abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213972595
Het lukt mij niet om vrienden of relaties te krijgen/houden in mijn leven. Ik ben sociaal ook uitgeput van alle pogingen die ik heb ondernomen en raak vreselijk ontregeld als ik het eens een keer leuk heb met iemand vanwege de pijn waar het aan raakt uit het verleden en de wanhoop die volgt van 'hierna houdt het toch weer op'. Wacht al bijna een jaar op ggz behandeling. Ik wil het niet opgeven maar ben wel op een leeftijd (eind 30) dat je kunt stellen dat het een structureel issue is waar wellicht geen oplossing voor komt.

Dan is mijn volgende vraag. Kent er iemand rolmodellen, voorbeelden van mensen die alleen leven of hebben geleefd en hebben geleerd hier gelukkig mee te zijn? Of op een andere manier zin uit hebben kunnen halen? Ik wil echt mijn best doen om te blijven leven voor anderen, d.w.z de energie en het lichaam dat ik eenmaal heb in te zetten voor anderen, dat is het enige wat me dan nog rest. Maar hoe kan ik dit volhouden of hier voldoende zingeving/betekenis uit halen? Ik zou graag boeken lezen of films kijken van inspiratiebronnen, mensen die dit gelukt is.
zelfde als diginoob
  woensdag 19 juni 2024 @ 15:48:34 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_213972812
Tesla, Da Vinci, Newton

Niet de minste
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213972861
Ik moest meteen denken aan de film into the wild

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No bitch to me
pi_213973051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 15:48 schreef Fok-it het volgende:
Tesla, Da Vinci, Newton

Niet de minste
Die waren toch gewoon extreem autistisch/aseksueel?
Heeft weinig te maken met relaties vol kunnen houden. TS is misschien gezien haar GGZ-behandeling emotioneel en geestelijk (nog)niet stabiel genoeg op dit moment.

Maar wat niet is kan komen :) .
blablablabla
  woensdag 19 juni 2024 @ 16:13:54 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_213973085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Die waren toch gewoon extreem autistisch/aseksueel?
Hoe kom je daarbij?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213973259
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij?
Omdat ze celibatair leefden, seks als inferieur beschouwden en daarnaast volledig toegewijd waren aan hun wetenschap.

Dat klinkt heel nobel maar andere fameuze wetenschappers zoals bijvoorbeeld Schrödinger en Marie Curie waren wel gewoon getrouwd en kregen kinderen.
blablablabla
pi_213973273
Al was Newton ook wel diep religieus en wellicht daarom celibatair, er gaan ook verhalen dat hij misschien wel homo was..
blablablabla
  woensdag 19 juni 2024 @ 16:28:51 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_213973295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ze celibatair leefden, seks als inferieur beschouwden en daarnaast volledig toegewijd waren aan hun wetenschap.

Dat klinkt heel nobel maar andere fameuze wetenschappers zoals bijvoorbeeld Schrödinger en Marie Curie waren wel gewoon getrouwd en kregen kinderen.
Heb je daar ook bronnen van? Want Tesla heeft zich daar bv ook gewoon over uitgesproken.

I do not believe that an Inventor should marry, because he has so intense a nature and so much in it of wild passionate qualities that in giving himself to a women he might love, he would give everything, and so take everything from his chosen field.

Heeft mijns inziens weinig met asexualiteit of autisme te maken
pi_213973511
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Heb je daar ook bronnen van? Want Tesla heeft zich daar bv ook gewoon over uitgesproken.

I do not believe that an Inventor should marry, because he has so intense a nature and so much in it of wild passionate qualities that in giving himself to a women he might love, he would give everything, and so take everything from his chosen field.

Heeft mijns inziens weinig met asexualiteit of autisme te maken
Newton was chaste
quote:
The way to chastity is not to struggle directly with incontinent thoughts but to avert the thoughts by some imployment, or by reading, or meditating on other things, or by convers.
Een aseksueel is iemand die totaal geen interesse heeft in seks, daar voldeden beiden aan.
Wat betreft autisme:

quote:
According to the standard criteria there does not seem much doubt that Isaac Newton, Henry Cavendish and Albert Einstein were Asperger people; in fact Newton appears to be the earliest known example of a person with any form of autism.
https://www.ncbi.nlm.nih.(...)20form%20of%20autism.
blablablabla
pi_213973541
Heeft TS verder ook niks aan deze info :D
Zou eerst zorgen dat ze zelf stabiliteit kan vinden in zichzelf voor de ijdele hoop te hebben die vervolgens wel in een relatie te vinden. Over het algemeen werkt dat niet zo goed.
blablablabla
pi_213973842
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:43 schreef Elan het volgende:
Heeft TS verder ook niks aan deze info :D
Zou eerst zorgen dat ze zelf stabiliteit kan vinden in zichzelf voor de ijdele hoop te hebben die vervolgens wel in een relatie te vinden. Over het algemeen werkt dat niet zo goed.
Haha, nou ik ben voor een brede range aan inspiratiebronnen hoor, van asekueel tot celibatair tot van eenzaam naar solistisch.

Het zoeken in een relatie doe ik idd niet (meer). Kan ik ook niet meer, voelt haast als een fysieke onmogelijkheid omdat ik al zoveel gedaan en gegeven heb dat ik niet weet waar ik het nog vandaan moet halen, en dat is ook niet eerlijk naar een ander toe. Tegelijk loop ik dus wel stuk op de gedachte dat je mensen nodig hebt in je leven, en dat hoeft wat mij betreft geen liefdesrelatie te zijn maar de ultieme vraag voor mij is: als ik een leven doormoet met alleen maar kennissen, hoe en waar vind ik dan die stabiliteit in mijzelf? Het is typisch westers/NL om te denken dat mensen onafhankelijk en op zichzelf aangewezen gelukkig kunnen zijn en je eerst geluk in jezelf moet vinden etc maar volgens mij is dat een grove misvatting.

Ik hoop wel dat ik een manier kan vinden om er te zijn voor anderen en mijzelf desnoods maar te vergeten. Maar ja hoe dan.
zelfde als diginoob
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:23:34 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_213974104
Je kan aan vrijwilligerswerk denken uiteraard. Of als je erg vindingrijk bent en tijd over zelf iets oprichten waar je een hoop voldoening uithaalt
pi_213974144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:01 schreef diginoob2 het volgende:

[..]
Haha, nou ik ben voor een brede range aan inspiratiebronnen hoor, van asekueel tot celibatair tot van eenzaam naar solistisch.

Het zoeken in een relatie doe ik idd niet (meer). Kan ik ook niet meer, voelt haast als een fysieke onmogelijkheid omdat ik al zoveel gedaan en gegeven heb dat ik niet weet waar ik het nog vandaan moet halen, en dat is ook niet eerlijk naar een ander toe. Tegelijk loop ik dus wel stuk op de gedachte dat je mensen nodig hebt in je leven, en dat hoeft wat mij betreft geen liefdesrelatie te zijn maar de ultieme vraag voor mij is: als ik een leven doormoet met alleen maar kennissen, hoe en waar vind ik dan die stabiliteit in mijzelf? Het is typisch westers/NL om te denken dat mensen onafhankelijk en op zichzelf aangewezen gelukkig kunnen zijn en je eerst geluk in jezelf moet vinden etc maar volgens mij is dat een grove misvatting.

Ik hoop wel dat ik een manier kan vinden om er te zijn voor anderen en mijzelf desnoods maar te vergeten. Maar ja hoe dan.
In de kern is en blijft de mens een sociaal dier en dus zijn sociale contacten en vriendschappen daarin zeer belangrijk voor een gelukkig bestaan.
Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen bestaan op die regel maar ik durf wel te zeggen dat het voor 99% van de mensen van toepassing is. Ook al maken ze zichzelf en hun omgeving vaak wijs dat zij anders zijn, zij dat niet nodig hebben. Dat is dan een overlevingsstrategie. Je kent het wel. Ik red me wel alleen. Prima, maar daar gaat het toch niet primair om in het nastreven van levensgeluk?

De basisregel dat je moet beginnen met zelf gelukkig en stabiel zijn gaat niet over gelukkig kunnen zijn in een solistisch bestaan maar over wat je anderen kunt bieden waardoor ze met jou om willen gaan. Ook daarin wie goed doet goed ontmoet. Je vrienden en relaties zijn doorgaans een afspiegeling van je eigen geestelijke welzijn. Als jij met allerlei trauma's en issues rondloopt is de kans groot dat je dat soort mensen ook bewust en onbewust aantrekt. Waardoor je leven uiteindelijk alleen maar gecompliceerder wordt. Zulke mensen zijn geen verrijking noch is jouw aanwezigheid een verrijking voor anderen.
blablablabla
pi_213974785
Het helpt om gelijkgestemden te vinden. Of in ieder geval heeft het mij geholpen, heb nooit een heel stabiele vriendengroep gehad tot rond m'n 24e, maar toen trof ik een groep mensen die dezelfde dingen belangrijk vind.

Rolmodellen heb ik nooit gehad, maar ik liet me leiden door dingen die ik vooral leuk vond om te doen. Dan leer je nieuwe mensen kennen. Die mensen krijg je makkelijker mee in activiteiten die je samen wil doen. Daarvoor blijft het wel belangrijk om te zorgen dat je nieuwe mensen blijft ontmoeten en zelf dingen te blijven ondernemen, liever alleen, dan helemaal niet.
pi_213974857
Charles Bukowski
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 19 juni 2024 @ 18:30:37 #16
338319 ZarB
Piņa colada
pi_213975061
quote:

[..]

Wat bedoel je met dat laatste? Dat je jezelf wilt wegcijferen om maar contacten te kunnen houden? Want dat gaat niet echt bijdragen aan je welbevinden.

Ik zou eerst eens uitzoeken hoe het komt dat vriendschappen en relaties niet ontwikkeld of onderhouden kunnen worden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 19 juni 2024 @ 18:39:53 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213975161
Op mn 40e had ik relaties ook afgezworen en op mn 42e woon ik samen met een fantastische vrouw.

Het kan verkeren.

Ik denk dat je vooral niet krampachtig moet proberen vrienden of een relatie te vinden. Begin rustig met een praatje met de buren. Doe een kopje koffie in de zon met je buurman bijvoorbeeld.

Kijk eens in het FOK meet topic en ga naar de Efteling met ze. Je vindt niet binnen twee weken je beste maten, maar je moet ergens beginnen.

Overigens was ik meer dan happy in mn eentje. Beetje gamen, beetje Netflixen, beetje op FOK! ouwehoeren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:36:09 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213976005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:23 schreef Fok-it het volgende:
Je kan aan vrijwilligerswerk denken uiteraard.
Dit is wel een goede, dat is een makkelijke manier om toch een beetje onder de mensen te blijven.
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:40:44 #19
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_213976057
quote:

[..]

Maar ben je dan zelf a-seksueel of heb je wel behoeftes.
Dat maakt natuurlijk een heel verschil.
  woensdag 19 juni 2024 @ 22:46:55 #20
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213978932
Dm me.
Le Diable
pi_213979426
quote:
19s.gif Op woensdag 19 juni 2024 18:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op mn 40e had ik relaties ook afgezworen en op mn 42e woon ik samen met een fantastische vrouw.

Het kan verkeren.

Ik denk dat je vooral niet krampachtig moet proberen vrienden of een relatie te vinden. Begin rustig met een praatje met de buren. Doe een kopje koffie in de zon met je buurman bijvoorbeeld.

Kijk eens in het FOK meet topic en ga naar de Efteling met ze. Je vindt niet binnen twee weken je beste maten, maar je moet ergens beginnen.

Overigens was ik meer dan happy in mn eentje. Beetje gamen, beetje Netflixen, beetje op FOK! ouwehoeren.
Prima tips voor als je het weer wilt proberen met mensen, maar ik heb vooral behoefte aan het lezen bv over mensen die eenzaamheid hebben overwonnen zonder dat die mensen er kwamen, zoiets. Als dat bestaat dus. Want ik kan het niet meer opbrengen, de praatjes enz.

Dank voor de namen tot dusver, meer is zeer welkom :)
zelfde als diginoob
pi_213979497
Cliff Richard is een levenslange vrijgezel
pi_213979502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 18:30 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dat laatste? Dat je jezelf wilt wegcijferen om maar contacten te kunnen houden? Want dat gaat niet echt bijdragen aan je welbevinden.

Ik zou eerst eens uitzoeken hoe het komt dat vriendschappen en relaties niet ontwikkeld of onderhouden kunnen worden.
Ik bedoel dat ik misschien nog enige zin aan mijn leven kan geven door er voor anderen te zijn. Als het me dan niet lukt om er voor mijzelf te zijn of anderen voor mij en ik moet nog wat jaartjes doorkomen, dan helpt dat misschien.

Een voorbeeld wat mij is bijgebleven was een documentaire van een paar jaar terug meen ik, waarin een vrouw chronisch depressief was, er geen uitzicht was op verbetering en ze toch elke dag naar haar werk ging in de zorg. Je altijd ellendig voelen en dan toch gaan en iets bijdragen, dat vind ik knap en het helpt me om te weten dat die mensen er zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door diginoob2 op 19-06-2024 23:52:27 (aanvulling) ]
zelfde als diginoob
pi_213979560
Wat ik bv ook een inspiratiebron vind is de schrijfster/tekenares van a Hyperbole and a Half, geniale graphic novel maar die vrouw heeft ook last van eenzaamheid.

Ook mooi bv (voor wie er wat aan heeft), boeken van Ffyona Campbell, die in haar eentje de wereld af ging wandelen of Arita Baijens in de woestijn. Dus Into the wild vind ik zeker ook mooi. Dat zijn dan wel mensen die zich afzonderen in een of ander ruig natuurgebied, is ook prachtig, kan ik wat mee maar ben ook wel benieuwd naar alledaagse voorbeelden of mensen die gewoon door werken/leven :)
zelfde als diginoob
  donderdag 20 juni 2024 @ 09:17:34 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213981015
Mark Rutte
pi_213981089
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 19:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dit is wel een goede, dat is een makkelijke manier om toch een beetje onder de mensen te blijven.
Niet alleen dat, door vrijwilligerswerk geef je ook betekenis. Ik vind het heel waardevol om te doen.
pi_213981408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:39 schreef diginoob2 het volgende:

[..]
Prima tips voor als je het weer wilt proberen met mensen, maar ik heb vooral behoefte aan het lezen bv over mensen die eenzaamheid hebben overwonnen zonder dat die mensen er kwamen, zoiets. Als dat bestaat dus. Want ik kan het niet meer opbrengen, de praatjes enz.

Dank voor de namen tot dusver, meer is zeer welkom :)
Dus je bedoelt met "overwinnen" in dit geval dat je niet de situatie wil veranderen maar je gevoel erover? Dus forever alone?

Ik dacht eigenlijk dat je vooral die drempel over wilde. Maar ik denk alsnog dat mijn eerdere advies nog steeds staat als een huis, blijf nieuwe dingen proberen, kan net zo goed in je eentje, maak bijv eens een lange wandeling (bijv 10-15 km), heb je niemand voor nodig. Op www.wandelnet.nl staan er genoeg om jaren mee te vullen (uitgaande dat je het combineert met een baan).

Of zoek je toch vooral in de categorie zelfhulp? Weet niet of ik je dan kan helpen, aangezien ik zelf in het verleden ook moeite had met sociaal contact zou je van mij vooral praktische adviezen krijgen. Bij mij was er een duidelijke externe oorzaak waar ik overheen gegroeid ben. Maar toch onderneem ik nog regelmatig dingen alleen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Daboman op 20-06-2024 09:56:38 ]
pi_213984415
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:41 schreef Elan het volgende:

quote:
The way to chastity is not to struggle directly with incontinent thoughts but to avert the thoughts by some imployment, or by reading, or meditating on other things, or by convers.

Een aseksueel is iemand die totaal geen interesse heeft in seks, daar voldeden beiden aan.
Beetje raar dit, nog geen halve centimeter boven deze statement in je eigen quote heeft hij het over het zich afleiden van die gedachtes door lezen of mediteren of praten. Dat impliceert dat hij wel sexuele gedachtes had en dus niet aseksueel was.
pi_213984497
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:40 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
Beetje raar dit, nog geen halve centimeter boven deze statement in je eigen quote heeft hij het over het zich afleiden van die gedachtes door lezen of mediteren of praten. Dat impliceert dat hij wel sexuele gedachtes had en dus niet aseksueel was.
Jij weet kennelijk niet wat een aseksueel is.
Dat iemand die aseksueel is geen interesse heeft in seks is vaker wel dan niet vanuit ethisch oogpunt. Het is niet dan een aseksueel niet fysiek in staat is om opgewonden te raken of bijvoorbeeld nooit masturbeert.
blablablabla
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:10:10 #30
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213984724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat iemand die aseksueel is geen interesse heeft in seks is vaker wel dan niet vanuit ethisch oogpunt. Het is niet dan een aseksueel niet fysiek in staat is om opgewonden te raken of bijvoorbeeld nooit masturbeert.
Hoe kun je nou vanuit ethisch oogpunt geen interesse in seks hebben :? Dat rijmt toch helemaal niet.
Le Diable
pi_213984798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:10 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Hoe kun je nou vanuit ethisch oogpunt geen interesse in seks hebben :? Dat rijmt toch helemaal niet.
Omdat je (in geval van Newton) van mening bent dat je aanwezigheid op deze aardkloot een belangrijker doel dient t.a.v. je medemens dan je tijd en energie verspillen aan geile neukseks met bolle Greetje.
blablablabla
pi_213984883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 15:31 schreef diginoob2 het volgende:
Dan is mijn volgende vraag. Kent er iemand rolmodellen, voorbeelden van mensen die alleen leven of hebben geleefd en hebben geleerd hier gelukkig mee te zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:39 schreef diginoob2 het volgende:

[..]
ik heb vooral behoefte aan het lezen bv over mensen die eenzaamheid hebben overwonnen zonder dat die mensen er kwamen
Ik zie een kleine discrepantie, maar die wellicht een belangrijke nuance oplevert.

In de OP spreek je vooral over een leven alleen; als in solistisch. In een andere post spreek je over eenzaamheid. Eenzaamheid is een gevoel en wordt meestal vertaald als "je niet verbonden voelen". Eenzaamheid kan ontstaan door een gebrek aan sociale contacten die je eigenlijk wel wenst, maar is eigenlijk veel breder. Een persoon in een relatie of met veel vrienden kan zich namelijk ook heel eenzaam voelen, maar andersom is het ook mogelijk dat een solistisch persoon zich nooit eenzaam voelt. Gevoel dus.

Heb je er goed grip op wat dit betekent voor jouzelf? Wanneer voel jij je verbonden?

Over het overwinnen van eenzaamheid weet ik niet zoveel, maar een aantal posts proberen je te sturen op stabiliteit en zorg voor jezelf. Aanvullend daarop kan ook bedoeld worden de verbondenheid met jezelf om te werken aan het gevoel van eenzaamheid of deze juist te voorkomen. Dat gaat imo hand in hand met een gelukkig leven leiden.

Het klopt dat iedereen behoefte heeft aan sociale contacten, maar de mate daarin kan enorm veel verschillen. De vraag daarbij is dan weer welke behoefte je daarin echt hebt? Als je nu een gemis ervaart, kan je daarmee leren omgaan maar ga je dat niet snel echt overwinnen verwacht ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 20-06-2024 15:30:06 ]
pi_213984907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:59 schreef diginoob2 het volgende:
Wat ik bv ook een inspiratiebron vind is de schrijfster/tekenares van a Hyperbole and a Half, geniale graphic novel maar die vrouw heeft ook last van eenzaamheid.

Ook mooi bv (voor wie er wat aan heeft), boeken van Ffyona Campbell, die in haar eentje de wereld af ging wandelen of Arita Baijens in de woestijn. Dus Into the wild vind ik zeker ook mooi. Dat zijn dan wel mensen die zich afzonderen in een of ander ruig natuurgebied, is ook prachtig, kan ik wat mee maar ben ook wel benieuwd naar alledaagse voorbeelden of mensen die gewoon door werken/leven :)
Die zijn er zat. Kijk maar eens naar die programma's waar Floortje Dessing op allerlei afgelegen uithoeken van de aardbol is en mensen tegenkomt die daar hun eigen soort van bestaan hebben opgebouwd soms ver ver weg van andere mensen.

De hamvraag is natuurlijk: Wat maakt jou gelukkig? En zou je het fijn vinden om met diezelfde soort mensen te kletsen en samen te zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Belvedere op 20-06-2024 15:32:12 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_213985370
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:48 schreef Elan het volgende:

[..]
quote:
Aseksualiteit wordt door de Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (NOA) gedefinieerd als 'het niet of amper ervaren van seksuele aantrekking naar andere personen'. [..] Aseksualiteit verschilt van vrijwillige en bewuste vormen van seksuele onthouding, zoals het celibaat, en van gedwongen afzien van seks als gevolg van een ziekte of handicap.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
Geen dingen verzinnen hč. Misschien is celibaat het woord dat je bedoeld?
pi_213985459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:06 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
Geen dingen verzinnen hč. Misschien is celibaat het woord dat je bedoeld?
quote:
Dat impliceert dat hij wel sexuele gedachtes had en dus niet aseksueel was.
quote:
Als je aseksueel (‘ace’) bent, heb je weinig tot geen seksuele aantrekkingskracht naar andere mensen. Je kunt wél fysieke opwinding ervaren. Dat verklaart waarom aseksuele mensen soms wel masturberen. Aseksualiteit is een seksuele oriëntatie, net zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit. Het valt onder de parapluterm LHBTIQA+ (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender, intersekse, queer, aseksueel/aromantisch en de + staat voor iedereen die zich anders identificeert).
Blijf vooral de doelpalen verzetten _O-
blablablabla
pi_214194917
Keanu Reeves was lang alleen volgens mij? En die dude die Superman en van de Warhammer en PC gaming is ook.
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
pi_214194936
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Aap_deluxe op 07-07-2024 10:42:43 ]
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
  zondag 7 juli 2024 @ 10:55:23 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214195119
Gooi jezelf in vrijwilligerswerk in de buurt op basis van je interesses, zal genoeg animo voor zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2024 @ 12:51:24 #39
33189 RM-rf
1/998001
pi_214209817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 15:31 schreef diginoob2 het volgende:
Ik zou graag boeken lezen of films kijken van inspiratiebronnen, mensen die dit gelukt is.
Waarom?

Als ik een zin lees als:
quote:
Ik ben sociaal ook uitgeput van alle pogingen die ik heb ondernomen en raak vreselijk ontregeld als ik het eens een keer leuk heb met iemand vanwege de pijn waar het aan raakt uit het verleden en de wanhoop die volgt van 'hierna houdt het toch weer op'.
Vermoed ik dat je wel degelijk een wens hebt om relaties aan te gaan (en daar ook sterk mee bezig bent, dus zelf niet aseksueel of isolationistisch kunt leven), hooguit kennelijk geen reeel beeld zelf hebt van hoe je een relatie tot een ander _kunt_ vormgeven en welke verwachtingen of afhankelijkheid je eraan kunt koppelen;

Een relatie aangaan betekent altijd dat je een bepaalde tijd met een ander persoon een weg kan delen en dat je daaruit ook bepaalde fijne gevoelens kunt halen en daarvan kunt genieten.

Je kunt niet verwachten dat die andere persoon 'gelijke' gevoelens als die van jou heeft en in een relatie blijf je altijd verschillende personen met ook een verschillend verleden. De ander zal ook nooit jouw problemen kunnen oplossen en dat te verwachten zal snel tot grote problemen gaan leiden.

Andersom, juist door al te grote verwachtingen aan een relatie te temperen, kan het juist wel een stabiliteit bieden, of some een partner (of goede intieme vriendschappen met mensen die je erg goed kennen en feedback geven) die een tegenwicht bied je ook als klankbord kan dienen of je kan motiveren bepaalde zaken te veranderen die an sich voor jezelf leken te werken maar hooguit vanuit het zicht van aan ander toch niet zo goed zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')