abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214461619
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Beelen wordt gewoon de basisspeler op die positie. Ik verwacht Geertruida - Beelen - Hancko als achterste 3.

Dus van Trauner zijn we niet meer zo afhankelijk.
Dat hebben we gisteren wel gezien ja. :)
pi_214461704
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dat hebben we gisteren wel gezien ja. :)
Lag niet persé aan Beelen. Net zo min als dat het gisteren aan de kwaliteiten van Hancko lag bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_214461748
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Lag niet persé aan Beelen. Net zo min als dat het gisteren niet aan de kwaliteiten van Hancko lag bijvoorbeeld.
Ik geef Thomas ook absoluut niet de schuld, maar als Kasanwirjo je back-up is hebben we gewoon een gigantisch probleem. (En Hancko speelde wel echt ongelofelijk slecht)
pi_214461760
Thomas was van de basis ook de enige die enigszins zijn broek omhoog hield.
pi_214461779
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Ik geef Thomas ook absoluut niet de schuld, maar als Kasanwirjo je back-up is hebben we gewoon een gigantisch probleem. (En Hancko speelde wel echt ongelofelijk slecht)
Hancko was niet goed inderdaad, maar (vrijwel) iedereen leek gisteren slecht. Komt ook doordat je in een 3-mans verdediging sneller slecht lijkt doordat je continu één op één komt bijvoorbeeld en meer ruimtes hebt dicht te lopen enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_214461798
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Hancko was niet goed inderdaad, maar (vrijwel) iedereen leek gisteren slecht. Komt ook doordat je in een 3-mans verdediging sneller slecht lijkt doordat je continu één op één komt bijvoorbeeld en meer ruimtes hebt dicht te lopen enz.
Daarom ben ik ook een gigantische voorstander van Geert op rechts. :)
  maandag 29 juli 2024 @ 11:37:46 #232
378023 Wotte
wotte!?
pi_214461924
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Daarom ben ik ook een gigantische voorstander van Geert op rechts. :)
Toch niet als wingback?
pi_214461941
Iemand een samenvatting van de analyse van Pieter Zwart over de wedstrijd van gisteren? :)
  maandag 29 juli 2024 @ 11:42:59 #234
378023 Wotte
wotte!?
pi_214461987
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Iemand een samenvatting van de analyse van Pieter Zwart over de wedstrijd van gisteren? :)
Stap 1: schaduw de controlerende middenvelders.

Stap 2: Press de wingbacks.

Stap 3: wacht totdat centrale verdedigers fouten maken in de opbouw

Stap 4: straf dat af.

Nou
  maandag 29 juli 2024 @ 11:45:55 #235
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214462040
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:42 schreef Wotte het volgende:

[..]
Stap 1: schaduw de controlerende middenvelders.

Stap 2: Press de wingbacks.

Stap 3: wacht totdat centrale verdedigers fouten maken in de opbouw

Stap 4: straf dat af.

Nou
Dat stuk op PRO is niet van pieter.
pi_214462065
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:45 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Dat stuk op PRO is niet van pieter.

Met Freek Jansen en Pieter Zwart van hedenochtend.
  maandag 29 juli 2024 @ 11:47:38 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214462066
Of simpel gezegd: dwing de opbouw via Lopez of Nieuwkoop en Feyenoord gaat vanzelf wel fouten maken.

Nooit gedacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 29 juli 2024 @ 11:48:08 #238
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214462082
quote:
Kijk post 211 eens.
  maandag 29 juli 2024 @ 11:49:32 #239
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_214462105
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:57 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan er eigenlijk niet over uit dat Priske per se z'n eigen formatie wil spelen los van hoe Feyenoord de afgelopen jaren succesvol gespeeld heeft en de aanwezige spelers, enorm star. En hij is uitgebreid gescout dus eigenlijk ook raar dat Te Kloese dan bij hem uitkomt.
Toch vind ik 3-4-2-1 met dit materiaal logischer dan 4-3-3 (omdat Minteh en Wieffer weg zijn). Alleen moeten de vleugelverdedigers echt een niveautje hoger dan Lopez en Nieuwkoop, anders gaat het aanvallend wel heel matig worden.

En een middenveld Zerrouki/Geert zien we nooit meer hopelijk.
Makkelijk eerste
  maandag 29 juli 2024 @ 11:50:13 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214462113
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Toch vind ik 3-4-2-1 met dit materiaal logischer dan 4-3-3 (omdat Minteh en Wieffer weg zijn). Alleen moeten de vleugelverdedigers echt een niveautje hoger dan Lopez en Nieuwkoop, anders gaat het aanvallend wel heel matig worden.
Maar dat maakt toch juist bij uitstek dat het helemaal niet logisch is?

'Eigenlijk een hele logische formatie, alleen jammer dat je voor de twee belangrijkste posities in deze formatie geen spelers hebt'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214462150

Weinig creativiteit

Toch trok zijn collega-hoofdredacteur Pieter Zwart wel de conclusie dat Feyenoord minder ver is dan werd gehoopt. "Priske was tot nu toe best positief en daar waren ook redenen voor. Maar het was altijd in fases. In die wedstrijd tegen Cercle Brugge bijvoorbeeld; in het eerste kwartier zag je echt dingen terug die hij erin probeert te krijgen."

Een groot verschil met die wedstrijd was volgens Zwart het gemis van Calvin Stengs. "Alles begon toen bij hem. Nu hij en ook Timber er niet waren, zag je dat er weinig creativiteit overblijft in dit systeem. Je speelt met vijf verdedigers en twee verdedigende middenvelders. Gimenez is niet een spits die zichzelf in stelling brengt. Dus dan moet alles komen van Hadj-Moussa en Paixão. We hebben nu gezien dat dat teveel gevraagd is."

3-4-3-systeem

Zwarts antwoord op de vraag of Feyenoord wel de selectie heeft voor een 3-4-3-systeem was tweeledig. "Het is lekker voor bepaalde types, zoals de wingbacks als Nieuwkoop. Maar als je kijkt naar de spelers aan de zijkant, is er voor bijvoorbeeld Leo Sauer eigenlijk niet echt een logische plek meer in dit team. Paixão vind ik vanaf de buitenkant ook beter dan aan de binnenkant. Priske zegt dat deze plek beter is, omdat de speler dichter bij het doel staat. Maar dan moet hij ook de kwaliteiten daarvoor hebben."

Een ander voorbeeld is Anis Hadj-Moussa, die tegen Benfica startte. "Hij had een paar leuke acties, maar hij is ook op z'n best als hij aan de zijkant de bal heeft en vanaf daar z'n acties kan inzetten. Voor veel technische buitenspelers, waarvan Feyenoord er toch een aantal heeft, is dit systeem niet gunstig. Dat is het wel voor de lopers als Nieuwkoop, maar de vraag is of je die switch daarvoor wil maken."
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 11:53:49 #242
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_214462158
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:57 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan er eigenlijk niet over uit dat Priske per se z'n eigen formatie wil spelen los van hoe Feyenoord de afgelopen jaren succesvol gespeeld heeft en de aanwezige spelers, enorm star. En hij is uitgebreid gescout dus eigenlijk ook raar dat Te Kloese dan bij hem uitkomt.
Dat Priske zijn systeem wil spelen vind ik niet gek, daar zal het tijdens de onderhandelingen ongetwijfeld ook over zijn gegaan. We moeten dus eerder een andere vraag stellen:

Is Te Kloese een fraud?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_214462169
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

En een middenveld Zerrouki/Geert zien we nooit meer hopelijk.
Omdat er een rechtsbuiten en VMV zijn vertrokken, moet je opeens anders spelen?

Vreemde redenering.
  maandag 29 juli 2024 @ 11:55:00 #244
474254 GurneyIsBestOke
pi_214462174
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar dat maakt toch juist bij uitstek dat het helemaal niet logisch is?

'Eigenlijk een hele logische formatie, alleen jammer dat je voor de twee belangrijkste posities in deze formatie geen spelers hebt'
Ja oké, ik dacht meer aan de rest van de ploeg :D

Laat ik mij anders verwoorden: ik denk dat je eerder goede wingbacks haalt dan directe vervangers voor Minteh en Wieffer.
Makkelijk eerste
pi_214462175
A-ha, je kunt het kort samenvatten met de conclusie dat Feyenoord dus eigenlijk niet de spelers heeft voor een 3-4-3 formatie.

Pieter Zwart zegt het niet zo concreet omdat hij niet meteen al te kritisch wil worden, maar daar komt het wel op neer.
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 11:55:23 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214462183
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:53 schreef bbuddybb het volgende:

Weinig creativiteit

Toch trok zijn collega-hoofdredacteur Pieter Zwart wel de conclusie dat Feyenoord minder ver is dan werd gehoopt. "Priske was tot nu toe best positief en daar waren ook redenen voor. Maar het was altijd in fases. In die wedstrijd tegen Cercle Brugge bijvoorbeeld; in het eerste kwartier zag je echt dingen terug die hij erin probeert te krijgen."

Een groot verschil met die wedstrijd was volgens Zwart het gemis van Calvin Stengs. "Alles begon toen bij hem. Nu hij en ook Timber er niet waren, zag je dat er weinig creativiteit overblijft in dit systeem. Je speelt met vijf verdedigers en twee verdedigende middenvelders. Gimenez is niet een spits die zichzelf in stelling brengt. Dus dan moet alles komen van Hadj-Moussa en Paixão. We hebben nu gezien dat dat teveel gevraagd is."

3-4-3-systeem

Zwarts antwoord op de vraag of Feyenoord wel de selectie heeft voor een 3-4-3-systeem was tweeledig. "Het is lekker voor bepaalde types, zoals de wingbacks als Nieuwkoop. Maar als je kijkt naar de spelers aan de zijkant, is er voor bijvoorbeeld Leo Sauer eigenlijk niet echt een logische plek meer in dit team. Paixão vind ik vanaf de buitenkant ook beter dan aan de binnenkant. Priske zegt dat deze plek beter is, omdat de speler dichter bij het doel staat. Maar dan moet hij ook de kwaliteiten daarvoor hebben."

Een ander voorbeeld is Anis Hadj-Moussa, die tegen Benfica startte. "Hij had een paar leuke acties, maar hij is ook op z'n best als hij aan de zijkant de bal heeft en vanaf daar z'n acties kan inzetten. Voor veel technische buitenspelers, waarvan Feyenoord er toch een aantal heeft, is dit systeem niet gunstig. Dat is het wel voor de lopers als Nieuwkoop, maar de vraag is of je die switch daarvoor wil maken."
Exact wat @Caland al zei.

RIP Sauer ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_214462247
Bij mij gingen er meteen alarmbellen rinkelen toen ik vernam dat de beste man dit systeem speelt.

Je kan het verbloemen zoals je wil, maar het feit blijft dat je in dit systeem met vijf verdedigers speelt.
pi_214462281
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:00 schreef bbuddybb het volgende:
Bij mij gingen er meteen alarmbellen rinkelen toen ik vernam dat de beste man dit systeem speelt.

Je kan het verbloemen zoals je wil, maar het feit blijft dat je in dit systeem met vijf verdedigers speelt.
Je blijft het maar proberen, hé? Hoe vaak je onzin gedebunked wordt. Net een populist.
  maandag 29 juli 2024 @ 12:05:35 #249
474254 GurneyIsBestOke
pi_214462324
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Exact wat @:Caland al zei.

RIP Sauer ;(
We gaan het zien, Dennis zal nu toch snel de kookapparatuur moeten aanzetten als Priske 3-4-3 wil blijven spelen. Zolang je niemand haalt voor de posities van Nieuwkoop en Lopez wordt dit niks vrees ik.

Maar het zou mij ook niks verbazen als de ‘Zerrouki-variant’ van afgelopen seizoen de norm wordt, zoiets:

Paixao - Gimenez - Stengs
Zechiel - Timber - Zerrouki
Hancko - Geert - Beelen - Nieuwkoop
Bijlow

En dan het liefst uiteindelijk zonder Zerrouki natuurlijk :)
Makkelijk eerste
pi_214462327
Zo lang Te Kloese ook nog TD mag spelen heb ik er weinig vertrouwen in. Hij heeft geluk gehad dat Arnesen met Slot op de proppen kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')