SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topic-manifest:
• Gij zult open staan voor meer dan het OO paradigma.
Wees welkom!
![]()
Heeft weinig met development te maken maar probeer het eens met:quote:Op zaterdag 27 juli 2024 02:47 schreef Majoraan het volgende:
Dan probeer ik het gewoon hier :-)
Ik heb sinds een paar weken een nestje kittens en maak het ene na het andere schattige filmpje met mijn gsm.
Ik kreeg al snel een waarschuwing dat mijn google drive bijna vol zat en een aanbieding voor upgrade.
Ik blief geen google drive of windows one drive. Ik heb alle content gedownload naar een map op mijn harde schijf.
Maar nu kan ik de filmpjes niet openen , omdat ik codecs nodig heb,
[ link | afbeelding ]
Ik vind het geen probleem om 99 cent te betalen voor die codecs. Maar ik vind het wel een probleem om 1 cent over te maken als automatische goedkeuring voor meer aankopen in de toekomst. Mijn kleinkinderen zitten ook op deze PC en mijn echtgenoot ook
Zijn de codecs ergens vrij en veilig te downloaden?
Topicreeks: steun gevraagd bij opvoeding kittens
Het is sowieso al onmogelijk om te specificeren wat "elk scenario" inhoudt. En het kost inderdaad veel tijd en moeite om e2e scenario's op te zetten, te onderhouden en te controleren welke testen er nu weer gefaald hebben in de run die 's nachts draait.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Wij hebben dedicated externe e2e testers op ons project, en zelfs dan wordt echt niet ieder scenario getest hoor. Dat is een hele grote effort.
Ja ook dat nog inderdaad. Daarnaast is alles vastleggen in e2e testen een manier om iedere wijziging die je wil introduceren meer tijd te laten kosten, waar je normaal gesproken veel denkwerk steekt in alles ETC(easy to change) te houden. Het is niet dat meer testen altijd beter is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het is sowieso al onmogelijk om te specificeren wat "elk scenario" inhoudt. En het kost inderdaad veel tijd en moeite om e2e scenario's op te zetten, te onderhouden en te controleren welke testen er nu weer gefaald hebben in de run die 's nachts draait.
Ik verdien er mijn brood mee als QA, maar merk wel dat dat proces me begint tegen te staan. Veel moeite, weinig resultaat.
Ik zou het niet weten anders zou ik je gewoon helpen, maar hier kan je best een eigen topic in DIG voor maken dan heb je het grootste podium. Dit topic is meer voor en door developers.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 02:47 schreef Majoraan het volgende:
Dan probeer ik het gewoon hier :-)
Ik heb sinds een paar weken een nestje kittens en maak het ene na het andere schattige filmpje met mijn gsm.
Ik kreeg al snel een waarschuwing dat mijn google drive bijna vol zat en een aanbieding voor upgrade.
Ik blief geen google drive of windows one drive. Ik heb alle content gedownload naar een map op mijn harde schijf.
Maar nu kan ik de filmpjes niet openen , omdat ik codecs nodig heb,
[ link | afbeelding ]
Ik vind het geen probleem om 99 cent te betalen voor die codecs. Maar ik vind het wel een probleem om 1 cent over te maken als automatische goedkeuring voor meer aankopen in de toekomst. Mijn kleinkinderen zitten ook op deze PC en mijn echtgenoot ook
Zijn de codecs ergens vrij en veilig te downloaden?
Topicreeks: steun gevraagd bij opvoeding kittens
Geen probleem!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:32 schreef Majoraan het volgende:
Hartelijk dank mensen voor de behulpzaamheid, sorry voor het storen
E2e heeft ook zeker zijn nut, maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja ook dat nog inderdaad. Daarnaast is alles vastleggen in e2e testen een manier om iedere wijziging die je wil introduceren meer tijd te laten kosten, waar je normaal gesproken veel denkwerk steekt in alles ETC(easy to change) te houden. Het is niet dat meer testen altijd beter is.
Al ben ik erg blij met de e2e testen op de belangrijke flows bij ons, dit maakt juist weer dat je meer durft te wijzigen en juist refactoren enabled.
Ja wij hebben inderdaad de unit testen en de integratie testen die de developers zelf maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
E2e heeft ook zeker zijn nut, maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven, als je het mij vraagt.
Met unit- en integratietesten kun je al heel veel afvangen tegen lagere kosten. En er valt ook een hele wereld te winnen bij het goed beschrijven van de gewenste wijzigingen. En pak je het dan ook nog test-driven aan, ben je al veel meer bezig met quality assurance in plaats van quality control.
Ik heb de indruk dat dat laatste nog te veel de boventoon voert in de IT. Dan zijn development en testen gescheiden werelden en dat werkt niet.
Goed bezig 👍. Ik gebruik chatGPT, maar niet dagelijks en ik ben voorzichtig dat ik er niet afhankelijk van wordt. 99% van de gevallen heb ik chatGPT niet nodig, maar soms is het handig voor mij voor de volgende gevallen:quote:Op zondag 28 juli 2024 13:38 schreef Pinuts het volgende:
Edit: laat maar, heb al gevonden dat het een extensie is ipv een standaard instelling in VsCode.
Ik heb de afgelopen maanden python 'geleerd' als in tutorial filmpjes gekeken. Plan voor nu is om echt met projectjes aan de slag te gaan (ik begin met die van freecodecamp zodat ik toch nog wat guidens heb), maar merk dat het echt wel lastig is om zo vanaf scratch te beginnen.
Hoe staan jullie tegenover chatGPT gebruiken in het begin van je code journey? Voor ervaren developers snap ik dat je het gebruikt, maar vind het voor mezelf nu lastig in te schatten. Juist gebruiken want dat zal ik 'later' ook doen of juist nu leren om alles zelf te schrijven?
Hm lastig om van scratch te beginnen maakt nu net dat je het wel het beste zal onthouden. Zelf zou ik zeggen liever niet voor een beginner; relatief natuurlijk wat een beginner is maar goed.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:38 schreef Pinuts het volgende:
Edit: laat maar, heb al gevonden dat het een extensie is ipv een standaard instelling in VsCode.
Ik heb de afgelopen maanden python 'geleerd' als in tutorial filmpjes gekeken. Plan voor nu is om echt met projectjes aan de slag te gaan (ik begin met die van freecodecamp zodat ik toch nog wat guidens heb), maar merk dat het echt wel lastig is om zo vanaf scratch te beginnen.
Hoe staan jullie tegenover chatGPT gebruiken in het begin van je code journey? Voor ervaren developers snap ik dat je het gebruikt, maar vind het voor mezelf nu lastig in te schatten. Juist gebruiken want dat zal ik 'later' ook doen of juist nu leren om alles zelf te schrijven?
Ik heb chatgpt juist heel veel gebruikt in de afgelopen tijd, vind het wel erg handig om gerichte vragen te stellen over hoe je iets specifieks doet in symfony. Werkt sneller dan google of de docs doorspitten (die ik van symfony nogal matig vind). Maar ik laat echt nooit een ai mijn code schrijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:41 schreef Mano_ het volgende:
Los van dat gebruik ik ChatGPT eigenlijk nooit voor code-gerelateerde zaken.
Heb ooit eens met Symfony gewerkt, mijn eerste project. Met een team waarin eigenlijk niemand senior genoeg was. Daardoor een matige indruk maar dat zal vast beter kunnen gaan met voldoende kennis en ervaring.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:32 schreef Farenji het volgende:
Ik heb bijna alleen laravel gedaan, ben daar inmiddels super ervaren mee, en ben paar weken geleden voor nieuwe klus aan een groot bestaand symfony project gewerkt. Eigenlijk voor het eerst. Vind het wel wat tegenvallen. Er zijn best dingen van laravel die ik haat maar symfony is ook niet alles, ik mis het gemak en de intuïtieve dingen van laravel. Heb het gevoel dat het in symfony allemaal wat lastiger en minder flexibel is.
Ja zo gebruik ik het ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb chatgpt juist heel veel gebruikt in de afgelopen tijd, vind het wel erg handig om gerichte vragen te stellen over hoe je iets specifieks doet in symfony. Werkt sneller dan google of de docs doorspitten (die ik van symfony nogal matig vind). Maar ik laat echt nooit een ai mijn code schrijven.
Ikzelf niet, ben het zelf I guessquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Heeft iemand van jullie iemand met een rol software architect op jullie project waaraan je werkt?
We hebben er een stel in het bedrijf. Probeer ze een beetje te vermijdenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Heeft iemand van jullie iemand met een rol software architect op jullie project waaraan je werkt?
Wat zouden ze te zeggen moeten hebben dan over jouw werk?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben er een stel in het bedrijf. Probeer ze een beetje te vermijdenHun doel is het management te entertainen.
Zo min mogelijk wat mij betreft. Liefst alleen wat kaders en richtlijnen en dan voor mij zoveel mogelijk bewegingsvrijheid daarbinnen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:04 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Wat zouden ze te zeggen moeten hebben dan over jouw werk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |