abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214304557
Verder word ik verdrietig/angstig van een heleboel zaken die in de wereld aan de gang zijn, en kies ik er voor mijn eigen mentale welzijn met enige regelmaat voor om mijn kop in het zand te steken door geen nieuws te luisteren/kijken (of alleen oppervlakkig). Ik besef me absoluut dat dat een voorrecht en luxepositie is die een hoop groepen mensen niet hebben. Wel ben ik dan weer vrij uitgesproken / ondersteunend binnen mijn eigen cirkel van invloed als het gaat om zaken als lhbtqi+ rechten (met de vlag van mijn buurvrouwen bv vorig jaar/dit jaar, ook als ik daar zelf hinder van ondervind), vind ik toch zelf althans. Niet dat ik dat bijzonder vind oid, ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, maar als voorbeeld van dat ik niet op alle niveaus mijn ogen ervoor sluit. Ik stem ook principieel niet op partijen die tegen abortus en/of lhbtqi+ zijn, wat de rest van hun standpunten dan ook mogen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2024 23:59:04 ]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 04:06:58 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214305106
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gerrymandering is het uittekenen van kiesdistricten op zo'n manier dat je bepaalde ethnische groepen hun stem nagenoeg niet mee laat tellen.
Nee, het gaat niet om ethnisch maar om wat ze stemmen.
  Moderator dinsdag 16 juli 2024 @ 06:44:59 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214305208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 04:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om ethnisch maar om wat ze stemmen.
Niet zo bijdehand Jan, feiten zijn immers een linkse hobby aldus LHO.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214305680
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 06:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Niet zo bijdehand Jan, feiten zijn immers een linkse hobby aldus LHO.
https://www.brennancenter(...)ymandering-explained

Quote eruit: Gerrymandering affects all Americans, but its most significant costs are borne by communities of color.
We have far more in common than that which devides us..
pi_214305687
Ook wel prettig, als je kunt leven in de veronderstelling dat dat allemaal niks met elkaar te maken heeft :D

Schattig... zei iemand al.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214305690
🎶 🎉 Van Harte @Kaatje1 w/
pi_214305776
Kaatje! Van harte :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:20:37 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214305942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://www.brennancenter(...)ymandering-explained

Quote eruit: Gerrymandering affects all Americans, but its most significant costs are borne by communities of color.
Gerrymandering is niet exclusief voor de VS
pi_214305952
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder word ik verdrietig/angstig van een heleboel zaken die in de wereld aan de gang zijn, en kies ik er voor mijn eigen mentale welzijn met enige regelmaat voor om mijn kop in het zand te steken door geen nieuws te luisteren/kijken (of alleen oppervlakkig). Ik besef me absoluut dat dat een voorrecht en luxepositie is die een hoop groepen mensen niet hebben. Wel ben ik dan weer vrij uitgesproken / ondersteunend binnen mijn eigen cirkel van invloed als het gaat om zaken als lhbtqi+ rechten (met de vlag van mijn buurvrouwen bv vorig jaar/dit jaar, ook als ik daar zelf hinder van ondervind), vind ik toch zelf althans. Niet dat ik dat bijzonder vind oid, ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, maar als voorbeeld van dat ik niet op alle niveaus mijn ogen ervoor sluit. Ik stem ook principieel niet op partijen die tegen abortus en/of lhbtqi+ zijn, wat de rest van hun standpunten dan ook mogen zijn.
Het is een uitgekauwd en licht slijmerig citaat:
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.

Maar zoals elke open deur die ingetrapt wordt zit er nogal veel zinnigs in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:25:49 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214305996
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gerrymandering is niet exclusief voor de VS
Doet dat iets af aan de idiotie van het concept?
Spoilers!
pi_214306145
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is wiskundig én machiavellisch een prachtig concept!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:39:23 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214306218
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn punt is, het concept gaat niet om etnische afkomst, maar om kiesdistricten zo te vormen dat het resultaat daarmee flink beïnvloed wordt. Dat er een correlatie is tussen etnische achtergrond klopt, maar het gaat daar niet om, het gaat om het stemgedrag. Zo waren er beschuldigingen aan de conservatieve regering in UK in het verleden dat ze ook aan gerrymandering deden
Ook bijvoorbeeld in Duitsland, Frankrijk, UK zijn er directe mandaten in kiesdistricten.
pi_214306308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn punt is, het concept gaat niet om etnische afkomst, maar om kiesdistricten zo te vormen dat het resultaat daarmee flink beïnvloed wordt. Dat er een correlatie is tussen etnische achtergrond klopt, maar het gaat daar niet om, het gaat om het stemgedrag. Zo waren er beschuldigingen aan de conservatieve regering in UK in het verleden dat ze ook aan gerrymandering deden
Ook bijvoorbeeld in Duitsland, Frankrijk, UK zijn er directe mandaten in kiesdistricten.
Behalve dat het wel om ethnische groepen gaat, want de groepen die het leven zuur gemaakt wordt door de Republikeinen zijn ook de groepen die -je verwacht het niet- niet op ze stemmen.
pi_214306331
@Kaatje1 Gefeliciteerd!
pi_214306386
Gefeliciteerd, Kaatje *O* *O* Fijne dag gewenst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:02:01 #67
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214306451
Gefeliciteerd @Kaatje1! *O*
pi_214306479
Dank allen.

Dag begon/gaat wat minder. Rare kiespijn vannacht en nu ook af en toe. Niet kop tegen de muur bonkend. Ben er ook niet echt achter of het links boven of onder zit. Denk aan een beginnende ontsteking in de kaak, mag om 15 uur naar de tandarts *O* -O-
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:07:58 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214306500
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Behalve dat het wel om ethnische groepen gaat, want de groepen die het leven zuur gemaakt wordt door de Republikeinen zijn ook de groepen die -je verwacht het niet- niet op ze stemmen.
je maakt van een epifenomeen een causaliteit
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:09:32 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214306512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank allen.

Dag begon/gaat wat minder. Rare kiespijn vannacht en nu ook af en toe. Niet kop tegen de muur bonkend. Ben er ook niet echt achter of het links boven of onder zit. Denk aan een beginnende ontsteking in de kaak, mag om 15 uur naar de tandarts *O* -O-
Ellende
Fijn dat je vandaag al terecht kan
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:09:42 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214306514
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is wiskundig én machiavellisch een prachtig concept!
Dit is absoluut waar :D

@Kaatje1, van harte gefeliciteerd *O*
Spoilers!
pi_214306605
Gefeliciteerd @Kaatje1! *O*
Hopelijk kan de tandarts de pijn meteen voor je verhelpen!

Mijn katjes waren gisteren jarig, en als kadootje nam ik ze vanochtend mee naar de dierenarts :+ jaarlijkse check en vaccinatie weer gehad. En ik hoef maar 1x per jaar te ontwormen van haar ipv 4x per jaar, dat hoeft schijnbaar alleen bij buitenkat.

Oh, en had ik al hier *O* *O* gedaan voor mijn tuin? Ik had twee offertes opgevraagd (25m2 gras weghalen en afvoeren, frezen, egaliseren, en op 14m2 nieuw gras). Eerste zat ik buiten het werkgebied. Tweede nooit reactie op mail, gebeld, kwam op ¤1300. Verder gezocht. Vrijdagmiddag gemaild, gister 7.15 offerte in mailbox: ¤305. Om 9u gebeld met nog een vraag, nam niet op, werd keurig 9.15 teruggebeld. Prettig gesprek ook, gaf aan dat ze volgende woensdag waarschijnlijk al kunnen komen. Meteen offerte getekend en teruggemaild en gisteravond alweer reactie en bevestiging van de datum. *O* gister ook meteen de regels en planken en schroeven besteld voor de vlonder. Hopelijk zijn die snel na woensdag binnen (stond 9 werkdagen bij, dat zou vrijdag zijn), dan kan ik meteen op het dan lege stuk achterin de vlonder gaan maken en gaan genieten van mijn nieuwe tuin O+ . Buren hadden al gezegd dat ze me met alle liefde helpen met de vlonder O+
pi_214306873
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:21 schreef sigme het volgende:

Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.

O+

Ik leerde iets met een cirkel van invloed. Komt op hetzelfde neer.
Heel waardevol als je hier nog nooit van hebt gehoord (zoals ik paar jaar geleden).
pi_214306886
Lieve @Kaatje van harte gefeliciteerd en een hele fijne zonnige dag :* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*
pi_214307386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
je maakt van een epifenomeen een causaliteit
Jij maakt van een doel een epifenomeen omdat het aanwezige verband niet-causaal gelegd wordt (maar er wel is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')