Beiden kinderen zaten in de tractor... Die ouders moeten aangeklaagd worden, bah!quote:Jongen (15) overleden bij tractorongeluk Nagele, 6-jarig kind gewond
Een 15-jarige jongen uit Urk is gisterenavond overleden bij een tractorongeluk in Nagele (Flevoland). Een kind van 6 uit de gemeente Noordoostpolder raakte zwaargewond, schrijft Omroep Flevoland.
Wat er precies is gebeurd, is onduidelijk. Een woordvoerder van de politie laat weten dat het onderzoek nog loopt. Er is niemand aangehouden.
Traumahelikopters
Volgens de regionale omroep ging het rond 22.30 uur mis, in het buitengebied van het dorp. Er landden twee traumahelikopters.
Het ongeluk gebeurde niet op de openbare weg, meldt de politie. Aan de weg waar het ongeluk gebeurde liggen enkele landbouwbedrijven.
In? Waarom in?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:34 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-6-jarig-kind-gewond
[..]
Beiden kinderen zaten in de tractor... Die ouders moeten aangeklaagd worden, bah!
quote:Op zondag 21 juli 2024 19:34 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-6-jarig-kind-gewond
[..]
Beiden kinderen zaten in de tractor... Die ouders moeten aangeklaagd worden, bah!
Doe maar even kalm aan met je aanklagen. Sowieso een achterlijke opmerking.quote:Wat er precies is gebeurd, is onduidelijk
quote:
quote:Het voertuig zou, met de kinderen, gedeeltelijk in het water van een nabijgelegen tocht zijn beland.
Kinderen horen niet in zo'n voertuig, punt.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:38 schreef Poefbank het volgende:
[..]
[..]
Doe maar even kalm aan met je aanklagen. Sowieso een achterlijke opmerking.
Jij snapt er ook werkelijk niks van he.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kinderen horen niet in zo'n voertuig, punt.
"Het tractorongeluk gebeurde tegen 22:30 uur. Het gaat om een kleine, open tractor. Het voertuig zou, met de kinderen, gedeeltelijk in het water van een nabijgelegen tocht zijn beland. "
omroep flevolandquote:
ja, zijn verschillende bronnenquote:
Waarom niet? Geloof me je hebt kleine kiddos liever in je tractor dan er buiten.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kinderen horen niet in zo'n voertuig, punt.
"Het tractorongeluk gebeurde tegen 22:30 uur. Het gaat om een kleine, open tractor. Het voertuig zou, met de kinderen, gedeeltelijk in het water van een nabijgelegen tocht zijn beland. "
Waarom in de buurt van die rijdende moordmachines?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Waarom niet? Geloof me je hebt kleine kiddos liever in je tractor dan er buiten.
In de tractor is zo'n kind veiliger dan achterop de fiets hoor. Als het een dichte tractor was het nog stukken veiliger.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom in de buurt van die rijdende moordmachines?
Een tractor is een gevaarlijk voertuig wat door arbeiders wordt gebruikt. Geen plek voor kinders.
Een boerenzoon van 15 zou al prima een tractor kunnen besturen .quote:Op zondag 21 juli 2024 20:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom in de buurt van die rijdende moordmachines?
Een tractor is een gevaarlijk voertuig wat door arbeiders wordt gebruikt. Geen plek voor kinders.
Dat is aan het nieuwsbericht te zien jaquote:Op zondag 21 juli 2024 20:22 schreef maily het volgende:
[..]
Een boerenzoon van 15 zou al prima een tractor kunnen besturen .
Doe ff normaalquote:Op zondag 21 juli 2024 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is aan het nieuwsbericht te zien ja![]()
Kinderen horen niet op een moordmachine te rijden.
Op de openbare weg ja, op eigen terrein zijn daar geen regels voor.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:06 schreef KvanG het volgende:
Ik dacht dat je tegenwoodig 16 moest zijn voor een tractor?
Voor het besturen buiten het erf, lijkt me trouwens sterk dat die kinderen dat ding aan het besturen waren..quote:Op zondag 21 juli 2024 21:06 schreef KvanG het volgende:
Ik dacht dat je tegenwoodig 16 moest zijn voor een tractor?
Dat is het, maar ergens is dat wel raar. Ik heb nog niet gelezen hoe oud de bestuurder in dit geval was, maar als het fout gaat is dat vaak met een jonge bestuurder.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:28 schreef Lenny77 het volgende:
Genoeg kinderen die al met de tractor rijden op die leeftijd.
Is vrij normaal bij boerenfamilies
Wie moet die ouders aanklagen vraag ik me dan af ....quote:Op maandag 22 juli 2024 11:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben het met je eens hoor dat het niet echt verstandig is, maar aanklagen is ook weer zoiets.
Moeten ze dat ook doen met ouders die de kinderen op van die kleine motortjes laten crossen?
Zo ver was ik nog niet eensquote:Op maandag 22 juli 2024 12:47 schreef maily het volgende:
[..]
Wie moet die ouders aanklagen vraag ik me dan af ....
quote:Op zondag 21 juli 2024 21:07 schreef FvanS het volgende:
[..]
Op de openbare weg ja, op eigen terrein zijn daar geen regels voor.
https://autotradex.nl/wanneer-trekker-rijden/quote:Hoe oud moet je zijn om een tractor te besturen?
16 jaar en ouder
De meest voorkomende leeftijdsgroep voor het besturen van een trekker is 16 jaar en ouder. Vanaf deze leeftijd mag je een trekker besturen op landbouwgrond. Dit geldt voor zowel ervaren boeren als jonge landbouwstudenten die het vak willen leren. Het is echter belangrijk om te onthouden dat het gebruik van de trekker beperkt moet blijven tot landbouwactiviteiten op privégrond.
18 jaar en ouder voor openbare wegen
Wil je de openbare weg op met een trekker? Dan geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. Vanaf deze leeftijd mag je met een trekker rijden op openbare wegen, maar er zijn wel enkele belangrijke voorwaarden waaraan je moet voldoen. Een geldig tractorrijbewijs is bijvoorbeeld verplicht.
Beperkingen voor jongere tractorbestuurders
16 en 17 jaar oud
Jongeren tussen de 16 en 17 jaar oud mogen een trekker besturen op landbouwgrond, maar er zijn enkele beperkingen. Ze mogen geen trekkers gebruiken die zijn uitgerust met bepaalde accessoires, zoals een voorlader. Bovendien is het gebruik van de trekker beperkt tot specifieke uren op de dag.
Extra toezicht voor jongere bestuurders
Jonge bestuurders onder de 18 jaar die een trekker op de openbare weg willen besturen, moeten extra toezicht hebben. Dit betekent dat ze moeten worden begeleid door een ervaren bestuurder die minimaal vijf jaar in het bezit is van een geldig rijbewijs voor de betreffende categorie.
quote:De politie maakte maandagmiddag bekend dat de omgekomen jongen de bestuurder was van de tractor. De gewonde jongen van zes jaar oud was een bijrijder.
Tweede bijrijder
Een tweede bijrijder van 11 jaar bleef ongedeerd. Momenteel wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van het ongeval. De politie gaat uit van een eenzijdig ongeval op eigen terrein. Er is niemand aangehouden.
https://www.omroepflevola(...)5-bij-tractorongelukquote:School opent deuren in vakantie na overlijden leerling (15) bij tractorongeluk
Op de eerste dag van de zomervakantie opent de Pieter Zandt Scholengemeenschap op Urk weer de deuren. Een 15-jarige leerling van de school is afgelopen zaterdag om het leven gekomen bij een tractorongeluk in Nagele. Leerlingen en docenten kunnen in de aula van de school samenkomen om te praten en te bidden.
Op de school wordt vandaag ook uit de Bijbel gelezen en er is ruimte voor een persoonlijk gesprek. Dat vertelt locatiemanager Wim van Gent.
Die informatie klopt niet, en is ook nooit zo geweest.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://autotradex.nl/wanneer-trekker-rijden/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |