abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214335292
quote:
In Nederland en internationaal problemen door computerstoring

Over de hele wereld komen meldingen binnen van computerstoringen. Het lijkt te maken te hebben met problemen bij cyberbeveiligingsbedrijf CrowdStrike. Door de storing moeten meerdere internationale vluchten aan de grond blijven.

De problemen spelen vooral bij Windows-computers. Die tonen na een update een blauw scherm waardoor ze niet kunnen opstarten.

Onder meer de luchthaven van Sydney zegt dat door de storing vertrekkende en aankomende vluchten vertraging kunnen oplopen. Ook de luchthaven van Berlijn zegt dat er vertragingen zullen ontstaan bij het inchecken.

https://nos.nl/artikel/25(...)door-computerstoring
  vrijdag 19 juli 2024 @ 09:11:49 #2
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_214335303
Hier niet,
graag op anoniem
pi_214335304
twitter

twitter
  vrijdag 19 juli 2024 @ 09:12:48 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214335309
https://allestoringen.nl/

Overal storingen. :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 19 juli 2024 @ 09:13:21 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214335312
quote:
Windows-computers crashen wereldwijd door fout in software

Wereldwijd crashen Windows-computers door een fout in de software van cybersecuritybedrijf Crowdstrike. Die software moet ervoor zorgen dat je computer veilig blijft, maar door een recente update zorgt het er nu voor dat computers constant opnieuw opstarten.

De meldingen komen overal ter wereld vandaan. In de VS zijn er meldingen van problemen met lokale 911-telefoonlijnen, het openbaar vervoer en vliegvelden.

Eén organisatie uit Australië heeft problemen met meer dan 50.000 Windows-computers. Ook in Nederland zijn er organisaties getroffen: journalisten van DPG - de uitgever van onder andere NU.nl en de Volkskrant - melden problemen met hun computer.

Omdat de Crowdstrike-software op zowel Windows-computers als -servers (de apparaten waar digitale diensten op werken) draait, kunnen we volgens experts 'grote storingen' verwachten.

Windows-crash
Het probleem zit in de Crowdstrike Falcon-software voor Windows-computers. Deze software biedt bescherming tegen cyberdreigingen, zoals ransomware, en heeft daarom verregaande rechten op het systeem. Als daar een fout in zit, dan kan je computer daar veel last van hebben.

Door de fout, die met een recente update aan de software is toegevoegd, starten de computers de hele tijd opnieuw op - ook wel een bootloop genoemd. Je krijgt dan het welbekende blauwe crashscherm van Windows te zien.

In Australië gaat het bijvoorbeeld om betaalterminals van supermarkten die niet meer werken.

Oplossing
Crowdstrike heeft in een interne blogpost die problemen bevestigd en stelt dat het de update heeft teruggetrokken. Er is vooralsnog geen officiële oplossing vanuit het bedrijf gepubliceerd.

Op X melden gebruikers dat ze de Windows-computer weer aan de praat krijgen door zelf een aantal technische handelingen uit te voeren, maar die zijn vooralsnog niet op grote schaal uit te rollen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)s-starten-opnieuw-op
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214335326
De koffieautomaat werkte net nog gelukkig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214335328
Ik gebruik Linux.
pi_214335332
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214335337
Is dit de cyberaanval waar ze zo lang voor waarschuwden?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214335338
twitter
pi_214335340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:18 schreef Ali_boo het volgende:
Is dit de cyberaanval waar ze zo lang voor waarschuwden?

[ x ]
Nee, dit is een dipje. Klein foutje van een medewerker.
pi_214335342
Tjeez dit kan best nog eens vervelende gevolgen hebben
  vrijdag 19 juli 2024 @ 09:20:37 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214335352
Fok! draait gewoon door dankzij de servers in de bunker van @Danny
pi_214335353
Fucking Bill Gates weer :r

twitter
pi_214335357
Tevens wachten op berichten dat het zogenaamd door Rusland komt.
pi_214335366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:21 schreef Ploplap het volgende:
Tevens wachten op berichten dat het zogenaamd door Rusland komt.
Dit of Iran, China , iets in die richting
pi_214335367
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214335374
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
De koffieautomaat werkte net nog gelukkig.
haa ook mijn gedachte net.
pi_214335376
twitter
pi_214335379
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214335388
twitter
pi_214335400
twitter
pi_214335408
Bij CrowdStrike heeft iemand wat fout gedaan bij het maken van de update van de virusscanner. Die dingen worden vaak meteen uitgerold als ze binnenkomen en dit was het resultaat. Als je Android, iOS of Linux gebruikt heb je er geen last van.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 juli 2024 @ 09:29:02 #24
408813 crew  trein2000
pi_214335412
Voor klachten kunt u zich richten tot V. Poetin aan het rode plein in Moskou.
zie email 27 oktober
pi_214335415
Hier op kantoor voornamelijk de mensen die remote werken. Ik kan lekker door met posten op fok forum, bedoel werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')