abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:56:51 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214222548
’Gemiddelde studentenkamer Amsterdam kost meer dan 1000 euro’
https://www.telegraaf.nl/(...)t-meer-dan-1000-euro

Allen gegroet,

Dat het huren van div. soorten woonruimtes en huurwoningen lang niet altijd even goedkoop is, weten wij *) op locatie Haarlem :Y) :9 en Amsterdam Zuid ook maar al te goed. :lijstje: Desalniettemin bestaat er best een wervelende tendens op de woningmarkt :s) :s), onder meer door overbieden op koopwoningen et cetera. Het laatste hoeft lang voor iedereen niet altijd maar kommer en kwel te zijn want een verschuiving is er, zij het met mate vandaag de dag. ;)
Weloverwogen keuzes van bepaalde huurders, zij die in de regel een prima budget hebben en dito waardevolle burgerlijke status genieten door maatschappelijke functies *), leiden uiteindelijk ook nog tot het huren van niet zelden gemeubileerde kamers in meerdere landen. :7~

Enfin, in de Haerlemsche regio sowieso graag geziene mensen zoals m'n partner :* en ikzelf *) hebben pas geleden ná Londen nog voor de zoveelste keer een kamer gehuurd in het bijzonder sfeervolle en bezienswaardige Boedapest, vanwege m'n partners' Hongaarse wortels (grootouders) en daar wonende familieleden. B:)B :Y)
Het bezoeken van alle uithoeken van de stad zelf en andere plaatsen, waaronder het verder gelegen Balatonmeer, zorgt ervoor dat een verblijf langduriger wordt. Het onder meer vrij goedkope Hongaarse aanbod van kamers is te allen tijde een meevaller voor meerdere cliënten die zich aanmelden om te huren, al kunnen normaliter mensen zoals wij :* *) sowieso veel meer geld hiervoor vrijmaken en voor meerdere kosten uiteraard. *)

Het 'een en ander' maakt het leven voor goedgeluimde personen met een welverdiend (mega)budget sowieso stukken gemakkelijker :Y), al zeg ik het zelf. ;)
En dat laatste geldt helaas dan vooral ten opzichte van 'ware armoedzaaiers' en huurders die steeds minder vaak in aanmerking kunnen komen voor woonruimte terwijl de wachtlijst alleen maar langer en langer wordt. :{ :'( ;(
''Misschien nu nog even een schrale troost voor fervente zoekenden :'(, maar er bestaan ook vast nevenoplossingen voor de woningnood waarvoor enige verlichting in de zin van het 'verkameren' van opgekochte panden waardig kan gaan geschieden'', aldus een collega onder alle hoge functionarissen begin deze week. :7~

Welnu, deze op creatieve manier ontstane woonruimtes zouden de noden op de wachtlijst ietwat kunnen lenigen, doordat mensen met meer geld in de knip geneigd zijn meer uit te geven om toch snel voor woonruimte in aanmerking te komen waardoor zowel op de wachtlijst als op woongebied pasklare ruimte vrijkomt.
Of het nu studentenkamers zijn, waardig verhuur via Airbnb en de mij bekende en tevens succesvolle organisatie van prins Bernhard jr. 8-), waar 'n heerlijk wijntje er meestal ook best ingaat en legio andere aanbieders; het werkt als 'n tierelier mensen! *) Wat kan ik zeggen? ''Óók in Amsterdam (NL) werkt het, al is het allemaal vaak net even wat duurder dan elders in de EU'', aldus vorige week op de Zuid-as. *)

En ja, wat heet duur? Wat voor de één prijzig is kunnen anderen weer prima betalen! Maar de kritiek van branchemedium Vastgoedjournaal inzake dat het onderwerp géén juiste afspiegeling zou zijn met de situatie op de woningmarkt delen wij ook enigszins :lijstje: :), ware het niet dat er hierdoor ook lichtpuntjes zouden ontstaan voor de woningmarkt :! want alles is meegenomen dezer tijden. Daartoe maakte ik hierboven al een opmerking om de lezer in te laten zien dat de kleinste verschuiving, met dank aan mensen met geld *), al enige doorstroming genereert. ;) Met dit artikel over studentenkamers in kwestie en meest legaal verhuur van kamers door verschillende andere daartoe gekwalificeerde en bevoegde organisaties :s) :s) :s), probeer ik *) vandaag de lezer eventueel opnieuw een hart onder de riem te steken. :7~

Maar ruiterlijk toegegeven dat er nog veel meer dient te gebeuren om noden te kunnen lenigen op de woningmarkt, waar het bijbouwen van meerdere vrije sectorhuur- en koopappartementen van groot belang is om meer doorstroming te bewerkstelligen van sociale huur naar een duurder segment. :) Het mooie is dat het bij succesvolle studenten en huurders met tenminste wat geld al begint. c_/
Mij dunkt, want indien er enige doorstroming ontstaat doordat de druk op de bestaande huurwoningen afneemt, onder andere door het huren van kamers in geval van onbepaalde tijd al is het nog steeds een 'schrale troost' :{ ;(, dan komt er tenminste al wat beweging in voordat de bouw van woningen in NL verder losgaat. *)

Scjvb

quote:
Door MARLOU VISSER
2 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Of je nu een studentenkamer wilt huren, een studio of een appartement: bijna nergens in Europa ben je per maand meer geld kwijt dan in Amsterdam. Dat blijkt uit een rapport van HousingAnywhere, een internationaal online platform voor huurwoningen.

© ANP/HH
Een protest tegen hoge huurprijzen in Amsterdam.

Het platform analyseerde bijna 80.000 advertenties voor woonruimte op het platform in 28 populaire Europese studentensteden.

Een kanttekening: daar zitten dure steden als Londen en Kopenhagen bijvoorbeeld niet bij. Van de wel onderzochte steden is Amsterdam voor alle categorieën het duurst. Rome, Den Haag, Parijs en Utrecht volgen.

Gemeubileerd

In de Nederlandse hoofdstad betalen huurders gemiddeld 1007 euro per maand voor een kamer, 2067 euro voor een studio en 2388 euro voor een appartement. De woningen die via HousingAnywhere worden aangeboden, zijn wel vrijwel allemaal (97 procent) gemeubileerd, bij 60 procent zijn ook nutsvoorzieningen als water, licht en gas inbegrepen. Dat drijft de prijs natuurlijk op.

In bijvoorbeeld de Hongaarse hoofdstad Boedapest betaalt een student gemiddeld maar 350 euro per maand voor een kamer. Ook Valencia (375) en Athene (380) zijn betaalbare steden voor internationale studenten. De goedkoopste appartementen huur je in Athene (950 euro), Boedapest (970) en Turijn (1000 euro).

Korte periode

Kritiek op dit onderzoek is er ook. Zo zou het aanbod op dit platform volgens branchemedium Vastgoedjournaal geen goede afspiegeling van de huursector zijn. HousingAnywhere richt zich vooral op internationale studenten en young professionals, gemiddeld zoeken zij een woning voor zes tot twaalf maanden.

Daarnaast wordt voor dit onderzoek gekeken naar de huurprijs per object. Zou je de gemiddelde prijs per vierkante meter van je huurwoning vergelijken, dan is Amsterdam niet de duurste stad om te huren. Parijs,Frankfurt, München en Hamburg zijn dan duurder.
Aanvulling: op deze manier zit er toch beweging in 't geheel, al verloopt gewenste doorstroming op de woningmarkt vooralsnog tamelijk stroef. Echter, de hogere prijzen zullen geen probleem vormen voor meest enthousiaste kopers (in spe). Het relatief toenemend aantal nieuwbouwhuizen vandaag de dag geeft ook hoop voor meer doorstroming in de nabije toekomst in het voordeel van de huurder met een lager inkomen etc.
https://www.telegraaf.nl/(...)tegen-hogere-prijzen

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 10-07-2024 14:14:36 (aanvullende info) ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_214222699
quote:
En ja, wat heet duur? Wat voor de één prijzig is kunnen anderen weer prima betalen!
Ik ga open deuren verkopen aan de gegoede Haerlemsche burgerij.
pi_214222712
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:56 schreef Scjvb het volgende:
’Gemiddelde studentenkamer Amsterdam kost meer dan 1000 euro’
https://www.telegraaf.nl/(...)t-meer-dan-1000-euro

[..]
Hoeveel meer?
pi_214222728
Niet betalen? WHAT NO MUNNIE?

Heerlijk.
U MAD?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:18:40 #5
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_214222778
Een appartement in Amsterdam kost dus meer dan het bruto salaris van ruwweg de helft van de inwoners!? Bizar!
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:30:29 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214222899
Leugenachtig artikel weer. Vast telegraaf
The End Times are wild
  Forum Admin dinsdag 9 juli 2024 @ 17:53:24 #7
35723 crew  GGMM
pi_214223191
Dat zal wel per maand zijn
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214224888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:30 schreef LXIV het volgende:
Leugenachtig artikel weer. Vast telegraaf
De rest van de OP is erger :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:29:24 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214225687
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:13 schreef de_boswachter het volgende:
Niet betalen? WHAT NO MUNNIE?

Heerlijk.
Hey you, you pay me the money, voor de girl he.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:53:43 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214226178
Je bent een waardeloze agent.
pi_214227000
Veel mensen willen niet eens in Amsterdam wonen als ze geld toekrijgen.
pi_214227003
Massaal daar niet meer gaan studeren. Als er niemand meer naar school gaat is dat na 1 jaar afgelopen. Scholen dicht en huisjesmelkers hebben geen studenten meer. Dan moeten ze er wel wat aan doen of de scholen ergens anders openen waar de boel wel betaalbaar is.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_214227545
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik ga open deuren verkopen aan de gegoede Haerlemsche burgerij.
Wel antieke massief eikenhouten open deuren, anders blieft men het niet :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214228356
Er zit dus een gast op een zolderkamertje een halve middag te spenderen aan een opstel. Gast wat doe je ?
Hallo
pi_214229217
Niet lid worden van een zeer prominent dispuut zoals gebruikelijk in gegoede Haerlemsche kringen en zodoende in een goedkoop dispuutshuis, in eigendom van de Reünistenstichting, vol met mensen uit gegoede Haerlemsche kringen, gaan wonen en de hele dag gezamenlijk Jopenbier drinken :')___!!!! :r
  dinsdag 9 juli 2024 @ 23:18:44 #16
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_214230069
Daarom steeds meer studenten die in een busje gaan rijden met een stealth camper van binnen .

Komen ze naar school en daarna gaan ze lekker ergens anders staan op een parkeerplaats.
pi_214230454
Wil je je eigen tekst onder een spoiler zetten, ik moet mij helemaal de **** scrollen totdat ik bij het originele artikel kom?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_214233013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Er zit dus een gast op een zolderkamertje een halve middag te spenderen aan een opstel. Gast wat doe je ?
dat kun je in 20 minuten tikken en dan nog 10 erbij om de smileys in te voegen
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214233176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Kan heel snel met ChatGPT
pi_214233884
Ouderwetse tijden van woekeren (usury).. walgelijk hoge huurprijzen, een grote Multinational die hier garen bij spint, tesamen met een Incasso-stelsel die eveneens Miljarden verdient over de ruggen van de mensen.

Incasso: https://www.noordhollands(...)hulden/15665625.html

Multinationals: https://www.bnnvara.nl/jo(...)-woningen-leeg-staan (I know.. Joop, ben er geen fan van. Maar je kan je eigen kleur zoeken bij dit nieuws, de feiten zijn de feiten)

Wat is er nu eigenlijk veranderd sinds.. eeuwen geleden?

Betere maar meer onwelgevallige vraag wellicht: Wie zijn er juist niet veranderd al die tijd? :Y
De woekeraars van weleer, en we blijven maar stront eigenwijs zaken doen met ze.. nog STEEDS! :N

Misschien moeten we de verandering bij onszelf zoeken, door nooit maar dan ook nooit meer zaken meer te doen met deze partijen. Kies voor de jeugd, en stuur die geldwolven de laan uit.. Amsterdam, weer van/voor Amsterdammers (ditto voor alle NL'se steden)

Weg met die woekeraars, en hun agenten en lobbyisten.. gtfo

[ Bericht 14% gewijzigd door Buikbrein op 10-07-2024 13:01:04 ]
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:45:00 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214234468
heb nog wel een kamer over in Zoetermeer voor 500per maand.
Moet wel tegen wietlucht kunnen :7
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 10 juli 2024 @ 14:14:24 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214234771
Gewoon niet in Amsterdam gaan studeren. Deze simpele truuk scheelt je euros.
pi_214234840
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:14 schreef xzaz het volgende:
'"PANDJESBAZEN WILLEN NIET DAT JE DEZE SIMPELE TRUC GEBRUIKT"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 juli 2024 @ 14:23:02 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214234850
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
heb nog wel een kamer over in Zoetermeer voor 500per maand.
Moet wel tegen wietlucht kunnen :7
Met die inkomsten kan je elke maand opgelicht worden via Ali
  woensdag 10 juli 2024 @ 14:38:00 #25
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214234949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:14 schreef xzaz het volgende:
Klopt. Scheelt in de regel veel euro's.

Tenminste dan voor een grote groep studenten die weinig te makken hebben. Ware het niet dat deze huurprijzen voor kamers, waarbij legale hoogte van de huur door verhuurders niet onder stoelen of banken wordt gestoken, suggereren dat er voldoende vraag is naar deze prijzige studentenkamers in de hoofdstad.

En huurovereenkomsten daartoe geschieden wellicht het meest bij financieel redelijk tot goed op het been staande studenten die gaarne willen huren, ongeacht de hoge huurprijzen.

Men maakt in de regel eigen keuzes, en daar verder is weinig tot niets mis mee.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 10 juli 2024 @ 15:09:56 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214235247
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 14:23 schreef xzaz het volgende:

[..]
Met die inkomsten kan je elke maand opgelicht worden via Ali
dat zou toch fantastisch zijn :D
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo