Heb jij die/ zo een? Ik heb van die schapenwollen plumeaus wel geprobeerd, maar die knoopten zichzelf minstens zo snel op als een plastic geval.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:24 schreef Metalfrost het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ar/9300000013437538/
Nee ik heb zo'n ouderwetse uitschuifbare ragebol die ik in het tuinhuisje vondquote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb jij die/ zo een? Ik heb van die schapenwollen plumeaus wel geprobeerd, maar die knoopten zichzelf minstens zo snel op als een plastic geval.
Ragebol is ook een mooi ding, maar die haalt echt geen stof van de balken hier (wel spinnewebbenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee ik heb zo'n ouderwetse uitschuifbare ragebol die ik in het tuinhuisje vond
helemaal onder de spinnenwebben
Ditquote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed topic. Het gaat hopelijk iets voor me duidelijk maken. Ik heb plumeaus nooit begrepen. Dat lijkt mij stof verplaatsen dus niet heel zinvol.
Voor mijn dakbalken gebruik ik een uitschuifbare Swiffer duster en bij de echt hoge een uitschuifbare ragebol.
Ik gebruik ook nooit een stofdoek. Zo enorm onzinnig in mijn ogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dit![]()
De swiffer duster houdt het stof vast. Met een plumeau (raar woord) verspreid je het stof juist.
Beste is nog om met een nat doekje af te stoffen. Weet je zéker dat je al het stof te pakken hebt.
Dat zijn aardige hoogtes, dan moet je idd wel. Dat wordt een puinhoop als je dát met een natte doek doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik ook nooit een stofdoek. Zo enorm onzinnig in mijn ogen.
Maar bij hoge ruimtes moet je toch wat anders verzinnen. Mijn trapgat is 3,5 meter, mijn keuken 5 meter.
Mijn schoonmaakster zweert bij een plumeau, maar ik zie het ook niet idd...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed topic. Het gaat hopelijk iets voor me duidelijk maken. Ik heb plumeaus nooit begrepen. Dat lijkt mij stof verplaatsen dus niet heel zinvol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Swiffer Dusterdingus ziet er wel goed uit. Wel wegwerp, da's matig, maar ik zal die eens oppikken bij de Blokker en gebruiken.
Thanx allemaal! Andere suggesties blijven welkom!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Die Swiffer dingen gebruik ik gewoon vaker hoor, tot ze echt goed vol zitten. Na gebruik even uitkloppen buiten scheeltquote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:55 schreef sigme het volgende:
Die Swiffer Dusterdingus ziet er wel goed uit. Wel wegwerp, da's matig, maar ik zal die eens oppikken bij de Blokker en gebruiken.
Ik had eens een schoonmaakster waar ik ook een flinke discussie daarover had. Uiteindelijk zou ze de ene keer stoffen en de andere keer soppen. Achteraf had ik met dat stofverplaatsen niet moeten instemmen natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Mijn schoonmaakster zweert bij een plumeau, maar ik zie het ook niet idd...
Klopt, maar vind ze niet net zo goed helaas.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Eigen merk van de Action is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan Swiffer.
Dat deed het schoonmaak team in het restaurant waar ik ooit werkte ook 2x per jaar. Alles afdekken, dan met de bladblazer al het stof van de buizen van het ventilatiesysteem, daarna alle buizen afnemen en zo naar beneden werken tot de vloer. Waren ze wel altijd 6 uur mee bezig, maar daarna was het ook weer netjes. Wat mij betreft zouden ze het in meer restaurants/winkels mogen doen, zoveel stof er op de railverlichting en de ventilatiebuizen ligt, als je het weet, zie je het ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vind dat met de bladblazer wel een goeie @:sigmeAchter de boekenkast, die ik niet kan verplaatsen, zit ik altijd te klooien met de stofzuiger. De bladblazer maar es proberen
Geen problemen mee. Ik ga echt geen Swiffer betalen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 11:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Klopt, maar vind ze niet net zo goed helaas.
Ik koop ze altijd met hele hoge korting, maar hoeft dus ook niet zo vaak. Die van de Action zijn sneller 'op' vind ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen problemen mee. Ik ga echt geen Swiffer betalen.
Ben ik even blij dat we plafondplaten hebben op de zaken met ingebouwde spotjes. Scheelt véél stofquote:Op zaterdag 29 juni 2024 11:47 schreef ytram het volgende:
[..]
Dat deed het schoonmaak team in het restaurant waar ik ooit werkte ook 2x per jaar. Alles afdekken, dan met de bladblazer al het stof van de buizen van het ventilatiesysteem, daarna alle buizen afnemen en zo naar beneden werken tot de vloer. Waren ze wel altijd 6 uur mee bezig, maar daarna was het ook weer netjes. Wat mij betreft zouden ze het in meer restaurants/winkels mogen doen, zoveel stof er op de railverlichting en de ventilatiebuizen ligt, als je het weet, zie je het ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |