abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:29:29 #151
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214384299
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
*O*

Ik proost op je met een Clevers ijsje :9
Ik heb net Clevers via het contactformulier getipt dat er hier vlakbij binnenkort een perfect pand voor een IJsbar vrijkomt O-)
pi_214384415
Mogguh :O

Ritme natuurlijk compleet naar de filistijnen nu na nachtdiensten, dus na een nogal natte natte wandeling toch weer terug in bed. Alwaar logeerhond mij gezelschap houdt, het is net een tweede schaduw.

Wanneer moeten we weer duimen @Tele6 ? *O*
pi_214384695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:29 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik heb net Clevers via het contactformulier getipt dat er hier vlakbij binnenkort een perfect pand voor een IJsbar vrijkomt O-)
:D _O- ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:18:11 #154
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214384696
quote:

[..]
_O_
Spoilers!
pi_214384720
quote:

[..]
Ga je een filiaal beginnen? 🍦
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:21:44 #156
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214384726
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ga je een filiaal beginnen? 🍦
Haha nee dat niet. Ik vind horeca-werktijden zo ongezellig met een gezin ;)
pi_214384924
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Slimme oma denk ik.

Mensen (artsen) lijken ook wel te vergeten dat chemo niet alleen vervelend is op het moment dat je het krijgt, maar ook daarna nog een hele rits aan shit achterlaat, waarvan je vooraf niet kunt voorspellen hoe lang en hoe ernstig. Uiteraard zijn er veel gevallen waar het doel de middelen heiligt, maar dat gaat niet voor alles op. Ik vind het eigenlijk niet ok als een arts dan druk gaat uitoefenen. Die zou niet verder moeten gaan dan goed informeren.
Jij bent natuurlijk ook wel echt ziekslim. Veel mensen kunnen zo'n beslissing helemaal niet aan. Bij veel mindee ernstige zaken denk ik regelmatig "ja jezus, jij hebt hier 100 jaar voor gestudeerd. Zeg het maar."
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214384992
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua gender & zorg heb ik ook nog wel een leuke.

Mijn fijne longarts-allergoloog die voor mijn routine controle (allergische astma, niets spannends) alle tijd nam, mij als patiënt volledig serieus nam etc, heeft bij Isegrim, na een anafylactische reactie op garnaal (waarschijnlijk inspanningsafhankelijk) een telefonisch consult gedaan, pas na aandringen een basis allergietest (tweemaal, want in de eerste test zat überhaupt geen garnaal), na negatieve uitslag gezegd 'probeer anders eens kroepoek te eten'.

Ineens een stuk minder fijne arts.
Net of vrouwen doorgaans harder moeten strijden om serieus genomen te worden in de medische wereld... :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_214385027
Verder zou ik willen dat:

A: het niet over levensverwachting van V en poezen (en ok andere huisdieren) gaat :(
&
B: we heel snel een punt bereiken waarop we daadwerkelijk (een beetje elegante) zelfbeschikking iz onze dood hebben
pi_214385031
4!
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:09:41 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214385180
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

A: het niet over levensverwachting van V en poezen (en ok andere huisdieren) gaat :(

I can do that *O*

Ik heb 9027 stapjes gelopen vandaag *O*

Nu met een ambachtelijke licht-gefermenteerde tarwesmoothie op het balkon B:)B
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214385316
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Jij bent natuurlijk ook wel echt ziekslim. Veel mensen kunnen zo'n beslissing helemaal niet aan. Bij veel mindee ernstige zaken denk ik regelmatig "ja jezus, jij hebt hier 100 jaar voor gestudeerd. Zeg het maar."
Bij die mindere zaken ik ook heus. Maar dit vond ik wel wat waar je graag ook even wat onderzoek naar doet en over doorvraagt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214385365
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:40 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh :O

Ritme natuurlijk compleet naar de filistijnen nu na nachtdiensten, dus na een nogal natte natte wandeling toch weer terug in bed. Alwaar logeerhond mij gezelschap houdt, het is net een tweede schaduw.

Wanneer moeten we weer duimen @:Tele6 ? *O*
Een-na-laatste of laatste week van augustus; de datum voor het gesprek wordt in overleg bepaald _O_ dus ik hoor nog welke het wordt obv mijn en hun beschikbaarheid.
pi_214385367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Maar dat is natuurlijk ook prima. Als je dat zo bespreekt. Dan krijg je nog de gehele informed consent over je heen, maar goed.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214385376
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
I can do that *O*

Ik heb 9027 stapjes gelopen vandaag *O*

Nu met een ambachtelijke licht-gefermenteerde tarwesmoothie op het balkon B:)B
Ik heb een ruime 25 duizend stapjes gelopen vandaag. (Altijd baas boven baas)

Nu couscous
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:39:59 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214385402
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een ruime 25 duizend stapjes gelopen vandaag
Dat heb ik ongeveer 2 keer gedaan in de afgelopen 4 jaar.

Nee precies 2 keer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214385460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

Goede punt
quote:
&
B: we heel snel een punt bereiken waarop we daadwerkelijk (een beetje elegante) zelfbeschikking iz onze dood hebben
Maar het zou wel fijn zijn als B geregeld is tegen de tijd dat punt A kort wordt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:51:39 #168
63722 z80
I fink you freaky
pi_214385499
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb een ruime 25 duizend stapjes gelopen vandaag. (Altijd baas boven baas)

Nu couscous
Ik heb 25 duizend druppels gered van terplettervallen op de grond. :') Telt dat ook? En natuurlijk weer droog op het moment datje voor je huisdeur staat.

En nu onweer hier. Tenminste het gerommel, flink luid. Maar geen wind, regen of flits te zien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214385500
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij die mindere zaken ik ook heus. Maar dit vond ik wel wat waar je graag ook even wat onderzoek naar doet en over doorvraagt.
Ik vrees dat dit voor veel mensen niet geheel opgaat. Misschien is vrees trouwens niet het juiste woord, ik ken ook wel mensen die ervoor kiezen hun vertrouwen volledig in handen van een arts te leggen en die hebben dan ook vrede met de uitkomst, ook als het achteraf toch beter/anders had gekund. ( Ik zou dat zelf niet kunnen hoor, ik ben wat dat betreft juist weer een heel vervelende betweter als patiënt vrees ik :P )

Hoewel je dus ook mensen hebt die de complete verantwoordelijkheid voor het leven graag volledig bij de arts leggen, tot op het onredelijke af, en bij tegenslag dan weer wel gelijk vooraan bij het tuchtcollege staan.

En natuurlijk de mensen die graag zelf onderzoek doen, en daardoor een fles chloor achterover slaan. Die heb je natuurlijk ook. Of in mijn werkveld: enkel luisteren naar de fokker en zelf wel bepalen dat de operatie morgen moet plaatsvinden (ook al is het tegen al het medisch advies in) want de klant is immers de betalende partij en dus koning. :+

Best moeilijk hoor, een goede arts zijn. Of patiënt. :D
(Of familie/vriend. Ik vind het vaak best lastig te bepalen waar de ander op zit te wachten, als geregeld de plank mis, vooral bij bekenden)
pi_214385504
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Goede punt
[..]
Maar het zou wel fijn zijn als B geregeld is tegen de tijd dat punt A kort wordt.
Voor katten en huisdieren prima geregeld. Laten we die lijn gewoon doortrekken :Y
pi_214385523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Voor katten en huisdieren prima geregeld. Laten we die lijn gewoon doortrekken :Y
Helemaal dat dus
We have far more in common than that which devides us..
pi_214385541
Hoewel het cru zou zijn, hoop ik wel dat áls ik ooit lichamelijks iets heusheelernstigs mankeer, ik niet kneiterdepri ben. Dan is alle info wirwar en is alles boven niveau jip & janneke echt wartaal.
pi_214385606
quote:

[..]
Mwoah, deels eens. Lichtzinnigheid over het lot en leven van een ander is wel een serieus nadeel.

Endat gaat dan zowel over het lot van de patiënt, als over de mentale/emotionele belasting van de arts die de euthanasie moet uitvoeren.

Maar het recht op zelfbeschikking zou vanzelfsprekender moeten zijn. Niet dat je eerst altijd door zeventig hoepels moest springen omdat je moet bewijzen dat je echt, echt, écht heus wel goed hebt nagedacht over de wens om te sterven.

(Vriend zit dus nu verplicht aan de ketamine infusen. Is een vinkje dat je moet laten aftekenen.)
pi_214385634
quote:

[..]
Vind je?
Ook daar hangen baasjes aan. Die voor de beestjes de keuze moeten maken. En daarin heb ik ook dieren zien lijden omdat de baasjes geen afscheid kunnen nemen.
Gelukkig kunnen verreweg de meeste baasjes de keuze wel op tijd maken.

Qua kiezen voor levensbeëindiging bij mensen denk ik dat we in dit land in onze handjes mogen knijpen. Het is nog niet perfect (als zoiets bestaat)… looking at you psychisch lijden }:| maar al in al… in andere landen is er veel meer nodeloos uitzichtloos fysiek lijden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214385709
- sorry haalde even post Cat en Candaas door elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')