Hoe ervaart hij Ketamine? Ik ben er retebenieuwd naar, na een mislukte microdosepogingquote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mwoah, deels eens. Lichtzinnigheid over het lot en leven van een ander is wel een serieus nadeel.
Endat gaat dan zowel over het lot van de patiënt, als over de mentale/emotionele belasting van de arts die de euthanasie moet uitvoeren.
Maar het recht op zelfbeschikking zou vanzelfsprekender moeten zijn. Niet dat je eerst altijd door zeventig hoepels moest springen omdat je moet bewijzen dat je echt, echt, écht heus wel goed hebt nagedacht over de wens om te sterven.
(Vriend zit dus nu verplicht aan de ketamine infusen. Is een vinkje dat je moet laten aftekenen.)
JIJ zou daarmee weg komenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
- sorry haalde even post Cat en Candaas door elkaar
Ik vind niet dat we in onze handjes mogen knijpen, ondanks dat het nagenoeg overal anders, slechter is geregeld dan hier.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vind je?
Ook daar hangen baasjes aan. Die voor de beestjes de keuze moeten maken. En daarin heb ik ook dieren zien lijden omdat de baasjes geen afscheid kunnen nemen.
Gelukkig kunnen verreweg de meeste baasjes de keuze wel op tijd maken.
Qua kiezen voor levensbeëindiging bij mensen denk ik dat we in dit land in onze handjes mogen knijpen. Het is nog niet perfect (als zoiets bestaat)… looking at you psychisch lijdenmaar al in al… in andere landen is er veel meer nodeloos uitzichtloos fysiek lijden.
Dat heb ik ook. Nika had nog echt wel een paar maanden meegekund, met iedere maand een injectie. Maar dan moest ze iedere maand mee naar de DA want dat mocht blijkbaar niet zelf zoals insuline. Was trouwens nog geen optie geweest mant die liet zich echt niet pakken. Elin krijgt 2x per dag een pilletje en dat gaat zo makkelijkquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we in onze handjes mogen knijpen, ondanks dat het nagenoeg overal anders, slechter is geregeld dan hier.
Mbt huisdieren dacht ik eerder de andere kant op eigenlijk. Ik ervaar doorgaans wel de vrijheid om te mogen bepalen wanneer het genoeg is. Ook als er nog wel dingen mogelijk zijn. Dingen waar ik dan mn katje niet doorheen wil laten gaan.
Van jouw posts in relatie tot dit onderwerp word ik altijd een beetje triestig.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Voor katten en huisdieren prima geregeld. Laten we die lijn gewoon doortrekken
Dat is toch de bom?! Circle of life!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van jouw posts in relatie tot dit onderwerp word ik altijd een beetje triestig.
Dan moeten al die leuke vintage jurkjes, die je scoorde weer terug naar de kringloop?
Dees mag wel gekwoot voor de waarheid.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is toch de bom?! Circle of life!
Ik ben er echt van overtuigd dat dit het is, dat er geen groter plan is, geen hiernamaals. Eerst was je er niet en toen wel en later weer niet. Ergens hebben we van het stuk er tussenin iets heel groots gemaakt, maar over 100 jaar is iedereen ons vergeten. Een enkeling gaat een jaartje of 1000 aan legacy mee, maar die klopt dan doorgaans ook nog eens voor geen meter. Het stelt geen fuck voor allemaal, in het licht van de eeuwigheid.
En sommige mensen hebben geluk en vinden het (overwegend) alleen maar leuk. Anderen hebben pech met lijf of hoofd of personen die ze treffen. En die vinden het niet (meer) zo leuk. Geef mensen de vrijheid er mee te stoppen wanneer zij willen, het maakt gewoon geen fuck uit. Ergens hebben we daar iets gigantisch groots van gemaakt. Je kunt gewoon zeggen dat je pindakaas kut vindt, skinnyjeans haat, cultuur haat (side-eye V), hamsters niet kunt luchten en wereldmuziek wilt verbannen. Accepteren we allemaal van dat mensen van smaak verschillen. Maar het leven moeten we allemaal maar fantastisch vindenHou op met me
Overigens heb ik zelf nooit suicidale gedachten gehad, anders dan een opdringerige "1 ruk aan het stuur en ik ben overal van af" of "1 stap naar voren en rrrrrust", maar als de balans bij mij ooit echt om zou slaan en niets meer zou werken, zou ik graag zelf beslissen dat ik er mee wil stoppen. Ik kan er gewoon niet bij dat we daar zo moeilijk over doen.
Want het is allemaal wel heel makkelijk om zelf te mogen beschikken over ons einde, maar als onze lievelings dat gaan doen wordt het al een beetje moeilijker.quote:A het niet over levensverwachting van V en poezen (en ok andere huisdieren) gaat
Je kunt niet voor ons samenvatten?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nav de post van DP moet ik hieraan denken (je moet wel een uurtje over hebben)
Deels ben ik het met je eens m.b.t. de circle of life.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben er echt van overtuigd dat dit het is, dat er geen groter plan is, geen hiernamaals. Eerst was je er niet en toen wel en later weer niet. Ergens hebben we van het stuk er tussenin iets heel groots gemaakt, maar over 100 jaar is iedereen ons vergeten. Een enkeling gaat een jaartje of 1000 aan legacy mee, maar die klopt dan doorgaans ook nog eens voor geen meter. Het stelt geen fuck voor allemaal, in het licht van de eeuwigheid.
En sommige mensen hebben geluk en vinden het (overwegend) alleen maar leuk. Anderen hebben pech met lijf of hoofd of personen die ze treffen. En die vinden het niet (meer) zo leuk. Geef mensen de vrijheid er mee te stoppen wanneer zij willen, het maakt gewoon geen fuck uit. Ergens hebben we daar iets gigantisch groots van gemaakt. Je kunt gewoon zeggen dat je pindakaas kut vindt, skinnyjeans haat, cultuur haat (side-eye V), hamsters niet kunt luchten en wereldmuziek wilt verbannen. Accepteren we allemaal van dat mensen van smaak verschillen. Maar het leven moeten we allemaal maar fantastisch vindenHou op met me
Overigens heb ik zelf nooit suicidale gedachten gehad, anders dan een opdringerige "1 ruk aan het stuur en ik ben overal van af" of "1 stap naar voren en rrrrrust", maar als de balans bij mij ooit echt om zou slaan en niets meer zou werken, zou ik graag zelf beslissen dat ik er mee wil stoppen. Ik kan er gewoon niet bij dat we daar zo moeilijk over doen.
Ik ben er echt geen voorstander van dat iedereen bij de geboorte maar een pakkie middel X en een zak antibraakmiddel meekrijgt en kijk maar wat je er mee doet... Ook snap ik de bezwaren van ártsen om er geen actieve rol in te willen nemen. Maar een mindergedoemeerwaardigheidmaniervandoen dan nu beschikbaar is, zou ik toejuichen
Ik gun mijnlievelingsV juist ook een eigen keuze. Geen nare cellen met andere plannenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:39 schreef Vanyel het volgende:
Overigens wel grappig in het licht van deze quote
[..]
Want het is allemaal wel heel makkelijk om zelf te mogen beschikken over ons einde, maar als onze lievelings dat gaan doen wordt het al een beetje moeilijker.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik op korte termijn wens te beschikken over mijn einde.
Mooi gezegdquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben er echt geen voorstander van dat iedereen bij de geboorte maar een pakkie middel X en een zak antibraakmiddel meekrijgt en kijk maar wat je er mee doet... Ook snap ik de bezwaren van ártsen om er geen actieve rol in te willen nemen. Maar een mindergedoemeerwaardigheidmaniervandoen dan nu beschikbaar is, zou ik toejuichen
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Deels ben ik het met je eens m.b.t. de circle of life.
En ondertussen er iets (moois) en goeds van maken voor de mensen in je sociale cirkel, en misschien daarbuiten ook wel.
Van binnen voel ik het ook wel, zeker nu ik richting het laatste kwartier ga of zelfs mogelijk laatste minuut. Wie weet😇
Tja, ik ben nog nieuwsgierig genoeg om te zien hoe het de wereld vergaat.
Dan ga ik nog maar even door.
Hoera voor de kringloop jurkjes. Heb nog aan je gedacht toen 9 van mijn jurkjes de rommelmarkt opgingen twee weken geleden.
O nee, dar boeit me ook totaal niet. Alleen vind ik het leven zelf gewoon geregeld stom en moeilijkquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi gezegdEn heel waar.
Ik besef heel goed dat het gewoon mazzel is dat ik met een positief en egoïstisch brein ben geboren. Het interesseert me werkelijk geen hol of mijn leven zin heeft en al helemaal niet of er een hiernamaals is. Dat is niet een keuze die je kunt maken, is stom toeval. En heel praktisch.
Alsof jij zoveel te doen hebtquote:
Ik vind dat dus ook. Alleen het interesseert me tegelijkertijd ook niet. Ik denk er niet te lang over na. Zodra ik dat wel doe, word ik ook bijkans depressief. Maar mijn hoofd houdt me vrijwel altijd tegen voor het negatief wordt. Daar heb ik verder geen keuze in, net als jij dat niet hebt dat je wel in het negatieve kan schieten. Is gewoon echt kut dat dat zo is.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O nee, dar boeit me ook totaal niet. Alleen vind ik het leven zelf gewoon geregeld stom en moeilijk
Dit herken ik van mijn vriendin. Voor haar is het in elk geval erg waar. En zodra het vechten dan over is, is er rust om uiteindelijk weer op te krabbelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Pareltje wat ik van iemand anders hoorde: ‘in de put zitten is niet altijd erg. Op de bodem kun je uitrusten, tijd nemen, kracht verzamelen en bedenken wat je, als het moment daar is, gaat doen om weer omhoog te klimmen. Beter dan uitgeput halverwege je vastklauwen en niet vooruit komen’. Past natuurlijk niet in elk gesprek en bij iedereen, maar die acceptatie van ongelukkig zijn vind ik wel… mooi.
quote:
Snap je hoor LinzenSlaat, no worriesquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dat dus ook. Alleen het interesseert me tegelijkertijd ook niet. Ik denk er niet te lang over na. Zodra ik dat wel doe, word ik ook bijkans depressief. Maar mijn hoofd houdt me vrijwel altijd tegen voor het negatief wordt. Daar heb ik verder geen keuze in, net als jij dat niet hebt dat je wel in het negatieve kan schieten. Is gewoon echt kut dat dat zo is.
Ik zeg het allemaal weer niet goed
Maar… maar… mentale uitdaging werkt ook herstellendquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zo onaardig!
Weet je wel hoeveel energie herstellen kost?
Daar ben ik nog nietquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar… maar… mentale uitdaging werkt ook herstellend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |