abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:36:50 #1
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_8553522
Hebben jullie dat ook wel eens (dus niet constant). Dat het lijkt of er 100 kilo op je borstkas drukt en dan op 1 punt (precies in 't midden zeg maar). Dit duurt bij mij dan ongeveer 4 minuten en dan is 't weer weg. Had er toevallig gister weer last van (eerste keer dit jaar) vorig jaar had ik dit ook al een paar keer. Vroeg me af of meerderen dit hebben of dat ik toch maar 's naar de dokter moet gaan.
If I'm not back in 5 minutes, just wait longer
pi_8553537
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:36 schreef Doopey het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens (dus niet constant). Dat het lijkt of er 100 kilo op je borstkas drukt en dan op 1 punt (precies in 't midden zeg maar). Dit duurt bij mij dan ongeveer 4 minuten en dan is 't weer weg. Had er toevallig gister weer last van (eerste keer dit jaar) vorig jaar had ik dit ook al een paar keer. Vroeg me af of meerderen dit hebben of dat ik toch maar 's naar de dokter moet gaan.
rook jij ofzo??
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:38:28 #3
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_8553553
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:37 schreef SheDeviltje het volgende:

[..]

rook jij ofzo??

Nee
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:40:02 #4
46986 RudyHoltkamp
To catan or not catan!
pi_8553599
Heb je al eens gedacht aan een hardaanval?
Mijn slurf is korter.....
pi_8553617
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:38 schreef Doopey het volgende:

[..]

Nee

Ik zou gewoon eventjes langs de dokter gaan als je er last van hebt. Dan heb je meer zekerheid
pi_8553631
Dit kan echt vanalles zijn. Van Angina pectoris tot een astma aanval. Het kan zelfs een paniekaanval zijn.
Ga gewoon even naar de dokter.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:41:30 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8553640
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:40 schreef RudyHoltkamp het volgende:
Heb je al eens gedacht aan een hardaanval?
Ehh?
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:41:53 #8
3518 Patrique
I'm right, who're yo
pi_8553648
Niet om af te schrikken..

Maarre.. heb je toevallig ook een aangeboren hartafwijking?

Een vriend van me vader had dit ook en dat duidde op "kleine hartinfarctjes", waarbij enkele bloedvaten het begeven (als ik me dat goed herinner)

Ik zou in elk geval direct kijken bij de dokter wat dit precies is en wat je er aan kan voorkomen.. Gezond eten (weinig vet), veel bewegen en een goed bioritme willen hierbij uiteraard wel uitkomst bieden.

Good luck.

Grunn o/
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:43:42 #9
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_8553690
Laat in idere geval kijken naar je luchtwegen. Het kan zijn dat je een vernauwing heb in je luchtpijpen. Daardoor krijg je minder snel lucht naar binnen en kan je last ondervinden van de drukverschillen.

Heb je dan ook het gevoel wanneer je je longen vol lucht zuig, dat het voelt alsof je toch niet genoeg adem krijgt? Das ook een symptoom

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:44:25 #10
3518 Patrique
I'm right, who're yo
pi_8553708
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:41 schreef leviathanfd het volgende:
Dit kan echt vanalles zijn. Van Angina pectoris tot een astma aanval. Het kan zelfs een paniekaanval zijn.
Ga gewoon even naar de dokter.
angina? > reuma variant, is compleet anders toch ?
astma heb ik gehad.. voelt heeeel anders en gaat niet na 4 minuten weg..zeker niet..
paniekaanval was ik bij, bij een goeie vriendin van me.. daar kun je niet rustig onder blijven en herbergt totaal verschillende symptomen als die hierboven door topicstarter vermeld zijn.. Effe wat serieuzer dude
Grunn o/
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:47:01 #11
46259 _Snowball_
dan zal 't wel zo zijn
pi_8553766
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:36 schreef Doopey het volgende:
ja heb dit ook wel ns...dokter zij dat het stress was
maarja ik roo wel..en heb ook bronchitus..dusse denk zelf dat het meer daar aan ligt
Het gaat weer helemaal nergens over
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:47:49 #12
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_8553789
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:41 schreef Patrique het volgende:
Niet om af te schrikken..

Maarre.. heb je toevallig ook een aangeboren hartafwijking?

Een vriend van me vader had dit ook en dat duidde op "kleine hartinfarctjes", waarbij enkele bloedvaten het begeven (als ik me dat goed herinner)

Ik zou in elk geval direct kijken bij de dokter wat dit precies is en wat je er aan kan voorkomen.. Gezond eten (weinig vet), veel bewegen en een goed bioritme willen hierbij uiteraard wel uitkomst bieden.

Good luck.

Dacht zelf ook al aan mijn hart. Ons ma die zei al gelijk ga 's naar de dokter, maar ben nog al eigenwijs, heb zoiets van 't gaat elke keer weer weg, maar is alles behalve lekker gevoel, zeker gister tijdens autorijden.
Heb zover ik weet geen geboren hartafwijking, is nooit aangetoond in ieder geval.
Zal na carnaval eens naar de dokter gaan, moet er toch aan geloven denk.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:51:42 #13
3518 Patrique
I'm right, who're yo
pi_8553889
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:47 schreef Doopey het volgende:

[..]

Dacht zelf ook al aan mijn hart. Ons ma die zei al gelijk ga 's naar de dokter, maar ben nog al eigenwijs, heb zoiets van 't gaat elke keer weer weg, maar is alles behalve lekker gevoel, zeker gister tijdens autorijden.
Heb zover ik weet geen geboren hartafwijking, is nooit aangetoond in ieder geval.
Zal na carnaval eens naar de dokter gaan, moet er toch aan geloven denk.

Ik zou het maar doen.. je kan het maar 1 keer negeren en het fabeltje "Het komt wel goed".. bestaat dus mooi niet..

Just inform..

Grunn o/
pi_8554029
Als het ook uitstraalt naar je arm en je merkt dat het een pijnscheut geeft als je op dat moment diep inademt dan kan het ook een vorm van hyperventilatie zijn. Hier had ik een 4 maanden geleden last van. Dit was bij mij het gevolg van teveel stress.
pi_8554034
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:44 schreef Patrique het volgende:

[..]

angina? > reuma variant, is compleet anders toch ?

angina: samenvatting van alle soorten pijn-op-de-borst die geen hartaanval ofzo zijn.
quote:
paniekaanval was ik bij, bij een goeie vriendin van me.. daar kun je niet rustig onder blijven en herbergt totaal verschillende symptomen als die hierboven door topicstarter vermeld zijn.. Effe wat serieuzer dude
Paniekaanval, of eigenlijk paniek-syndroom, en overigens ook hyperventilatie, kan zich op allerlei manieren manifesteren.

Het kenmerk van al die varianten is dat ze zich vooral in rust voordoen, en weggaan bij inspanning.

Hartklachten worden juist erger bij inspanning.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat jouw omschrijving '100 kg op mijn borst' wel heel erg klinkt als wat ik eens van een hartpatient hoorde 'alsof er een olifant op je borstkas zit'

Ik zou zeker bij een arts langsgaan.

dinsdag 18 februari 2003 @ 10:57:17 #16
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8554045
Zelden, maar of het exact 100 kilo is weet ik niet.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8554057
Ik heb dat ook wel eens gehad. Heeft misschien met ne ongezonde? levenswijze te maken. Ik had niet echt een goed ritme kwa slaap toendertijd en soms reageert je lichaam daarop.
Langs huisarts geweest en die luisterde naar me hartje en even bloeddruk opgemeten. Daarna geen last meer gehad, ook stuk gezonder gaan leven.

Ga maar eens langs de huisarts, die zal hetzelfde doen en mocht het blijven dan naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Best spannend allemaal maar het is voor je eigen gezondheid dus moet je zeker doen.

The barrel now being heavier, it started down once more. It landed right across me as I lay there on the floor. It broke three ribs and my left arm, and I can only say, "I hope you'll understand why I am not at work today."
  dinsdag 18 februari 2003 @ 11:04:00 #18
3518 Patrique
I'm right, who're yo
pi_8554218
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:56 schreef Makkinen het volgende:

[..]

angina: samenvatting van alle soorten pijn-op-de-borst die geen hartaanval ofzo zijn.
[..]

>>> ah, thnx, weet ik dat ook weer.

Paniekaanval, of eigenlijk paniek-syndroom, en overigens ook hyperventilatie, kan zich op allerlei manieren manifesteren.

Het kenmerk van al die varianten is dat ze zich vooral in rust voordoen, en weggaan bij inspanning.

>>> Dat is dan frappant, aangezien ik in een documentaire interviews heb gezien met mensen die het ongeacht de lichamelijke toestand ondervinden. Bij die vriendin van me, klopt jouw beschrijving echter wel.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat jouw omschrijving '100 kg op mijn borst' wel heel erg klinkt als wat ik eens van een hartpatient hoorde 'alsof er een olifant op je borstkas zit'

>> Het was ook precies de omschrijving die de vriend van mn vader er aan gaf... Was er ook niet iets met kramp in de longstreek?

>>> Dat sowieso

zie >>>
Grunn o/
  dinsdag 18 februari 2003 @ 11:04:29 #19
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_8554229
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:56 schreef Makkinen het volgende:

Hmm klinkt idd hetzelfde. Was dat bij hem ook maar +/- 1x in de 1 1/2 maand?
pi_8554305
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 11:04 schreef Doopey het volgende:

[..]

Hmm klinkt idd bekend. Was dat bij hem ook maar +/- 1x in de 1 1/2 maand?

Nee, vaker. Vooral bij erg koud weer, zoals nu, of erg warm weer en ook na inspanning.
pi_8554449
quote:
Als het ook uitstraalt naar je arm en je merkt dat het een pijnscheut geeft als je op dat moment diep inademt dan kan het ook een vorm van hyperventilatie zijn. Hier had ik een 4 maanden geleden last van. Dit was bij mij het gevolg van teveel stress.
aww dat had ik dus ook.. het was alleen geen hyperv. maar de dokter zij dat het een vorm van RSI was.. dat er spieren spannen op je borst/hart en dat er weinig lucht meer bij kan.. probeer eens je armen in de lucht te doen of in je nek te leggen.. als het dan beter gaat dan krijg je te weinig lucht omdat je meer lucht krijgt als je armen omhoog staan
ik zou wel naar de dokter gaan idd gewoon omdat hij dan in ieder geval weet dat je die klachten hebt. just my 2 cents
-= nachtmerries over cola blikjes zijn niet grappig =-
pi_8554599
Doopey, rustig aan!
Als je alleen druk op je borst heb, is het waarschijnlijk een hyperventilatie aanval. Soms merk je het zelf niet eens, je ademhaling is dan ongecontroleerd (vaak hijgen). Heeft vaak met spanningen te maken, en hier hoef je je nieteens bewust van te zijn. Let op je ademhaling en houding (slechte houding, hangen in een bank -half gebogen- is niet goed voor je houding/ademhaling).
Als je een hartaanval heb, merk je dat wel. Dan straalt het uit naar je armen/benen. Voel eens of je Monnikskapspier niet erg gespannen is (op je schouder. loopt van je hoofd via je schouder naar je schouderkop). Als die erg dik is, heb je waarschijnlijk spanningen.

Doe het rustig aan, sporten is goed tegen hyperventilatie, en zoek de buitenlucht op. En zoek de dokter op...

Laat me ajb weten wat de dokter zei... ben benieuwt...

dinsdag 18 februari 2003 @ 11:42:53 #23
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_8555112
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 11:19 schreef TheScorpio het volgende:
Doopey, rustig aan!
Als je alleen druk op je borst heb, is het waarschijnlijk een hyperventilatie aanval. Soms merk je het zelf niet eens, je ademhaling is dan ongecontroleerd (vaak hijgen). Heeft vaak met spanningen te maken, en hier hoef je je nieteens bewust van te zijn. Let op je ademhaling en houding (slechte houding, hangen in een bank -half gebogen- is niet goed voor je houding/ademhaling).
Als je een hartaanval heb, merk je dat wel. Dan straalt het uit naar je armen/benen. Voel eens of je Monnikskapspier niet erg gespannen is (op je schouder. loopt van je hoofd via je schouder naar je schouderkop). Als die erg dik is, heb je waarschijnlijk spanningen.

Doe het rustig aan, sporten is goed tegen hyperventilatie, en zoek de buitenlucht op. En zoek de dokter op...

Laat me ajb weten wat de dokter zei... ben benieuwt...

Ik heb geen ademhalingsproblemen op dat moment, is gewoon normaal zover ik weet. 't zou kunnen dat het van spanningen is heb op het moment een heel druk leven (Jeugdwerk, fitness, bouwclub carnaval) maar dat is alleen deze periode dus daar kan 't de vorige keren niet van zijn.
Ik zal in ieder geval na de carnaval naar de dokter gaan en hier posten als er meer bekend is.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 12:06:08 #24
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_8555713
Terugdrukken
pi_8556259
't Zal me benieuwen. 'k Heb het zelf ook, en ben toen naar de eerste hulp gegaan. Hartfilmpje gemaakt, bloed afgenomen, en uiteindelijk zagen ze in m'n bloed dat ik teweinig koolstof monoxide had... tja... en dat zou dan Hyperventilatie zijn. Zelf merk ik ook niets van m'n ademhaling... 't is erg vreemd...
  dinsdag 18 februari 2003 @ 14:58:04 #26
31186 0_o
See my shadow changing
pi_8559948
Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Was niet echt druk, maar meer een zeurderige pijn. Werd erger als ik mijn arm op bepaalde manieren bewoog. Ik fitnessde toen heel veel, dacht dat het daardoor kwam. Ik stopte even met fitness, maar het bleef. Ben toen naar de dokter gegaan, die zei toen dat het niets was. Ik was er niet gerust op en ging de volgende dag terug. Er is toen voor mij een hartfilmpje gemaakt, waarop alles perfect was.

Een jaar later had ik het weer, weer hetzelfde verhaal en dus weer een perfect hartfilmpje. Ben toen doorverwezen naar een fysiotherapeut, die mij vertelde dat het waarschijnlijk kwam door verkeerd gebruik van een bepaald fitness apparaat (voor je borstspieren) Daar ben ik toen mee gestopt..en het ging weg. Heb er nu overigens heel soms nog last van.

Maar ga toch maar even langs

You're lying to your self again, suicidal imbecile
pi_8617515
Ik heb maanden geleden ook een enge ervaring gehad. Ik heb vroeger wel vaker last gehad van paniekaanvallen/hyperventilatie maar dit voelde toch anders... ik lag in bed en was heel vermoeid maar wel relaxt want ik had een paar vermoeiende dagen achter de rug, ineens kreeg ik een heel ongemakkelijk gevoel en begon m'n hart over te slaan en het leek ook even te stoppen, daarna kreeg ik een ontzettend drukkend prikkelend gevoel op m'n borst en had het gevoel dat ik stikte. Ik dacht echt dat ik een hartaanval had en nu vraag ik het me nog steeds af of dat mogelijk is, zal wel niet want ik heb er daarna geen last meer van gehad en dat is nu ongeveer 5 maanden geleden. Toen het gevoel minder werd heb ik nog heel lang stijf in bed gelegen bang dat als ik me bewoog m'n hart gek ging doen...ik stond toen nog op het punt m'n bed uit te springen en m'n ouders wakker te maken voor het geval het wel echt m'n hart was, maar ik ben toen maar rustig blijven liggen en gaan slapen hopend dat ik de volgende morgen nog leefde. Toen ik opstond ben ik het gelijk op gaan zoeken op het internet en die dingen die ik voelde kwamen wel helemaal overeen met wat je voelt als je een hartaanval hebt, maar ik las ook dat het net zo goed een paniekaanval kon zijn. Weet iemand of het verschil tussen een hevige paniekaanval en hartaanval niet ergens aan te voelen is?
Talk to the face 'cos the tits aint listening!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')