abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214260341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Veel boomere zijn uitstekend voorzien geworden, konden jaren langer studeren en met de VUT, zagen hun huis meermaals over de kop gaan in waarde en een pensioen op basis van eindloon.
De generaties daarna betalen nu daarvoor.
Weet je wat echt lachen is? Als je voor boomer wordt uitgemaakt zoals ik op basis van mijn geboortedatum. Maar je eigenlijk in het grijze gebied in de overgang naar Gen X zit. Zodat je wordt beschuldigd van het gebruiken van allerlei voorzieningen als eeuwig student kunnen zijn, betere beursen, etc. tot en met vut en vroegpensioen toe. Terwijl je weet dat al die regelingen voor je ogen werden afgeschaft net voor je er gebruik van zou kunnen maken. Dus niet zoals anderen horen dat het zo was, maar letterlijk het moment dat jij ervoor in aanmerking kon komen de regeling werd afgeschaft of versoberd. Dat is pas leuk.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:29:06 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214260361
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:27 schreef HiZ het volgende:

[..]
Weet je wat echt lachen is? Als je voor boomer wordt uitgemaakt zoals ik op basis van mijn geboortedatum. Maar je eigenlijk in het grijze gebied in de overgang naar Gen X zit. Zodat je wordt beschuldigd van het gebruiken van allerlei voorzieningen als eeuwig student kunnen zijn, betere beursen, etc. tot en met vut en vroegpensioen toe. Terwijl je weet dat al die regelingen voor je ogen werden afgeschaft net voor je er gebruik van zou kunnen maken. Dus niet zoals anderen horen dat het zo was, maar letterlijk het moment dat jij ervoor in aanmerking kon komen de regeling werd afgeschaft of versoberd. Dat is pas leuk.
Dito, ik zelf ook.
pi_214260369
Ik ga trouwens een huis verkopen dat ik 20 jaar terug heb verkocht. Ik ga er iets meer dank het dubbele wat ik er toen voor heb betaald. Ik zie die hyperinflatie niet zo.
pi_214260468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:40 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het jaartal zelf is niet zo relevant, de markt zal op en neer gaan. Er is een tijd dat huizen wat duurder zijn en een tijd dat ze wat goedkoper zijn.
Wat het voor mij vooral laat zien is dat het in 1990 net zo duur was, de maandlasten tov het inkomen. Het is vooral ons uitgavenpatroon en welvaart wat drastisch veranderd is.

Ik ben van mening dat er best nog wat mogelijk is, ook voor starters maar dan zul je dingen moeten laten. Duren dat de huizenprijzen hoog zijn schiet niemand iets mee op.

Ik zie daarnaast in dit topic ook random huizenprijzen voorbij komen die ik niet erg realistisch vind. Men heeft het hier bv over rijtjeshuizen van 400-500k. Dat zie ik op funda niet terug maar er wordt net gedaan alsof dat de gangbare prijs voor een rijtjeshuis is.
Volgens mij ging het over nieuwbouw rijtjeshuizen van 400-500k. En dat is wel het geval nu in de meeste steden als je het hebt over nieuwbouw.
pi_214260516
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:36 schreef Ixia het volgende:

[..]
Volgens mij ging het over nieuwbouw rijtjeshuizen van 400-500k. En dat is wel het geval nu in de meeste steden als je het hebt over nieuwbouw.
Ah, dat heb ik dan niet meer helemaal helder op het netvlies staan. Maar dan nog, welke starter koopt een nieuwbouw rijtjeshuis als er genoeg aanbod voor beduidend minder is. Ik heb zojuist even op funda gekeken. In mijn vorige woonplaats staan 62 huizen beschikbaar, daarvan zijn er 8 boven 1M¤ die al ruime tijd te koop staan. 37 huizen onder de 400K en daarboven een aantal rijtjeshuizen maar het grootste gedeelte toch wat ouder vrijstaand. Dat dorp was zeker niet het goedkoopste dorp in de omgeving en op sommige punten zelfs duurder dan de nabij gelegen grote steden. Het aanbod is weliswaar wat mager maar er is zeker wat mogelijk met de juiste mindset.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 15:08:47 #206
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214262391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:41 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ah, dat heb ik dan niet meer helemaal helder op het netvlies staan. Maar dan nog, welke starter koopt een nieuwbouw rijtjeshuis als er genoeg aanbod voor beduidend minder is. Ik heb zojuist even op funda gekeken. In mijn vorige woonplaats staan 62 huizen beschikbaar, daarvan zijn er 8 boven 1M¤ die al ruime tijd te koop staan. 37 huizen onder de 400K en daarboven een aantal rijtjeshuizen maar het grootste gedeelte toch wat ouder vrijstaand. Dat dorp was zeker niet het goedkoopste dorp in de omgeving en op sommige punten zelfs duurder dan de nabij gelegen grote steden. Het aanbod is weliswaar wat mager maar er is zeker wat mogelijk met de juiste mindset.
Maar dat laatste is waar het mis gaat, want dat betekent dat je je eigen (uitgave/spaar)gedrag onder de loep moet nemen. Dat is eigen verantwoordelijkheid nemen en dan wordt het lastig want dat past niet in het trucje van met de vinger wijzen naar alles en iedereen als zijnde de schuldige van waarom jij geen huis kunt kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214269397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat laatste is waar het mis gaat, want dat betekent dat je je eigen (uitgave/spaar)gedrag onder de loep moet nemen. Dat is eigen verantwoordelijkheid nemen en dan wordt het lastig want dat past niet in het trucje van met de vinger wijzen naar alles en iedereen als zijnde de schuldige van waarom jij geen huis kunt kopen.
Spijker en kop. Ik ken ook een stel van 35+ met beiden een zeer royaal salaris en mazzel met een erfenis van 50k. Maar toch zijn ze nog steeds niet ingestapt want 'deze markt vinden ze te gek'.

Zal allemaal best maar ondertussen loopt hun huurappartement van 1700 euro per maand (20k per jaar) al jaren door.

Zelf verder nauwelijks een cent gespaard en toch blijven klagen. Ten opzichte van de vroege starters die zo verstandig waren om gewoon in hun twintiger jaren in stappen loop je dan letterlijk tonnen achter. Het lijkt er soms op alsof mensen echt geen flauw idee hebben wat voor gevolgen hun keuzes hebben. En dan ben je dus hoogopgeleid.
pi_214269411
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Spijker en kop. Ik ken ook een stel van 35+ met beiden een zeer royaal salaris en mazzel met een erfenis van 50k. Maar toch zijn ze nog steeds niet ingestapt want 'deze markt vinden ze te gek'.

Zal allemaal best maar ondertussen loopt hun huurappartement van 1700 euro per maand (20k per jaar) al jaren door.

Zelf verder nauwelijks een cent gespaard en toch blijven klagen. Ten opzichte van de vroege starters die zo verstandig waren om gewoon in hun twintiger jaren in stappen loop je dan letterlijk tonnen achter. Het lijkt er soms op alsof mensen echt geen flauw idee hebben wat voor gevolgen hun keuzes hebben. En dan ben je dus hoogopgeleid.
Maar mogen die mensen dan niet gewoon tevreden zijn met hun appartement van ¤1700 per maand?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:05:24 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214269442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:03 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Maar mogen die mensen dan niet gewoon tevreden zijn met hun appartement van ¤1700 per maand?
jawel en anders is er toch de voedselbank als je minder dan100 euro te besteden hebt voor de zorgverzekering

of ze worden dan ZZP er dat kan ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214269509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel en anders is er toch de voedselbank als je minder dan100 euro te besteden hebt voor de zorgverzekering

of ze worden dan ZZP er dat kan ook
Donder jij nou eens lekker op met je idiote uitspraken elke keer. Als ze in een appartement wonen van ¤1700 p/m huur, dan zal het driedubbele wel binnenkomen.

Verwacht van een vent van 71 toch wel iets meer verstand eigenlijk.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:36:21 #211
323876 michaelmoore
pi_214269772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:10 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Donder jij nou eens lekker op met je idiote uitspraken elke keer.
Als ze in een appartement wonen van ¤1700 p/m huur, dan zal het driedubbele wel binnenkomen.
Als ze er met 6 personen in wonen dan kan dat best
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:39:40 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214269815
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als ze er met 6 personen in wonen dan kan dat best
Het gaat om een stel, die huren dus niet met 6 personen.
Nokken met je getroll.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:41:07 #213
323876 michaelmoore
pi_214269832
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nokken met je getroll.
ik moet er niet aan denken 1700 eur per maand
pi_214269896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:03 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Maar dat zijn ze dus niet. Ze hebben de boot gemist door te denken dat de huizenprijzen zouden gaan zakken en klagen nu dat het schandalig is.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:50:00 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214269927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik moet er niet aan denken 1700 eur per maand

Nee, we weten dat de realiteitszin bij jou volledig ontbreekt.
Een gemiddeld stel van begin 30 dat nu een eengezinswoning (450K) koopt heeft een bruto hypotheeklast van ¤ 2.500 per maand.

Dat is hoe het er nu uitziet. Waar jij wel of geen zin in hebt doet er totaal niet toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214269950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Maar dat zijn ze dus niet. Ze hebben de boot gemist door te denken dat de huizenprijzen zouden gaan zakken en klagen nu dat het schandalig is.
Ze hebben in ieder geval een dak boven hun hoofd.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:53:01 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214269968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En dat terwijl ze in 2020 voor die ¤ 1.700 per maand nog een hypotheek van ruim 450K zouden hebben gehad, en je toen voor 450K ook nog een aardige woning kon kopen.

Ik snap echter niet op basis waarvan ze dachten dat de huizenprijzen flink zouden dalen in een tijd dat de rente extreem laag was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214270084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat terwijl ze in 2020 voor die ¤ 1.700 per maand nog een hypotheek van ruim 450K zouden hebben gehad, en je toen voor 450K ook nog een aardige woning kon kopen.

Ik snap echter niet op basis waarvan ze dachten dat de huizenprijzen flink zouden dalen in een tijd dat de rente extreem laag was.
Ik begrijp mensen die lang wachten sowieso niet. Ken ook wel lui die in een duur huurappartement in Utrecht of Amsterdam blijven hangen want dan zitten ze nog zo lekker dicht bij de stad.

Allemaal prima maar wat een gevolgen heeft het voor de rest van je leven... Misschien moet je door dit soort keuzes allebei wel tot je 65ste fulltime of bijna fulltime blijven werken.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:09:02 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214270116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Misschien moet je door dit soort keuzes allebei wel tot je 65ste fulltime of bijna fulltime blijven werken.
Maak daar maar 68 van, als het geen 70 wordt
pi_214270197
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maak daar maar 68 van, als het geen 70 wordt
Precies.
pi_214270291
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik begrijp mensen die lang wachten sowieso niet. Ken ook wel lui die in een duur huurappartement in Utrecht of Amsterdam blijven hangen want dan zitten ze nog zo lekker dicht bij de stad.

Allemaal prima maar wat een gevolgen heeft het voor de rest van je leven... Misschien moet je door dit soort keuzes allebei wel tot je 65ste fulltime of bijna fulltime blijven werken.
Je moet geen spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt maar de herinneringen koesteren van de dingen die je wél gedaan hebt.
pi_214270309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:22 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Je moet geen spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt maar de herinneringen koesteren van de dingen die je wél gedaan hebt.
Klinkt allemaal heel mooi maar voor dat ene etentje in de maand (stappen doen ze niet meer) in een grote stad blijven wonen noem ik niet 'geweldige herinneringen blijven maken'.

Ik ben er waarschijnlijk te nuchter voor. Met veel geld maak je uiteindelijk veel meer herinneringen. Lang blijven huren is in Nederland pure kapitaalvernietiging.

(Begrijp me niet verkeerd, dit zijn keuzes die mensen zelf maken maar vaak klagen ze wel als ze er achter komen dat dit financieel rampzalige uitkomsten heeft)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 10:25:29 ]
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:24:57 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214270317
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:22 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ofwel, het is beter spijt te hebben van je fouten dan van wat je nooit gedaan hebt.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:27:29 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214270338
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klinkt allemaal heel mooi maar voor dat ene etentje in de maand (stappen doen ze niet meer) in een grote stad blijven wonen noem ik niet 'geweldige herinneringen blijven maken'.

Ik ben er waatschijnlijk te nuchter voor. Met veel geld maak je uiteindelijk veel meer herinneringen. Lang blijven huren is in Nederland pure kapitaalvernietiging.
Heb oa in Düsseldorf, Brussel, Singapore, Dublin en Londen gewoond, woon nu landelijk op een dorp, heerlijk
pi_214270469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ofwel, het is beter spijt te hebben van je fouten dan van wat je nooit gedaan hebt.
Uhmmm nee
pi_214270492
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Ik ben er waarschijnlijk te nuchter voor. Met veel geld maak je uiteindelijk veel meer herinneringen. Lang blijven huren is in Nederland pure kapitaalvernietiging.

(Begrijp me niet verkeerd, dit zijn keuzes die mensen zelf maken maar vaak klagen ze wel als ze er achter komen dat dit financieel rampzalige uitkomsten heeft)
Ik ga de discussie niet weer opnieuw aan. Maar een eigen huis is vooral goed voor de kids. Het voornaamste is dat je naar je zin woont, huur of koop.
Geen kinderen? Gewoon lekker je geld opmaken. Ben nog geen doodskist met een trekhaak tegen gekomen.
pi_214270538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:43 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik ga de discussie niet weer opnieuw aan. Maar een eigen huis is vooral goed voor de kids. Het voornaamste is dat je naar je zin woont, huur of koop.
Geen kinderen? Gewoon lekker je geld opmaken. Ben nog geen doodskist met een trekhaak tegen gekomen.
Je leven lang huren, is je leven lang hogere kosten hebben, de huren blijven stijgen.

Koop je nu een huis voor 500k ben je 1800pm kwijt incl rente. Die los je af in 30 jaar. Je maandlasten, op WOZ en overige gemeentelijkelasten stijgen NIET.

Over 30 jaar is jouw huurhuisje inmiddels 3000 of 4000 pm.

Dus, conclusie: koop en geniet meer.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:02:31 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214270628
Op zoek naar een woning tot 1150 euro in de provincie Utrecht? Zet het maar uit je hoofd

Voor de modaal verdienende jongere lastig om te kopen of huren.
pi_214270631
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:50 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je leven lang huren, is je leven lang hogere kosten hebben, de huren blijven stijgen.

Koop je nu een huis voor 500k ben je 1800pm kwijt incl rente. Die los je af in 30 jaar. Je maandlasten, op WOZ en overige gemeentelijkelasten stijgen NIET.

Inderdaad; ik heb toen ik mijn huis kocht tegen het maximum aan geleend. Dat was toen best wel pittig, ik maakte me soms wel zorgen, en vraag me af of je uberhaupt echt wel zo tegen het maximum aan moet gaan zitten... maar na een tijdje met wat CAO verhogingen, wat meer inkomen gaat dat scherpe randje er wel vanaf.

Bovendien is het huis nu bijna twee keer zoveel waard, met maandlasten die nu, voor een vergelijkbaar huis in dezelfde stad, onder het gemiddelde zitten.

Het is even wat tijdelijke armoede om daar later van te profiteren. Uitgestelde beloning.
pi_214270677
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:02 schreef Momo het volgende:
Op zoek naar een woning tot 1150 euro in de provincie Utrecht? Zet het maar uit je hoofd

Het is wel schrijnend hoor, die Joost in dat verhaal is dus vrijwel dezelfde leeftijd als ik was toen ik mijn huis kocht (in de stad Utrecht) En die kan dus geen huurhuis vinden vinden voor huurlasten die net zo hoog zijn als mijn bruto hypotheeklasten.... en ja, daar is ondertussen 10 jaar inflatie overheen gegaan, maar zo is dat echt niet bij te benen voor jongeren...
pi_214270790
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Inderdaad; ik heb toen ik mijn huis kocht tegen het maximum aan geleend. Dat was toen best wel pittig, ik maakte me soms wel zorgen, en vraag me af of je uberhaupt echt wel zo tegen het maximum aan moet gaan zitten... maar na een tijdje met wat CAO verhogingen, wat meer inkomen gaat dat scherpe randje er wel vanaf.

Bovendien is het huis nu bijna twee keer zoveel waard, met maandlasten die nu, voor een vergelijkbaar huis in dezelfde stad, onder het gemiddelde zitten.

Het is even wat tijdelijke armoede om daar later van te profiteren. Uitgestelde beloning.
Heel verstandig dat je dat hebt gedaan. Op verjaardagen en op kantoor zijn er altijd weer mensen die anders beweren: niet te veel lenen etc.

Totdat je je carričre en inflatie erbij pakt.

Ik heb een rente van 1.5% op mijn woning en al jaren is de inflatie 2+÷, ik lach dus de ballen uit mijn broek. Mijn schuld wordt niet alleen minder waard door af te lossen, maar ook door inflatie en cao/loon correcties. En zoals je al zegt: je huis wordt ook nog meer waard door vraag/aanbod...
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:37:24 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:50 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Bijna (500K, 4.3%, 30 jaar vast), je begint met een bruto maandbedrag van ¤ 2.475 per maand, dat dat netto in het begin ¤ 1.770 is maakt niet dat het zo blijft.
Uiteindelijk betaal je gewoon die ¤ 2.475 per maand en komt er netto niets meer terug.

Neemt niet weg dat de huur tegen die tijd idd een veelvoud is van de hypotheeklast, en dat die ook na die 30 jaar nog door blijft lopen, en stijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:39:38 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271033
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:02 schreef Momo het volgende:

De modaal verdienende alleenstaande is dan ook gewoon aangewezen op sociale huur, dat is geen inkomen om mee te kopen of vrije sector te huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:54:19 #234
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214271201
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
De modaal verdienende alleenstaande is dan ook gewoon aangewezen op sociale huur, dat is geen inkomen om mee te kopen of vrije sector te huren.
Maar die grens zit dicht bij modaal he, zit je er net boven kan dat niet. Zit je er wel onder heb je een wachttijd van 10+ jaar.
pi_214271216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bijna (500K, 4.3%, 30 jaar vast), je begint met een bruto maandbedrag van ¤ 2.475 per maand, dat dat netto in het begin ¤ 1.770 is maakt niet dat het zo blijft.
Uiteindelijk betaal je gewoon die ¤ 2.475 per maand en komt er netto niets meer terug.

Neemt niet weg dat de huur tegen die tijd idd een veelvoud is van de hypotheeklast, en dat die ook na die 30 jaar nog door blijft lopen, en stijgen.
Neemt ook niet weg dat onderhoud aan een eigen huis voor eigen rekening is en bij huur ¤0
pi_214271251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb het ook even gedacht. De huizenprijzen leken een bubbel die niet nog veel verder omhoog kon gaan. Normaal drukt een hogere rente de prijzen, maar dat effect lijkt nu ook minimaal te zijn.

We zouden ons rijtjeshuis nu niet meer kunnen betalen. 2 jaar geleden gekocht.
pi_214271522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:56 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Neemt ook niet weg dat onderhoud aan een eigen huis voor eigen rekening is en bij huur ¤0
Je kunt ook een beroerde huisbaas treffen wat allemaal gezeik oplevert.
pi_214272021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:56 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Dat noemen ze servicekosten bij huren, linksom of rechtsom betaal je het toch wel.

Ja het is kut als je je eigen schilderwerk moet betalen. Ik heb nu weer lekkage aan het dak dus de dakdekker krijgt binnenkort ook weer 1500 euro. Maar al met al zit je redelijk veilig als je structureel 5k per jaar spaart voor onderhoud. Dat is dus ongeveer 250 euro per maand. Valt wel mee toch in dat perspectief?

Het enige is dat je zelf schter die bedrijven aanmoet, dat vind ik nog het meest irritante met de huidige tekoren aan klussers :D
pi_214272045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Dat noemen ze servicekosten bij huren, linksom of rechtsom betaal je het toch wel.

Ja het is kut als je je eigen schilderwerk moet betalen. Ik heb nu weer lekkage aan het dak dus de dakdekker krijgt binnenkort ook weer 1500 euro. Maar al met al zit je redelijk veilig als je structureel 5k per jaar spaart voor onderhoud. Dat is dus ongeveer 250 euro per maand. Valt wel mee toch in dat perspectief?

Het enige is dat je zelf schter die bedrijven aanmoet, dat vind ik nog het meest irritante met de huidige tekoren aan klussers :D
5 jaar gehuurd, nooit 1 cent servicekosten betaald.
pi_214272095
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:12 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Als het linksom niet in de servicekosten zit, dan zit het rechtsom in de huurprijs.

Of je moet een behoorlijke antroposofische verhuurder hebben gevonden natuurlijk 😀
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 14:07:07 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214272717
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nokken met je getroll.
Hij doet al sinds 2011 of zo niks anders.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:37:48 #242
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_214273555
Als we nou eens niet huizen verkopen aan buitenlandse investeerders.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:44:28 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214273611
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:12 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Bij mijn vorige flat 225 euro per maand lol.
pi_214273946
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Flats/appartementen is een ander verhaal uiteraard
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:23:44 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214273975
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:20 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Flats/appartementen is een ander verhaal uiteraard
Gewoon een ordinaire crashgrab. Nu bijna mijn huidige flat zijn de servicekosten 70 euro en is er een hele grote tuin bij de flat en wordt alles goed onderhouden, inclusief elke 6 weken glazenwasser. Die vorige flat was er geen groen en 1 keer per jaar een glazenwasser. En allemaal deuren, verfwerk etc dat echt vernieuwing nodig had.
pi_214274276
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef Momo het volgende:

[..]
360 bij mijn vorige koophut (pand uit 1780). Nu 65.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:54:27 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214274321
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:51 schreef nostra het volgende:

[..]
360 bij mijn vorige koophut (pand uit 1780). Nu 65.
Die vorige flat kwam bij mij uit 2000 ofzo. Zo oud was dat allemaal niet.
pi_214274363
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Die vorige flat kwam bij mij uit 2000 ofzo. Zo oud was dat allemaal niet.
Zat er een conciėrgeservice bij dan of wat?
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_214276083
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Het klopt wel dat je bij koop vaak al snel enige tienduizenden euro's minimaal in onderhoud en vernieuwingen stopt. Keuken, badkamer, verduurzaming.

Aan de andere kant: Stel dat je een jaar geleden had gekocht dan heb je nu letterlijk al die investeringen er alweer uit aan gestegen woningwaarde.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 19:43:46 #250
323876 michaelmoore
pi_214276114
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 19:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het klopt wel dat je bij koop vaak al snel enige tienduizenden euro's minimaal in onderhoud en vernieuwingen stopt. Keuken, badkamer, verduurzaming.

Aan de andere kant: Stel dat je een jaar geleden had gekocht dan heb je nu letterlijk al die investeringen er alweer uit aan gestegen woningwaarde.
zeker als je een poosje twee woningen hebt , de verbouwing van de nieuwe koopwoning van mijn dochter is dubbel betaald door de waardestijging van de woning die net in de verkoop stond

dat viel hun een 50.000 euro mee voor die oude 30 jaren woning

Dat scheelt fors bij de aankleding van de nieuwe woning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')