abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214139282
Met verdoving, ik ben een schijterd bij de tandarts en lig toch net even wat rustiger in die stoel met.
Fake it till you make it...
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:05:13 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214154475
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 14:54 schreef herverwijderd het volgende:
Zonder verdoving want ik vind die injectie in mijn bakkes veel erger.
Oh wauw, respect. Ik trek de grote boor echt helemaal niet. Daarom altijd een verdoving, heb als kind vaak genoeg zonder verdoving meerdere tanden laten vullen en heb er lang trauma's van gehad.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:30:22 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214154897
Zonder verdoving ik heb een pest aan naalden in mijn mond en helemaal aan een verdoofde mond/lip/wang. Dan liever ff afzien als het pijn doet. Leuk is anders maar dat duurt maar ff en geen uren zoals een verdoving wel doet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214155216
Met, maar heb erg gevoelige tanden. Dat koude water doet soms al zeer. Laat staan als ze de tand dunner maken en dat gaan uitspuiten..
Die naalden kan me niks schelen. Dat ik een klein scherp lokaal dingetje (en met de nieuwe lichting tandartsen steeds minder scherp). Maar dat boren, dan zit ik echt niet meer stil. Dat trekt alles door.

We hebben het wel eens zonder geprobeerd, omdat de verdoving door spanning heel snel was uitgewerkt. Maar hij was amper een tel bezig en ik zat al tegen het plafond. Dan maar een spuit erbij *O*

Helpt niet dat ik vroeger veel gaatjes had (veel antibiotica kuren) en dus veel moest vullen. Die tandarts verdoofde niet bij gaatjes. Nergens voor nodig. Ik heb die angst nog steeds mee, ook al ben ik er al 25 jaar weg.
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:49:38 #55
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214155258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Helpt niet dat ik vroeger veel gaatjes had (veel antibiotica kuren) en dus veel moest vullen. Die tandarts verdoofde niet bij gaatjes. Nergens voor nodig. Ik heb die angst nog steeds mee, ook al ben ik er al 25 jaar weg.
Same. Ik had al gaatjes in mijn melktanden (en ook zo'n nare sadist van een tandarts), mijn ouders hebben beide een gebit en dankzij 2 tandartsen die menig prachtig composietwerk hebben gedaan, heb ik op mijn leeftijd mijn eigen tanden nog.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214155341
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Same. Ik had al gaatjes in mijn melktanden (en ook zo'n nare sadist van een tandarts), mijn ouders hebben beide een gebit en dankzij 2 tandartsen die menig prachtig composietwerk hebben gedaan, heb ik op mijn leeftijd mijn eigen tanden nog.
Het was de enige persoon waarbij ik blij was dat zijn arm gebroken was en er een invaller kwam :@

Ik ben uiteindelijk op mijn 17e nog op controle geweest en had toen 8 gaatjes. Niet meer terug gegaan om te laten vullen en in mijn studentenstad een nieuwe gezocht. 2 gaatjes, meer niet. Zakkenvuller :X
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:09:54 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214162039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:54 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Het was de enige persoon waarbij ik blij was dat zijn arm gebroken was en er een invaller kwam :@

Ik ben uiteindelijk op mijn 17e nog op controle geweest en had toen 8 gaatjes. Niet meer terug gegaan om te laten vullen en in mijn studentenstad een nieuwe gezocht. 2 gaatjes, meer niet. Zakkenvuller :X
Dat klinkt zo bekend; op mijn 18e voor het laatst bij die tandarts geweest, daarna 8 jaar niet en toen braken er stukjes van mijn verstandskiezen af en moest ik wel. Gelukkig is alles goed gekomen. Was het iets calvinistisch vroeger wellicht, dat het normaal werd gevonden dat je pijn moest doorstaan bij de tandarts?
pi_214162181
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:09 schreef SEMTEX het volgende:
Was het iets calvinistisch vroeger wellicht, dat het normaal werd gevonden dat je pijn moest doorstaan bij de tandarts?
Zou me niet verbazen, die tijdgeest. Kwestie van niet piepen, gewoon doorgaan. Niet alleen bij de tandarts |:(

En mijn moeder heeft geen enkel probleem met vullen zonder verdoving, dus die snapte het gepiep ook niet.

Mijn pijngrens is verder hoog zat, alleen mijn tanden, die compenseren de pijngrens elders :P

En erfelijk belast met het niet groeien van verstandskiezen *O*
pi_214162183
Ik had zo'n tandarts vroeger die gewoon niet vertelde wat hij ging doen, omdat hij dacht dat ik standje paniek zou gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:30:25 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214162292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:21 schreef Nijna het volgende:
Ik had zo'n tandarts vroeger die gewoon niet vertelde wat hij ging doen, omdat hij dacht dat ik standje paniek zou gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yes! Dat is de nieuwe lichting en ik ben daar ook zo blij mee. Ook dat ze aankondigen dat iets mogelijk pijnlijk kan zijn. De tandarts uit mijn jeugd was gewoon drie kwartier doodstil.
pi_214162324
Ik heb eigenlijk niet eens zoveel problemen met de behandeling. De angst vooraf zit vooral in het oordeel. Die tandarts kon destijds ook zo neerbuigend doen. Alsof ik er met wat antibiotica kuren wat aan kan doen dat mijn tanden niet zo gezond zijn. Ik deed precies wat hij zei, en dat werkte dus ook niet. Hij heeft goed aan me verdiend. elke 3 maanden controle en de beugel deed hij ook zelf. |:(

Zodra ik weet dat ik wel/geen gaatjes heb, dan lukt de rest wel. Even vlot uitleggen, spuit erin en gaan :P
  maandag 8 juli 2024 @ 13:40:20 #62
85962 ioko
I Appear Missing
pi_214210263
Aangezien ik elke keer flinke pijn heb gehad bij het boren zonder verdoving (en de tandarts aangaf dat ik niets zou voelen), vraag ik altijd om een verdoving. Ik voel de naald in het geheel niet, wel een wat vieze smaak en je moet oppassen dat je een uur of 2, 3 niet kan eten. Ook niet doen, want je kauwt zo je wang stuk :).
Coincidence
Makes sense
Only with you
  FOK!fotograaf maandag 8 juli 2024 @ 13:43:09 #63
842 Zorro
Z
pi_214210276
Ik heb nog nooit een verdoving bij een vulling gehad.
Geen idee waarom dat nodig zou zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')