Das sind die schlimmsten Olympischen Spiele aller zeitenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:38 schreef Anonymousz het volgende:
Duitsland slechts 6 plakken matig hoor of ligt het aan mij?
Die gaan dalijk weer schroeien bij paardje rijden en atletiek oid.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:38 schreef Anonymousz het volgende:
Duitsland slechts 6 plakken matig hoor of ligt het aan mij?
Vooruit roeien vooral.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die gaan dalijk weer schroeien bij paardje rijden en atletiek oid.
Atletiek en Duitsland is al lang geen gelukkig huwelijk meer. Ze wachten op bobsleeën en rodelenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die gaan dalijk weer schroeien bij paardje rijden en atletiek oid.
Wacht maar op Berlijn 2040quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:52 schreef TAmaru het volgende:
Duitsland is eigenlijk een zeer matig sportland hè, als je ziet hoeveel medailles ze halen voor een land van hun formaat en welvaartsniveau. Duitsland blinkt eigenlijk alleen in voetbal en een aantal wintersporten uit en zelfs daarin niet echt. Vergelijk dat eens met Groot-Brittannië, een land met een nog iets kleinere populatie, of met Frankrijk dat toch ook grote sporters heeft voortgebracht in heel veel takken van sport, of zelfs veel kleinere landen zoals Nederland. Dan komt Duitsland er toch heel slecht vanaf.
Frankrijk presteert tot dit jaar niet significant beter dan Duitsland.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:52 schreef TAmaru het volgende:
Duitsland is eigenlijk een zeer matig sportland hè, als je ziet hoeveel medailles ze halen voor een land van hun formaat en welvaartsniveau. Duitsland blinkt eigenlijk alleen in voetbal en een aantal wintersporten uit en zelfs daarin niet echt. Vergelijk dat eens met Groot-Brittannië, een land met een nog iets kleinere populatie, of met Frankrijk dat toch ook grote sporters heeft voortgebracht in heel veel takken van sport, of zelfs veel kleinere landen zoals Nederland. Dan komt Duitsland er toch heel slecht vanaf.
Nee dat is wel zo. Misschien is het ook van de afgelopen jaren dat Duitsland me gewoon steeds minder lijkt? Klinkt dat logisch?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Frankrijk presteert tot dit jaar niet significant beter dan Duitsland.
Ja, tot 2004 waren de resultaten nog met dank aan aan de dopingcultuur.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:06 schreef TAmaru het volgende:
Als je hier kijkt, zie je ook wel dat er bij Duitsland sinds 1992 insgesamt wel gewoon een dalende lijn in zit, maar alleen bij de Zomerspelen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitsland_op_de_Olympische_Spelen
De gegevens van de BDR en DDR vind ik niet heel goed vergelijkbaar, ook ivm de doping die in de DDR werd gebruikt. Die cultuur kan ook wel de reden zijn dat er in de jaren 90 ook zo goed gepresteerd werd natuurlijk.
Het aantal medailles heeft weinig te maken met een goed of slecht sportland. Het heeft puur te maken met of je goede sporten afgestemd zijn met de sporten waarin veel medailles te halen zijn. Met name bij het zwemmen is het denk ik een beetje uit de hand gelopen, daar kunnen individuele sporters meerdere gouden plakken halen zelfs.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:52 schreef TAmaru het volgende:
Dat met zwemmen is vaak maar voor 2-4 alteten weggelegd (dit jaar Marchand, McIntosh, Titmus en that's it. Regan Smiss in medailles maar niet in goud)quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het aantal medailles heeft weinig te maken met een goed of slecht sportland. Het heeft puur te maken met of je goede sporten afgestemd zijn met de sporten waarin veel medailles te halen zijn. Met name bij het zwemmen is het denk ik een beetje uit de hand gelopen, daar kunnen individuele sporters meerdere gouden plakken halen zelfs.
48 — Athletics.
37 — Swimming.
15 — Judo & Shooting.
14 — Artistic Gymnastics & Rowing.
13 — Boxing.
12 — Fencing, Track cycling & Freestyle Wrestling.
10 — Sailing, Weightlifting & Canoe Sprint.
8 — Diving, Taekwondo.
6 — Canoe Slalom, Equestrian & Greco-Roman Wrestling.
5 — Archery, Badminton, Table tennis & Tennis.
4 — BMX cycling, Road cycling, Skateboarding, Sport climbing & Basketball.
3 — Triathlon.
2 — Indoor Volleyball, Beach volleyball, Water polo, Artistic (synchronized) swimming, Field hockey, Football , Golf, Handball, Modern pentathlon, Mountain biking, Rugby sevens, Rhythmic Gymnastics, Surfing, Trampoline & Breaking.
Maar je hebt in het zwemmen (en atletiek) ook meerdere estafettes waar je als groot land makkelijks scoort.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat met zwemmen is vaak maar voor 2-4 alteten weggelegd (dit jaar Marchand, McIntosh, Titmus en that's it. Regan Smiss in medailles maar niet in goud)
Dat vind ik wel een groot issue ja, vooral voor de States is dat tegenwoordig gratis geld.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar je hebt in het zwemmen (en atletiek) ook meerdere estafettes waar je als groot land makkelijks scoort.
Dat klopt, maar bij de meeste sporten is het helemaal niet mogelijk om meer als 1 medaille te halen, wellicht maximaal twee.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat met zwemmen is vaak maar voor 2-4 alteten weggelegd (dit jaar Marchand, McIntosh, Titmus en that's it. Regan Smiss in medailles maar niet in goud)
Turnen, soms in schieten en dingen als boogschieten is 3 goud theoretisch mogelijk. Wielrennen als het mee zit. Daar houdt het wel op.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar bij de meeste sporten is het helemaal niet mogelijk om meer als 1 medaille te halen, wellicht maximaal twee.
Wellicht zouden er bij andere sporten wat meer onderdelen toegevoegd moeten worden om de balans wat te herstellen, dat kan natuurlijk ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 goede dag van de USA en gelijk naar plek 2. Zuid-Korea en de Britten haken af, ook Italië kent een topdag[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Precies. Wellicht kunnen er ook andere onderdelen toegevoed worden bij het wielrennen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Turnen, soms in schieten en dingen als boogschieten is 3 goud theoretisch mogelijk. Wielrennen als het mee zit. Daar houdt het wel op.
Het terug invoeren van de ploegentijdrit vind ik op zich wel een goed idee. Los van de hele 'hoeveel onderdelen moet iedere sport hebben'-discussie. De medaillespiegel op zich is geen wedstrijd, hè. Dat een schaatser veel vaker wereldkampioen kan worden dan een voetballer (en een tennisser sowieso nooit) hebben we ook nooit een probleem gevonden.quote:
Dat zijn wel erg veel disciplines en bij het wielrennen zijn die misschien niet allemaal logisch of nuttig. Een tijdrit van 100 km bergop lijkt me ook nogal dodelijkquote:Op donderdag 1 augustus 2024 22:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies. Wellicht kunnen er ook andere onderdelen toegevoed worden bij het wielrennen.
Tijdrit Bergop 10km, 20km, 50km, 100km.
Tijdrit vlak 10km, 20km, 50km, 100km
Wegwedstrijd vlak, heuvel, berg, kasseien 100km/200km/300km
Tijdrit team
Dan hebben we bij het wielrennen ook direct 48 onderdelen.
Nee, tuurlijk zijn ze niet allemaal logisch, maar het is maar om een voorbeeld te geven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zijn wel erg veel disciplines en bij het wielrennen zijn die misschien niet allemaal logisch of nuttig. Een tijdrit van 100 km bergop lijkt me ook nogal dodelijk
Maar een klimtijdrit zowel op het WK als de OS zou ik best logisch vinden. Ook de ploegentijdrit zou best op de OS mogen, eventueel zowel bij de mannen en de vrouwen als gemengd. Dan inderdaad nog een vlakke wegrit en een wegrit met echte bergen erin (overigens is dat wel potentieel chaos met zulke kleine teams en zo'n klein peloton). Een klein organisatorisch probleem is dan weer dat je niet in elk land bergen hebt. In Nederland en zelfs België zou een klimtijdrit best lastig worden.
Het wegwielrennen heeft in elk geval wel erg weinig disciplines als je het vergelijkt met het zwemmen of de atletiek, zoveel is zeker.
Vroegâh had je een ploegentijdit van 100 km, goud in 1968 met o.a. Zoetemelk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zijn wel erg veel disciplines en bij het wielrennen zijn die misschien niet allemaal logisch of nuttig. Een tijdrit van 100 km bergop lijkt me ook nogal dodelijk
Maar een klimtijdrit zowel op het WK als de OS zou ik best logisch vinden. Ook de ploegentijdrit zou best op de OS mogen, eventueel zowel bij de mannen en de vrouwen als gemengd. Dan inderdaad nog een vlakke wegrit en een wegrit met echte bergen erin (overigens is dat wel potentieel chaos met zulke kleine teams en zo'n klein peloton). Een klein organisatorisch probleem is dan weer dat je niet in elk land bergen hebt. In Nederland en zelfs België zou een klimtijdrit best lastig worden.
Het wegwielrennen heeft in elk geval wel erg weinig disciplines als je het vergelijkt met het zwemmen of de atletiek, zoveel is zeker.
Naja schietsport moet sowieso niet op de OS vind ik. Hoewel ik dan wel weer voor snooker en pool ben, waarvoor je op vergelijkbare wijze zou kunnen zeggen dat het niet echt een (fysieke) sport is ...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk zijn ze niet allemaal logisch, maar het is maar om een voorbeeld te geven.
Bij vechtsporten of schietsport kun je helemaal los gaan qua onderdelen aangezien er bijzonder veel verschillende wapens zijn.
Misschien is een melee wel wat voor de olympische spelen:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |