abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214296945
https://www.gld.nl/amp/ni(...)dat-het-een-grap-was

quote:
HUMMELO - Dorien Brussen woont op een boerenerf in Toldijk, vlak bij een van de vier Gelderse locaties die bij Defensie in beeld zijn voor een enorme opslag voor NAVO-bommen en munitie, in Hummelo. Toen ze een uitnodiging voor een voorlichtingsavond over de plannen kreeg, schrok ze: "Ik dacht eerst dat het een grapje was, ik keek echt in vertwijfeling naar mijn brievenbus."

Dat zegt Dorien tegen de NOS. Defensie heeft een kaart gepubliceerd waarop vier locaties staan voor een enorm munitiedepot voor de NAVO, omdat de NAVO zich moet voorbereiden op de mogelijkheid van oorlog. Vier locaties liggen in Gelderland, maar zo'n locatie betekent gedwongen verhuizingen.

De schrik zat er bij haar vooral in dat haar huis zou moeten worden gesloopt wanneer de munitieopslag er komt. En niet alleen haar huis, in Hummelo en Toldijk zouden zo'n honderd huizen moeten wijken. Ook op de andere mogelijke locaties betekent de komst van een opslag dat bewoners moeten verhuizen.

Zones rond munitiedepot

Het huis van Brussen staat in 'zone A', dat is de zone die het dichtst tegen de mogelijke munitieopslag ligt. Defensie hanteert vier verschillende veiligheidszones rondom de depots. In zone A mag niet gewoond en gewerkt en worden en mag geen transport plaatsvinden, in zone B mag alleen niet gewoond worden en in zone C mogen geen gebouwen staan waar tijdens een groot deel van de dag veel personen aanwezig zijn, zoals een school of café.

Petitie naar gemeente
Voor Brussen betekent het dat zij, mocht de opslag er komen, haar huis moet verlaten. "Wij voelen ons in de steek gelaten. We begrijpen heus dat defensie ruimte nodig heeft, maar de manier waarop het nu gaat is wel heel bijzonder."
Brussen is, naast haar werk in het onderwijs, secretaris van Toldieks Belang. Die bewonersvereniging gaat maandagavond een petitie aanbieden aan de gemeente. "We hebben ook op allerlei plekken spandoeken opgehangen en geflyerd tijdens het dorpsfeest." Toldieks Belang doet dus actief een beroep op de gemeente Bronckhorst, waar Hummelo en Toldijk onder vallen. Brussen: "We krijgen signalen dat het nog niet hoog genoeg op de agenda staat daar."

Burgemeester Marja van der Tas is het daar niet mee eens: "Wij hebben er alle begrip voor dat bewoners geschrokken zijn van het feit dat we nu een mogelijke locatie zijn." De burgemeester vertelt dat ze de communicatie vanuit defensie richting het college van B&W in eerste instantie niet erg duidelijk vond: "Ze meldden ons pas erg laat dat er een informatiebijeenkomst vanuit defensie georganiseerd zou worden.
Lekker dan :') overal woningtekort en dan ga je 100 huizen slopen _O-
  maandag 15 juli 2024 @ 10:15:42 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214296995
Waarom heeft defensie opslag nodig in Nederland?
Hoog tijd om heel dat leger op te doeken.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214297021
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:15 schreef Mikeytt het volgende:
Klopt, het zijn alleen de groene partijen en links VVD dat de pockets diep in het industriële militaire complex hebben en een forever-war willen in Oekraine.

Opzouten met al dat klimaatvervuilende en levens vernietigende apparatuur. Ga maar lekker piew piew roepen in de Oekrainse bossen, of als defensie zo'n grote ambities heeft gaan ze maar direct naar Oekraine. Kijken hoe lang ze het volhouden.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214297037
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Klopt, het zijn alleen de groene partijen en links VVD dat de pockets diep in het industriële militaire complex hebben en een forever-war willen in Oekraine.

Opzouten met al dat klimaatvervuilende en levens vernietigende apparatuur.
Het hoefijzermodel al in de eerste twee posts _O_
pi_214297043
quote:
En waarom weet nú de "vijand" bij voorbaat al waar wij onze opslag hebben....?
pi_214297065
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:20 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Defensie snapt JIT niet :')
Bommen volgens het lean principe, minimale voorraden _O_
Bestellen wanneer het nodig is _O_
Uitmelken die hap _O-

Bommen op kanban _O_
pi_214297077
quote:
Waarom niet gewoon Nederland opdoeken!! En de vlag, die maken we wit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214297111

Grote delen van Spanje of midden Frankrijk lijkt mij een logischere keuze als ik dit kaartje zo zie
  maandag 15 juli 2024 @ 10:26:32 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214297112
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon Nederland opdoeken!! En de vlag, die maken we wit.
Waarom zou je Nederland opdoeken?
pi_214297119
Tsja, als we veiligheid willen als land moet er af en toe wat opgeofferd worden. Iedereen wil vooral dat een ander er last van heeft, als zij het zelf maar niet zijn. Lekker egoïstisch weer.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:27:35 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214297128
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:20 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Sowieso mensen dat denkt dat Nederland een soort kwaadaardige vijand heeft die elk moment kan toeslaan :')
  maandag 15 juli 2024 @ 10:28:05 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214297131
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:27 schreef Niek92 het volgende:
Tsja, als we veiligheid willen als land moet er af en toe wat opgeofferd worden. Iedereen wil vooral dat een ander er last van heeft, als zij het zelf maar niet zijn. Lekker egoïstisch weer.
Ik wil dat niemand er last van heeft.
pi_214297142
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:27 schreef Niek92 het volgende:
Mee eens. Misschien is een Waddeneiland een optie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214297165
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens. Misschien is een Waddeneiland een optie.
Vlieland is voor ongeveer de helft een gebied waar jachtvliegtuigen bommen mogen gooien, enige plek in Nederland. Texel herbergt een kazerne van de mariniers. Boven de Waddeneilanden bevinden zich oefengebieden voor de luchtmacht. Dus de Wadden leveren hun aandeel al wel.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:33:14 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214297179
Waarom ook?
Er zijn al veel te veel defensiearealen in NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214297182
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Lekker dan :') overal woningtekort en dan ga je 100 huizen slopen _O-
Dit is niet goed te praten inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ afbeelding ]

Grote delen van Spanje of midden Frankrijk lijkt mij een logischere keuze als ik dit kaartje zo zie
Als ik dit kaartje zo zie dan lijkt het mij strategisch en qua tactisch inzicht voor de hand liggend om het eiland Corsica om te toveren tot wapen- en munitiedepot voor de NAVO. Het ligt centraal, het is omringd door water én mogelijkerwijs kan er een spoorlijn worden aangelegd om gemakkelijker toegang te verkrijgen tot het depot.
Plus het is ook nog eens dun bevolkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 15-07-2024 10:39:15 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_214297305
Fokkers: "hahahhaha wat is dat Nederland een prutsland want bij defemsie moeten ze piew piew roepen omdat de kogels op zijn. We staan zwaar voor lul als land"

Ook Folkers: "Defensie wil meer munitieopslagplaatsen, wtf zijn ze daar nou helemaal gek geworden daar?!""

:'):')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214297419
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waarom zou je Nederland opdoeken?
Ik denk vast vooruit op jouw opmerking. Gewoon doen! O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214297449
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
Fokkers: "hahahhaha wat is dat Nederland een prutsland want bij defemsie moeten ze piew piew roepen omdat de kogels op zijn. We staan zwaar voor lul als land"

Ook Folkers: "Defensie wil meer munitieopslagplaatsen, wtf zijn ze daar nou helemaal gek geworden daar?!""

:'):')
Ja in dit geval snap ik de nimby's volledig, maar bij bijna ieder groot project in het algemeen belang verliezen mensen hun huis tegen een mooie vergoeding. Het is typisch dat we bij defensie opeens weer hysterisch gaan doen.
pi_214297760
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
"Wij voelen ons in de steek gelaten. We begrijpen heus dat defensie ruimte nodig heeft, maar de manier waarop het nu gaat is wel heel bijzonder."
Wat is daar zo bijzonder aan dan? Zoals altijd wordt dat weer eens niet duidelijk.

Ook dit wordt dus weer een protest die niks oplevert maar alleen de boel vertraagd.
pi_214298033
100 Huizen voor duizend bommen en granaten _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214298062
quote:
Eens
pi_214298086
Defensie opdoeken is beste optie. Veel te duur en nergens voor nodig.

Buiten dat is dit gewoon weer typisch Nederlands gejank.
Het is nooit goed.
Krijgen ze bericht dat ze een mogelijke locatie zijn, is het ook weer niet goed.

Er zijn veel eisen aan waar het kan, dus zoveel opties zijn er niet. En wat willen ze dan? Als die opslag toch moet komen.
Je kan lastig zeggen dat het midden in Amsterdam moet.
pi_214298092
Als de Randstad nou ook eens zijn deel voor zijn rekening nam…
zie email 27 oktober
pi_214298124
Maar waar worden tot nu toe zulke dingen opgeslagen en waarom zijn de huidige locaties niet meer goed genoeg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')