abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214381087
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Clubsoda het volgende:
Geen reden om subtiel te zijn, ik ken ook genoeg dokters die dit zelf ook ruimschoots erkennen :D als je nou echt koppig bent en/of gaat huilen, dan mogen wij het oplossen :+

Ik begrijp niet zo goed wat het idee. Deels karakter denk ik, deels hoe er wordt opgeleid en im toenemende mate ook angst voor klachten. Te weinig tijd voor een goed gesprek (zoals wat je als eerste beschrijft ^O^ ) denk ik ook. Hoe ziet jouw vrouw dit?
De gemiddelde mens is geprogrammeerd om op te lossen. Als in: ‘handelen, overnemen, probleem weghalen’. Zo is de maatschappij ook ingericht. Met meetbare doelen en tabellen en cijfers en prestatie indicatoren. En bij veel zaken past dat.

Maar als het om bij voorbeeld welzijn gaat kan een oplossing ook/juist zitten in niets doen, luisteren, accepteren, (leren) loslaten.

Keilastig, voor al die goedbedoelde (en soms ook prestatiegerichte) jeukende vingers.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214381108
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Clubsoda het volgende:
Geen reden om subtiel te zijn, ik ken ook genoeg dokters die dit zelf ook ruimschoots erkennen :D als je nou echt koppig bent en/of gaat huilen, dan mogen wij het oplossen :+

Ik begrijp niet zo goed wat het idee. Deels karakter denk ik, deels hoe er wordt opgeleid en im toenemende mate ook angst voor klachten. Te weinig tijd voor een goed gesprek (zoals wat je als eerste beschrijft ^O^ ) denk ik ook. Hoe ziet jouw vrouw dit?
De gemiddelde mens is geprogrammeerd om op te lossen. Als in: ‘handelen, overnemen, probleem weghalen’. Zo is de maatschappij ook ingericht. Met meetbare doelen en tabellen en cijfers en prestatie indicatoren. En bij veel zaken past dat.

Maar als het om bij voorbeeld welzijn gaat kan een oplossing ook/juist zitten in niets doen, luisteren, accepteren, (leren) loslaten.

Keilastig, voor al die goedbedoelde (en soms ook prestatiegerichte) jeukende vingers.
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:40 schreef sigme het volgende:
Het moet ook vreselijk moeilijk zijn om dat soort gesprekken op de juiste manier te voeren met steeds weer andere mensen. Mensen zijn zo vreselijk verschillend op dit gebied, met wat voor aanpak ze willen, wat voor aanpak ze nodig hebben, welke bewoordingen aankomen en welke niet. Helemaal los van de verschillen in ziekte.

Ik heb dat op mijn micro-niveau al, met het bespreken van bevindingen en het geven van opleidingen. Bij zaken van leven en dood en dan een gesprek met iemand die je nauwelijks kent lijkt het me schier onmogelijk om dat zelfs maar in de mééste gevallen goed te doen. Maar hopelijk zijn er medici die die kunst wel beheersen.
En die gesprekken kosten tijd.
Pas dat maar eens in je ‘tien munten per consult wordt vergoed’ plaatje. *tikt op horloge*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214381333
Tijd en de onderkenning dat je gelijkwaardige partners bent hierin. Ik heb kennis van de behandeling, risico's en voordelen. Jij hebt kennis van je lichaam en je leven. Hoe kunnen we die kennis bij elkaar leggen? Zolang de insteek is dat je het als hulpverleners alles het beste weet, bereik je weinig.

Ik loop nu ook weer te klooien met een arts die vindt dat onze patiënt depressief is. Desnoods gemaskeerd :+ Maar diegene geeft geen klachten aan, geen hulpvraag en er zijn zeker geen grote risico's op bijvoorbeeld suïcide. Ja, er wordt ook wel een kop in het zand gestoken maar dat kan ook heel nuttig zijn soms, nog even de oogkleppen op. Maar toch maar blijven aandringen dat ik een probleem ga maken en vervolgens ga behandelen. Boeiend, maar vermoeiend.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214381554
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:40 schreef sigme het volgende:
Het moet ook vreselijk moeilijk zijn om dat soort gesprekken op de juiste manier te voeren met steeds weer andere mensen. Mensen zijn zo vreselijk verschillend op dit gebied, met wat voor aanpak ze willen, wat voor aanpak ze nodig hebben, welke bewoordingen aankomen en welke niet. Helemaal los van de verschillen in ziekte.
Dat maakt de passende aanpak direct uitermate simpel. Niet doen wat je zelf nou eenmaal comfortabel vinden, maar even de ruimte nemen om te vragen hoe je patiënt het graag heeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214381564
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 10:47 schreef Clubsoda het volgende:
Tijd en de onderkenning dat je gelijkwaardige partners bent hierin. Ik heb kennis van de behandeling, risico's en voordelen. Jij hebt kennis van je lichaam en je leven. Hoe kunnen we die kennis bij elkaar leggen? Zolang de insteek is dat je het als hulpverleners alles het beste weet, bereik je weinig.
_O_
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214382372
Zo zou het idealiter moeten zijn @Clubsoda

Regelmatig komt het ook voor dat de grenzen juist door de mensen en/of familie zelf enorm verlegd worden tegen beter weten en advies in en staan op een 2n opinion in het avl, waar dan allang eerder uitgebreid overleg mee is geweest.
Begrijpelijk hoor, daar niet van.. ook de wanhoop en angst.
pi_214382404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef Blues het volgende:
Zo zou het idealiter moeten zijn @:Clubsoda

Regelmatig komt het ook voor dat de grenzen juist door de mensen en/of familie zelf enorm verlegd worden tegen beter weten en advies in en staan op een 2n opinion in het avl, waar dan allang eerder uitgebreid overleg mee is geweest.
Soms niet alleen terecht, maar zelfs levensreddend ^O^
pi_214382409
Een superzenfilmpje van de kinderen van 6 uur vanochtend, die varen en slapen een weekje op een blokhutboot in de Biesbosch,. wakker worden met een vogelconcert O+
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:43:07 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214382425
quote:

Ik heb nu ook al weer 2 dagen tantes aan de telefoonlijn die vol onbegrip echt "jengelen" waarom mijn vader na deze chemo stopt. En dan hele verhalen over andere ziekenhuizen en andere artsen ertegenaan gooien.
Hij zit van onder tot boven vol uitzaaiingen, met een primaire kanker die een 20% 1 jaar overlevingskans heeft bij verder gezonde mensen, terwijl hij een medisch dossier heeft waar je een flatgebouw mee kan behangen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214382434
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:41 schreef Vanyel het volgende:

Soms niet alleen terecht, maar zelfs levensreddend ^O^
Zeker, alleen vergeet men het MDO met dat zelfde zkh dat al plaatsgevonden heeft, ik heb het dan over uitbehandelde mensen...
Maar wat zij willen!
pi_214382473
Och fietsie…en dan moet jij het uitleggen.
Sterkte zeg in dit proces van afscheidnemen.
pi_214382571
quote:

Ja, dat is zeker een goede toevoeging ook. Dat is ook heel moeilijk om te zien, als mensen zich zo blijven verzetten tegen het onvermijdelijke.
pi_214382607
En toch komt de overgave in de meeste gevallen ook wel. Bij de mensen bij wie ik het meemaakte, kwam er -vrij plotseling maar heel duidelijk- een moment waarop men van 100 opties in het hoofd de stap maakte naar 'het is goed zo'. Met een beetje geluk is de partner dan ook zo ver en dan zie je hoe mensen naar binnen keren, zich op hun naasten richten en loslaten. Ik denk dat dat een voorwaarde is om goed afscheid te kunnen nemen. En dan kan ik met gerust hart een stapje achteruit doen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:41:12 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214382834
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
En toch komt de overgave in de meeste gevallen ook wel. Bij de mensen bij wie ik het meemaakte, kwam er -vrij plotseling maar heel duidelijk- een moment waarop men van 100 opties in het hoofd de stap maakte naar 'het is goed zo'. Met een beetje geluk is de partner dan ook zo ver en dan zie je hoe mensen naar binnen keren, zich op hun naasten richten en loslaten. Ik denk dat dat een voorwaarde is om goed afscheid te kunnen nemen. En dan kan ik met gerust hart een stapje achteruit doen.
Dat is er bij mijn pa allang; het behandelen wat ie heeft laten doen was voor mijn moeder, als de keuze onbeinvloed was geweest was de begrafenis al weken terug geweest.
En hij "krijgt gelijk": het heeft geen fuck geholpen en hij is er wel naar van geworden.

En nu is er (bron: expertise centrum euthanasie) zo'n hype rond euthanasie )contactpersoon gaf aan door de kranten artikelen en BN-ers), dat er een wachtlijst van meer dan 6 weken is voor het bezoek van een controlerende arts. Dus moet ie die tijd uitzitten of hopen dat het spontaan gebeurt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214383031
Dit is een punt geweest voor GroenLinks, de inzet op levenskwaliteit vs eindeloos behandelen voor een eventuele levensverlenging. De onderbuik kan daar echter niet zo goed mee omgaan.

De onnozele 'death panels' complotten uit de VS deden toen ook hier de ronde.
pi_214383276
Hè?? Voorstel: betrek vaker een geriater.

Interpretatie: ze gaan je doodmaken!

:?

Weten mensen überhaupt wat een geriater is? (Fijne dokters trouwens, heel holistisch. Een van de weinigen die de moeilijke gesprekken wel structureel voeren)

En deze tweet is raadselachtig: "Mijn vader doorstond een levensbedreigende hartoperatie op zijn vijfenzeventigste" twittert Patricia, "acht maanden later verloor ik hem op vrijdag 13 augustus door een val met een ladder. Ik ben ziedend."

Op wie is ze nou ziedend? Heeft GroenLinks hem van de ladder geduwd?
pi_214383301
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:52 schreef Clubsoda het volgende:

Weten mensen überhaupt wat een geriater is? (Fijne dokters trouwens, heel holistisch. Een van de weinigen die de moeilijke gesprekken wel structureel voeren)

En deze tweet is raadselachtig: "Mijn vader doorstond een levensbedreigende hartoperatie op zijn vijfenzeventigste" twittert Patricia, "acht maanden later verloor ik hem op vrijdag 13 augustus door een val met een ladder. Ik ben ziedend."

OPA DOOT DOOR DE WOKE
pi_214383353
Qua gender & zorg heb ik ook nog wel een leuke.

Mijn fijne longarts-allergoloog die voor mijn routine controle (allergische astma, niets spannends) alle tijd nam, mij als patiënt volledig serieus nam etc, heeft bij Isegrim, na een anafylactische reactie op garnaal (waarschijnlijk inspanningsafhankelijk) een telefonisch consult gedaan, pas na aandringen een basis allergietest (tweemaal, want in de eerste test zat überhaupt geen garnaal), na negatieve uitslag gezegd 'probeer anders eens kroepoek te eten'.

Ineens een stuk minder fijne arts.
pi_214383529
* Tele6 mag op 2e gesprek komen in Vlindertje City over een maand

*G*
pi_214383865
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua gender & zorg heb ik ook nog wel een leuke.

Mijn fijne longarts-allergoloog die voor mijn routine controle (allergische astma, niets spannends) alle tijd nam, mij als patiënt volledig serieus nam etc, heeft bij Isegrim, na een anafylactische reactie op garnaal (waarschijnlijk inspanningsafhankelijk) een telefonisch consult gedaan, pas na aandringen een basis allergietest (tweemaal, want in de eerste test zat überhaupt geen garnaal), na negatieve uitslag gezegd 'probeer anders eens kroepoek te eten'.

Ineens een stuk minder fijne arts.
Zo gaat dat gewoon.
Die weeiven stellen zich alleen maar aan.
pi_214383886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:17 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 mag op 2e gesprek komen in Vlindertje City over een maand

*G*
*O*

Ik proost op je met een Clevers ijsje :9
pi_214383902
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:52 schreef Clubsoda het volgende:

Ik denk vooral dat ze aan de onderkant van de ladder moet gaan zoeken. Vindt ze hem vast wel terug.
pi_214383983
Op vrijdag de 13e met een ladder klooien is ook vragen om ongelukken.
Weten die mensen niks?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:58:39 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214384021
Gerenommeerde nieuwssites die tweets van random personen plaatsen ;(
Spoilers!
pi_214384263
Met heel veel interesse deze discussie gelezen. Wat mooi en wat moeilijk ook.

Och @fietsie weet even niet wat te zeggen.

Fijn @Tele6 laat je even weten wanneer we moeten beginnen met duimen?

Onrustig spreekuur gehad. Statushouder wilde op de lijst voor gezinshereniging, mijn teamleider die dit werk al ruim 9 jaar doet was er nog nooit een uit betreffende land tegengekomen. Toen 2 mannen die pisnijdig waren omdat vwn iets niet doet voor ze. Kunnen we niet eens, maar sommige is niet aan het verstand te peuteren dat het allemaal verschillende organisaties zijn die wel wat samenwerken maar elkaars werk niet doen. En zo ging het maar door.
En onderweg naar huis zat ik in een enorme regenbui
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')