Ach wat sneu @Cat-astrophe Nog geen spuiten zoals bij @Sarabi thuis?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wie zat er vandaag op kantoor met de verwarming aan?
…
Juist![]()
Een of andere storing waardoor hij naar 30 graden ging stokenIk kreeg het niet opgelost dus uiteindelijk maar met raam open en verwarming en ventilator aan gewerkt
![]()
![]()
Tevens heeft kater de laatste sollicitatie ronde vóór de officiële status van nierkatje bereiktZat er al anderhalf jaar aan te komen, nu zit hij nog net binnen de marges van normaal. Dus nog een plasje wegbrengen en dan kijken wat starten met medicatie op dit moment al oplevert. Nierdieet gaat bij deze fijnproever ongetwijfeld geen succes zijn. En hij moet het gewoon leuk hebben en zo lang mogelijk blije kater blijven.
Gezien de snelheid van stijging verwacht de dierenarts dat hij best nog wel tijd heeft. Dus ik ga uit van een jaar (dan is hij 17) en alles daarboven is meegenomen. Ben er evengoed een beetje verdrietig van nu. Mijn knullie![]()
Awwwwwquote:Op maandag 22 juli 2024 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tevens heeft kater de laatste sollicitatie ronde vóór de officiële status van nierkatje bereiktZat er al anderhalf jaar aan te komen, nu zit hij nog net binnen de marges van normaal. Dus nog een plasje wegbrengen en dan kijken wat starten met medicatie op dit moment al oplevert. Nierdieet gaat bij deze fijnproever ongetwijfeld geen succes zijn. En hij moet het gewoon leuk hebben en zo lang mogelijk blije kater blijven.
Gezien de snelheid van stijging verwacht de dierenarts dat hij best nog wel tijd heeft. Dus ik ga uit van een jaar (dan is hij 17) en alles daarboven is meegenomen. Ben er evengoed een beetje verdrietig van nu. Mijn knullie![]()
Niet knipbaar en zoveel kuren vast in a row, moet ze afmaken.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Raar vind ik dat, nog een chemo na CR. Helse moordshit loslaten op een dooie tumor. Al is het vast anders als je de tumor er daarna niet af kan knippen.
Nierfalen he… geen diabetes. Zijn bij mijn weten geen dagelijkse injecties voor/tegen.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach wat sneu @:Cat-astrophe Nog geen spuiten zoals bij @:Sarabi thuis?
En pffff....30 gr binnen is wel heel erg warm (mijn collega was er vandaag wel blij mee geweest, die vond Nederland maar koud en neemt morgen een vest mee)
Het blijft hels, de pijn die dieren je aandoen. Maar het is het waard.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus ik ga uit van een jaar (dan is hij 17) en alles daarboven is meegenomen. Ben er evengoed een beetje verdrietig van nu. Mijn knullie![]()
quote:Op maandag 22 juli 2024 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Het blijft hels, de pijn die dieren je aandoen. Maar het is het waard.
17 is wel heel respectabel. Maar >17 is nog veel respectabeler. Dat jullie nog maar lang veel kroel mogen hebben.
Oeh, kwijlt hij ook?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo lag knul een paar dagen geleden erbij. Drama, lijden, alles![]()
[ afbeelding ]
Geen kwijl, wel chronisch traanoog. Waar ik de korstjes dan vanaf peuterquote:Op maandag 22 juli 2024 19:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh, kwijlt hij ook?
Ik heb zo'n lekkere kwijler. Ook 17 trouwens. Z'n broeder is licht dementerend of anderszins mentaal uitgedaagd (sinds een jaar hoopt hij dat z'n kwijlende broeder een wulps poesje is). Ze geven nog altijd veel liefde, ook aan mij![]()
Hondeloosheid is hopeloos. Arm onder de ziel, te weinig beweging, te stil, zomaar uitslapen, zomaar verslapen.
Maar we bijten dapper door; we zijn vast voornemens om een tijd te onderzoeken wat we zouden doen als we geen hond zouden hebben. Met de trein naar Spanje, in de winter naar ons pied-a-terre in Stad en dan 's avonds naar de bios. Jeweetwel, de leef.
Ik zat in de auto toen ze belde dus heb niet alle getallen. SDMA was nu 13.5 geloof ik. En stijgende.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach sneu Cat! Wat een heerlijke foto.
Welke waarden waren het? Mijn kat die laatst gebitsreiniging/twee trekken moest, heb ik toen ook bloedonderzoek bij laten doen, en de SDMA was toen net randje (14, met referentie interval 0-14). Maar daar zeiden ze van dat het nog binnen normaal was, dat sommige katten wat hoger en andere wat lager zitten en jaren op dezelfde waarde kunnen zitten (crea was ook wel maar net iets boven het midden van de normaal range). En dat het goed was om nu een baseline meting te hebben, maar verder nu niet iets nodig is, en daar is dus verder ook geen urine onderzoek bij gedaan ofzo. Maar die is wel pas 6..
@:sigmeik dacht er vanmiddag nog aan dat het alweer een maand geleden is, volgens mij, en wilde je gaan vragen hoe het nu is, maar Cat was me voor. Het klinkt verdrietig, en lastig ook zo dat het hele ritme ineens wegvalt, dat merk je natuurlijk enorm elke dag dan.
Hmm. Ik wilde al even bellen of ik voor andere kat niet ook even moet laten prikken, want ik verwachtte eigenlijk na gebitscheck in feb dat die ook zou moeten voor reiniging (en dan dus prikken) maar dat hoeft toch niet. Dan neem ik dit ook wel even mee, of hij jaarlijks/om het jaar oid geprikt zou moeten worden nu ter check of dat er toch iets van onderzoek handig is verder. Iets als nierdieet zal wel lastig worden bij deze kat ben ik bang, door allergie voor iig kip (en 80% zeker ook lam)..quote:Op maandag 22 juli 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zat in de auto toen ze belde dus heb niet alle getallen. SDMA was nu 13.5 geloof ik. En stijgende.
Creat en ureum was ook gestegen tov een half jaar geleden.
Hij wordt inmiddels al drie jaar jaarlijks geprikt (vanaf dit jaar een half jaar ertussen nav die uitslagen), eerste keer was het een baseline. Nu hebben we een trend.
En intussen danst moeder door het leven met prrrrima waarden, dus die laat ik elke twee jaar prikken als het zo blijft gaan.
Daar zie je het zware leven wel van af jaquote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo lag knul een paar dagen geleden erbij. Drama, lijden, alles![]()
[ afbeelding ]
Meedenken is altijd fijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar zie je het zware leven wel van af ja![]()
Pieps nierwaarden waren ook slecht. En ze at al slecht, ook door de stenose. Nierdieet was niet te doen. Smakeloze gore brokjes moest mevrouw niet. Verder afvallen was ook een slecht idee dus er moest voer in, desnoods maar niet niervoer. Uiteindelijk heb ik via Zooplus Concept for Life Renal ontdekt, qua voedingswaarden vergelijkbaar met Hills nierbrokjes. Dus een beetje een middenweg tussen normale brokjes en de extreme nierbrokjes van de dierenarts. En nu zijn de nierwaarden weer (net) binnen de grenzen. Ze doet het uitstekend. Wie weet lukt dat bij jouw kat ook.
Piep krijgt divers voer momenteel, vooral die Concept for Life. Ze blijft ook last houden van maagdarmproblemen. Als ze daar heel erg veel last van heeft, is Concept for Life de oplossing. Wel alleen als J ze met de hand voert, anders telt het niet. Katten![]()
Anyway, gaat niet om mijn kat verder maar er is dus een middenweg tussen normaal en echt dieetvoer.
Ingewikkeld hoor. Maar wie weet is er een oplossingquote:Op maandag 22 juli 2024 20:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Meedenken is altijd fijn.
Ik ga me weer eens verdiepen in KVV irt belasting van de nieren.
Qua zout en vocht zit dat wel goed, qua eiwitten iets minder, maar toen ik nierpoes daar eeuwen geleden opzette was dat omdat het beter verteerbare eiwitten waren dan die van gewone brokken.
Voorzover ik het begrepen heb uit mijn vorige werk, was zo'n chemo belangrijk om evt nog rondzwervende cellen ook nog een kopje kleiner te maken en dus metastases te voorkomen. En dat ze per tumortype er berekeningen en statistiek op losgelaten hebben om te bepalen hoe groot het metastaserisico is en in hoeverre het de ellende van chemo "waard is".quote:Op maandag 22 juli 2024 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Raar vind ik dat, nog een chemo na CR. Helse moordshit loslaten op een dooie tumor. Al is het vast anders als je de tumor er daarna niet af kan knippen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |