SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No bitch to me
Die waren toch gewoon extreem autistisch/aseksueel?quote:
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die waren toch gewoon extreem autistisch/aseksueel?
Omdat ze celibatair leefden, seks als inferieur beschouwden en daarnaast volledig toegewijd waren aan hun wetenschap.quote:
Heb je daar ook bronnen van? Want Tesla heeft zich daar bv ook gewoon over uitgesproken.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze celibatair leefden, seks als inferieur beschouwden en daarnaast volledig toegewijd waren aan hun wetenschap.
Dat klinkt heel nobel maar andere fameuze wetenschappers zoals bijvoorbeeld Schrödinger en Marie Curie waren wel gewoon getrouwd en kregen kinderen.
Newton was chastequote:Op woensdag 19 juni 2024 16:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb je daar ook bronnen van? Want Tesla heeft zich daar bv ook gewoon over uitgesproken.
I do not believe that an Inventor should marry, because he has so intense a nature and so much in it of wild passionate qualities that in giving himself to a women he might love, he would give everything, and so take everything from his chosen field.
Heeft mijns inziens weinig met asexualiteit of autisme te maken
Een aseksueel is iemand die totaal geen interesse heeft in seks, daar voldeden beiden aan.quote:The way to chastity is not to struggle directly with incontinent thoughts but to avert the thoughts by some imployment, or by reading, or meditating on other things, or by convers.
quote:According to the standard criteria there does not seem much doubt that Isaac Newton, Henry Cavendish and Albert Einstein were Asperger people; in fact Newton appears to be the earliest known example of a person with any form of autism.
https://www.ncbi.nlm.nih.(...)20form%20of%20autism.
Haha, nou ik ben voor een brede range aan inspiratiebronnen hoor, van asekueel tot celibatair tot van eenzaam naar solistisch.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:43 schreef Elan het volgende:
Heeft TS verder ook niks aan deze info![]()
Zou eerst zorgen dat ze zelf stabiliteit kan vinden in zichzelf voor de ijdele hoop te hebben die vervolgens wel in een relatie te vinden. Over het algemeen werkt dat niet zo goed.
In de kern is en blijft de mens een sociaal dier en dus zijn sociale contacten en vriendschappen daarin zeer belangrijk voor een gelukkig bestaan.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:01 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Haha, nou ik ben voor een brede range aan inspiratiebronnen hoor, van asekueel tot celibatair tot van eenzaam naar solistisch.
Het zoeken in een relatie doe ik idd niet (meer). Kan ik ook niet meer, voelt haast als een fysieke onmogelijkheid omdat ik al zoveel gedaan en gegeven heb dat ik niet weet waar ik het nog vandaan moet halen, en dat is ook niet eerlijk naar een ander toe. Tegelijk loop ik dus wel stuk op de gedachte dat je mensen nodig hebt in je leven, en dat hoeft wat mij betreft geen liefdesrelatie te zijn maar de ultieme vraag voor mij is: als ik een leven doormoet met alleen maar kennissen, hoe en waar vind ik dan die stabiliteit in mijzelf? Het is typisch westers/NL om te denken dat mensen onafhankelijk en op zichzelf aangewezen gelukkig kunnen zijn en je eerst geluk in jezelf moet vinden etc maar volgens mij is dat een grove misvatting.
Ik hoop wel dat ik een manier kan vinden om er te zijn voor anderen en mijzelf desnoods maar te vergeten. Maar ja hoe dan.
Wat bedoel je met dat laatste? Dat je jezelf wilt wegcijferen om maar contacten te kunnen houden? Want dat gaat niet echt bijdragen aan je welbevinden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:01 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Haha, nou ik ben voor een brede range aan inspiratiebronnen hoor, van asekueel tot celibatair tot van eenzaam naar solistisch.
Het zoeken in een relatie doe ik idd niet (meer). Kan ik ook niet meer, voelt haast als een fysieke onmogelijkheid omdat ik al zoveel gedaan en gegeven heb dat ik niet weet waar ik het nog vandaan moet halen, en dat is ook niet eerlijk naar een ander toe. Tegelijk loop ik dus wel stuk op de gedachte dat je mensen nodig hebt in je leven, en dat hoeft wat mij betreft geen liefdesrelatie te zijn maar de ultieme vraag voor mij is: als ik een leven doormoet met alleen maar kennissen, hoe en waar vind ik dan die stabiliteit in mijzelf? Het is typisch westers/NL om te denken dat mensen onafhankelijk en op zichzelf aangewezen gelukkig kunnen zijn en je eerst geluk in jezelf moet vinden etc maar volgens mij is dat een grove misvatting.
Ik hoop wel dat ik een manier kan vinden om er te zijn voor anderen en mijzelf desnoods maar te vergeten. Maar ja hoe dan.
Dit is wel een goede, dat is een makkelijke manier om toch een beetje onder de mensen te blijven.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:23 schreef Fok-it het volgende:
Je kan aan vrijwilligerswerk denken uiteraard.
Maar ben je dan zelf a-seksueel of heb je wel behoeftes.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:01 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Prima tips voor als je het weer wilt proberen met mensen, maar ik heb vooral behoefte aan het lezen bv over mensen die eenzaamheid hebben overwonnen zonder dat die mensen er kwamen, zoiets. Als dat bestaat dus. Want ik kan het niet meer opbrengen, de praatjes enz.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op mn 40e had ik relaties ook afgezworen en op mn 42e woon ik samen met een fantastische vrouw.
Het kan verkeren.
Ik denk dat je vooral niet krampachtig moet proberen vrienden of een relatie te vinden. Begin rustig met een praatje met de buren. Doe een kopje koffie in de zon met je buurman bijvoorbeeld.
Kijk eens in het FOK meet topic en ga naar de Efteling met ze. Je vindt niet binnen twee weken je beste maten, maar je moet ergens beginnen.
Overigens was ik meer dan happy in mn eentje. Beetje gamen, beetje Netflixen, beetje op FOK! ouwehoeren.
Ik bedoel dat ik misschien nog enige zin aan mijn leven kan geven door er voor anderen te zijn. Als het me dan niet lukt om er voor mijzelf te zijn of anderen voor mij en ik moet nog wat jaartjes doorkomen, dan helpt dat misschien.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:30 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste? Dat je jezelf wilt wegcijferen om maar contacten te kunnen houden? Want dat gaat niet echt bijdragen aan je welbevinden.
Ik zou eerst eens uitzoeken hoe het komt dat vriendschappen en relaties niet ontwikkeld of onderhouden kunnen worden.
Niet alleen dat, door vrijwilligerswerk geef je ook betekenis. Ik vind het heel waardevol om te doen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is wel een goede, dat is een makkelijke manier om toch een beetje onder de mensen te blijven.
Dus je bedoelt met "overwinnen" in dit geval dat je niet de situatie wil veranderen maar je gevoel erover? Dus forever alone?quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:39 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Prima tips voor als je het weer wilt proberen met mensen, maar ik heb vooral behoefte aan het lezen bv over mensen die eenzaamheid hebben overwonnen zonder dat die mensen er kwamen, zoiets. Als dat bestaat dus. Want ik kan het niet meer opbrengen, de praatjes enz.
Dank voor de namen tot dusver, meer is zeer welkom
Beetje raar dit, nog geen halve centimeter boven deze statement in je eigen quote heeft hij het over het zich afleiden van die gedachtes door lezen of mediteren of praten. Dat impliceert dat hij wel sexuele gedachtes had en dus niet aseksueel was.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:41 schreef Elan het volgende:
quote:
The way to chastity is not to struggle directly with incontinent thoughts but to avert the thoughts by some imployment, or by reading, or meditating on other things, or by convers.
Een aseksueel is iemand die totaal geen interesse heeft in seks, daar voldeden beiden aan.
Jij weet kennelijk niet wat een aseksueel is.quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:40 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Beetje raar dit, nog geen halve centimeter boven deze statement in je eigen quote heeft hij het over het zich afleiden van die gedachtes door lezen of mediteren of praten. Dat impliceert dat hij wel sexuele gedachtes had en dus niet aseksueel was.
Hoe kun je nou vanuit ethisch oogpunt geen interesse in seks hebbenquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij weet kennelijk niet wat een aseksueel is.
Dat iemand die aseksueel is geen interesse heeft in seks is vaker wel dan niet vanuit ethisch oogpunt. Het is niet dan een aseksueel niet fysiek in staat is om opgewonden te raken of bijvoorbeeld nooit masturbeert.
Omdat je (in geval van Newton) van mening bent dat je aanwezigheid op deze aardkloot een belangrijker doel dient t.a.v. je medemens dan je tijd en energie verspillen aan geile neukseks met bolle Greetje.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Hoe kun je nou vanuit ethisch oogpunt geen interesse in seks hebbenDat rijmt toch helemaal niet.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:31 schreef diginoob2 het volgende:
Dan is mijn volgende vraag. Kent er iemand rolmodellen, voorbeelden van mensen die alleen leven of hebben geleefd en hebben geleerd hier gelukkig mee te zijn?
Ik zie een kleine discrepantie, maar die wellicht een belangrijke nuance oplevert.quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:39 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
ik heb vooral behoefte aan het lezen bv over mensen die eenzaamheid hebben overwonnen zonder dat die mensen er kwamen
Die zijn er zat. Kijk maar eens naar die programma's waar Floortje Dessing op allerlei afgelegen uithoeken van de aardbol is en mensen tegenkomt die daar hun eigen soort van bestaan hebben opgebouwd soms ver ver weg van andere mensen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:59 schreef diginoob2 het volgende:
Wat ik bv ook een inspiratiebron vind is de schrijfster/tekenares van a Hyperbole and a Half, geniale graphic novel maar die vrouw heeft ook last van eenzaamheid.
Ook mooi bv (voor wie er wat aan heeft), boeken van Ffyona Campbell, die in haar eentje de wereld af ging wandelen of Arita Baijens in de woestijn. Dus Into the wild vind ik zeker ook mooi. Dat zijn dan wel mensen die zich afzonderen in een of ander ruig natuurgebied, is ook prachtig, kan ik wat mee maar ben ook wel benieuwd naar alledaagse voorbeelden of mensen die gewoon door werken/leven
quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij weet kennelijk niet wat een aseksueel is.
Dat iemand die aseksueel is geen interesse heeft in seks is vaker wel dan niet vanuit ethisch oogpunt. Het is niet dan een aseksueel niet fysiek in staat is om opgewonden te raken of bijvoorbeeld nooit masturbeert.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteitquote:Aseksualiteit wordt door de Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (NOA) gedefinieerd als 'het niet of amper ervaren van seksuele aantrekking naar andere personen'. [..] Aseksualiteit verschilt van vrijwillige en bewuste vormen van seksuele onthouding, zoals het celibaat, en van gedwongen afzien van seks als gevolg van een ziekte of handicap.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:06 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
Geen dingen verzinnen hč. Misschien is celibaat het woord dat je bedoeld?
quote:Dat impliceert dat hij wel sexuele gedachtes had en dus niet aseksueel was.
Blijf vooral de doelpalen verzettenquote:Als je aseksueel (‘ace’) bent, heb je weinig tot geen seksuele aantrekkingskracht naar andere mensen. Je kunt wél fysieke opwinding ervaren. Dat verklaart waarom aseksuele mensen soms wel masturberen. Aseksualiteit is een seksuele oriëntatie, net zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit. Het valt onder de parapluterm LHBTIQA+ (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender, intersekse, queer, aseksueel/aromantisch en de + staat voor iedereen die zich anders identificeert).
Waarom?quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:31 schreef diginoob2 het volgende:
Ik zou graag boeken lezen of films kijken van inspiratiebronnen, mensen die dit gelukt is.
Vermoed ik dat je wel degelijk een wens hebt om relaties aan te gaan (en daar ook sterk mee bezig bent, dus zelf niet aseksueel of isolationistisch kunt leven), hooguit kennelijk geen reeel beeld zelf hebt van hoe je een relatie tot een ander _kunt_ vormgeven en welke verwachtingen of afhankelijkheid je eraan kunt koppelen;quote:Ik ben sociaal ook uitgeput van alle pogingen die ik heb ondernomen en raak vreselijk ontregeld als ik het eens een keer leuk heb met iemand vanwege de pijn waar het aan raakt uit het verleden en de wanhoop die volgt van 'hierna houdt het toch weer op'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |