De markt is nu heel lastig dus er valt weinig zinnigs over te zeggen. Doorgaans krijg je een verbouwing er niet volledig uit. Nu met de huidige prijzenstijgingen ligt dat anders.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt af van wat je aan een woning hebt gedaan. En geloof mij dat voor een woning die af is de hoofdprijs wordt betaald.
Dat je niet altijd 100% van het geīnvesteerde geld terugkrijgt is vers twee.
Echter, heb je een woning gekocht met een kleine benedenverdieping, dan is een uitbouw, zeker als die goed is gedaan al snel tegen de 100% waard. Dat geldt ook wel voor verduurzaming mits goed gedaan.
Wat je niet moet doen is zeer smaakgevoelig verbouwen. Wie een roze badkamer gaat maken, die loopt inderdaad wel aan tegen een slechter ROI. Maar als jij een badkamer uit het jaar kruik smaakvol verbouwt, dan is dat zeker waardeverhogend.
Het ligt wat genuanceerder want het was een nieuwbouwwoning dus ik ga uit van de v.o.n. prijs maar dat was ook gelijk de hypotheek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De verhalen worden sterker en sterker.
4 jaar in Eindhoven centrum is 30% stijging. Nou ja, 30,9%.
Casco opgeleverd en een beetje rommelen met de marge…quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het ligt wat genuanceerder want het was een nieuwbouwwoning dus ik ga uit van de v.o.n. prijs maar dat was ook gelijk de hypotheek.
367k,nu een kleine 700k.
Dat ligt dus flink genuanceerder. En je rekent dan waarschijnlijk ook nog met de periode tussen dat je erin trok en nu. Terwijl er vaak zo'n anderhalf jaar zit tussen het op de markt komen van zo'n koopwoning en daadwerkelijke sleuteloverdracht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het ligt wat genuanceerder want het was een nieuwbouwwoning dus ik ga uit van de v.o.n. prijs maar dat was ook gelijk de hypotheek.
367k,nu een kleine 700k.
... Hoe oud ben je en heb je kinderen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat heb ik als huizenbezitter hier nou zelf aan? Op papier heb ik een flink vermogen maar ik kan het niet vrij besteden. Als ik mijn woning verkoop ben ik dakloos en moet ik of een duur nieuw huis kopen of tegen absurde bedragen gaan huren. Sociale huur kom ik niet voor in aanmerking terwijl mijn huidige hypotheeklast lager is dan de maximale huurprijs van een sociale huurwoning.
Met de 4 cijfers en het jaar van oplevering zijn er 14 woningen in de postcode waar ik kan wonen. Ja, dat is voor mij te dichtbij.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, want met die 4 cijfers ben jij meteen ontmaskerd.
In het centrum van Eindhoven is over de afgelopen 6 jaar de stijging net aan geen 50%. En Eindhoven heeft het heel goed gedaan.
Dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan jij zegt.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de 4 cijfers en het jaar van oplevering zijn er 14 woningen in de postcode waar ik kan wonen. Ja, dat is voor mij te dichtbij.
Je mag van mij geloven of niet geloven wat ik zeg, dat boeit mij vrij weinig verder.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:17 schreef probeer het volgende:
[..]
... Hoe oud ben je en heb je kinderen?
En zo nee, wil je toevallig graag een fok!-er adopteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Wat zie je er weer stralend uit vandaagquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
367k,nu een kleine 700k.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het gaat om de vraag is de grootste aanjager nog altijd de afname van de grootte van huishoudens.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Deze huizen hier worden overigens bijna allemaal verkocht aan expats
Sinds wanneer kopen expats? Ik dacht voornamelijk huren.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Deze huizen hier worden overigens bijna allemaal verkocht aan expats
https://www.omroepbrabant(...)en-zijn-wel-erg-hoogquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Sinds wanneer kopen expats? Ik dacht voornamelijk huren.
Geen idee, heb het ze niet gevraagd. Maar hoor idd ook her en der dat de werkgevers deze huizen opkopen en de expats deze weer hurenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Sinds wanneer kopen expats? Ik dacht voornamelijk huren.
2020 gekocht, begin 2021 gestart met bouwen en 9 maanden later erin.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat ligt dus flink genuanceerder. En je rekent dan waarschijnlijk ook nog met de periode tussen dat je erin trok en nu. Terwijl er vaak zo'n anderhalf jaar zit tussen het op de markt komen van zo'n koopwoning en daadwerkelijke sleuteloverdracht.
Ik ben 43 en heb een kind ja.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:17 schreef probeer het volgende:
[..]
... Hoe oud ben je en heb je kinderen?
En zo nee, wil je toevallig graag een fok!-er adopteren?
quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:27 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]59, nee en we hebben al een aantal sort of adoptie kinderen maar bedankt voor het compliment, als ik ooit een FOK! user wil adopteren ben jij de eersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja wacht even, heb je t nu over de koopprijs of over je hypotheekbedrag? Een stijging van 367k naar 700k in vier jaar, niet onmogelijk maar sterk is het alleszins.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
2020 gekocht, begin 2021 gestart met bouwen en 9 maanden later erin.
Waar het om gaat is dat wij er een hypotheek van het v.o.n. bedrag op hebben zitten en dus flinke overwaarde hebben maar daar dus helemaal niets bijzonders mee kunnen (want ik reageerde op "leuk voor de huizenbezitters) omdat een nieuw te kopen huis zo bizar duur is.
Het heeft niet zoveel te maken met geloven. Het heeft te maken met dat ik weet dat mensen vaak mee dit soort dingen niet juist rekenen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de 4 cijfers en het jaar van oplevering zijn er 14 woningen in de postcode waar ik kan wonen. Ja, dat is voor mij te dichtbij.
Je mag van mij geloven of niet geloven wat ik zeg, dat boeit mij vrij weinig verder.
Er is in Nederland decennialang op loonmatiging ingezet, desondanks zijn zaken als brandstof, boodschappen etc. in Nederland vele malen duurder dan in landen waar niet op loonmatiging ingezet is. Dat de lonen in Nederland nu een inhaalslag maken is niet meer dan terecht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit was te verwachten, komt door al die achterlijk hoge loonsverhogingen ieder jaar steeds. En vakbonden die daarna nog even vrolijk 20% extra loon eisen waardoor bv een leraar nu onderhand het salaris van een chirurg vangt van voor 2020.
De loon-prijsspiraal die je al van mijlenver zag aankomen.
De koopprijs was 367 v.o.n. en dat was een soort van semi-casco. Dat dat niet hetzelfde is als een bestaand huis dat snap ik, maar dat was mijn punt ook niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:20 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ja wacht even, heb je t nu over de koopprijs of over je hypotheekbedrag? Een stijging van 367k naar 700k in vier jaar, niet onmogelijk maar sterk is het alleszins.
Alles om de huizenprijzen verder op te jagen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:58 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De scheef huuurders worden inmiddels ook afgestraft. Maximale huurverhogingen elk jaar.
Nou ja, als je het hebt over een verdubbeling van de waarde dan moet je geen appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
De koopprijs was 367 v.o.n. en dat was een soort van semi-casco. Dat dat niet hetzelfde is als een bestaand huis dat snap ik, maar dat was mijn punt ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |