quote:
Op zondag 14 juli 2024 22:17 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
Na 1998 tot en met 2015 is die berg, in de tour, 5x gereden en kwam niemand buiten de gepakte Contador en Rasmussen in de buurt. Behoorlijke ontwikkeling sinds 2015 dan, als we nu ineens bijna 10% klimtijd er af kunnen halen

Ik heb ook geen bewijs uiteraard, maar het is mij allemaal net iets te mooi om waar te zijn, maakt het er niet minder leuk op om naar te kijken oid, maar ik vraag mij wel af of we over een aantal jaar niet op deze tijd terug kijken als de zoveelste besmette periode.
Edit: Maar dat idee heb ik al sinds een Van Aert een sprint, bergrit en tijdrit kwam winnen. En iemand als Vingegaard vorig jaar iedereen op een hoopje rijdt in de tijdrit bijvoorbeeld.
Ik vermoed wel dat de topploegen nu medische handelingen doen en dat deze zijn doorgeevalueerd. Wellicht legaal, wanneer is iets verzorging en waar begint doping ?
Echter als ik naar 2015 kijk. Dan was dat niet een rit waarbij twee rivalen elkaar tot het uiterste uitdaagden. Froome reed Valverde niet los en kon wellicht sneller. Was ook een vluchtgroep al weg. En dit was derde Pyreneeën etappe en niet de tweede voor een rustdag. Dus vergelijken is lastig.
En Pogacar komt ook niet uit de lucht vallen ineens. En dat je nog verbeterd op je 25e is ook niet gek. Wellicht was hij na zijn jonge doorbraak wat gemakzuchtig geworden
[ Bericht 0% gewijzigd door DeOlifantvis op 14-07-2024 23:18:06 (Spelling ) ]