abonnement Unibet Coolblue
pi_213962614
Alleen zou het toernooi 2 wedstrijden langer duren. Maar het WK in 2026 duurt ook 6 weken blijkbaar.

Want het systeem van beste derde's vind ik eigenlijk ook wel kut.

1. De winnaar van de groep gaat rechtstreeks naar de Kwartfinale
2. De Tweede en Derde van de groep spelen een tussenronde. De winnaars van de tussenronde gaan naar de kwartfinale en spelen tegen de Groepswinnaars

Hieronder een schema uitgewerkt:

1 wedstrijd om de 4 dagen zou alleen kunnen in een klein organiserende land. Bij grotere landen zou om de 5 dagen beter zijn. Maar dan moet er een "rustdag" na iedere speelronde
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 18:28:55 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213962696
Capuchon_jongen ideeŽntopic _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_213962725
Terug naar 16.
pi_213962766
Ach het EK begint toch pas na de groepsfase.
pi_213962881
Gewoon terug naar 4 landen op het toernooi.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_213962939
Hmmm ja kweenie....
pindazakje
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:57:32 #7
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_213963257
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Alleen zou het toernooi 2 wedstrijden langer duren. Maar het WK in 2026 duurt ook 6 weken blijkbaar.

Want het systeem van beste derde's vind ik eigenlijk ook wel kut.

1. De winnaar van de groep gaat rechtstreeks naar de Kwartfinale
2. De Tweede en Derde van de groep spelen een tussenronde. De winnaars van de tussenronde gaan naar de kwartfinale en spelen tegen de Groepswinnaars

Hieronder een schema uitgewerkt:
[ afbeelding ]

1 wedstrijd om de 4 dagen zou alleen kunnen in een klein organiserende land. Bij grotere landen zou om de 5 dagen beter zijn. Maar dan moet er een "rustdag" na iedere speelronde
2 kutwedstrijden meer en minder wedstrijden met de toplanden, dat gaat de UEFA dus nooit doen.
pi_213963282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
2 kutwedstrijden meer en minder wedstrijden met de toplanden, dat gaat de UEFA dus nooit doen.
Van mij mogen ze meteen met 16 landen. Maar nee moeten er 24 zijn :r

Doe dan zelfs meteen 32 als je wil upgraden. Het niveauverschil tussen de 24e en de 32e is niet zo groot
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:59:26 #9
423121 Fretwork
Acte d'ťloquence
pi_213963289
CJ idee topic _O_

Mooi dat je er zo over na denkt!

Denk dat de kans op verrassingen kleiner is, dat zou ik jammer vinden
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:59:57 #10
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_213963299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:58 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Van mij mogen ze meteen met 16 landen. Maar nee moeten er 24 zijn :r

Doe dan zelfs meteen 32 als je wil upgraden. Het niveauverschil tussen de 24e en de 32e is niet zo groot
Zwitserse model in plaats van groepsfase net als ze in de CL gaan doen.
pi_213963327
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:29 schreef Nober het volgende:
Terug naar 16.
Dat dus. Nu teveel slechte landen en weinig spanning in de poulefase.

16 landen was perfect veel top wedstrijden al in de poule en volop spanning en toch ook altijd een paar underdogs erbij.
No bitch to me
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juni 2024 @ 23:12:27 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213967628
Nee door naar 32. :+
Ook geen geneuzel meer beste nrs 3. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_213967735
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ach het EK begint toch pas na de groepsfase.
Het eindigt alleen voor de Belgen en Capuchon_jongen _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213967743
Voor een eerlijk verloop zijn poulewedstrijden beter dan de knock-out wedstrijden in de finale. Dan win of verlies je op een moment opname. (of zelfs penalty's)

Met zes landen per poule speelt iedereen twee wedstrijden meer (5 ipv 3), waardoor ook de slechte voetbal-landen meer deelname aan het toernooi ervaren. Maar da's ook gelijk het nadeel. Want er zijn minder wedstrijden die er toe doen. Niet alleen verdwijnt de achtste finale, maar sommige landen zullen na 3 wedstrijden in de poulefase al genoeg punten hebben om door te zijn, waardoor deze op safe kunnen gaan spelen.

Ik denk dat je een eerlijker, maar iets saaier toernooi krijgt.
_-L'avenir est dťja lŗ
pi_213968301
Alle europese landen mogen meedoen, en vanaf ronde 1 knock out. Zoals de Europacup 1 ook ooit was.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_213987895
Ik denk dat je wel naar 8 groepen van 4 kunt. Dan zou je nu bijvoorbeeld deze 8 landen er nog bij hebben:

Zweden
Noorwegen
Ierland
Griekenland
IJsland
Wales
Finland
Rusland (eventueel)

Europa krijgt steeds meer landjes, en dan ben je ook weer van dat 'beste 3e' af..
standaarddrinker
pi_213991056
Zoals wijze mensen voor mij al zeiden: terug naar 16 landen zou het beste zijn. Met 24 landen heb je teveel wedstrijden tussen baggerlanden en de poulefase is totaal niet spannend meer.
Maar ja, het commerciŽle gaat boven het sportieve, valt me nog mee dat ze nu pas met 24 landen op de proppen komen.
pi_213993663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Zoals wijze mensen voor mij al zeiden: terug naar 16 landen zou het beste zijn. Met 24 landen heb je teveel wedstrijden tussen baggerlanden en de poulefase is totaal niet spannend meer.
Maar ja, het commerciŽle gaat boven het sportieve, valt me nog mee dat ze nu pas met 24 landen op de proppen komen.
We hebben al vanaf 2016 24 landen op het EK, daarnaast vind ik het wel meevallen dat de poulefase niet meer spannend is. Best veel potjes in de laatste groepswedstrijden gaan nu echt nog om plaatsing voor de volgende ronde (poule A - B - C sowieso al).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213996539
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
We hebben al vanaf 2016 24 landen op het EK, daarnaast vind ik het wel meevallen dat de poulefase niet meer spannend is. Best veel potjes in de laatste groepswedstrijden gaan nu echt nog om plaatsing voor de volgende ronde (poule A - B - C sowieso al).
Het is een rommelig systeem, ik heb me er niet goed in verdiept maar weet nog steeds niet op basis waarvan nu die beste derde teams worden bepaald. En nou, nou, nou, wat spannend, maar 1/3 van alle deelnemers is na de groepsfase uitgeschakeld.
Daarnaast is 16 landen een ideaal aantal gezien het niveau van de UEFA-leden. Alle landen zijn dan aan elkaar gewaagd.
pi_213996555
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:55 schreef Lyrewyn het volgende:
ik heb me er niet goed in verdiept maar weet nog steeds niet op basis waarvan nu die beste derde teams worden bepaald.
Wat denk je zelf?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:07:41 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213996659
4 poules van 6 waarbij de beste 16 doorgaan betekent dat de poulefase nog meer wedstrijden heeft zonder dat er meer afvallers tegenover staan - dat maakt de wedstrijden die er zijn dus minder relevant, wat meestal ten koste gaat van de spanning.

Je zou 4 poules van 6 kunnen doen waarbij de nummers 1 naar de KF mogen en de nummers 2/3 een soort tussenronde spelen, maar dat is ook niet ideaal.
pi_213996691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:07 schreef VoMy het volgende:
Je zou 4 poules van 6 kunnen doen waarbij de nummers 1 naar de KF mogen en de nummers 2/3 een soort tussenronde spelen, maar dat is ook niet ideaal.
Zie OP.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:15:48 #23
33189 RM-rf
1/998001
pi_213996750
Als we dan toch bezig-zijn met ideeen?

is het voor Belgie geen idee dat ze met een Waals en Vlaams team meedoen...?

De Britten doen dat ook met Schotland en Engeland;
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214001818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:15 schreef RM-rf het volgende:

Dat kan, WalloniŽ wordt dan niveautje Luxemburg. En Vlaanderen een soort Oostenrijk
pi_214003576
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:15 schreef RM-rf het volgende:

Ik ken een Vlaming die niet voor de Rode Duivels wil juichen omdat er Walen in spelen.. hij is voor Vlaams Belang en tegen Walen! Zou mooie oplossing zijn voor hem.
standaarddrinker
pi_214017805
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Puntenaantal uiteraard, ik doelde op de tiebreakers.

Wat overigens oneerlijk is aan dit systeem is dat ploegen uit bijvoorbeeld poule F het onmiskenbare voordeel hebben dat zij al precies weten wat hun minimale resultaat zal moeten zijn. Dit is alleen op te lossen door alle derde groepsduels tegelijkertijd te laten spelen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_214020193
Met het EK kan dit volgende niet, maar het WK straks wel.

Om de poulewedstrijden spannender te maken, moet je de groepswinnaar belangrijker maken.
Met het WK heb je eerst 12 poules van vier landen.
De 12 groepswinnaars gaan verder door in drie nieuwe poules van vier, waar de beste twee doorgaan naar de kwartfinales ( en dus 50% kans op een kwartfinaleplaats).
De 12 nummers twee en de beste vier nummers drie gaan wel gelijk in de KO-fase, en leveren de laatste twee kwartfinalisten (dus 12,5% kans op een kwartfinaleplaats).
Het WK gaat hierdoor wel een wedstrijd langer duren, maar schaf daar in de plaats de Nations Leaguegedoe maar voor af.
pi_214031256
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2024 01:05 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Puntenaantal uiteraard, ik doelde op de tiebreakers.

Wat overigens oneerlijk is aan dit systeem is dat ploegen uit bijvoorbeeld poule F het onmiskenbare voordeel hebben dat zij al precies weten wat hun minimale resultaat zal moeten zijn. Dit is alleen op te lossen door alle derde groepsduels tegelijkertijd te laten spelen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Sterker nog, dat weten alle ploegen uit de poules C,D,E,F misschien vanavond al. Indien zowel AlbaniŽ als KroatiŽ beide niet winnen(en die kans is best wel aanwezig zeg maar) volstaan 3 punten en een doelsaldo van -2. Verder zouden alle ploegen die op dit moment 4 punten hebben zonder te spelen geplaatst zijn(Engeland, Nederland, Frankrijk). En in poule E zouden Slowakije en RoemeniŽ het op een akkoordje kunnen gooien, beide hebben op dit moment 3 punten en een doelsaldo dat beter is als -2. Ongeacht het resultaat van de wedstrijd BelgiŽ - OekraÔne eindigen beide landen bij een gelijkspel minimaal bij de beste 4 nrs. 3 indien ze op de 3e plaats in de poule eindigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')