Wat een prachtig verhaalquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
Herman is ook verkocht. Een lieve jongeman en zijn vriendin hadden het knuffeltje van eigen 2-jarige kater meegenomen. Herman was heel geïnteresseerd in de geuren. Toen ging Herman op de rugzak van de man liggen en dat deed zijn eigen kat ook altijd. Hij gaf Herman een kus toen hij wegging en Herman liep achter hem aan![]()
Dit voelde zo goed, ik ben zo blij.
Ik denk dat ze allemaal goed terecht komen
Zo fijn dat je een goed gevoel hebt bij alle huisjesquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
Herman is ook verkocht. Een lieve jongeman en zijn vriendin hadden het knuffeltje van eigen 2-jarige kater meegenomen. Herman was heel geïnteresseerd in de geuren. Toen ging Herman op de rugzak van de man liggen en dat deed zijn eigen kat ook altijd. Hij gaf Herman een kus toen hij wegging en Herman liep achter hem aan![]()
Wat mooiquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo fijn dat je een goed gevoel hebt bij alle huisjes![]()
Dat maakt het afscheid alsnog niet leuk, maar hopelijk wel een tikje makkelijker. En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis, dan slijten de scherpe kantjes van het tot ziens zeggen er vast af.
Neemt niet weg dat het uitzwaaien van kittens gewoon sippig is. Ik hield dat altijd zo kort mogelijk.
Dubbel praktisch, want dan hikte ik niet te lang tegen het onvermijdelijke aan (zodra kittens enigszins verbaasd in reismandjes zaten moesten ze sowieso ophoepelen) en de baasjes stonden natuurlijk ook altijd te trappelen om het geboefte zo snel mogelijk mee te nemen.
Sterkte de komende dagen. Als ik het goed heb wordt er over diverse dagen verspreid verhuisd he?
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:44 schreef Majoraan het volgende:
[..]![]()
Puck wordt zondag gehaald 25 aug
Kiki gaat waarschijnlijk 1 sept. bij de eerste bezichtiging direct mee
Herman wordt 6 sept. gehaald.
Elvis en Gizmo bij 12 weken, dat is rond 10 sept.
Ik hou veel van al die kittens, maar het meest van Totoquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis
Geen idee waar je t over hebtquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 23:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat leuk![]()
![]()
Zelf merkte ik dat ik via telefoon (whatsapp) makkelijker contact kon houden dan via mail.
Even een appje met een foto erin gaat dan toch net wat sneller dan een mailtje. En zeker de eerste weken na adoptie werd ik plat gespamd met foto’s. Heel vervelend, uiteraard![]()
Het is ook altijd een beetje aftasten hoe het valt maar ik heb vrijwel geen kitten baas gehad die verstoord of niet reageerde als ik na een jaar een ‘hoe is het?’ appje stuurde.
Daarna was het voor mij ook prima en klaar . Behalve natuurlijk bij de zorgennestjes en de kittens die bij bekenden wonen. Want die duiken van tijd tot tijd natuurlijk wel nog eens op. Van hun kant uit of vanuit mijn kant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Geen idee waar je t over hebt
Jaaaa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie meiden
Dat was bij jou wel anders he, als ik het goed onthouden heb.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Wel heel fijn dat het gefaseerd verhuizen is
Optocht van FOK!kers vanuit het asiel naar mij toe met vervolgens leegloop van dat nestje.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja volgens mij ging dat echt heel snel in een dag of 2 was alles volgens mij weg bij jou.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jaaaa!Mooie meiden
[..]
Dat was bij jou wel anders he, als ik het goed onthouden heb.
Optocht van FOK!kers vanuit het asiel naar mij toe met vervolgens leegloop van dat nestje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Elvis is zo relaxt en wordt met de dag mooier, zijn vacht glanst nu zo mooi. Ik neem ze zelden op schoot, lok en wacht tot ze zelf komen. En gister avond sprong Elvis weer op schoot. Hij maakte spingeluiden bij het aaien. Na 10 minuten zei ik, ik zet je lekker in de klimtoren bij je vriendjes. Vanuit daar keek hij mij aan, klom er uit en kwam weer op mijn schoot, ik wil lekker bij jou liggen.
Kutzooi.
Nee, ik wilde ze beslist niet in huisquote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis
Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.
En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
De cadeautjes ( logeren Senna) werden snel opgeruimd,ze hadden zo.n grote aantrekkingskracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat valreep-tips!
Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt
Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).
Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.
Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
Een van onze 3 was niet echt een kroelkat. Altijd wat afstandelijk. Toen ze 8 werd besloot ze dat de beste plek om te slapen in bed, naast mijn kussen met haar staart over mijn nek is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis![]()
![]()
Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
Toen waren er nog maar 3 + moedersquote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:27 schreef Majoraan het volgende:
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.
Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09
Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
Goed dat je je gevoel volgt!quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.
@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.
Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Dank je Mailyquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:10 schreef maily het volgende:
[..]
Goed dat je je gevoel volgt!
Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau![]()
Wat fijn voor Totoquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.
@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.
Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Wat een climaxquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Fijne updatesquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewonerBinnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.
Ik dacht (menselijke eigenschappen aan kat geven) dat Toto toch een beetje van slag was.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn allemaal @:Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
Uhm… ik heb hier moeder en zoon en ze… tolereren elkaar.quote:Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
Ik had al "Pet Remedy Spray 200 ml" in huis. Ik had het gebruikt toen we met zijn allen naar de dierenarts gingen en telkens een uur voordat een kitten gehaald werd. En gesprayed in de reismandjes.quote:Op maandag 9 september 2024 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
@:majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:36 schreef Firuze60 het volgende:
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.
Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
Oh dat kan, maar ze zullen ook niet meer die drang voelen om continue te gaan jagen of te gaan janken bij je achterdeur om naar buiten te mogenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaarquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Herkenbaar, ik ben fan van het programma "My cat From Hell" . Kan er uren naar kijken, ze gaan daar sowieso uit van binnenkatten. Vind het al enorm knap dat Majoraan moederpoes binnen kan houden. Heb mijn katjes na best lang in huis toch losgelaten in eerst omheinde tuin, braken ze doorheen en daarna af en toe eens uit een boom moeten plukken twee huizen verder. De leukste speelplaats is toch buiten, heb me suf gekocht aan kattenspeeltjes, veertjes etc, maar een vlinder buiten najagen blijft spannender.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:39 schreef controlaltendelete het volgende:
[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar. Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
Gerust, hoor, ik had zo'n brokjesmachine https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductTitle (ging regelmatig drie dagen weg, eens per kwartaal, zonder oppas).quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.
Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Met voldoende voer en water kunnen ze goed alleen zijn. Drie dagen is ook wel mijn max.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.
Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?
Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.
En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
Ik denk dat ze je wel zal blijven vertrouwen. Jij bent namelijk degene die haar weer komt halen en haar "redt" van de dierenarts. Jij bent niet degene geweest die haar pijn heeft gedaan of injecties heeft gegeven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:10 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |