat je asociaal bent, dan ben ik maar asociaal.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof je niet hebt aangepast toen er andere nieuwe woorden in het woordenboek kwamen. Nee, ik wil niet tokkies zeggen dat accepteer ik niet dat nieuwe woord, ik blijf asocialen zeggen!
Niet, maar daar ligt wel mijn grens.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar bij aanspreken maakt het toch sowieso niet uit? Dat is 'je' of 'jij' (of 'u'), dus je hoeft toch helemaal niemand met 'hen' aan te spreken?
En zelfs dan, hoe vaak loop je daar nu tegenaan? Als iemand tegen mij zegt liever met 'hen' aangeduid te worden, dan is dat prima. Maar er is welgeteld nog nooit iemand die dat direct tegen me heeft gezegd.
Op tv zie je Raven van Dorst. Zij is geboren met zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken. Zij heeft aangegeven graag met 'hen' aangesproken te willen worden. In dit specifieke geval wil ik 'hen' wel gebruiken.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar bij aanspreken maakt het toch sowieso niet uit? Dat is 'je' of 'jij' (of 'u'), dus je hoeft toch helemaal niemand met 'hen' aan te spreken?
En zelfs dan, hoe vaak loop je daar nu tegenaan? Als iemand tegen mij zegt liever met 'hen' aangeduid te worden, dan is dat prima. Maar er is welgeteld nog nooit iemand die dat direct tegen me heeft gezegd.
quote:Op maandag 29 juli 2024 10:47 schreef Cruzinats het volgende:
Het wordt jongeren ook letterlijk door de strot gedrukt, vooral die transgender propaganda werkt echt averechts volgensmij.
Jongeren willen altijd trappen tegen de status-quo en momenteel is dat de woke cultuur die heerst.
Er is ook een vreemde coalitie van moslims (zoals Andrew Tate) en figuren als Baudet en Van Meijeren die anderen opjutten tegen moslims.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kijk eens naar de etnische samenstelling van een gemiddelde schoolklas tegenwoordig, en je krijgt een antwoord waarom die acceptatie toch zo laag is.
Ik geloof wel in 'privilege'. Ik heb in verschillende landen gewoond, woon nu in het VK, en je merkt gewoon dat je geregeld niet helemaal door hebt wat er gaande is. Of je verstaat elk woord van wat er gezegd is, maar begrijpt totaal niet wat er bedoeld wordt. Ook moeten we helemaal uitzoeken hoe het zit met scholen enzo hier, terwij liemand die hier opgroeit dat weet. Bijv dat een heel belangrijke factor die je mee moet nemen bij het zoeken naar een huis, is binnen welke catchment areas van scholen het valt. Daar hadden wij geen idee van. In Nederland is dat veel minder, het verschil in scholen, maar hier, als je pech hebt, kan het gewoon zijn dat de scholen in je catchment gebied bepaalde vakken uberhaupt niet aanbieden, en je daardoor dus geen kans hebt om toegelaten te worden op bepaalde opleidingen en universiteiten, tenzij je ouders jaarlijkse tienduizenden ponden op tafel leggen voor een 'public' school (en public schoon zijn dus prive scholen, om het makkelijk te maken). Dan sta je gewoon achter als kind als je naar school gaat.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet in White privilege. Dat blanken hier makkelijker hogerop komen, ligt puur aan 't feit dat ze er ook harder voor werken. Als een kind op school zijn best doet, kan hij een hogere opleiding volgen en een betere baan bemachtigen. Als een kind op school zich op voorhand al achtergesteld voelt en er daarom maar met de pet naar gooit, dan wordt dat een self fulfilling prophecy.
Zo zijn er ook veel zwarten die niet voor een blanke baas willen werken en daarom maar niet werken, of 'voor zichzelf beginnen', drugscircuit e.d.
Hoe vaak ben je er tegenaan gelopen in het dagelijks leven?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet, maar daar ligt wel mijn grens.
En wat je absoluut niet moet doen bij mensen die zich als 'hen' identificeren is ze aanspreken met enkelvoudige aanspreekvormen, want dat is super-intolerant of zo.
Compromis: ik gebruik wel de eigennaam.
Daarom zeg ik toch ook: daar ligt mijn grens.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je er tegenaan gelopen in het dagelijks leven?
Maak je het in je hoofd niet groter dan het daadwerkelijk is?
Ik vind jouw gebrek aan kennis niet een privilege kwestie, je kan dit allemaal gewoon opzoeken lijkt mij.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik geloof wel in 'privilege'. Ik heb in verschillende landen gewoond, woon nu in het VK, en je merkt gewoon dat je geregeld niet helemaal door hebt wat er gaande is. Of je verstaat elk woord van wat er gezegd is, maar begrijpt totaal niet wat er bedoeld wordt. Ook moeten we helemaal uitzoeken hoe het zit met scholen enzo hier, terwij liemand die hier opgroeit dat weet. Bijv dat een heel belangrijke factor die je mee moet nemen bij het zoeken naar een huis, is binnen welke catchment areas van scholen het valt. Daar hadden wij geen idee van. In Nederland is dat veel minder, het verschil in scholen, maar hier, als je pech hebt, kan het gewoon zijn dat de scholen in je catchment gebied bepaalde vakken uberhaupt niet aanbieden, en je daardoor dus geen kans hebt om toegelaten te worden op bepaalde opleidingen en universiteiten, tenzij je ouders jaarlijkse tienduizenden ponden op tafel leggen voor een 'public' school (en public schoon zijn dus prive scholen, om het makkelijk te maken). Dan sta je gewoon achter als kind als je naar school gaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat het in het dagelijks leven erg meevalt. Het is vooral media en social media dat de boel opkloptquote:Op maandag 29 juli 2024 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je er tegenaan gelopen in het dagelijks leven?
Maak je het in je hoofd niet groter dan het daadwerkelijk is?
Dat Engelse schoolsysteem is ook één van de meest ingewikkelde.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik geloof wel in 'privilege'. Ik heb in verschillende landen gewoond, woon nu in het VK, en je merkt gewoon dat je geregeld niet helemaal door hebt wat er gaande is. Of je verstaat elk woord van wat er gezegd is, maar begrijpt totaal niet wat er bedoeld wordt. Ook moeten we helemaal uitzoeken hoe het zit met scholen enzo hier, terwij liemand die hier opgroeit dat weet. Bijv dat een heel belangrijke factor die je mee moet nemen bij het zoeken naar een huis, is binnen welke catchment areas van scholen het valt. Daar hadden wij geen idee van. In Nederland is dat veel minder, het verschil in scholen, maar hier, als je pech hebt, kan het gewoon zijn dat de scholen in je catchment gebied bepaalde vakken uberhaupt niet aanbieden, en je daardoor dus geen kans hebt om toegelaten te worden op bepaalde opleidingen en universiteiten, tenzij je ouders jaarlijkse tienduizenden ponden op tafel leggen voor een 'public' school (en public schoon zijn dus prive scholen, om het makkelijk te maken). Dan sta je gewoon achter als kind als je naar school gaat.
Daar gaat het niet om. Als je opgroeit in een bepaalde omgeving is het gewoon veel makkelijker die omgeving te begrijpen en kennen, dat is deel van 'privilege'. Dat ik er meer moeite voor moet doen om op gelijke hoogte te komen ('gewoon opzoeken'), geeft al aan dat ik een achterstand heb. En er zijn heel veel dingen waar je niet bij nadenkt, omdat er vanuit je achtergrond geen reden is om die op te zoeken. Waarom zou je iets op gaan zoeken als je er geen reden voor hebt?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind jouw gebrek aan kennis niet een privilege kwestie, je kan dit allemaal gewoon opzoeken lijkt mij.
Dat klassesysteem sluimert door die maatschappij heen.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als je opgroeit in een bepaalde omgeving is het gewoon veel makkelijker die omgeving te begrijpen en kennen, dat is deel van 'privilege'. Dat ik er meer moeite voor moet doen om op gelijke hoogte te komen ('gewoon opzoeken'), geeft al aan dat ik een achterstand heb. En er zijn heel veel dingen waar je niet bij nadenkt, omdat er vanuit je achtergrond geen reden is om die op te zoeken. Waarom zou je iets op gaan zoeken als je er geen reden voor hebt?
Daar gaat het wel om, dat wat jij noemt is geen privilege.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als je opgroeit in een bepaalde omgeving is het gewoon veel makkelijker die omgeving te begrijpen en kennen, dat is deel van 'privilege'. Dat ik er meer moeite voor moet doen om op gelijke hoogte te komen ('gewoon opzoeken'), geeft al aan dat ik een achterstand heb. En er zijn heel veel dingen waar je niet bij nadenkt, omdat er vanuit je achtergrond geen reden is om die op te zoeken. Waarom zou je iets op gaan zoeken als je er geen reden voor hebt?
quote:Een privilege of voorrecht is een recht dat aan een persoon, een groep personen of een organisatie wordt toegekend om deze meer of andere rechten te geven dan waarop men normaal aanspraak maakt. Men verkrijgt een voorrecht.
Ik ken dan wel weer een homo en een lesbienne waarvan de ouders het niet weten. Beiden niet-Nederlanders (VK en Portugal). Kan me dat niet voorstellen, heb zelf nooit gedacht dat mijn ouders er een issue van zouden maken als ik homo zou zijn geweest.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:42 schreef Tekaschi het volgende:
Ken niemand die tegen homoseksualiteit is, is gewoon de normaalste zaak van de wereld geworden. 20/30 jaar geleden was het nog "nieuw" en "spannend" en waren mensen vooral geïnteresseerd. Maar echt mensen die het niet accepteren heb ik in mijn kringen nooit meegemaakt, misschien ook omdat we ook wel wat homo's/lesbiennes in onze kringen hebben. Hoewel één vader die moeite had dat zijn zoon homo was, accepteert hem nu wel, accepteerde het eigenlijk vroeger ook wel maar had er moeite mee. Vooral moeite met hoe de samenleving tegen zijn zoon aan zou kijken.
Maar je zou toch verwachten dat de jongere generatie er meer acceptatie voor heeft, ze groeien ermee op, iedereen kent toch wel een homo inmiddels, is het niet in de vriendenkring dan is het wel op het werk.
Acceptatie hoeft ook niet perse, maar respecteer hun keuzes en laat ze met rust, mensen hoeven er niet achter te staan maar val ze niet af of val ze niet aan.
Jep, Engelsen houden heel erg van het klassensysteem. Kleine dingetjes. De eerste dag op mijn werk had ik mijn auto geparkeerd op de parkeerplaats van de directeur (er staan geen bordjes ofzo bij de parkeerplaatsen). Dat soort dingetjes. Ook openlijke (gefundeerde en/of opbouwende) kritiek naar mensen in hogere functies is iets wat je zelden hoort.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat klassesysteem sluimert door die maatschappij heen.
Het gaat er in deze om dat bepaalde groepen een voorsprong (en daardoor dus voorrecht) hebben in een maatschappij/omgeving.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om, dat wat jij noemt is geen privilege.
[..]
Ja, vaak centjes.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het gaat er in deze om dat bepaalde groepen een voorsprong (en daardoor dus voorrecht) hebben in een maatschappij/omgeving.
Denk dat hier vooral de Amerikaanse situatie met de Jim Crow wetten bedoeld wordt.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, vaak centjes.
Dat is iets anders dan daar maar een heel ras aan te koppelen.
Met die retoriek hebben mensen die hun school en studie serieus nemen ook een voorrecht tegenover lapzwansen, zij weten dingen die de andere groep moet opzoeken.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het gaat er in deze om dat bepaalde groepen een voorsprong (en daardoor dus voorrecht) hebben in een maatschappij/omgeving.
Precies. Amerikaanse situatie.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:53 schreef Horzula het volgende:
[..]
Denk dat hier vooral de Amerikaanse situatie met de Jim Crow wetten bedoeld wordt.
Mijn ouders kennende hadden ze er totaal geen probleem van gemaakt. Maar we werden er ook al heel vroeg mee geconfronteerd, op een gegeven moment was het gewoon zo normaal als een heteroseksuele relatie. Teveel mensen in onze kringen die homoseksueel zijn, en het is hun goed recht, zolang ze maar gelukkig zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ken dan wel weer een homo en een lesbienne waarvan de ouders het niet weten. Beiden niet-Nederlanders (VK en Portugal). Kan me dat niet voorstellen, heb zelf nooit gedacht dat mijn ouders er een issue van zouden maken als ik homo zou zijn geweest.
https://www.ad.nl/hilvers(...)heeft%20geanalyseerd.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Aantal mensen met niet westerse migratieachtergrond is maar 5-7% van alle mensen in Huizen, Hilversum en Bussum. Ja zal vast de enige reden zijn dat het percentage acceptatie naar 49% is gegaan.
Zijn homo's opdringerig dan? Ken er meerdere, nooit last van.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:41 schreef torentje het volgende:
Als zij niet zo opdringerig waren zouden de homoseksuelen ook wel acceptabel zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |