Rechter enzo, OM.quote:Het OM concludeert daarom vindt dat ze zich in beginsel schuldig heeft gemaakt aan groepsbelediging.
Idd, vraag een willekeurige moslim wat ze van Joden vinden, en je kunt je vinden in de uitspraak van Mona.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:50 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou zo'n uitspraak überhaupt strafbaar zijn?
Omdat het OM een politiek gekleurde club is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Waarom is dit nou zo anders dan bijvoorbeeld dit, waarom was dat niet "onnodig grievend" en dit wel, en waarom zou toen wel het "maatschappelijk debat" het beledigende karakter wegnemen terwijl de uitspraak van Mona ook gewoon naar aanleiding van een actueel maatschappelijk debat gedaan werd?
Het OM heeft een prima besluit gemaakt om niet tot vervolging over te gaan. Die gaan verder ook niet over wat er in de wet staat natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
'Groepsbelediging' is een absurd concept dat zo snel mogelijk moet verdwijnen uit de wetgeving. Het OM is compleet de weg kwijt.
Ok? Wat heeft dat mijn post te maken? Niet waar trouwens, het OM zegt dat de uitspraak strafbaar is. Totaal absurd.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het OM heeft een prima besluit gemaakt om niet tot vervolging over te gaan. Die gaan verder ook niet over wat er in de wet staat natuurlijk.
Dat is ook niet zo. Het OM lult maar wat vanuit het idee dat ze als de juristen die ze zijn een moreel gezag zouden hebben om zich oordelen aan te meten die niet aan wet en recht zijn ontleend.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind drie dingen debiel aan deze situatie.
1 Dat dit soort uitspraken blijkbaar strafbaar zijn.
Dat is ook niet zo. Dat hebben de politiek activisten bij het EVRM verzonnen maar die gaan daar helelmaal niet over hebben het daar ook eigenlijk niet over. Maar het OM gaat ermee aan de haal. .quote:2 Dat politici meer rechten hebben dan jij.
OM heeft gewoon het rijtje afgelopen:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok? Wat heeft dat mijn post te maken? Niet waar trouwens, het OM zegt dat de uitspraak strafbaar is. Totaal absurd.
Ja, en ik zeg dus dat dit absurd is. Want als ik het nu hier op FOK! schrijf, word ik dan wel vervolgd door het OM?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
OM heeft gewoon het rijtje afgelopen:
- gaat het om een groep zoals benoemd in 137c? Ja, aangezien ‘geloof’ daar expliciet benoemd wordt
- Is een bepaalde uitlating beledigend voor die groep? Ja, de beschuldiging antisemiet te zijn is beledigend. Jij en ik zouden ons ook beledigd voelen als we daarvoor uitgemaakt worden toch?
- Is dit gedaan in de kader van het publiek debat? Ja, want de context was het hoofdlijnenakkoord waarin extra aandacht voor educatie over de holocaust wordt gevraagd
- Is er hogere wetgeving die van toepassing is? Ja, vrijheid van meningsuiting, het publieke debat en de rol van een volksvertegenwoordiger daarin vallen onder de vrijheden van het EVRM. Conclusie: niet strafbaar en dus uiteraard ook niet vervolgen.
Dan zal het langs hetzelfde rijtje gehaald worden. Ook jij valt onder het EVRM en het te voorkomen chilling effect op de vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou. Dat zal dan dus ook geseponeerd worden als het zover komt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en ik zeg dus dat dit absurd is. Want als ik het nu hier op FOK! schrijf, word ik dan wel vervolgd door het OM?
Slaat nog steeds nergens op, want de redenering valt al om bij stap 2 in jouw lijstje.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dan zal het langs hetzelfde rijtje gehaald worden. Ook jij valt onder het EVRM en het te voorkomen chilling effect op de vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou. Dat zal dan dus ook geseponeerd worden als het zover komt.
De wet gaat niet tegen het EVRM in, maar de vrijheid van meningsuiting die in het EVRM beschreven staat weegt vaak zwaarder dan de groepsbelediging.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Slaat nog steeds nergens op, want de redenering valt al om bij stap 2 in jouw lijstje.
Daarnaast hebben we volgens jou dus te maken met een wet die tegen het EVRM in gaat (was dat maar zo).
Die vrijheid is bijzonder beperkt helaas.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De wet gaat niet tegen het EVRM in, maar de vrijheid van meningsuiting die in het EVRM beschreven staat weegt vaak zwaarder dan de groepsbelediging.
Ook die 137d moet natuurlijk weg.quote:Van mij mag het artikel overigens geschrapt worden hoor, je hebt genoeg aan 137d (aanzetten tot haat en geweld). Maar daar gaat het OM niet over.
Oh ja, wat staat er dan in de Koran wat er met Joden moet gebeuren? Krijgen we een antwoord of is dit je tweede leugen van de dag?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:37 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd wat Mona zei is onjuist, maar veroordeling gaat te ver.
In de Koran staat duidelijk wat er met de Joden moet gebeuren, dus het woordje "bijna" moet gewoon weg
Wat moet er met de Joden gebeuren in de Koran?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:37 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd wat Mona zei is onjuist, maar veroordeling gaat te ver.
In de Koran staat duidelijk wat er met de Joden moet gebeuren, dus het woordje "bijna" moet gewoon weg
Tenzij het een FvD'er was.quote:Volgens het OM zijn de uitspraken in beginsel strafbaar, maar is een vervolging van de politicus in strijd met de vrijheid van meningsuiting.
Na de terroristische actie in Nice zocht Gordon de publiciteit. Hij was bijna op vakantie naar Nice gegaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:34 schreef Rick-Astley het volgende:
Met het woordje bijna heeft ze zichzelf wel onschendbaar gespeeld ja. Ik heb immers bijna kanker genezen de loterij gewonnen en bijna is niks.
Veel mensen aan de linkerzijde van het politiek spectrum zeggen bovendien continue veel ongenuanceerdere dingen over de Westerse wereld. Het wordt wel weer pijnlijk duidelijk hoe somber het gesteld is met de onpartijdigheid van het OM.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:50 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou zo'n uitspraak überhaupt strafbaar zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |