abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2024 @ 13:05:41 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_214209983
We hebben hier op werk een Insta360 One RS 1-Inch camera aangeschaft om in industrie installaties goede overzicht foto's te kunnen maken.

Bij sommige drukvaten wil ik die het liefst vanuit een statief door een heel klein luikje naar binnen kunnen steken en dan in een tank/warmtewisselaar een 360 graden foto schieten.

Dat het statief dan deels in beeld komt is voor alle duidelijkheid geen probleem.

Bij Kamera-Express heb ik deze geprobeerd: https://www.cameranu.nl/n(...)arm-en-ball-head-kit

Die kan wel een stukje opzij maar komt niet buiten de driepoot. Ik zou er graag toch wel een tandje buiten kunnen.

Vanwege slechte verlichting op plaatsen waar we foto's maken is erg belangrijk dat we de camera muisstil kunnen houden. Bijlichten lukt alleen met zaklampen en/of lokaal aanwezige bouwlampen als die er liggen.

Zijn er andere statieven die wel tot buiten de driepoot kunnen? (Valrisico weet ik...maar ik wil het toch :) )
Graag wel enigszins makkelijk meeneembaar...ik loop op zo'n inspectie dag de halve Eiffeltoren op aan stijgende trap meters met zo'n dng naast de nodige andere spullen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 8 juli 2024 @ 16:33:29 #2
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214211776
Een dwarsarm die buiten de cirkel van het statief komt gaat lastig worden om ergens in het standaardassortiment te vinden, juist omdat de boel dan zo graag omvalt.
Je zult dus in de specialiteitenhoek moeten gaan zoeken en het zou me eerlijk gezegd verwonderen als er niet iets te verzinnen of te construeren is waarmee je kunt doen wat je wilt.

Een andere optie is om eens bij de technische dienst van je werkgever langs te gaan of die een idee hebben hoe je zo'n statiefarm zou kunnen verlengen en hem zelfs op een manier kunt verlengen dat ie niet omflikkert (iets met een contragewichtje denk ik dan aan)

Qua wat je in de fotowinkel kunt kopen heb ik zo snel even niet een pasklare oplossing, ik ga in elk geval even kijken of ik iets kan vinden wat er dan wél is.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 10 juli 2024 @ 21:50:58 #3
14320 TR08
pi_214242782
Graag!

Als het niet met off the shelf gaat dan maken we zelf iets denk ik.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 10 juli 2024 @ 22:05:35 #4
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214243172
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 21:50 schreef TR08 het volgende:
Graag!

Als het niet met off the shelf gaat dan maken we zelf iets denk ik.
Even een kleine update in dat kader.

'Dwarse' constructies die buiten de basis van het statief uit gaan komen heb ik nog niet gevonden.
Het flexibelste ding dat ik vond was een 'Magic Arm' van Manfrotto, een arm die je aan van alles en nog wat kunt vastmaken en die met een scharnierpunt in het midden in de gekste hoeken en gaten komt.
De originele Magic Arm is nogal aan de prijs, iets boven de 300 euro.
wellicht zijn er wel goedkoper varianten maar dat vergt nog even wat zoekwerk

Uiterste flexibiliteit vind je bij de bouwdozen van Foba waarmee je uit diverse buislengtes en diverse verbindingsstukken de meest krankzinnige constructies in elkaar kunt zetten.
Twee dingetjes met die bouwdozen.
1 het is allemaal gebouwd om zware dingen te kunnen tillen zoals studioflitsers of grootformaatcamera's. Het spul is dus zelf ook verre van lichtgewicht, tikje overdreven om zo'n insta360 op te monteren.
2 Foba is Zwitserse kwaliteit en dus schreeuwend duur, ook omdat het voor gebruik met grote, zware spullen is ontworpen en niet met zo'n klein 360'ertje.

Vooralsnog geniet het de voorkeur om bij de technische dienst van je werkgever een constructie te laten bouwen van licht en dun materiaal, exact volgens jouw specs.

Maar ik blijf nog even zoeken :Y

Ik heb er nog even linkjes aan toegevoegd

[ Bericht 7% gewijzigd door Ouwesok op 10-07-2024 22:18:12 (Linkjes toegevoegd) ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 10 juli 2024 @ 22:47:18 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214244571
Nou en of er alternatieven zijn voor die Manfrotto Magic Arm.

Eentje van 22 inch ofwel een dikke halve meter

Verwacht hierbij niet de stabiliteit van een Manfrotto maar met een lichtgewicht device erop zou dat geen issue moeten zijn.
Moet je alleen nog de koppeling met een statief weten te maken voor zover die er niet aan, op of onder zit.

Vouwt na gebruik ook nog eens redelijk compact weg.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 juli 2024 @ 19:59:31 #6
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_214301930
Hoe kon ik hem vergeten terwijl ik er zelf een heb.

De Benbo Mk2 Trekker, een statief dat je in de meest idiote vormen kunt buigen en dat met een ding als zo'n insta360 erop meer dan voldoende stabiliteit biedt.
Hij weegt net geen twee kilo maar is wat onhandig in de meeneem wat we maar als de prijs voor de flexibiliteit moeten zien.

Hier op een Britse verkoopsite, hij lijkt nog best goed verkrijgbaar
  donderdag 18 juli 2024 @ 23:49:59 #7
14320 TR08
pi_214334024
Interessant! Ga ik beter bekijken (en uitzoeken of ik hem ergens kan proberen ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')