Tegenwoordig is de grootte van het gat dit geheel afhankelijk van de specificaties/capaciteit van de afzuigkap die je gekocht hebt, zou het niet zomaar kleiner maken zonder de specificaties opgezocht te hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:46 schreef Watuntrik het volgende:
Daarnaast lijkt me 150mm doorvoer voor een afzuigkap wat aan de grote kant voor een woonkeuken. Dit zou je makkelijk moeten kunnen verjongen naar 120mm of zelfs 110mm Maar dan moet je dus een verloop 150x120 dus op de afzuigkap zetten en niet op de muurdoorvoer.
Dat snap ik, hoogste capaciteit natuurlijk. Maar wie gebruikt functioneel stand 3 van de afzuigkap? Dan sta je met haren recht op de kop te koken de gehele tijd "Wat zeg je?" te roepen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is de grootte van het gat dit geheel afhankelijk van de specificaties/capaciteit van de afzuigkap die je gekocht hebt, zou het niet zomaar kleiner maken zonder de specificaties opgezocht te hebben.
Condens die neerslaat in de afzuigkap? Nog nooit last van gehad. Krijgt waterdamp de kans niet voor is weggezogen voordat het condenseert. Maar als je het toch laat doen maakt de diameter niet zoveel uit. Zou je het zelf willen doen scheelt een iets kleiner gat een hoop werk... Dat was meer de insteek.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:13 schreef janjan33 het volgende:
Ik dacht nu heeft de afzuigkap problemen met afvoer van gecondenseerde lucht dus is wellicht een groot gat beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |