Nee, het gaat niet om ethnisch maar om wat ze stemmen.quote:Op maandag 15 juli 2024 23:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gerrymandering is het uittekenen van kiesdistricten op zo'n manier dat je bepaalde ethnische groepen hun stem nagenoeg niet mee laat tellen.
Niet zo bijdehand Jan, feiten zijn immers een linkse hobby aldus LHO.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 04:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om ethnisch maar om wat ze stemmen.
https://www.brennancenter(...)ymandering-explainedquote:Op dinsdag 16 juli 2024 06:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet zo bijdehand Jan, feiten zijn immers een linkse hobby aldus LHO.
Gerrymandering is niet exclusief voor de VSquote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://www.brennancenter(...)ymandering-explained
Quote eruit: Gerrymandering affects all Americans, but its most significant costs are borne by communities of color.
Het is een uitgekauwd en licht slijmerig citaat:quote:Op maandag 15 juli 2024 23:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder word ik verdrietig/angstig van een heleboel zaken die in de wereld aan de gang zijn, en kies ik er voor mijn eigen mentale welzijn met enige regelmaat voor om mijn kop in het zand te steken door geen nieuws te luisteren/kijken (of alleen oppervlakkig). Ik besef me absoluut dat dat een voorrecht en luxepositie is die een hoop groepen mensen niet hebben. Wel ben ik dan weer vrij uitgesproken / ondersteunend binnen mijn eigen cirkel van invloed als het gaat om zaken als lhbtqi+ rechten (met de vlag van mijn buurvrouwen bv vorig jaar/dit jaar, ook als ik daar zelf hinder van ondervind), vind ik toch zelf althans. Niet dat ik dat bijzonder vind oid, ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, maar als voorbeeld van dat ik niet op alle niveaus mijn ogen ervoor sluit. Ik stem ook principieel niet op partijen die tegen abortus en/of lhbtqi+ zijn, wat de rest van hun standpunten dan ook mogen zijn.
Doet dat iets af aan de idiotie van het concept?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gerrymandering is niet exclusief voor de VS
Het is wiskundig én machiavellisch een prachtig concept!quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doet dat iets af aan de idiotie van het concept?
Mijn punt is, het concept gaat niet om etnische afkomst, maar om kiesdistricten zo te vormen dat het resultaat daarmee flink beïnvloed wordt. Dat er een correlatie is tussen etnische achtergrond klopt, maar het gaat daar niet om, het gaat om het stemgedrag. Zo waren er beschuldigingen aan de conservatieve regering in UK in het verleden dat ze ook aan gerrymandering dedenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doet dat iets af aan de idiotie van het concept?
Behalve dat het wel om ethnische groepen gaat, want de groepen die het leven zuur gemaakt wordt door de Republikeinen zijn ook de groepen die -je verwacht het niet- niet op ze stemmen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn punt is, het concept gaat niet om etnische afkomst, maar om kiesdistricten zo te vormen dat het resultaat daarmee flink beïnvloed wordt. Dat er een correlatie is tussen etnische achtergrond klopt, maar het gaat daar niet om, het gaat om het stemgedrag. Zo waren er beschuldigingen aan de conservatieve regering in UK in het verleden dat ze ook aan gerrymandering deden
Ook bijvoorbeeld in Duitsland, Frankrijk, UK zijn er directe mandaten in kiesdistricten.
je maakt van een epifenomeen een causaliteitquote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Behalve dat het wel om ethnische groepen gaat, want de groepen die het leven zuur gemaakt wordt door de Republikeinen zijn ook de groepen die -je verwacht het niet- niet op ze stemmen.
Ellendequote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank allen.
Dag begon/gaat wat minder. Rare kiespijn vannacht en nu ook af en toe. Niet kop tegen de muur bonkend. Ben er ook niet echt achter of het links boven of onder zit. Denk aan een beginnende ontsteking in de kaak, mag om 15 uur naar de tandarts![]()
Dit is absoluut waarquote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is wiskundig én machiavellisch een prachtig concept!
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:21 schreef sigme het volgende:
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.
Jij maakt van een doel een epifenomeen omdat het aanwezige verband niet-causaal gelegd wordt (maar er wel is)quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
je maakt van een epifenomeen een causaliteit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |