SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dieet ongeveer 25% eiwit, 30% vet, 45% koolhydraten, 3500 kcal
Sport ik gewoon te weinig voor zichtbare spieren of is er wat anders?Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:38 schreef Mikeytt het volgende:
Hoe kun je het beste spiermassa opbouwen? Want het lukt me maar niet.
Ik train ~5 keer per week voor ongeveer een uur.
26 jaar, 192cm, 89kg
Qua kracht zit het wel goed (~ iets meer dan 2x mijn lichaamsgewicht deadliften), maar de spieren zijn niet per se te zien. Buik is wel strak, maar geen zichtbare sixpack.
Zelfde met mn armen. Kracht zit goed op dreef, maar geen standaard spierballen.
Dit is mijn 1 van mn workout routines mocht dat nog helpen:Anabolen kunnen je helpen. Nee grapje. Sport 3 keer in de week. Als ik bi en triceps train heb ik 1 a 2 rust dagen. 2 rust dagen is beter na voldoende rust merk ik dat het zelfde gewicht aan kan of hoger kan. Ook merk ik dat mijn spieren hierdoor groeien. En wat ook nog helpt is eiwitten. Gebruik voor en na het sporten shake van bulk. Hoef geen kast te zijn, maar merk wel dat ik wat breder word. En het kost tijd. Ben sinds januari bezig en merk nu pas dat ik geen dunne armpjes meer heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dieet ongeveer 25% eiwit, 30% vet, 45% koolhydraten, 3500 kcal
Sport ik gewoon te weinig voor zichtbare spieren of is er wat anders?
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:38 schreef Mikeytt het volgende:
Hoe kun je het beste spiermassa opbouwen? Want het lukt me maar niet.
Ik train ~5 keer per week voor ongeveer een uur.
26 jaar, 192cm, 89kg
Qua kracht zit het wel goed (~ iets meer dan 2x mijn lichaamsgewicht deadliften), maar de spieren zijn niet per se te zien. Buik is wel strak, maar geen zichtbare sixpack.
Zelfde met mn armen. Kracht zit goed op dreef, maar geen standaard spierballen.
Dit is mijn 1 van mn workout routines mocht dat nog helpen:Heb schema voor full body te trainen. Maar heb deze ook aangepast en doe zelf andere oefeningen voor de armen, borst en rug. Maar cardio Helpt niet voor kracht maar voor de conditie. 1 keer in de week doe ik ook benen goed trainen. Dat zijn je steunpilaren van je lichaamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dieet ongeveer 25% eiwit, 30% vet, 45% koolhydraten, 3500 kcal
Sport ik gewoon te weinig voor zichtbare spieren of is er wat anders?
Het liefst alle 3. Wil mn uithoudingsvermogen en spierkracht wel behouden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:03 schreef Deshain het volgende:
Ja wat wil je nou? Spierkracht, spiermassa of uithoudingsvermogen opbouwen? Dat schema is echt all over the place..
Ga gewoon liften, squaten en curlen. Hoger gewicht minder reps en niet geïsoleerd maar compound. En een stuk meer eten..
Dit is echt zo’n gen Z softcore workout, pumping iron is wat je wil.
3x per week dan? Moet je dan wel langer sporten per sessie?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:35 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen expert maar wat ik wel kan zeggen is dat 5x per week te veel is voor spiermassa. Je moet na elke workout een dag rust nemen. En qua training, hoger gewicht, minder herhalingen.
Met wat vervangen dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef Akathisia het volgende:
3x 20 stootmachine
5x 12 roeimachine
3x 2 minute plank
15 minuten loopband
Gooi dit uit je schema('s). En hoe zijn die 5 dagen verdeeld? Rust is koning. Genoeg slapen dus ook w.d.b.
Bij nader inzien ben ik niet zo bekend met de oefeningen die je wel doet, maar qua hoeveelheid is dat sowieso teveel. En ik zou in elk geval al die cardio-esque oefeningen eruit gooien. Cardio elimineert namelijk een goeddeel van de groei. (Wil je je conditie behouden; lopen op andere momenten van de dag is koning wat betreft de minimalisatie van spiergroei-verlies.) Zoals anderen al aangegeven hebben zou ik uitgaan van mínder sets, kortere sets (3x 8, 10 of max 12) en daarmee impliciet ook een hoger gewicht. Maar daar passen sowieso heel andere oefeningen bij. In het algemeen zou ik me beperken tot dumbell- en barbelloefeningen voor specifieke spiergroepen, en kettlebell voor core-strength, gezien ik vermoed dat je deze leuk vindt. Anderzijds, voor een beginner is het ook niet verkeerd om de machines te gebruiken. Zo kan je bv. met ondersteuning elke primaire groep beter trainen ondanks dat je secundaire groep een hoger gewicht niet helemaal kan handelen, al zijn er ook machines die op één groep gericht zijn (curl-machine bv).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Met wat vervangen dan?
Meestal ma-do en zaterdag, 4x wat zwaarder qua gewichten en 1x meer cardio
Nee. Ik sport 3 keer per week. 1 a 1.5 uur. Als je 5 oefeningen voor je armen gedaan hebt meestal is dit ook te combineren met rug of borst.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
3x per week dan? Moet je dan wel langer sporten per sessie?
Je kan bijvoorbeeld preacher curl doen. Is voor de biceps.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Met wat vervangen dan?
Meestal ma-do en zaterdag, 4x wat zwaarder qua gewichten en 1x meer cardio
En als je er helemaal voor wilt gaan moet je op jet eten letten enzo. Zover ga ik niet. Natuurlijk wel gezond maar af en toe chips en een pilsje moet kunenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
3x per week dan? Moet je dan wel langer sporten per sessie?
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lol 75% van wat je doet is cardio achtige shit
Als je 3 keer per week traint. Kan je best een keer kracht overslaan en cardio doen. Zolang je wel rust neemt om te herstellen. Enige nadeel als je te lang geen kracht training doet. Moet je weer rustig opbouwen of waar je gebleven bent als je dat aan kan. Alles voelt zwaarder als even niks gedaan hebtquote:
Eens, maar dit soort schema’s slaan echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:41 schreef Kevschumi98 het volgende:
[..]
Als je 3 keer per week traint. Kan je best een keer kracht overslaan en cardio doen. Zolang je wel rust neemt om te herstellen. Enige nadeel als je te lang geen kracht training doet. Moet je weer rustig opbouwen of waar je gebleven bent als je dat aan kan. Alles voelt zwaarder als even niks gedaan hebt
Klopt. Dan doe je wel de bicep en tricep en de rest van de spieren in je arm nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:06 schreef Deshain het volgende:
[..]
Eens, maar dit soort schema’s slaan echt helemaal nergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |