Gemiddelde lange termijn is gewoon prima voor zomets weer. Komende week iets frisser dan gemiddeld, balen voor velen, opluchting voor velen. Zoners gaan de eerste dagen niet aanvoelen nee komende week, dat is een feit. Al zal de zon zelf wel mokerheet zijn.quote:
gewoon rijst gaan verbouwenquote:Op donderdag 27 juni 2024 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aardappelen zijn niet niet diep geworteld en kunnen heel slecht tegen te veel water.
Gemiddeldes zijn precies dat: gemiddeldes. Het is normaal dat warme periodes worden afgewisseld met mindere periodes. Continu gemiddeld weer is niet normaal, dus het is weer tijd om te kappen met dat cijfertjesfetjisme.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gemiddelde lange termijn is gewoon prima voor zomets weer. Komende week iets frisser dan gemiddeld, balen voor velen, opluchting voor velen. Zoners gaan de eerste dagen niet aanvoelen nee komende week, dat is een feit. Al zal de zon zelf wel mokerheet zijn.
Maar ik stel je de vraag nogmaals, gezien ik geen antwoord kreeg vanmorgen: je vind 17 graden voor juni niet normaal, maar geldt dat ook voor 25 graden? Of 18 <> 26 voor juli.
Ligt boven langjarig gemiddelde, maar het is zomer, dus lekker aangenaam. Je zit toch gvd niet te wachten op 17/18 graden in de zomer. Man man manquote:Op donderdag 27 juni 2024 14:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gemiddelde lange termijn is gewoon prima voor zomets weer. Komende week iets frisser dan gemiddeld, balen voor velen, opluchting voor velen. Zoners gaan de eerste dagen niet aanvoelen nee komende week, dat is een feit. Al zal de zon zelf wel mokerheet zijn.
Maar ik stel je de vraag nogmaals, gezien ik geen antwoord kreeg vanmorgen: je vind 17 graden voor juni niet normaal, maar geldt dat ook voor 25 graden? Of 18 <> 26 voor juli.
Dat is dus precies wat ik stel. Het is beide normaal. @INViCTuS stelde vanmorgen dat 17-19 graden niet normaal is. Maar dat zou betekenen dat 25 graden ook niet normaal is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gemiddeldes zijn precies dat: gemiddeldes. Het is normaal dat warme periodes worden afgewisseld met mindere periodes. Continu gemiddeld weer is niet normaal, dus het is weer tijd om te kappen met dat cijfertjesfetjisme.
Juni is van oudsher ongeveer 50/50 verdeeld wat mooi en slecht weer betreft, en deze week is echt de grote redding van hele trieste statistieken geweest.
Klopt, daarom was het recentelijk ook vaak ondergemiddeldquote:Op donderdag 27 juni 2024 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Continu gemiddeld weer is niet normaal
Huurappartement op het oosten onder het platte dak met energielabel G, weinig doorluchtingsmogelijkheden waardoor het snachts ook niet snel af kan koelen. Geen airco. Ach, je went eraan zolang het niet te lang duurt zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
29.9 in je huiskamer. Hoe dan?
17-19 is normaal, 3,28 van de 4,28 weken in juni 17-19 niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik stel. Het is beide normaal. @:INViCTuS stelde vanmorgen dat 17-19 graden niet normaal is. Maar dat zou betekenen dat 25 graden ook niet normaal is.
Ik denk dat beide volkomen normaal zijn.
Maar je stelde dat 17-19 graden niet normaal is. Dat is het dus wel, net als 25 graden of zelfs een dertiger. Het gemiddelde is de som van alles gedeeld door de dagen. Je stelt nu dat vrijwel alles onder gemiddeld warm 'niet normaal is'. Dat betekent dat alles 'boven gemiddeld warm ook 'niet normaal' is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt boven langjarig gemiddelde, maar het is zomer, dus lekker aangenaam. Je zit toch gvd niet te wachten op 17/18 graden in de zomer. Man man man
Onderstaand is gewoon echt bijzonder karig/matig en geen zomer
[ x ]
De tering. Sterkte pffquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Huurappartement op het oosten onder het platte dak met energielabel G, weinig doorluchtingsmogelijkheden waardoor het snachts ook niet snel af kan koelen. Geen airco. Ach, je went eraan zolang het niet te lang duurt zullen we maar zeggen.
Toen ik vanochtend alles weer dicht ging doen dacht ik "dit heeft ook weinig zin gehad"quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:13 schreef Elan het volgende:
Ik was vannacht even op en in de woonkamer was alles open (slaapkamer airco) maar volgens mij was het best benauwd buiten toen en volledig windstil (uur of 4) ?
Doet me denken aan mijn eerste flatje in Utrecht Zuilen. Bovenste verdieping, pal op zuid. Jaren 70 bouw slecht geïsoleerde gehorige kutflat. En in de zomer was het gewoon standaard soms weken achtereen 30 graden binnen, ook al gooide je de ramen open.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Huurappartement op het oosten onder het platte dak met energielabel G, weinig doorluchtingsmogelijkheden waardoor het snachts ook niet snel af kan koelen. Geen airco. Ach, je went eraan zolang het niet te lang duurt zullen we maar zeggen.
Het enige dat écht teltquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn eerste flatje in Utrecht Zuilen. Bovenste verdieping, pal op zuid. Jaren 70 bouw slecht geïsoleerde gehorige kutflat. En in de zomer was het gewoon standaard soms weken achtereen 30 graden binnen, ook al gooide je de ramen open.
Maar wel veel goed gefeest en geneukt daar
Ik zeg vooral dat het geen zomer weer is en erg karig, matig en dat dat beter in mei of eind september kan. In Nederland is het normaal dat het een keer kan gebeuren, maar helaas valt dat te vaak met grijs en wisselvallig weer in de zomer, dus beter gewoon zomer weer en 24-26 graden. Ondermaats en wisselvallig weer al genoeg gehad. Maar hee, het is Nederland. Genieten kan je beter doen van de spaarzame mooie en zomerse dagen zoals deze week. Of zonnige 18 graden dagen begin mei.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar je stelde dat 17-19 graden niet normaal is. Dat is het dus wel, net als 25 graden of zelfs een dertiger. Het gemiddelde is de som van alles gedeeld door de dagen. Je stelt nu dat vrijwel alles onder gemiddeld warm 'niet normaal is'. Dat betekent dat alles 'boven gemiddeld warm ook 'niet normaal' is.
De reinste onzin dus, aangezien weer zich nooit beperkt tot het gemiddelde. Dat JIJ en velen ongetwijfeld met jou iets anders wensen, maakt het weer dat 'afwijkt' de andere kant op nog niet abnormaal.
Nele het was niet normaal zei jequote:Op donderdag 27 juni 2024 16:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zeg vooral dat het geen zomer weer is en erg karig, matig en dat dat beter in mei of eind september kan. In Nederland is het normaal dat het een keer kan gebeuren, maar helaas valt dat te vaak met grijs en wisselvallig weer in de zomer, dus beter gewoon zomer weer en 24-26 graden. Ondermaats en wisselvallig weer al genoeg gehad. Maar hee, het is Nederland. Genieten kan je beter doen van de spaarzame mooie en zomerse dagen zoals deze week. Of zonnige 18 graden dagen begin mei.
Hier vandaag 30 in Annecy. 50 km gefietst. Enigszins warm wel. Nu poar neem'n
quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17-19 is ligt onder langjarig gemiddelde, dus niet normaal. Bij jou natuurlijk 20. Ook niet normaal.
Hier is de bewolking al gearriveerd, ik mag nuquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind wel dat we wat meer mogen genieten van het mooie weer, ipv dat geklaag over hoe de pluim er over een week uitziet.
Zaterdag rijden wij weer terug, helaas. Mis ik de level 2quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |