![pOVCILK.jpeg]()
Voordat er weer een ander het topic opent om vervolgens de voorspellingen niet te tellen pak ik het dit jaar weer vroeg op. Oh wacht, dat gebeurde mij ook vanwege afwezigheid het jaar ervoor. Enfin, dit jaar pakken we het weer serieus op en vullen we de HALL OF FAME (zie onderaan) weer aan. Het EK is net afgelopen, we zitten midden in de zomer (haha) en de tour is nog bezig. Zelfs de Olympische Spelen moeten nog beginnen maar het is goed om vast een eerste blik te werpen op het nieuwe seizoen. Voorspellen mag uiteraard ook later, de deadline is
9 augustus om 20:00 uur, dan trappen Groningen en NAC dit eredivisieseizoen af.
Een kleine week eerder, zondag 4 augustus, geeft de Johan Cruijff schaal ons wellicht meer inzicht in wie de absolute topfavoriet is voor dit seizoen. Dan spelen namelijk de nummer 1 en 2 van vorig seizoen, Feyenoord en PSV, tegen elkaar. Feyenoord won tevens de beker maar nam wel afscheid van succestrainer Arend Martijn Slot. Bij PSV bleef veel bij het oude, Peter Bosz pakte eindelijk zijn felbegeerde prijs en hoopt op een vervolg van dit succes. Nummer drie werd vorig seizoen verrassend FC Twente en vierde werd AZ. 5e werd Ajax, dit seizoen ook met een nieuwe trainer en we gaan kijken of ze weer richting de top kunnen kruipen. Voor dit seizoen zal het nog lastig worden lijkt mij, ik verwacht persoonlijk een afscheiding na PSV en Feyenoord en een spannende strijd daaronder ook.
Elk jaar nemen we ook weer afscheid van diverse clubs. Het afscheid van Vitesse kon wel eens een definitief afscheid worden, hun voortbestaan hangt nog altijd aan een zijden draadje. Ook het palingdorp Volendam degradeerde rechtstreeks, na een seizoen waar de club in diverse opzichten niet trots op zal zijn. De derde club die sneuvelde was Excelsior, opgeslokt door de meedogenloze play-offs. In diezelfde play-offs werd NAC Breda na een matig seizoen verrassend de winnaar. Met een nieuwe interessante trainer is het boeiend om te kijken wat ze dit jaar kunnen brengen, ze drinken er in ieder geval ontzettend veel bier! En ook concurrent Willem 2 promoveerde, zij werden kampioen in de KKD. De laatste nieuwkomer is FC Groningen, die we slechts één jaar hoefden te missen. Ook in het rechterrijtje zal het weer knotsgek en ontzettend spannend worden, een hoop clubs kunnen als het draait in het linker rijtje komen en als het niet draait degraderen. En het draait vaak niet. Gaat FC Utrecht weer de top aanvallen? één van mijn favoriete rubrieken. Gaat het op de club slapende Italiaantje die ze enorm hard laat trainen Ajax weer naar succes brengen? We gaan het zien. Ook in Almere komen er spannende tijden aan, na een enorm sterk debuutseizoen volgt het altijd moeilijke tweede seizoen. Voormalig analist Maduro zal ongetwijfeld voor spannende teksten zorgen, trainer Pastoor is ermee gekapt.
Het format mag bekend zijn, de nummers 1 tm 18 mogen ingevuld worden. De puntentelling is vrij simpel. Voor elke plek die je ernaast zit per club krijg je een strafpunt. TS telt de scores aan het eind van het seizoen op, in de winterstop zal ik een tussenstand posten als hier behoefte aan is. Er zijn geen bonuspunten te verdienen als je een club op precies de juiste plaats zet maar bij een gelijke stand geldt het aantal voltreffers. Ik ben enorm nieuwsgierig hoe jullie het aankomende seizoen zien. Veel succes iedereen!
De transfers op een rijtje:https://www.vi.nl/nieuws/(...)lle-clubs-op-een-rijDe selecties:https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/startseite/wettbewerb/NL1*Hall of fame
-2023/20241.Kukelecucktsju10 (30 , 6 goed)
2.Alaphilippe_ (30, 1 goed)
3. AmenhotepIV (35)
-2022/2023Volgt snel.
-2021/2022:1 Onlogisch (49)
2/3/4 Caland, H.Viv, Lange_lans 50 punten (5 goed)
-2020/2021:1. maxi-mus (30)
2/3. Onlogisch (32)
2/3. Erasmus (32)
-2019/2020:1. Haags_kwartiertje (28)
2. JR-Style-93 (32)
3. FetX (34)
[ Bericht 2% gewijzigd door maxi-mus op 17-07-2024 22:00:59 ]