abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214264944
quote:
Het OM concludeert daarom vindt dat ze zich in beginsel schuldig heeft gemaakt aan groepsbelediging.
Rechter enzo, OM.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  vrijdag 12 juli 2024 @ 18:50:57 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214264952
Waarom zou zo'n uitspraak überhaupt strafbaar zijn?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_214264955
twitter

Ze houdt er dus wel een strafblad aan over. Bizar.
pi_214264982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:50 schreef AgLarrr het volgende:
Idd, vraag een willekeurige moslim wat ze van Joden vinden, en je kunt je vinden in de uitspraak van Mona.
pi_214264983
Gewoon feiten benoemen mag nooit strafbaar zijn.
pi_214265011
'Groepsbelediging' is een absurd concept dat zo snel mogelijk moet verdwijnen uit de wetgeving. Het OM is compleet de weg kwijt.
pi_214265049
Waarom is dit nou zo anders dan bijvoorbeeld dit, waarom was dat niet "onnodig grievend" en dit wel, en waarom zou toen wel het "maatschappelijk debat" het beledigende karakter wegnemen terwijl de uitspraak van Mona ook gewoon naar aanleiding van een actueel maatschappelijk debat gedaan werd?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:00:35 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214265064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Waarom is dit nou zo anders dan bijvoorbeeld dit, waarom was dat niet "onnodig grievend" en dit wel, en waarom zou toen wel het "maatschappelijk debat" het beledigende karakter wegnemen terwijl de uitspraak van Mona ook gewoon naar aanleiding van een actueel maatschappelijk debat gedaan werd?
Omdat het OM een politiek gekleurde club is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214265075
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
'Groepsbelediging' is een absurd concept dat zo snel mogelijk moet verdwijnen uit de wetgeving. Het OM is compleet de weg kwijt.
Het OM heeft een prima besluit gemaakt om niet tot vervolging over te gaan. Die gaan verder ook niet over wat er in de wet staat natuurlijk.

Dat Elsevier stuk hierboven slaat nergens op, als ze het hadden geseponeerd onder sepot02 (gebrek aan bewijs) had dat tot precies hetzelfde geleid. Dat Elsevier dan denkt dat daar ‘grote gevolgen’ aan zitten slaat nergens op, dit gaat op geen enkele wijze tot problemen leiden bij een VOG of iets dergelijks.
pi_214265091
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het OM heeft een prima besluit gemaakt om niet tot vervolging over te gaan. Die gaan verder ook niet over wat er in de wet staat natuurlijk.
Ok? Wat heeft dat mijn post te maken? Niet waar trouwens, het OM zegt dat de uitspraak strafbaar is. Totaal absurd.
pi_214265247
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:08 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik vind drie dingen debiel aan deze situatie.
1 Dat dit soort uitspraken blijkbaar strafbaar zijn.
Dat is ook niet zo. Het OM lult maar wat vanuit het idee dat ze als de juristen die ze zijn een moreel gezag zouden hebben om zich oordelen aan te meten die niet aan wet en recht zijn ontleend.

quote:
2 Dat politici meer rechten hebben dan jij.
Dat is ook niet zo. Dat hebben de politiek activisten bij het EVRM verzonnen maar die gaan daar helelmaal niet over hebben het daar ook eigenlijk niet over. Maar het OM gaat ermee aan de haal. .
3 Dat Mona Keijzer minister heeft kunnen worden :')
Dat de onverkozen juristen van het OM wiens vermeende deskundigheid alleen bestaat in het toepassen van het strafrecht zich een oordeel menen te kunnen aanmeten over de verantwoordelijkheid van een volksvertegenwoordiger en inmiddels minister. Ook is "aanzetten tot onverdraagzaamheid" helemaal geen strafbaar feit en dus mag zij dat doen en moet de OM daar zijn achterbakse politieke bek over houden. En hoezo moeten wij verdragen eigenlijk, zodat ons steeds meer geimporteerde ellende te verdragen kan worden gegeven? Of bedoelen ze dat we antisemitisme maar moeten verdragen omdat het OM te schijterig is om dat te vervolgen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214265266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok? Wat heeft dat mijn post te maken? Niet waar trouwens, het OM zegt dat de uitspraak strafbaar is. Totaal absurd.
OM heeft gewoon het rijtje afgelopen:
- gaat het om een groep zoals benoemd in 137c? Ja, aangezien ‘geloof’ daar expliciet benoemd wordt
- Is een bepaalde uitlating beledigend voor die groep? Ja, de beschuldiging antisemiet te zijn is beledigend. Jij en ik zouden ons ook beledigd voelen als we daarvoor uitgemaakt worden toch?
- Is dit gedaan in de kader van het publiek debat? Ja, want de context was het hoofdlijnenakkoord waarin extra aandacht voor educatie over de holocaust wordt gevraagd
- Is er hogere wetgeving die van toepassing is? Ja, vrijheid van meningsuiting, het publieke debat en de rol van een volksvertegenwoordiger daarin vallen onder de vrijheden van het EVRM. Conclusie: niet strafbaar en dus uiteraard ook niet vervolgen.
pi_214265304
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:22 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
OM heeft gewoon het rijtje afgelopen:
- gaat het om een groep zoals benoemd in 137c? Ja, aangezien ‘geloof’ daar expliciet benoemd wordt
- Is een bepaalde uitlating beledigend voor die groep? Ja, de beschuldiging antisemiet te zijn is beledigend. Jij en ik zouden ons ook beledigd voelen als we daarvoor uitgemaakt worden toch?
- Is dit gedaan in de kader van het publiek debat? Ja, want de context was het hoofdlijnenakkoord waarin extra aandacht voor educatie over de holocaust wordt gevraagd
- Is er hogere wetgeving die van toepassing is? Ja, vrijheid van meningsuiting, het publieke debat en de rol van een volksvertegenwoordiger daarin vallen onder de vrijheden van het EVRM. Conclusie: niet strafbaar en dus uiteraard ook niet vervolgen.
Ja, en ik zeg dus dat dit absurd is. Want als ik het nu hier op FOK! schrijf, word ik dan wel vervolgd door het OM?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:27:30 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214265312
Sneue figuren die dit hebben aangevochten. Incasseringsvermogen van een bus Vim.
pi_214265398
Met het woordje bijna heeft ze zichzelf wel onschendbaar gespeeld ja. Ik heb immers bijna kanker genezen de loterij gewonnen en bijna is niks.

[ Bericht 14% gewijzigd door Rick-Astley op 12-07-2024 19:35:23 (Iets netter) ]
pi_214265410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, en ik zeg dus dat dit absurd is. Want als ik het nu hier op FOK! schrijf, word ik dan wel vervolgd door het OM?
Dan zal het langs hetzelfde rijtje gehaald worden. Ook jij valt onder het EVRM en het te voorkomen chilling effect op de vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou. Dat zal dan dus ook geseponeerd worden als het zover komt.

In de praktijk zal het bij jou nooit zover komen, omdat de aangifte al veel eerder in het proces wordt afgeboekt. Als politie en OM moeten kiezen tussen de gigantische stapel aan delicten valt jouw uitlating op Fok! direct buiten de boot. Het is omdat Keijzer een publiek figuur is dat ze er een hele juridische analyse aan gewijd hebben.
pi_214265427
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dan zal het langs hetzelfde rijtje gehaald worden. Ook jij valt onder het EVRM en het te voorkomen chilling effect op de vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou. Dat zal dan dus ook geseponeerd worden als het zover komt.
Slaat nog steeds nergens op, want de redenering valt al om bij stap 2 in jouw lijstje.

Daarnaast hebben we volgens jou dus te maken met een wet die tegen het EVRM in gaat (was dat maar zo).
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:38:12 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214265444
De enige keren dat ik met (extreem) anti-semitisme geconfronteerd ben was telkens door moslims (in islamitische landen en in Nederland). Denk aan verhalen dat joden islamitische kindjes vangen om van hun bloed koeken te bakken en dat soort onzin. Het is waanzin om dit probleem niet te benoemen, dan kun je het pas bestrijden. Maar Nederland kiest liever om bijvoorbeeld geen holocaust-les te geven. Dat is ook een probleem dat letterlijk volledig door moslims veroorzaakt wordt.
The End Times are wild
pi_214265461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Slaat nog steeds nergens op, want de redenering valt al om bij stap 2 in jouw lijstje.

Daarnaast hebben we volgens jou dus te maken met een wet die tegen het EVRM in gaat (was dat maar zo).
De wet gaat niet tegen het EVRM in, maar de vrijheid van meningsuiting die in het EVRM beschreven staat weegt vaak zwaarder dan de groepsbelediging.

Van mij mag het artikel overigens geschrapt worden hoor, je hebt genoeg aan 137d (aanzetten tot haat en geweld). Maar daar gaat het OM niet over.
pi_214265479
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:39 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
De wet gaat niet tegen het EVRM in, maar de vrijheid van meningsuiting die in het EVRM beschreven staat weegt vaak zwaarder dan de groepsbelediging.
Die vrijheid is bijzonder beperkt helaas.

quote:
Van mij mag het artikel overigens geschrapt worden hoor, je hebt genoeg aan 137d (aanzetten tot haat en geweld). Maar daar gaat het OM niet over.
Ook die 137d moet natuurlijk weg.
pi_214265546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Idd wat Mona zei is onjuist, maar veroordeling gaat te ver.
In de Koran staat duidelijk wat er met de Joden moet gebeuren, dus het woordje "bijna" moet gewoon weg
Oh ja, wat staat er dan in de Koran wat er met Joden moet gebeuren? Krijgen we een antwoord of is dit je tweede leugen van de dag?
pi_214266182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Idd wat Mona zei is onjuist, maar veroordeling gaat te ver.
In de Koran staat duidelijk wat er met de Joden moet gebeuren, dus het woordje "bijna" moet gewoon weg
Wat moet er met de Joden gebeuren in de Koran?
pi_214266200
quote:
Volgens het OM zijn de uitspraken in beginsel strafbaar, maar is een vervolging van de politicus in strijd met de vrijheid van meningsuiting.
Tenzij het een FvD'er was.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 juli 2024 @ 21:33:53 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_214266597
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:34 schreef Rick-Astley het volgende:
Met het woordje bijna heeft ze zichzelf wel onschendbaar gespeeld ja. Ik heb immers bijna kanker genezen de loterij gewonnen en bijna is niks.
Na de terroristische actie in Nice zocht Gordon de publiciteit. Hij was bijna op vakantie naar Nice gegaan.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214267041
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:50 schreef AgLarrr het volgende:
Veel mensen aan de linkerzijde van het politiek spectrum zeggen bovendien continue veel ongenuanceerdere dingen over de Westerse wereld. Het wordt wel weer pijnlijk duidelijk hoe somber het gesteld is met de onpartijdigheid van het OM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')