abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214370744
Ik schrijf af en toe een Google review over een plek die ik bezocht heb. Vooral als ik zelf bepaalde informatie miste voor ik erheen ging.
De laatste tijd blijven veel van mijn reviews lang staan met status 'posten'. En nog later, weken na het versturen, verandert dat dan vaak (maar niet altijd) in 'niet gepost'. Zonde van mijn tijd dus.
Het zijn geen reviews met rare taal, negatief over bedrijven oid. Sterker nog, veel reviews gaan over natuurgebieden en dergelijke. En sommige worden dus wél gewoon geplaatst.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt? Of tips?
pi_214371121
Heb ik ook wel eens gehad over een winkel waar ik zeer positief over was.
Je moet echt elk woordje en elk zinnetje nakijken om te zien of het niet out-of-context verkeerd opgevat kan worden of zo.
Ik heb een aantal vrolijke zinnen met heel krampachtige taal herschreven en toen werd het wel gepost! :')
pi_214371257
Ja heb ik ook gehad. Betreffende locatie scheen opgeheven te zijn en daarmee van Google Reviews verwijderd. Dus ook alle comments.
pi_214374947
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 09:51 schreef Gibson88 het volgende:
Ja heb ik ook gehad. Betreffende locatie scheen opgeheven te zijn en daarmee van Google Reviews verwijderd. Dus ook alle comments.
Daar is bij mij geen sprake van, bij alle gereviewde dingen komen er wel nieuwe reacties bij, maar niet de mijne.

@ToT Zou het echt aan de woordkeuze liggen? Ik zal er eens een herschrijven om te testen.
Zo jammer dat je geen feedback krijgt waarom het niet gepost wordt.
pi_214375043
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Daar is bij mij geen sprake van, bij alle gereviewde dingen komen er wel nieuwe reacties bij, maar niet de mijne.

@:ToT Zou het echt aan de woordkeuze liggen? Ik zal er eens een herschrijven om te testen.
Ja het ging in mijn geval om een winkel genaamd "Megadump".
In de review had ik verteld dat ik weinig vertrouwen in die zaak had vanwege de Tokkie-achtige naam, maar dat ik zeer positief verrast was door de lage prijzen, goede kwaliteit en bijzonder prettige en klantgerichte service. De badkamer die ik daar had laten samenstellen was tot op de euro nauwkeurig exact half zo duur als in een andere winkel, en van minstens dezelfde kwaliteit. (De jacuzzi had zelfs meer functionaliteiten dan in die andere winkel.)

Ik weet niet meer of ik letterlijk "Tokkie-naam" had gezegd, maar het was wel iets negatiefs over mijn verwachtingen gebaseerd op de naam.

Pas nadat ik die zin (en een paar andere met wat bloemrijk taalgebruik) wat gefatsoeneerd had, werd het geplaatst.
pi_214375049
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:32 schreef Hupje het volgende:

[..]

@:ToT Zou het echt aan de woordkeuze liggen? Ik zal er eens een herschrijven om te testen.
Ah oke, dan weet ik het ook niet. Wat ToT zegt zou dan nog best kunnen.
pi_214375078
Beter zet je je recenties op FOK! . @Danny is niet zo van het censureren in tegenstelling tot Google.
pi_214375764
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:46 schreef KvanG het volgende:
Beter zet je je recenties op FOK! . @:Danny is niet zo van het censureren in tegenstelling tot Google.
Is men hier geïnteresseerd in een willekeurig wandelpad in Frankrijk? :P Waarvan ik graag van te voren had willen weten dat er ruim voldoende parkeerplek was en dat nu dus in een review wilde zetten.

@ToT Dat soort bewoordingen heb ik niet gebruikt. Echt niks bijzonders naar mijn idee. :')
pi_214375778
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:55 schreef Hupje het volgende:

Is men hier geïnteresseerd in een willekeurig wandelpad in Frankrijk? :P Waarvan ik graag van te voren had willen weten dat er ruim voldoende parkeerplek was en dat nu dus in een review wilde zetten.
Er is vast wel iemand voor wie dat interessant is.Plus FOK! wordt nog altijd goed geindexeerd, dus het kan nieuwe gebruikers naar de site lokken.
pi_214375788
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:55 schreef Hupje het volgende:

[..]

@:ToT Dat soort bewoordingen heb ik niet gebruikt. Echt niks bijzonders naar mijn idee. :')
Lees het toch een keer heel kritisch na; kan zijn dat 1 lullig woordje net verkeerd geïnterpreteerd kan worden.

Of misschien is de tekst erg lang?
pi_214375832
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Lees het toch een keer heel kritisch na; kan zijn dat 1 lullig woordje net verkeerd geïnterpreteerd kan worden.

Of misschien is de tekst erg lang?
Een voorbeeld van niet gepost:
Deze pumptrack ligt vlak naast het spoor. De baan is geschikt voor beginners op step of fiets. Het wegdek is goed onderhouden.
Er is parkeerplek voor een paar auto's.

Of:
Mooi kiezelstrand. Vanuit het bos stroomt een beekje over het kiezelstrand naar de zee.

Geen idee op wiens tenen ik daarmee kan trappen :')
pi_214375854
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Een voorbeeld van niet gepost:
Deze pumptrack ligt vlak naast het spoor. De baan is geschikt voor beginners op step of fiets. Het wegdek is goed onderhouden.
Er is parkeerplek voor een paar auto's.

Of:
Mooi kiezelstrand. Vanuit het bos stroomt een beekje over het kiezelstrand naar de zee.

Geen idee op wiens tenen ik daarmee kan trappen :')
Vlak naast het spoor.....zou iets van zelfmoord kunnen suggereren? _O-
Dat van dat beekje snap ik dan weer echt niet! :D
pi_214375934
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:05 schreef ToT het volgende:

[..]
Vlak naast het spoor.....zou iets van zelfmoord kunnen suggereren? _O-
Dat van dat beekje snap ik dan weer echt niet! :D
Met logica google's algorithmes willen doorgronden. :')
pi_214375940
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:11 schreef KvanG het volgende:

[..]
Met logica google's algorithmes willen doorgronden. :')
_O- Good point! :P
pi_214382345
Zonet dit mailtje gehad. Mijn review is spontaan ook niet gepost:

quote:
Je review is niet gepost:

Wat er is gebeurd
De plaats waarover je hebt gepost, is verwijderd uit Google-services zoals Maps en Zoeken.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:47:42 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214382465
Ik ben ook zo'n Google 'local guide' ( :') ). Ik had laatst ineens dat een review afgewezen werd. Ik had drie foto's bijgevoegd, waarbij er op 1 de rug van een persoon te zien was. Toen ik die weghaalde werd-ie wel geaccepteerd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214443245
Ik ben nu reviews aan het verwijderen en opnieuw aan het posten. Met kortere tekst en zonder foto's. Eens kijken of ze dan wel geplaatst worden.
  zondag 28 juli 2024 @ 09:03:58 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214443533
Je bent waarschijnlijk onzichtbaar geband. Dan verwijderd of blokkeert Google je nieuwe reviews.

Je moet dan even je reviews nakijken en alle reviews verwijderen waarvan je denkt dat de voorwaarden zijn geschonden. (Bijvoorbeeld beledigende taal, foto's van vreemden in de achtergrond)
Mocht je een wandelpad gevaarlijk vinden, dan mag je dat ook niet in de review zetten. Je moet Google dan rechtsstreeks contacteren, want ze laten geen gevaarlijke punten toe aan het review programma.

Na het deleten kan je een appeal aanvragen hier:
https://support.google.co(...)/local_guides_appeal
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214446124
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:03 schreef Mikeytt het volgende:
Je bent waarschijnlijk onzichtbaar geband. Dan verwijderd of blokkeert Google je nieuwe reviews.

Je moet dan even je reviews nakijken en alle reviews verwijderen waarvan je denkt dat de voorwaarden zijn geschonden. (Bijvoorbeeld beledigende taal, foto's van vreemden in de achtergrond)
Mocht je een wandelpad gevaarlijk vinden, dan mag je dat ook niet in de review zetten. Je moet Google dan rechtsstreeks contacteren, want ze laten geen gevaarlijke punten toe aan het review programma.

Na het deleten kan je een appeal aanvragen hier:
https://support.google.co(...)/local_guides_appeal
Maar sommige reviews (nieuwe dus) worden wél gepost. Daarom snap ik het niet. Als vanaf een bepaald punt niks meer werd gepost, zou ik het begrijpen.
pi_214511816
Ik ben er in ieder geval achter dat de kans om een review gepost te krijgen groter is als ik er geen foto's aan toe voeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')