Meest gehate kwal op aarde die lul idd, had van mij nog veel eerder mogen stervenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:10 schreef KvanG het volgende:
Ik reken altijd alles eerst om naar guldens. Wim Duisenberg
is een hele mooie rover inderdaadquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat is er mis met Wim Duisenberg? Het leek mij altijd een sympathieke, deskundige kerel.
Wat heeft hij dan geroofd?quote:
Oh dit is waarom ze me dan raar aaankijkenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik gebruik(te) ze nog wel eens om 5 en 10 eurocent aan te duiden. Maar sinds ik bijna nooit meer contant betaal, zijn er ook weinig situaties waar ik muntjes moet aanduiden.
Wat me trouwens op een ander punt brengt: Valt het anderen ook op dat 20-minners heel raar kijken als bij een contante betaling zegt dat je ook nog 1,35 hebt (bijvoorbeeld omdat je 11,35 met een 20-euro biljet afrekent). Dat ze dan werkelijk geen flauw idee hebben waarom je die 1,35 erbij doet?
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dit is waarom ze me dan raar aaankijkenIk zei laatst ook "wacht ik heb nog 40 cent", en dat meisje keek me zo aan van "okeeee..?
"
Dit soort vaardigheden worden die meisjes ook niet meer geleerd dan, denk ik. Dat niet iedereen uit zichzelf die klik maakt snap ik nog wel, zeker als hoofdrekenen niet meer een kritiek onderdeel van je basisschool is. Maar dan was er altijd nog een volwassene die je op je bijbaantje de basics zoals deze leerdequote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Terugtellen doen de caissières ook niet meer aan, hedentendage.
Wauw je hebt nog geld over na je boodschappen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Terugtellen doen de caissières ook niet meer aan, hedentendage.
Je bedoelt natuurlijk de 5 gulden munt, maar toen die nog bestond had je nog veel kleinere handjes, daardoor leek ie veel groter. Maar hij was kleiner dan een 2 euro munt van nu.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:15 schreef vul_maar_in het volgende:
ik mis de 5 euro munt. Wat een unit was dat.
sorry, gulden. Die koper/goud kleurige rakkers. En een knaak/2 euro munt voelt een stuk dunner en lichter in mijn herinnering.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk de 5 gulden munt, maar toen die nog bestond had je nog veel kleinere handjes, daardoor leek ie veel groter. Maar hij was kleiner dan een 2 euro munt van nu.
Hij was in mijn herinnering wel relatief dik en zwaarquote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk de 5 gulden munt, maar toen die nog bestond had je nog veel kleinere handjes, daardoor leek ie veel groter. Maar hij was kleiner dan een 2 euro munt van nu.
Dat bedoel ik, je voelde het gewoon wanneer je er 1 in je hand had.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:25 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hij was in mijn herinnering wel relatief dik en zwaar
Terwijl terugtellend het wisselgeld aan de klant geven de manier is om een kasverschil te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit soort vaardigheden worden die meisjes ook niet meer geleerd dan, denk ik. Dat niet iedereen uit zichzelf die klik maakt snap ik nog wel, zeker als hoofdrekenen niet meer een kritiek onderdeel van je basisschool is. Maar dan was er altijd nog een volwassene die je op je bijbaantje de basics zoals deze leerde
Met een 5 gulden munt (diameter 23.5 mm) moest ik het destijds een hele week uitzingen, als zakgeld. Een knaak was overigens een rijksdaalder, 50 stuivers, oftewel 2 gulden 50. En die was groter dan een 2 eurostuk (29 mm vs 25.75mm)quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
sorry, gulden. Die koper/goud kleurige rakkers. En een knaak/2 euro munt voelt een stuk dunner en lichter in mijn herinnering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |