abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 09:06:51 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214390848
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214390893
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214390918
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou dit onthouden voor als het weer over Trump gaat, dan wil dit beeld namelijk nog wel eens overheersen.
Komt ook door maga, die dat beweren.
pi_214391119
Harris heeft in ieder geval niet BLM aan haar zijde.

twitter

quote:
Black Lives Matter calls on the DNC to host a virtual snap primary.

Washington D.C. – Black Lives Matter demands that the Democratic National Committee (DNC) immediately host an informal, virtual snap primary across the country prior to the DNC convention in August. We call for the Rules Committee to create a process that allows for public participation in the nomination process, not just a nomination by party delegates. The current political landscape is unprecedented, with President Biden stepping aside in a manner never seen before. This moment calls for decisive action to protect the integrity of our democracy and the voices of Black voters.

While Joe Biden wasn’t our preferred candidate, we cannot ignore the troubling actions of the Democratic Party:

The DNC refused to host debates during the primary, even though a vast majority of Democratic voters wanted them. This would have likely allowed America to see the decline of Joe Biden in 2023.
The DNC changed the primary schedule and created rules that made it almost impossible for non-Biden candidates to appear on the ballot, effectively clearing the field of any challengers to the incumbent president.
Following the primary where millions of Black voters weighed in, after one poor debate performance, the DNC Party elites and billionaire donors bullied Joe Biden out of the race.
Now, Democratic Party elites and billionaire donors are attempting to manipulate Black voters by anointing Kamala Harris and an unknown vice president as the new Democratic ticket without a primary vote by the public. This blatant disregard for democratic principles is unacceptable. While the potential outcome of a Harris presidency may be historic, the process to achieve it must align with true democratic values. We have no idea where Kamala Harris stands on the issues, now that she has assumed Joe Biden’s place, and we have no idea of the record of her potential vice president because we don’t even know who it is yet.

At Black Lives Matter, our focus is on building strong communities, addressing root issues, and creating spaces of justice and joy. This election process has been a disservice to our communities and to democracy. Historically, Black people have been loyal Democratic voters, but time and again, the party has taken our votes for granted and prioritized political theatrics over our real needs.

So we will do the hard thing: we will celebrate, and honor the joy many in our community are feeling about Kamala’s historic candidacy and path to the nomination—while calling out the undemocratic process and engaging in a vigorous discussion on the issues our community cares about.

We do not live in a dictatorship. Delegates are not oligarchs. Any attempt to evade or override the will of voters in our primary system—no matter how historic the candidate—must be condemned. We demand an informal, virtual snap primary now that the incumbent president is no longer in the running.

For the past few years, the Democratic Party has proclaimed that “democracy is on the ballot” in an effort to persuade Black voters to participate in the upcoming general election. They have presented this as the most serious election for democracy in our lifetimes. However, democracy isn’t just an ideal to be protected against Republicans; it must also be safeguarded from erosions within the Democratic Party. Calls for “unity” cannot come at the expense of democracy. The Democratic party, which has been the loudest in defending democracy, is now poised to commit some of the most undemocratic maneuvering to avoid listening to the will of the voters.

D’Zhane Parker, a Black Lives Matter leader, said: “Black Lives Matter is independent of any political party. We focus on fighting racial and economic injustices that impact Black communities. While we may back policies that align with our goals, our commitment is to the liberation of Black people. This independence allows us to hold all political entities accountable and stay true to our mission without party influence.”

We must stand firm against any attempt to silence Black voters and other marginalized communities. This is not just about Biden or Harris; it is about demanding a political system that genuinely represents us and upholds democracy.

Let us be clear: This is about the Democratic Party following a process that protects the legitimacy of any future Democratic president following this unprecedented moment. Installing Kamala Harris as the Democratic nominee and an unknown vice president without any public voting process would make the modern Democratic Party a party of hypocrites. It would undermine their credibility on issues related to democracy. Imagine our first Black woman president not having won some sort of public nomination process. The pundits would immediately label it as affirmative action or a DEI move, and any progress made by a President Harris would be on shaky foundations. If Kamala Harris is to be the nominee, it must be through a process that upholds democratic principles and public participation.

Reflecting on history, we remember Shirley Chisholm, the first Black woman to run for the Democratic nomination for president in 1972. She faced significant opposition from the party establishment, underscoring the need to stand firm against undemocratic practices today. Since 1972, presidential candidates have needed to undergo a vote by the public to receive the nomination, which replaced the era when party bosses controlled the nomination process. Binding primaries were established to ensure that the nominee reflected the will of the people rather than party elites.

Shalomyah Bowers, a Black Lives Matter leader, said: “This is not an attack on Kamala Harris or Black women, and right now we aren’t questioning Kamala’s qualifications or capabilities. This is about the nominating process. Those of us who care about the principles of democracy cannot be serious about installing Kamala Harris and an unknown vice president as the Democratic nominee without any semblance of a people-powered process. Not delegates and party elites, but actually asking communities across the country if they believe this should be the democratic ticket. Anything less is unserious in the quest for democracy. Democracies are stronger when political parties operate with primary systems that allow for genuine participation.”

We demand a transparent and fair virtual snap primary to allow for a democratic selection of the nominee. The DNC must address systemic issues, increase transparency, and promote genuine grassroots engagement. Our democracy is strongest when it is inclusive, transparent, and fair.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:55:57 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_214391189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:47 schreef Tekaschi het volgende:
Harris heeft in ieder geval niet BLM aan haar zijde.

[ x ]
[..]

Is hun enige reden dat er geen openbaar stemproces is? wat willen ze eigenlijk?
Heb je eindelijk een gekleurde vrouw op (bijna) de toppositie in het land is het weer niet goed?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_214391240
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:55 schreef Gunner het volgende:

[..]
Staat toch duidelijk in hun statement? Ze willen eerlijke verkiezingen, ze willen dat het democratische proces gevolgd wordt om een kandidaat voor de democraten naar voren te schuiven, en ze vinden het hypocriet dat de democraten hun mond vol hebben over democratie maar aantonen hun reet af te vegen met de democratie zodra het hun uitkomt. Zo hoort het in principe ook, vergeet niet dat er 4 jaar geleden veel weerstand was tegen Harris binnen eigen democratische kringen.

Ze krijgt nu eigenlijk de kandidatuur in de schoot geworpen, iets waar ze zelf mede debet aan is natuurlijk om jarenlang te verzwijgen dat Biden niet meer kon door zijn geestelijke gesteldheid, tel het gelukje van een vroeg debat erbij op waar er dus niet genoeg tijd is om een primairy te houden maar wel genoeg tijd is voor Harris om het stokje over te nemen, niet raar dat mensen dan niet blij zijn met dit proces.

quote:
Heb je eindelijk een gekleurde vrouw op (bijna) de toppositie in het land is het weer niet goed?
Zo ver zijn de "anti" racisten al afgezakt, het gaat wederom om huidskleur.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214391816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Staat toch duidelijk in hun statement? Ze willen eerlijke verkiezingen, ze willen dat het democratische proces gevolgd wordt om een kandidaat voor de democraten naar voren te schuiven, en ze vinden het hypocriet dat de democraten hun mond vol hebben over democratie maar aantonen hun reet af te vegen met de democratie zodra het hun uitkomt. Zo hoort het in principe ook, vergeet niet dat er 4 jaar geleden veel weerstand was tegen Harris binnen eigen democratische kringen.

Ze krijgt nu eigenlijk de kandidatuur in de schoot geworpen, iets waar ze zelf mede debet aan is natuurlijk om jarenlang te verzwijgen dat Biden niet meer kon door zijn geestelijke gesteldheid, tel het gelukje van een vroeg debat erbij op waar er dus niet genoeg tijd is om een primairy te houden maar wel genoeg tijd is voor Harris om het stokje over te nemen, niet raar dat mensen dan niet blij zijn met dit proces.
[..]
Zo ver zijn de "anti" racisten al afgezakt, het gaat wederom om huidskleur.
Ik snap je punt en neem alvast een voorschot op je vervolgvraag wie er nu voor de bus moet worden gegooid voor het verzwijgen dat Trump z’n geestelijke gezondheid voorbij de houdbaarheidsdatum is.
pi_214391899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik snap je punt en neem alvast een voorschot op je vervolgvraag wie er nu voor de bus moet worden gegooid voor het verzwijgen dat Trump z’n geestelijke gezondheid voorbij de houdbaarheidsdatum is.
Zo vermoeiend om discussies te voeren over de democraten of de democratische kandidatuur als het enige tegenargument keer op keer "ja maar Trump" blijkt te zijn. Democraten hebben een vrijbrief om te liegen en de democratie niet te accepteren omdat Trump bestaat. Waarom haten mensen Trump? Omdat de Democraten dagelijks de mensen vertellen dat Trump liegt en de democratie niet accepteert.

Nutteloos gewoon.

twitter
pi_214391990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Zo vermoeiend om discussies te voeren over de democraten of de democratische kandidatuur als het enige tegenargument keer op keer "ja maar Trump" blijkt te zijn. Democraten hebben een vrijbrief om te liegen en de democratie niet te accepteren omdat Trump bestaat. Waarom haten mensen Trump? Omdat de Democraten dagelijks de mensen vertellen dat Trump liegt en de democratie niet accepteert.

Nutteloos gewoon.

[ x ]
ik lees al jaren (vrijwel) niks anders in de media dat Biden oud/fragiel en niet fit is.
Dus kan het zijn dat men hem een keer werl scherp vond, maar de modus operandi is dat hij te oud en te warrig is. Nu net doen alsof de media altijd deed alsof Biden super scherp was altijd slaat totaal nergens op.

wel makkelijk discusieren als je zelf de argumenten van je "tegenstanders" kan bedenken, waar je dan vervolgens op reageert.
pi_214392002
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:19 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik lees al jaren (vrijwel) niks anders in de media dat Biden oud/fragiel en niet fit is.
Dus kan het zijn dat men hem een keer werl scherp vond, maar de modus operandi is dat hij te oud en te warrig is. Nu net doen alsof de media altijd deed alsof Biden super scherp was altijd slaat totaal nergens op.

wel makkelijk discusieren als je zelf de argumenten van je "tegenstanders" kan bedenken, waar je dan vervolgens op reageert.
Duidelijk het filmpje in de X link niet gekeken. _O-
pi_214392008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Nutteloos gewoon.

[ x ]
Ah ja "the media", die plaat is nog niet grijs gedraaid.

Anyway, ze hebben tot 7 augustus om een kandidaaat te bepalen vanwege de wet in Ohio. Die was wel aangepast, maar gaat volgens de DNC niet in voor 1 september. Het lijkt me logistiek gewoon lastig om binnen die tijd wat te organiseren.

Bovendien is er al een democratisch proces geweest, de primary kiezers hebben al op het ticket Biden/Harris gestemd en wie neemt het over als Biden terugtreedt? Zijn VP. Merk ook op dat er geen andere kandidaat zich aandiende na Bidens terugtrekking, dus je kunt een ander proces willen, maar da's wat zinloos zonder serieuze tegenkandidaten.

Ik had overigens natuurlijk ook liever een normale primary gehad net als waarschijnlijk 99% van de democraten en hoe het nu gaat verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik zie niet op deze korte termijn een beter proces wat niet tot chaos leidt.

Trouwens, ze mogen natuurlijk net als iedereen een mening hebben, maar wat heeft BLM met de democratische partij te maken?!

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 24-07-2024 11:40:15 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214393756
twitter

De media natuurlijk tot in Europa in hosanna stemming met Harris, want vrouw en een kleur, maar dit is nog niet voorbij.
pi_214393881
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, toch maar niet _O-
Als je wat beter had opgelet (niet dat de verzamelde pers dat deed overigens, want die bleven deze leugen ook tot in den treuren herhalen), dan had je geweten dat Musk het vrijwel onmiddellijk op X ontkende (fake gnus).
pi_214393888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:20 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

De media natuurlijk tot in Europa in hosanna stemming met Harris, want vrouw en een kleur, maar dit is nog niet voorbij.
het is zeker nog niet voorbij. want de verkiezingen moeten nog komen

Maar Biden trekt zichzelf terug he, hij is niet afgezet.
Dus dan kunnen de delegates op de conventie zelf kiezen wie ze willen. (dat kon volgens mij ook met Biden in de race, maar dan zou het wel erg ondemecratisch zijn om tegen de primaries in te gaan) .

Dus nee het is niet over, en de delegates maken hun eigen keuze, die nog altijd anders kan uitpakken.
Maar het verloopt allemaal wel volgens de regels.
pi_214393924
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:19 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet welke media jij volgt maar ik heb van de mainstream media eigenlijk alleen maar te horen gekregen dat hij zo scherp als een scheermes is en dat alle filmpjes waaruit het tegendeel bleek vuig rechts knip en plakwerk was om Biden in diskrediet te brengen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 juli 2024 @ 14:37:28 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_214393950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik weet natuurlijk niet welke media jij volgt maar ik heb van de mainstream media eigenlijk alleen maar te horen gekregen dat hij zo scherp als een scheermes is en dat alle filmpjes waaruit het tegendeel bleek vuig rechts knip en plakwerk was om Biden in diskrediet te brengen.
Heb je wat voorbeeldjes?
pi_214393957
quote:

[..]
Dat hebben zij ook gehoord en gezien natuurlijk, maar dit is hoe het werkt. Gewoon ontkennen, daarna vingers in de oren en doen alsof ze het nooit gehoord/gezien hebben of dat het onzin is. Werkt iedere keer bij dit clubje, ze herschrijven gewoon de geschiedenis, en dadelijk is het een feit dat de media Biden altijd heeft afgevallen voor zijn mentale gesteldheid. Teveel mensen uit dat kamp trappen erin of vinden dit soort tactieken om de dialoog maar te kunnen ontlopen fantastisch.

Discussiren is ook gewoon nutteloos met die mensen. Op alles wat je hier zegt komt het standaard antwoord "ja maar Trump", het is alles wat telt tegenwoordig, geestelijke armoede.
pi_214393958
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214393974
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:55 schreef Gunner het volgende:

[..]
Harris is niet zo populair bij de Zwarte bevolking vanwege haar verleden als crime fighter, waarbij ze snoeihard was en bovendien oneerlijk (waaronder ontlastend bewijs achterhouden waarmee een iemand die ter dood veroordeeld was vrij zou komen, hetgeen ze pas overhandigde nadat ze daartoe door de rechter werd gedwongen).

Ze was onderdeel van het vuile systeem waar BLM haar naar aan ontleent. En voor de goede orde: waar Trump belangrijke stappen in heeft gezet om te verbeteren.

Ik denk dat het strategisch van haar dan ook een fout is om dat verleden te noemen. Natuurlijk, het levert een haha op dat ze eerder achter oplichters en pussy grabbers als Trump aanging. Maar veel Amerikanen zien daarin juist weaponizing the justice system for political gains en als vervolgens mensen duidelijk wordt wat ze vooral deed openbaar aanklager (vooral de Zwarte bevolking opsluiten en extra lang in de gevangenis houden zodat ze voor een gruipstuiver aan het werk gezet bleven), dan kan dat een enorme backfire worden.

Mijn idee: de peilingen gaan even in het voordeel van de Democraten bewegen. Maar als de Amerikanen haar leren kennen neemt de steun voor haar flink af.

Vergeet niet, het aantal delegates die ze won toen ze in de voorverkiezingen meedeed waren op 1 hand te tellen. Vermits die hand geen vingers had. :)
pi_214394018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Harris is niet zo populair bij de Zwarte bevolking vanwege haar verleden als crime fighter, waarbij ze snoeihard was en bovendien oneerlijk (waaronder ontlastend bewijs achterhouden waarmee een iemand die ter dood veroordeeld was vrij zou komen, hetgeen ze pas overhandigde nadat ze daartoe door de rechter werd gedwongen).

Maar Trump is natuurlijk de crimineel, hij heeft campagne geld gebruikt om een stripper te betalen en dat niet juist gedocumenteerd. Zwarte mensen opsluiten als goedkope arbeid en bewijs achterhouden is natuurlijk vele malen crimineler, maar zolang ze niet vervolgd wordt kan het stemvee in koor krijsen dat Trump crimineel is en Harris niet.
  woensdag 24 juli 2024 @ 14:46:30 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_214394020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
Mijn idee: de peilingen gaan even in het voordeel van de Democraten bewegen. Maar als de Amerikanen haar leren kennen neemt de steun voor haar flink af.
Voor Trump lijkt dat geen probleem integendeel als ze hem leren kennen. Dus dat zal wel wat meevallen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_214394079
quote:

[..]
kom op. Het ging echt al maaaanden over z'n gezonheid en oudheid.
Vrijwel overal, RTL, NOS, SBS, Internets.

Ik kan me wel herrineren dat ie ze bij de Navo top wel meldden "op 2 versprekeningen na maakte hij verder een heldere indrduk". Maar als ze al zover zijn, dan is dat echt geen goede reclame voor je. Zo praat je over je oma in het verzorginstehuis.

En komop na dat debat werd ie overal gefileerd toch?
Hoe kun je stellen dat er niet werd gepraat over z'n gezonheid/warrigheid?
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:01:44 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214394164
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:52 schreef koemleit het volgende:

[..]
kom op. Het ging echt al maaaanden over z'n gezonheid en oudheid.
Vrijwel overal, RTL, NOS, SBS, Internets.

Ik kan me wel herrineren dat ie ze bij de Navo top wel meldden "op 2 versprekeningen na maakte hij verder een heldere indrduk". Maar als ze al zover zijn, dan is dat echt geen goede reclame voor je. Zo praat je over je oma in het verzorginstehuis.

En komop na dat debat werd ie overal gefileerd toch?
Hoe kun je stellen dat er niet werd gepraat over z'n gezonheid/warrigheid?
Vooral de Amerikaanse media zijn hierin relevant natuurlijk. En inderdaad, er wordt al maanden, zo niet jaren over gepraat. Maar de boodschap was daarin (via interviews met insiders/kenners) vrijwel steevast dat hij nog altijd zo scherp als een mes is, vooral in meetings achter gesloten deuren. Videos of kritieken waarin het al geruime tijd aan de kaak werd gesteld, werden afgedaan als 'cheapfakes' e.d.

Tot dat rampzalige debat van minder dan een maand geleden, waar het zelfs voor de meest welwillende supporter niet meer te ontkennen of anders uit te leggen viel.
pi_214394216
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vooral de Amerikaanse media zijn hierin relevant natuurlijk. En inderdaad, er wordt al maanden, zo niet jaren over gepraat. Maar de boodschap was daarin (via interviews met insiders/kenners) vrijwel steevast dat hij nog altijd zo scherp als een mes is, vooral in meetings achter gesloten deuren. Videos of kritieken waarin het al geruime tijd aan de kaak werd gesteld, werden afgedaan als 'cheapfakes' e.d.

Tot dat rampzalige debat van minder dan een maand geleden, waar het zelfs voor de meest welwillende supporter niet meer te ontkennen of anders uit te leggen viel.
de twijfels waren er dus altijd.
En of meneer alleen wat warrig/sloom van begrip was, of echt niet in staat een land te besturen is natuurlijk iets heel anders.
Hij had zich nooit voor een 2e termijn moeten kandidateren, maar gewoon aan z'n woord voor z'n verkiezing moeten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')