abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2024 @ 11:38:18 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214430575
Hoe kun je het beste spiermassa opbouwen? Want het lukt me maar niet.

Ik train ~5 keer per week voor ongeveer een uur.
26 jaar, 192cm, 89kg

Qua kracht zit het wel goed (~ iets meer dan 2x mijn lichaamsgewicht deadliften), maar de spieren zijn niet per se te zien. Buik is wel strak, maar geen zichtbare sixpack.
Zelfde met mn armen. Kracht zit goed op dreef, maar geen standaard spierballen.

Dit is mijn 1 van mn workout routines mocht dat nog helpen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dieet ongeveer 25% eiwit, 30% vet, 45% koolhydraten, 3500 kcal

Sport ik gewoon te weinig voor zichtbare spieren of is er wat anders?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214430879
Minder FOK!'en.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_214430942
Ja wat wil je nou? Spierkracht, spiermassa of uithoudingsvermogen opbouwen? Dat schema is echt all over the place..

Ga gewoon liften, squaten en curlen. Hoger gewicht minder reps en niet geïsoleerd maar compound. En een stuk meer eten..

Dit is echt zo’n gen Z softcore workout, pumping iron is wat je wil.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 12:04:09 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214430947
Teveel cardio, teveel sets, teveel dagen. Je spieren groeien in rust, niet in de sportschool.

Maargoed, als je dit leuk vindt zou ik eerder crossfit gaan doen ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 27 juli 2024 @ 13:35:46 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214432182
Ik ben geen expert maar wat ik wel kan zeggen is dat 5x per week te veel is voor spiermassa. Je moet na elke workout een dag rust nemen. En qua training, hoger gewicht, minder herhalingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214432344
Het ligt vermoedelijk aan je workout schema. Als je spiermassa wil dan heb een hypertrofie programma nodig. Jouw programma heeft meer weg van circuittraining.

Kies hier een beter programma uit:

https://thefitness.wiki/
pi_214432422
3x 20 stootmachine
5x 12 roeimachine
3x 2 minute plank
15 minuten loopband

Gooi dit uit je schema('s). En hoe zijn die 5 dagen verdeeld? Rust is koning. Genoeg slapen dus ook w.d.b.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akathisia op 27-07-2024 14:16:55 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214432459
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 11:38 schreef Mikeytt het volgende:

26 jaar, 192cm, 89kg

Qua kracht zit het wel goed (~ iets meer dan 2x mijn lichaamsgewicht deadliften), maar de spieren zijn niet per se te zien. Buik is wel strak, maar geen zichtbare sixpack.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Anabolen kunnen je helpen. Nee grapje. Sport 3 keer in de week. Als ik bi en triceps train heb ik 1 a 2 rust dagen. 2 rust dagen is beter na voldoende rust merk ik dat het zelfde gewicht aan kan of hoger kan. Ook merk ik dat mijn spieren hierdoor groeien. En wat ook nog helpt is eiwitten. Gebruik voor en na het sporten shake van bulk. Hoef geen kast te zijn, maar merk wel dat ik wat breder word. En het kost tijd. Ben sinds januari bezig en merk nu pas dat ik geen dunne armpjes meer heb.
pi_214432515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 11:38 schreef Mikeytt het volgende:

26 jaar, 192cm, 89kg

SPOILER

Heb schema voor full body te trainen. Maar heb deze ook aangepast en doe zelf andere oefeningen voor de armen, borst en rug. Maar cardio Helpt niet voor kracht maar voor de conditie. 1 keer in de week doe ik ook benen goed trainen. Dat zijn je steunpilaren van je lichaam
  zaterdag 27 juli 2024 @ 14:42:23 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214433014
Lol 75% van wat je doet is cardio achtige shit _O-
Je bent een waardeloze agent.
pi_214433089
Dit lijkt meer zo'n parcours wat vrouwen veelal doen.

3/4 dagen per week gaan sporten

Minder herhalingen maar gewichten zwaarder, max 10/12 herhalingen, wordt het te makkelijk gewicht omhoog.

Spieren rust gunnen, dus als je dag 1 borst doet dan doe je dag 2 geen borst. En focus je wat meer op oefeningen voor de grote spieren. Wat jij doet is niet slecht maar vooral voor conditie en afvallen. Ik train max 45/60 min en doe zo'n 6/7 oefeningen in die tijd. Per spiergroep 3 oefeningen, en niet maanden dezelfde oefeningen doen, na 6 weken andere oefeningen om je spieren te prikkelen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 15:24:15 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214433781
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 12:03 schreef Deshain het volgende:
Ja wat wil je nou? Spierkracht, spiermassa of uithoudingsvermogen opbouwen? Dat schema is echt all over the place..

Ga gewoon liften, squaten en curlen. Hoger gewicht minder reps en niet geïsoleerd maar compound. En een stuk meer eten..

Dit is echt zo’n gen Z softcore workout, pumping iron is wat je wil.
Het liefst alle 3. Wil mn uithoudingsvermogen en spierkracht wel behouden.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 15:24:48 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214433790
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:35 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen expert maar wat ik wel kan zeggen is dat 5x per week te veel is voor spiermassa. Je moet na elke workout een dag rust nemen. En qua training, hoger gewicht, minder herhalingen.
3x per week dan? Moet je dan wel langer sporten per sessie?
  zaterdag 27 juli 2024 @ 15:26:45 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214433823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef Akathisia het volgende:
3x 20 stootmachine
5x 12 roeimachine
3x 2 minute plank
15 minuten loopband

Gooi dit uit je schema('s). En hoe zijn die 5 dagen verdeeld? Rust is koning. Genoeg slapen dus ook w.d.b.
Met wat vervangen dan?
Meestal ma-do en zaterdag, 4x wat zwaarder qua gewichten en 1x meer cardio
pi_214434625
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Met wat vervangen dan?
Bij nader inzien ben ik niet zo bekend met de oefeningen die je wel doet, maar qua hoeveelheid is dat sowieso teveel. En ik zou in elk geval al die cardio-esque oefeningen eruit gooien. Cardio elimineert namelijk een goeddeel van de groei. (Wil je je conditie behouden; lopen op andere momenten van de dag is koning wat betreft de minimalisatie van spiergroei-verlies.) Zoals anderen al aangegeven hebben zou ik uitgaan van mínder sets, kortere sets (3x 8, 10 of max 12) en daarmee impliciet ook een hoger gewicht. Maar daar passen sowieso heel andere oefeningen bij. In het algemeen zou ik me beperken tot dumbell- en barbelloefeningen voor specifieke spiergroepen, en kettlebell voor core-strength, gezien ik vermoed dat je deze leuk vindt. Anderzijds, voor een beginner is het ook niet verkeerd om de machines te gebruiken. Zo kan je bv. met ondersteuning elke primaire groep beter trainen ondanks dat je secundaire groep een hoger gewicht niet helemaal kan handelen, al zijn er ook machines die op één groep gericht zijn (curl-machine bv).

Mensen volgen over het algemeen een push (chest, tricep, schouder) - pull (rug, bicep, core) - legs of een full body (2 oefeningen per groep) schema. Met beide kan je met 3 á 4 dagen wel p.w. af. Zelf heb ik veel 'succes' geboekt met;

1; Borst (primair) + Tricep (secundair)
(rustdag)
2; Rug (primair) + Bicep (secundair)
(rustdag)
3; Schouder (primair) + Tricep (primair)
4; Benen (+soms bicep)
(rustdag)

Met rust op de juiste dagen gepland zorg ik er voor dat ik in principe één (cluster)groep niet binnen 2 dagen weer aanspreek.

* De ene is primair omdat het gros van de oefening gericht zijn op die groep, en de ander is secundair omdat het gros van die oefeningen deze groep er vanzelf bijpakken, máár er zijn ook zat oefeningen waarbij je je kan richten op die secundaire groepen. Als jij nu bijvoorbeeld heel graag sterk ontwikkelde biceps of triceps wilt, dan kan je gewoon rustig de helft van je training spenderen aan die groepen, gelet dat die oefeningen andersom vaak niet de schouder of rug meepakken. Zelf doe ik 3 á 4 schouderoefeningen en 2 uitsluitend gericht op de tricep, bv.

Wat betreft de duur: in het begin was ik makkelijk een uur/anderhalf uur bezig, maar tegenwoordig ben ik met een half uur de sportschool uit. Je wilt genoeg maar ook niet teveel rust pakken tussen de sets maar ook tussen de individuele oefeningen.

Uiteindelijk zijn er een aantal 'objectieve richtlijnen' maar het is óók een kwestie van veel experimenteren gezien niet elk lichaam hetzelfde is. Dito wat betreft levens- dieetstijl. Wat wel steeds duidelijker wordt is dat een veelheid aan proteïne enorm overschat werd. Met een gemiddeld gevarieerd westers dieet ben je er al snel.

Oh, en tot slot; schouders, biceps, de rug.. ze bestaan allen weer uit subspiergroepen. In principe wil je er zoveel mogelijk aanspreken, maar je kan er ook rekening mee houden als het je om de esthethiek gaat. Een focus op de ene subgroep doet namelijk meer voor het aanzicht, dan een focus op de andere. Maar in het algemeen is variatie in het soort oefeningen wel belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 27-07-2024 17:33:44 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214434700
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee. Ik sport 3 keer per week. 1 a 1.5 uur. Als je 5 oefeningen voor je armen gedaan hebt meestal is dit ook te combineren met rug of borst.
Is dit al genoeg. En met voldoende rust voor je spieren groeien de spieren wel.
pi_214434765
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Met wat vervangen dan?
Je kan bijvoorbeeld preacher curl doen. Is voor de biceps.

Tricep pushdown. En je kan ook omhoog.

Zijn heel veel oefeningen.

Heb een app lyftia. Staan alle spier groepen in. En de oefeningen daarvoor. Je kan kijken wat je leuk lijkt en toevoegen aan je schema
pi_214434971
quote:

[..]
En als je er helemaal voor wilt gaan moet je op jet eten letten enzo. Zover ga ik niet. Natuurlijk wel gezond maar af en toe chips en een pilsje moet kunen
pi_214435233
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 14:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lol 75% van wat je doet is cardio achtige shit _O-
_O- _O- dit dus
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214435448
Ik kan de volgende YT-kanalen aanraden:

https://www.youtube.com/@RenaissancePeriodization/videos <--- alleen al vanwege de humor van Dr. Mike :P maar ook om een idee te krijgen van de intensiteit van je training.

https://www.youtube.com/@WolfCoaching

Ik train 3x per week fullbody, maar kijk wat voor jou werkt. Afhankelijk van je schema maakt het niet uit hoe vaak je traint. Met 10 tot 20 sets per lichaamsdeel ben je al goed bezig.

Focus op de stretch en begin met het lichaamsdeel wat prioriteit heeft. Wil je dikkere armen? Train dan eerst je armen. Als het echt gaat om spiermassa kun je de deadlift achterwege laten. <--- Veel mensen zullen het hier niet mee eens zijn. Doe vooral wat voor jou het makkelijkst vol te houden is! :)

Edit: Oh en train elk lichaamsdeel tenminste 2x per week!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2024 17:05:52 ]
pi_214437997
quote:

[..]
Het liefst alle 3.
En hoe gaat dat tot dusver? Juist..
pi_214438091
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 19:34 schreef Deshain het volgende:

[..]
En hoe gaat dat tot dusver? Juist..
Als je 3 keer per week traint. Kan je best een keer kracht overslaan en cardio doen. Zolang je wel rust neemt om te herstellen. Enige nadeel als je te lang geen kracht training doet. Moet je weer rustig opbouwen of waar je gebleven bent als je dat aan kan. Alles voelt zwaarder als even niks gedaan hebt
pi_214438133
Pull ups, gewoon normaal beetje krachttraining en met geregeld rust. Niet overdrijven en zo'n gym boy idioot worden. Eten gewoon doen zoals je nu ook doet. Al die shakes hoeft helemaal niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214439596
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 19:41 schreef Kevschumi98 het volgende:

[..]
Als je 3 keer per week traint. Kan je best een keer kracht overslaan en cardio doen. Zolang je wel rust neemt om te herstellen. Enige nadeel als je te lang geen kracht training doet. Moet je weer rustig opbouwen of waar je gebleven bent als je dat aan kan. Alles voelt zwaarder als even niks gedaan hebt
Eens, maar dit soort schema’s slaan echt helemaal nergens op.
pi_214439764
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:06 schreef Deshain het volgende:

[..]
Eens, maar dit soort schema’s slaan echt helemaal nergens op.
Klopt. Dan doe je wel de bicep en tricep en de rest van de spieren in je arm niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')