Mogelijkhedenquote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef herverwijderd het volgende:
In Fokkers Helpen Fokkers
https://forum.fok.nl/forum/fhf
lol goeiequote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zou dat wel doen hoor, getuige zijn, als het in de buurt was natuurlijk. Lijkt me wel lachen.quote:
Ik zie zelf het nut er allemaal niet zo van inquote:Op maandag 22 juli 2024 14:19 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik zou dat wel doen hoor, getuige zijn, als het in de buurt was natuurlijk. Lijkt me wel lachen.
Zolang ik zelf maar niet hoef te trouwen.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:21 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie zelf het nut er allemaal niet zo van in![]()
Waarom wil je trouwen vraag ik me eigenlijk ook wel af
Dat snap ik dan wel weerquote:Op maandag 22 juli 2024 14:21 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Zolang ik zelf maar niet hoef te trouwen.
In een stad in het Zuiden. Ik had een website gevonden waar leen-getuigen genoemd werden als optie, hier in de stad, maar volgens de gemeente kan dat niet.quote:
Waar is die stad ergens? Als het niet te ver weg is, wil ik wel getuigen tegen vergoeding.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:10 schreef User16909 het volgende:
[..]
In een stad zonder getuigen van de gemeente, helaas. Ik had een website gevonden waar dit genoemd werd als optie, hier, maar volgens de gemeente kan dat niet.
Voorlopig nog geen concrete plannen, er moeten eerst nog documenten worden geregeld (buitenlandse partner). Maar wellicht dat serieus recruiten op FOK! wel een grappig idee is.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:11 schreef KvanG het volgende:
[..]
Waar is die stad ergens? Als het niet te ver weg is, wil ik wel getuigen tegen vergoeding.
Ooooeeehhh ik woon ook in het zuiden! Hou me in gedachten, ts, lijkt me serieus leuk om getuige te zijn voor een compleet onbekende.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:10 schreef User16909 het volgende:
[..]
In een stad in het Zuiden. Ik had een website gevonden waar leen-getuigen genoemd werden als optie, hier in de stad, maar volgens de gemeente kan dat niet.
Bij een geregistreerd partnerschap heb je net zo goed getuigen nodig. Dat zal het probleem dus niet oplossen.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:46 schreef jogy het volgende:
Dus geen broer/zus die je even mee kan slepen? Doe anders geregistreerd partnerschap en dan heb je het probleem niet.
Ja, Den Bosch, dus.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:10 schreef User16909 het volgende:
[..]
In een stad in het Zuiden. Ik had een website gevonden waar leen-getuigen genoemd werden als optie, hier in de stad, maar volgens de gemeente kan dat niet.
Het aantal tijdsloten waarop je gratis kan trouwen is in de regel maar zeer beperkt, en je moet er rekening mee houden dat die al maanden van tevoren volgeboekt zijn. Er wordt namelijk massaal gebruik van gemaakt door mensen die inderdaad zonder enige poespas willen trouwen maar die de leges best zouden kunnen betalen.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:43 schreef User16909 het volgende:
Het wordt een dinsdagochtendje (gratis aangelegenheid) en niemand hoeft het te weten, verder.
Dit is helemaal geen slecht idee. Je moet er alleen wel van op aan kunnen dat ze er daadwerkelijk zijn op de dag van het huwelijk. Anders ook geen collega's eventueel TS?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef herverwijderd het volgende:
Dan kom ik ookquote:Op maandag 22 juli 2024 17:18 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ooooeeehhh ik woon ook in het zuiden! Hou me in gedachten, ts, lijkt me serieus leuk om getuige te zijn voor een compleet onbekende.
Dit hebben wij ook gedaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:46 schreef herverwijderd het volgende:
Soms kun je ook via de gemeente getuigen regelen, moet je even checken van te voren.
En lezen we als speech de pohi van ts voorquote:Op maandag 22 juli 2024 20:44 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En dan tekenen we met onze usernames.
Voor een huwelijk of geregistreerd partnerschap heb je minimaal twee getuigen nodig. Het maximum aantal getuigen is vier. Als je twijfelt of de aangemelde getuigen wel komen opdagen, dan kun je van tevoren vier getuigen aanmelden, en als twee getuigen niet komen, dan heb je nog steeds twee getuigen zodat het huwelijk toch door kan gaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:03 schreef kwiwi het volgende:
Dit is helemaal geen slecht idee. Je moet er alleen wel van op aan kunnen dat ze er daadwerkelijk zijn op de dag van het huwelijk. Anders ook geen collega's eventueel TS?
Zeker met de jouwe wordt dat een uniek trouwboekje.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:44 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En dan tekenen we met onze usernames.
Omdat er een officiéle akte wordt opgemaakt.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef woxxel2 het volgende:
Waarom moeten er eigenlijk getuigen bij zijn.
Ik snap het nut niet.
Ik denk dat er best meer stellen zijn die zich door de poespas laten tegen houden om te trouwen.
Omdat we papierhandel moeten regelen. Document dat uit het buitenland moet komen. Zonder document, geen huwelijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Waarom dan pas over een jaar, waarom niet zo snel mogelijk? Hoe duur is het als je niet voor de gratis variant gaat, maar op de goedkoopste dag/het goedkoopste tijdstip?
Antwoord op je vraag: buren.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:54 schreef User16909 het volgende:
[..]
Omdat we papierhandel moeten regelen. Document dat uit het buitenland moet komen. Zonder document, geen huwelijk.
Die wachttijd is vanaf dat je in ondertrouw kunt gaan dus gerekend vanaf dat je de documenten in huis hebt. De gratis optie heeft de langste wachttijd. Ik zou zo lang niet willen wachten. Maar goed, al 11 jaar verloofd…quote:Op maandag 22 juli 2024 22:52 schreef User16909 het volgende:
Wachttijd voor gratis huwelijken is hier inderdaad 10 maanden, ongeveer.
Ga ik wel keihard indrinken.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef KvanG het volgende:
Misschien kunnen we een FOK!meet organiseren voor TS zijn bruiloft.
Het verschilt uiteraard per gemeente.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Waarom dan pas over een jaar, waarom niet zo snel mogelijk? Hoe duur is het als je niet voor de gratis variant gaat, maar op de goedkoopste dag/het goedkoopste tijdstip?
Allemaal helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het verschilt uiteraard per gemeente.
De meeste gemeenten bieden zowel een uitgebreide als een eenvoudige huwelijksceremonie aan. Daarnaast zijn ze wettelijk verplicht om ook gratis huwelijken aan te bieden.
Een uitgebreide huwelijksceremonie duurt meestal rond 45 minuten. Daar zitten dan ook dingen bij als een voorgesprek met de trouwambtenaar. Die houdt dan meestal ook een persoonlijke toespraak. Verder mag je vaak muziek spelen tijdens de ceremonie. Je krijgt vaak parkeerkaarten voor gasten om gratis hun auto te parkeren. De uitgebreide huwelijksceremonie vindt meestal plaats in een wat grotere zaal die al gauw ruimte biedt aan zo'n 50 gasten, Voor een dergelijke uitgebreide huwelijksceremonie betaal je al gauw zo'n 500 euro. Ten minste, als je het op een werkdag op het stadhuis doet. Als je op een andere locatie wil trouwen, wat in veel gemeenten kan, dan wordt het uiteraard duurder, en op zaterdag of zondag wordt het nog duurder.
Bij een eenvoudige huwelijksceremonie heb je al die poespas niet. Dat blijft beperkt tot het wettelijk noodzakelijke. Een eenvoudige huwelijksceremonie duurt meestal niet langer dan 10 minuten. Meestal vindt dat ook plaats in een kamer voor hooguit 10 mensen, de ambtenaar, het bruidspaar, maximaal 4 getuigen, een fotograaf. De eenvoudige huwelijksceremonie vindt altijd plaats op het stadhuis. Voor de eenvoudige huwelijksceremonie betaal je in de meeste gemeenten tussen 150 en 200 euro.
De gratis huwelijksceremonie is in veel gemeenten hetzelfde als de eenvoudige huwelijksceremonie.
Het aantal beschikbare tijdsloten voor de gratis huwelijksceremonie is in de meeste gemeenten maar zeer beperkt. Voor de eenvoudige huwelijksceremonie is de keuze wat ruimer.
En hier komen we ook bij het zotte van de situatie. Omdat de eenvoudige en de gratis huwelijksceremonie vaak hetzelfde is, kiezen veel mensen voor wie de poespas van een uitgebreide huwelijksceremonie niet hoeft, voor de gratis huwelijksceremonie. Want waarom zou je betalen voor iets dat je gratis kunt krijgen? De tijdsloten voor de gratis huwelijksceremonie zijn in de meeste gemeenten dus maanden van tevoren volgeboekt, grotendeels door mensen die de 150 ã 200 euro voor een eenvoudige huwelijksceremonie best kunnen betalen.
Het recht op een gratis huwelijksceremonie zou beperkt moeten blijven tot mensen met een laag inkomen. Daar was het ooit oorspronkelijk voor bedoeld.
@User16909quote:Op maandag 22 juli 2024 23:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die wachttijd is vanaf dat je in ondertrouw kunt gaan dus gerekend vanaf dat je de documenten in huis hebt. De gratis optie heeft de langste wachttijd. Ik zou zo lang niet willen wachten. Maar goed, al 11 jaar verloofd…
Begrijp je eigenlijk wel wat TS wil?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waarom zou je per se in 's-Hertogenbosch willen trouwen?
OK.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat niet begrijpen?
Hij wil een gratis/goedkoop huwelijk en dat kan over het algemeen alleen in de woonplaats van (een van) de echtelieden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waarom zou je per se in 's-Hertogenbosch willen trouwen?
De regels verschillen een beetje per gemeente. De eenvoudige huwelijksceremonie is doorgaans niet beperkt tot inwoners van de gemeente, maar het gratis huwelijk vaak wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 01:10 schreef Leandra het volgende:
Hij wil een gratis/goedkoop huwelijk en dat kan over het algemeen alleen in de woonplaats van (een van) de echtelieden.
Zij. En de link met Den Bosch is ook makkelijk te vinden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 01:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wil een gratis/goedkoop huwelijk en dat kan over het algemeen alleen in de woonplaats van (een van) de echtelieden.
De meeste gemeenten doen dat niet, maar er zijn gemeenten die dat wel doen. Als je op google gaat zoeken op "getuige van de gemeente" en je gaan een beetje bladeren door de zoekresultaten, dan vind je al gauw een aantal gemeenten waar dat mogelijk is.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:10 schreef User16909 het volgende:
Ik had een website gevonden waar leen-getuigen genoemd werden als optie, hier in de stad, maar volgens de gemeente kan dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |