Yep met een famfare op hun begrafenis.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De nabestaanden moeten ook weer eens dood, zie ik?
Dat was Tonny Eyk. Jacques d’Ancona (artiestennaam van Jaap Ankema) deed de oorspronkelijke playbackshow voor volwassenen en toen playbacken te kinderachtig werd bevonden, de Soundmixshow.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:48 schreef DrDentz het volgende:
RIP
Vroeger was de Mini Playbackshow mijn favoriete show
Serieus?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:11 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ afbeelding ]
Zo knap gemonteerd vroeger, niemand had door dat Jacques en bulletje dezelfde persoon waren
Is dat echt zo?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:05 schreef Magister_Artium het volgende:
Jacques d’Ancona (artiestennaam van Jaap Ankema)
Ik was even benieuwd hoe er gereageerd zou worden. Nee, is onzin. Net als dat Barack Obama niets heeft met zijn Friese voorvader Bark Obbema.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Dat hoor ik voor het eerst, en google vindt niks (alleen jouw post).
Het had waar kunnen zijn. Dat van d'Ancona dan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:43 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik was even benieuwd hoe er gereageerd zou worden. Nee, is onzin. Net als dat Barack Obama niets heeft met zijn Friese voorvader Bark Obbema.
Klopt, hooguit een gastoptreden en dan zal hij voor zijn doen heel lief zijn geweest. De Miniplaybackshow was het domein van kinderhelden als Sien uit Sesamstraat, Carlo Boszhard of een zangeres van een populaire popgroep.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:18 schreef Eightyone het volgende:
Ik heb veel Miniplaybackshow-afleveringen gezien in de jaren negentig, maar Jacques is daar in m'n herinnering geen moment gesignaleerd.
Ik kan me herinneren dat de winnaars vaak de wat jongere deelnemertjes waren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:50 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
...En natuurlijk heel aanmoedigend: allemaal de tweede prijs en een winnaar, zodat niemand met lege handen naar humus ging. Al kan ik me van vroeger één aflevering herinneren waarin dat niet zo was. Mijn moeder keek mee en vond het maar zielig, die beteuterde gezichtjes tijdens Met z'n allen.
Okay, dan zullen het wel gastoptredens zijn geweest die ik me zo herinnerd heb.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:50 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Klopt, hooguit een gastoptreden en dan zal hij voor zijn doen heel lief zijn geweest. De Miniplaybackshow was het domein van kinderhelden als Sien uit Sesamstraat, Carlo Boszhard of een zangeres van een populaire popgroep.
Volgens mij maakte Tonny Eyk gewoon een lijstje en waren Bulletje en de gast er voor de opvulling. En natuurlijk heel aanmoedigend: allemaal de tweede prijs en een winnaar, zodat niemand met lege handen naar humus ging. Al kan ik me van vroeger één aflevering herinneren waarin dat niet zo was. Mijn moeder keek mee en vond het maar zielig, die beteuterde gezichtjes tijdens Met z’n allen.
Pensioen afschaffen voor deze beroepsgroep.quote:67 jaar recenseren
D'Ancona schreef voor het Dagblad van het Noorden 67 jaar lang recensies van voorstellingen. Ook was hij in het verleden 22 jaar actief als voetbalscheidsrechter voor de KNVB. Daarnaast was hij sinds 1998 betrokken bij de Make-A-Wish Foundation.
De krant schrijft: "Niemand heeft zo lang voor de krant geschreven als Jacques. Op zijn 19de kwam hij binnen, op het Gedempte Zuiderdiep, als medewerker van de sportredactie van het Nieuwsblad van het Noorden. Tot nog maar heel kort geleden, 67 jaar later, was hij vrijwel dagelijks op de redactie te vinden."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |