abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214158012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit was te verwachten, komt door al die achterlijk hoge loonsverhogingen ieder jaar steeds. En vakbonden die daarna nog even vrolijk 20% extra loon eisen waardoor bv een leraar nu onderhand het salaris van een chirurg vangt van voor 2020.
De loon-prijsspiraal die je al van mijlenver zag aankomen.
Dat denk ik niet. De leennormen zijn verruimd. En het is een bekend gegeven dat de leennorm de prijs bepaald. Die wordt tevens aangejaagd door de "overwaarde" door schaarste. Het is een zichzelf versterkend effect. Fijn voor de "haves" en desastreus voor de rest.

Ik heb een dochter van 18. Het gaat haar zeker weten nooit meer lukken om een zelfstandige woonruimte te bemachtigen zonder dat dat 70% of meer van de totale inkomsten kost. Bespottelijk en beschamend zoals dat zich ontwikkeld heeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214158037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
59, nee en we hebben al een aantal sort of adoptie kinderen maar bedankt voor het compliment, als ik ooit een FOK! user wil adopteren ben jij de eerste :D
Omdat hij dat als eerste vroeg zeker. De brutalen hebben de halve wereld zo blijkt maar weer. Zoiets moet m.i. een democratisch proces zijn. :)
pi_214158043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Omdat hij dat als eerste vroeg zeker. De brutalen hebben de halve wereld zo blijkt maar weer. Zoiets moet m.i. een democratisch proces zijn. :)
Tja, democratie houd op waar mijn voordeur begint aldus mijn vrouw :D
pi_214158044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. De leennormen zijn verruimd. En het is een bekend gegeven dat de leennorm de prijs bepaald. Die wordt tevens aangejaagd door de "overwaarde" door schaarste. Het is een zichzelf versterkend effect. Fijn voor de "haves" en desastreus voor de rest.

Ik heb een dochter van 18. Het gaat haar zeker weten nooit meer lukken om een zelfstandige woonruimte te bemachtigen zonder dat dat 70% of meer van de totale inkomsten kost. Bespottelijk en beschamend zoals dat zich ontwikkeld heeft.
Dan help je als ouder toch een tonnetje mee?
pi_214158058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dan help je als ouder toch een tonnetje mee?
Ook dat is onderdeel van deze schande. Dat versterkt ook de tweedeling.
pi_214158073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ook dat is onderdeel van deze schande. Dat versterkt ook de tweedeling.
Klopt maar dat is het leven. Eten of gegeten worden.
pi_214158126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt maar dat is het leven. Eten of gegeten worden.
Dog eat Dog inderdaad. Het is alleen zo dat onze jeugd dan hele kleine kansloze hondjes zijn.
  donderdag 4 juli 2024 @ 20:41:29 #158
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214158185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dochters van 18 hebben het makkelijk, die kiezen gewoon een rijke vent uit.
pindazakje
pi_214158216
Wat er vervolgens gaat gebeuren zien we nu al in Japan.
De kapitale gedateerde krotten komen leeg te staan wegens overlijden van de bewoners en worden nooit meer verkocht wegens veel te hoge prijs.

Dat gaat hier ook gebeuren de komende 20 jaar. Het is jammer dat de politiek dit niet voorzien heeft en er dus ook geen beleid voor heeft gemaakt.
pi_214158250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:42 schreef Bart2002 het volgende:
Wat er vervolgens gaat gebeuren zien we nu al in Japan.
De kapitale gedateerde krotten komen leeg te staan wegens overlijden van de bewoners en worden nooit meer verkocht wegens veel te hoge prijs.

Dat gaat hier ook gebeuren de komende 20 jaar. Het is jammer dat de politiek dit niet voorzien heeft en er dus ook geen beleid voor heeft gemaakt.
Ik kan er als huizenbezitter maar moeilijk mee zitten Bart.
pi_214158261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dochters van 18 hebben het makkelijk, die kiezen gewoon een rijke vent uit.
Tsja. Het is een knappe meid en tevens slim. Maar dat hoop ik toch niet. Zelfstandigheid is belangrijk. Maar ook onderdeel van het probleem, de huishoudens die uit steeds minder personen bestaan. Best lastig allemaal.
pi_214158324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Tsja. Het is een knappe meid en tevens slim. Maar dat hoop ik toch niet. Zelfstandigheid is belangrijk. Maar ook onderdeel van het probleem, de huishoudens die uit steeds minder personen bestaan. Best lastig allemaal.
Dat is een van de grote aanjagers van het tekort aan woningen, ja.
pi_214158413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:49 schreef CoolGuy het volgende:
Leuk voor de huizenbezitters, minder leuk voor de niet-huizen-bezitters.
Nee hoor, ook slecht voor de huizenbezitters, een ramp voor de niet-huizenbezitters. Voor de mensen die een huis erven is het wel heel fijn, net als voor de vastgoedspeculanten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214158520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor, ook slecht voor de huizenbezitters, een ramp voor de niet-huizenbezitters. Voor de mensen die een huis erven is het wel heel fijn, net als voor de vastgoedspeculanten.
Er komt een tijd binnenkort dat die geërfde gedateerde krotten geen dubbeltje meer opbrengen (zie Japan). De grond misschien nog wel maar de mankracht en materiaal om te slopen en iets nieuws te bouwen is ook op straks.

Ik zie dat behoorlijk inktzwart eigenlijk. Een zeer schamele onzekere (alleen dat alles zeer duur wordt is zeker) toekomst voor onze jeugd. Beschamend. Hopeloos. Einde van een tijdperk waar de rupsjes nooitgenoeg een zwaar voorschot hebben gestolen van toekomstige generaties. Misschien wordt het weer beter als de kop eraf is.

quote:
Net als Italië heeft Japan allerlei plannen bedacht om leegloop te voorkomen. Veel leegstaande woningen gaan voor een habbekrats weg. Soms zelf helemaal gratis. In de plaatsen Tochigi en Nagano werden al akiya bans aangeboden voor iets meer dan 400 euro. Toegegeven: de panden zijn wat verouderd en kunnen dus wel een renovatiebeurt gebruiken. Maar ook daar hebben ze in Japan iets om gevonden, want wie zijn of haar nieuwe huis wil opknappen, kan daarvoor subsidie krijgen.

Gratis huis

Andere Japanse plaatsen zijn zelfs zó wanhopig op zoek naar nieuwe bewoners, dat ze huizen voor niets weggeven. In Okutama zijn bijvoorbeeld drie panden gratis en voor niets gegaan naar nieuwe eigenaren. Een van hen heeft de woning omgetoverd tot restaurant.
Dus jeugd: probeer uw geluk in Japan. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 04-07-2024 21:05:49 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:30:01 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214158867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Huis erven is ook heel fijn voor de belastingdienst.
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:35:47 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214158930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, het punt is natuurlijk dat de stijging te hard gaat, jouw inkomen gaat geen 100% omhoog in 6 jaar normaliter, huizen doen dat wel momenteel.
Aan de andere kant zou zo'n zelfde huis nu nieuwbouw waarschijnlijk ook 950.000 kosten, keuken, badkamer en tuininrichting erbij en je zit met de rest (vloeren, airco, zonnepanelen) ook zo aan 1.100.000

Juist vrij nieuwe woningen gaan heel hard.
Hier doen de tweekappers die in 2017-2019 voor 415-435K verkocht-opgeleverd zijn ook ruim 700K, niet helemaal het dubbele, maar ik zit dan ook niet in de randstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214158977
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Aan de andere kant zou zo'n zelfde huis nu nieuwbouw waarschijnlijk ook 950.000 kosten, keuken, badkamer en tuininrichting erbij en je zit met de rest (vloeren, airco, zonwering) ook zo aan 1.100.000

Juist vrij nieuwe woningen gaan heel hard.
Hier doen de tweekappers die in 2017-2019 voor 415-435K verkocht-opgeleverd zijn ook ruim 700K, niet helemaal het dubbele, maar ik zit dan ook niet in de randstad.
Ik heb eerlijk geen idee wat dit huis nu zou kosten qua nieuwbouw maar ik ben wel bang dat je gelijk hebt, iets verderop hier worden nu zogenaamde vrije kavels (zogenaamd omdat er een bouwer was die een beperkt aantal modellen en opties had) gebouwd en die stonden op de lijst voor 1.9 miljoen voordat je ook maar een optie of wijziging had aangebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 21:40:11 ]
pi_214159046
Mooi, doe nog maar een beetje erbij tot het moment dat ik mijn appartement verkoop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:44:47 #169
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214159056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:43 schreef ludovico het volgende:
Mooi, doe nog maar een beetje erbij tot het moment dat ik mijn appartement verkoop.
Het is dubbel. Want wat je terugkoopt is ook duurder geworden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214159069
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is dubbel. Want wat je terugkoopt is ook duurder geworden. :{

Dat wordt nieuwbouw dus dat is dan net anders.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:45:54 #171
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214159074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat wordt nieuwbouw dus dat is dan net anders.
Ah, beter! Het is je gegund.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214159098
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, beter! Het is je gegund.

Precies, werken kunnen anderen ook.
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:48:34 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214159105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk geen idee wat dit huis nu zou kosten qua nieuwbouw maar ik ben wel bang dat je gelijk hebt, iets verderop hier worden nu zogenaamde vrije kavels (zogenaamd omdat er een bouwer was die een beperkt aantal modellen en opties had) gebouwd en die stonden op de lijst voor 1.9 miljoen voordat je ook maar een optie of wijziging had aangebracht.
Ga er maar vanuit dat eenzelfde nieuwbouwwoning nu tegen een miljoen zou zitten, als het niet meer is, want jpuw 6 jaar oude woning is waarschijnlijk niet gasloos, dat maakt nieuwe woningen ook duurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214159148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat eenzelfde nieuwbouwwoning nu tegen een miljoen zou zitten, als het niet meer is, want jpuw 6 jaar oude woning is waarschijnlijk niet gasloos, dat maakt nieuwe woningen ook duurder.
Klopt, wel A rating dus met WtW maar nog wel gas voor CV.
  donderdag 4 juli 2024 @ 21:54:13 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214159157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt, wel A rating dus met WtW maar nog wel gas voor CV.
En vrij fors ook qua m² meen ik me te herinneren, dus ja, dan wil het wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')