Ik vond het ontbreken van een transactieoverzicht van de wallet juist wel vreemd, het is een geldrekening tenslotte dus je wilt het saldo kunnen herleiden zonder een lijst met emails erbij te hoeven pakken. Nog beter zou zijn om de verzamelbetalingen te schrappen en gewoon per project de terugbetaling in de wallet te boeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:40 schreef KrekelJapie het volgende:
GvE
[..]
Nut van download transactieoverzicht ontgaat mij als de terugbetalingen per project nog per mail worden verstuurd.
Bij het gevelreinigingsbedrijf kan ik me er héél voorzichtig wel iets bij voorstellen, maar dat personeelsverloop was denk ik een grotere reden. Niet iedereen is er blij mee als zijn/haar bedrijf wordt overgenomen en als die nieuwe eigenaar dan ook nog eens denkt dat die alles beter weet.... personeel is het belangrijkste kapitaal van een organisatie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Gevelreiningbedrijf (via CCF) die faiiliet is door weersomstandigheden. Ooit eerder gezien?
Een accountantskantoor (dus met de nodige titels) is wat anders maar elke idioot met een rekenmachine kan zich administratiekantoor noemen. En het is een éénpittertje, ook weer anders dan een kantoor met een tros personeel en dito klantenbestand.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:14 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening om een eigenaar vaneen administratiekantoor zijn opgebouwde schuld bij de belastingdienst te laten afbetalen:
Administratiekantoor Vissers Grootboek
¤ 40.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)r-vissers-grootboek/
Hij heeft het bedrijf al 17 jaar...
De zekerheden (2e hypotheek) lijken op het eerste gezicht voldoende maar verder is het natuurlijk niet echt een mooie reclame.
Linkje:quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:10 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een nog te bouwen bedrijfsunit:
M.d.B. Timmerwerken
¤ 100.000 | 8,5% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-d-b-timmerwerken/
Met een bouwdepot van 46K.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fascinerend dat ik deze e-mail niet heb ontvangen…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:40 schreef KrekelJapie het volgende:
GvE
[..]
Nut van download transactieoverzicht ontgaat mij als de terugbetalingen per project nog per mail worden verstuurd.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:06 schreef zietuwel het volgende:
[..]Inmiddels heb ik toegang tot de MaxCF Update pagina. Ik moet eerlijk zeggen dat ze dit goed voor elkaar hebben. Zeer overzichtelijk, met buttons per leningnemer waaronder je dan de diverse projecten kunt terugvinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet je eerst registreren waarna het team je account handmatig moet goedkeuren.
Ik snap niet dat ze niet uitgebreid gecommuniceerd hebben over het bestaan van deze pagina. Anyway, ik ben er blij mee.
Onze vriend Corbelo blijkt inmiddels omgevallen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt drie categorieën emails uitzetten bij je accountgegevens, misschien moet je daar even naar kijken. Ik vermoed dat deze onder nieuws viel, ik heb alleen investeringsmails uitstaan en kreeg hem wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
Fascinerend dat ik deze e-mail niet heb ontvangen…
Ik heb nieuwsbrieven uitstaan omdat ik niet in het wilde weg allerlei opportunities in mijn e-mail wil, maar dit soort info zou toch naar iedereen gestuurd moeten worden?
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:26 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik toegang tot de MaxCF Update pagina. Ik moet eerlijk zeggen dat ze dit goed voor elkaar hebben. Zeer overzichtelijk, met buttons per leningnemer waaronder je dan de diverse projecten kunt terugvinden.
Ik snap niet dat ze niet uitgebreid gecommuniceerd hebben over het bestaan van deze pagina. Anyway, ik ben er blij mee.
Onze vriend Corbelo blijkt inmiddels omgevallen:Ik heb me ook maar aangemeld. Buiten Corbelo heb ik nog een tiental andere leningnemers waarvan ik een waakvlammetje aan hoop laat branden, tegen beter weten in, maar toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Misschien leg je de lat wat hoog want ik zie genoeg leuke projecten. Projecten waarvan de rente redelijk is ten opzichte van het geringe risico (dat ik zie).quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:33 schreef Crowd001 het volgende:
Man, man, wat is het niveau van de projecten matig.
Wat zeg ik, zéér matig.
Uiteraard uitzonderingen daargelaten maar dat zijn er momenteel wel heel weinig.
Het blijft mij ook verbazen dat projecten zoals de Se@ Fo0d M@rket gewoon in een kwartiertje vollopen. En dan zijn er mensen die dan later niet snappen dat hun netto rendement onder het gemiddelde is gezakt
Inderdaad gewoon dagelijks bijschrijven, net als bij Collin, maar ik zou al tevreden zijn als je zou kunnen doorklikken op de regel in de wallet waarin de bijschrijving van de verzamelbetaling staat vermeld en dat men dan de specificatie te zien krijgt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:26 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik vond het ontbreken van een transactieoverzicht van de wallet juist wel vreemd, het is een geldrekening tenslotte dus je wilt het saldo kunnen herleiden zonder een lijst met emails erbij te hoeven pakken. Nog beter zou zijn om de verzamelbetalingen te schrappen en gewoon per project de terugbetaling in de wallet te boeken natuurlijk.
Jimmy van het admi-kantoortje laat ik lopen. Volgens (mijn mening) moet Jimmy wat meer profileren en dan is er ook als 1pitter lijkt mij meer uit te halen dan 60k voor belasting.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een accountantskantoor (dus met de nodige titels) is wat anders maar elke idioot met een rekenmachine kan zich administratiekantoor noemen. En het is een éénpittertje, ook weer anders dan een kantoor met een tros personeel en dito klantenbestand.
Dank, ik ga even opnieuw kijken wat er uit gevinkt staat….quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Je kunt drie categorieën emails uitzetten bij je accountgegevens, misschien moet je daar even naar kijken. Ik vermoed dat deze onder nieuws viel, ik heb alleen investeringsmails uitstaan en kreeg hem wel.
Het is een prima systeem alleen werkt het nog niet perfect. Op de pagina "updates investeringen" staan een aantal tabs waarbij ten minste één geldnemer ontbreekt. Klik je rechtsboven op het pijltje naar beneden dan krijg je een drop down menu met o a Custom Member Page waarop je kan aanvinken welke geldnemers je wil zien.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb me ook maar aangemeld. Buiten Corbelo heb ik nog een tiental andere leningnemers waarvan ik een waakvlammetje aan hoop laat branden, tegen beter weten in, maar toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 juni 2024 12:36 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin LTV 63%
JJMCollin iets te snel met de EBI:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(vul in cijfers jaar x, prognoses etc.)....
•
Aangeleverd door Crowdfund Coach bij de pitch en gecontroleerd door
Casemanagement en finale pitchlezer.
•
Invoegen als printscreen.
•
Bij Collin Direct ook “Toelichting jaarcijfers” toevoegen
Van de huidige aangekondigde projecten vind ik zo op het eerste gezicht die timmerman wel interessant en die JJM mogelijk ook wel. Ik neem ze alleen allebei niet mee, omdat ik gewoon beperkt ben in hoeveel projecten ik investeer, voor een groot deel vanwege het vaste bedrag wat ik per project inleg. Bij lagere bedragen zou ik meer projecten mee kunnen nemen, maar heb ik dus meer kleinere leningen met de bijbehorende administratie. Plus mogelijk meer kans een project mee te nemen wat uiteindelijk niet goed afloopt. Dan neem ik liever minder vaak een project voor een groter bedrag waarbij ik dan (hopelijk) het beste project qua risico/redement/zekerheden verhouding selecteer.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien leg je de lat wat hoog want ik zie genoeg leuke projecten. Projecten waarvan de rente redelijk is ten opzichte van het geringe risico (dat ik zie).
Ik heb daar momenteel 139 projecten lopen en die betalen allemaal.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:27 schreef quepos het volgende:
[..]
Zijn er hier op het forum dan nog veel investeerders die bij GVE investeren?
Zekerheden en beloftes van GVE zijn in mijn ogen een wassen neus, ze hebben daar de zaakjes niet op orde!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij Collin?
Sinds het eigen voorstel van Collin begin mei in stemming is gebracht is het stil, hebben we geen terugkoppeling van de uitslag gehad en is er ook geen rente voldaan. Ik begin hier steeds meer een gevoel van bewuste sabotage door de leningnemer bij te krijgen en als dat het geval is mag Collin wat mij betreft de zekerheden uit gaan winnen.
quote:Op maandag 24 juni 2024 08:19 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand nog iets gehoord overSluit ik me bij aan, laat Collin de zekerheden maar gaan uitwinnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij Collin?
Sinds het eigen voorstel van Collin begin mei in stemming is gebracht is het stil, hebben we geen terugkoppeling van de uitslag gehad en is er ook geen rente voldaan. Ik begin hier steeds meer een gevoel van bewuste sabotage door de leningnemer bij te krijgen en als dat het geval is mag Collin wat mij betreft de zekerheden uit gaan winnen.
In 2018-2019 liep er ook een lening via Collin. In die tijd waren er al problemen en is de lening afgelost doordat de winkelpanden zijn verkocht (sale and lease back). Eind goed al goed voor Collin.quote:Op maandag 24 juni 2024 08:23 schreef crowdiefunder het volgende:
Vorige maand en de 10e van deze maand kreeg ik nog mails van adam.nl/duetz (kleding) voor een geweldige crowdfunding tegen 6% via crowdaboutnow.
Nog geen 2 weken later: https://www.nu.nl/economi(...)en-omzetverlies.html
Er liepen ook al 2 leningen via dat platform.
Ik ben blij dat ik daar niet aan meegedaan heb.
Ik zie die laatste aanvraag ook niet meer terug op crowdaboutnow. Misschien niet geslaagd en daarom nu faillissement?
Mee eens.quote:Op maandag 24 juni 2024 01:12 schreef obligataire het volgende:
Ik vind het ook wel belangrijk dat er concurrentie is voor Collin.
Ik laat veel projecten van GvE lopen maar als er iets leuks tussen zit met goed verhaal én zekerheid dan neem ik ze graag mee.
quote:Op maandag 24 juni 2024 08:23 schreef crowdiefunder het volgende:
Vorige maand en de 10e van deze maand kreeg ik nog mails van adam.nl/duetz (kleding) voor een geweldige crowdfunding tegen 6% via crowdaboutnow.
Nog geen 2 weken later: https://www.nu.nl/economi(...)en-omzetverlies.html
Er liepen ook al 2 leningen via dat platform.
Ik ben blij dat ik daar niet aan meegedaan heb.
Ik zie die laatste aanvraag ook niet meer terug op crowdaboutnow. Misschien niet geslaagd en daarom nu faillissement?
Kleinbedrijf blijft kwetsbaar: winstdaling voor derde jaar op rijquote:Op maandag 24 juni 2024 09:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
In 2018-2019 liep er ook een lening via Collin. In die tijd waren er al problemen en is de lening afgelost doordat de winkelpanden zijn verkocht (sale and lease back). Eind goed al goed voor Collin.
Die lening CAN was naar mijn mening ook een laatste strohalm. Eigenlijk schandalig dat CAN daar aan meewerkt en dat tegen zo'n r*k rente. Zouden ze daar dan écht helemaal geen dossieronderzoek doen, of toch wel maar dan willens en wetens hun investeerders daaraan blootstellen?
Overigens zie ik op Collin ook regelmatig leningen van bedrijven die blijkens hun balansgegevens op omvallen staan. Mooi dat die cijfers er staan, want cijfers liegen niet(!!)maar een positief bullshit verhaal is makkelijk bedacht en men tuint er makkelijk in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |