Hij is een typische babyboomerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat dit de foto is van @:michaelmoore:
[ afbeelding ]
Ik denk dat veel ouderen het wel willen maar niet meer als ze er zelf financieel ook voor moeten opdraaien.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
Veel mensen praten hier over bejaardenhuizen... maar beseffen die wel dat veel ouderen dat helemaal niet willen?
Oudjes hebben niks te willen.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
Veel mensen praten hier over bejaardenhuizen... maar beseffen die wel dat veel ouderen dat helemaal niet willen?
Veel boomere zijn uitstekend voorzien geworden, konden jaren langer studeren en met de VUT, zagen hun huis meermaals over de kop gaan in waarde en een pensioen op basis van eindloon.quote:
Mijn huis uit 2019 (nieuwbouw) is letterlijk over de kop gegaan: 230k naad 550k nu.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Veel boomere zijn uitstekend voorzien geworden, konden jaren langer studeren en met de VUT, zagen hun huis meermaals over de kop gaan in waarde en een pensioen op basis van eindloon.
De generaties daarna betalen nu daarvoor.
Oudjes wonen in een huis, sterven in een huis, en gaat door naar de erfenis.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Veel boomere zijn uitstekend voorzien geworden, konden jaren langer studeren en met de VUT, zagen hun huis meermaals over de kop gaan in waarde en een pensioen op basis van eindloon.
De generaties daarna betalen nu daarvoor.
230k was betaalbaar.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Mijn huis uit 2019 (nieuwbouw) is letterlijk over de kop gegaan: 230k naad 550k nu.
Dus ben ik nu ook een boomer?
Nee, jij bent gewoon iemand die een domme vraag stelt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Mijn huis uit 2019 (nieuwbouw) is letterlijk over de kop gegaan: 230k naad 550k nu.
oorzaak en gevolgquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat valt nou ook wel weer mee hoor. Mensen stellen een een gezin het liefst zo lang mogelijk uit in Nederland. Vrouwen hebben geen zin meer in pijn en mannen hebben geen zin meer in verantwoordelijkheden. Fertiliteit onder de autochtone bevolking blijft maar dalen.
juistquote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]uhmm, dat heeft o.a. ook te maken met de huizencrisis. Volwassenen tussen 20-29 blijven steeds vaker en langer thuiswonen.
Nee pas als je er een vakantiewoning mee financiert.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Vraag en aanbod lijkt op het moment prima geregeld te zijn.quote:Op maandag 8 juli 2024 16:35 schreef Ixia het volgende:
[..]
Prima geregeld? Volg je het nieuws dan wel goed? Door de hoge huizenprijzen is het voor veel mensen moeilijk om een woning te kopen, zeker voor starters en mensen met lagere of middeninkomens. Dan hebben we daarbij een groot tekort aan woningen, wat weer zorgt voor de hogere prijzen. Maar net zo goed de mega lange wachttijden voor (sociale) huurwoningen (waar ook nog eens een tekort aan is) zijn allemaal problemen.
er zijn altijd wederzijdse ouders die beiden tot het gaatje gaan en een broer die ook een zetje doet en dan kan het soms net , met twee opgeklopte inkomens en verzwegen studieschuld ,quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Vraag en aanbod lijkt op het moment prima geregeld te zijn.
Mijn inziens staan huizen voor achterlijke hoge prijzen te koop.
Desalniettemin gaan ze als warme broodjes over de toonbank.
Waar al dat geld vandaan komt is mij ook een vraag, maar genoeg mensen kunnen het ophoesten blijkbaar.
Nog wat extra gespaard in coronatijd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waar al dat geld vandaan komt is mij ook een vraag, maar genoeg mensen kunnen het ophoesten blijkbaar.
En toch, als ik kijk naar de prijzen van nieuwbouw dan is de vraag nog maar hoe "achterlijk hoog" de prijzen zijn, hoewel de grondprijzen ook daar (nog steeds) de grootste kostenpost lijken te zijn, waarbij een grondprijs die hoger is dan de aanneemsom geen uitzondering is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kun je niet tegenop sparen in pak 'm beet 24 maanden.quote:
O ja ?,quote:
Ik kan mijn eigen huis ook alleen maar kopen dankzij de overwaarde op hetzelfde huis, en we hadden dit al niet kunnen bouwen zonder de overwaarde op het vorige huis.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
Mijn kinderen zouden nu alle drie hun eigen huis niet kunnen kopen
Dat is waar maarja ach, blijft een mooi statement.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja ?,
Dat is een radicaal standpunt
ik denk dat ouderen op allerlei terreinen heel veel te willen hebben en ook de dienst uitmaken
Zover ik weet is het salaris van mensen niet zo hard gestegen als de stijging van de huizenprijs, het lijkt me dus een aanzienlijk deel te zijn. Ik hoorde het in een podcast van bnr met arnoud boot een tijdje terug. Maar er zullen vast nog meer variabelen zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is het aantal doorstromers (mensen met overwaarde) niet te klein om een groot effect te hebben?
We hebben het hier vooral over rijtjeshuizen in de prijsklasse van 400.000 tot 500.000 euro. Mensen met overwaarde willen vaak liever doorstromen naar een twee-onder-een-kapwoning of een vrijstaand huis. Er is ook een kleine categorie geluksvogels: stellen waarbij één van de twee al op jonge leeftijd een huis heeft gekocht en zij nu samen, rond hun 30ste, een nieuw huis kopen. Maar deze groep is ook niet zo groot.
De vraag naar rijtjeshuizen zal toch moeten afnemen op het moment dat de starters zonder vermogen de woningmarkt niet meer op kunnen?
Gemiddeld modaal inkomen was +-19000 in 1990 en een huis kostte toen gemiddeld 73k. Dit omgerekend in euro's.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:18 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Zover ik weet is het salaris van mensen niet zo hard gestegen als de stijging van de huizenprijs, het lijkt me dus een aanzienlijk deel te zijn. Ik hoorde het in een podcast van bnr met arnoud boot een tijdje terug. Maar er zullen vast nog meer variabelen zijn.
Wat was de hypotheekrente in 1990. Die is misschien nog relevanter dan de huizenprijs namelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gemiddeld modaal inkomen was +-19000 in 1990 en een huis kostte toen gemiddeld 73k. Dit omgerekend in euro's.
Nee dus.
10 a 11%.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat was de hypotheekrente in 1990. Die is misschien nog relevanter dan de huizenprijs namelijk.
Modaal is nu 38k. Gerekend met 10% t.o.v. de huidige 4% kom ik terug gerekend vanaf 1990 aan een hypotheek van 365kquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |