Zo werkt het natuurlijk niet. Je hebt gewoon recht op een conform product. Nu heb ik niet zo’n verstand van massagestoelen, maar drie maanden lijkt mij aan de korte kant voor iets van 2000 euro.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:07 schreef ToT het volgende:
Als de verkoper er limieten op legt, heb je het er maar mee te doen. Hij is gebruikt, dus helaas.
Als het een gebruikt product is...?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je hebt gewoon recht op een conform product. Nu heb ik niet zo’n verstand van massagestoelen, maar drie maanden lijkt mij aan de korte kant voor iets van 2000 euro.
Dat is niet hoe het spelletje werkt. Je mag als koper verwachtingen hebben, passen bij prijs, leeftijd, omschrijving, etc. Als het product daar niet aan voldoet spreek je van een non-conform product (‘wettelijke garantie’); https://www.juridischloke(...)e/tweedehands-auto/#quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Als het een gebruikt product is...?
Ik heb een auto van 3 mille gekocht, zat nog geen dag garantie op.
Maar de verkoper geeft (vooraf!) duidelijk aan dat TS van deze stoel niet dezelfde verwachtingen mag hebben als van een compleet nieuwe. Daar is niks mis mee, dat mag volgens diezelfde spelregels. Het is zelfs lovenswaardig (want transparant).quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het spelletje werkt. Je mag als koper verwachtingen hebben, passen bij prijs, leeftijd, omschrijving, etc. Als het product daar niet aan voldoet spreek je van een non-conform product (‘wettelijke garantie’); https://www.juridischloke(...)e/tweedehands-auto/#
Precies dit. Gewoon niet over zeuren !quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar de verkoper geeft (vooraf!) duidelijk aan dat TS van deze stoel niet dezelfde verwachtingen mag hebben als van een compleet nieuwe. Daar is niks mis mee, dat mag volgens diezelfde spelregels. Het is zelfs lovenswaardig (want transparant).
De wettelijke garantie mag dientengevolge worden ingeperkt, het is dan aan TS of hij toch tot koop overgaat. Of er van afziet, dan blijft de verkoper wellicht met zijn (onverkoopbare) stoel zitten.
Blijft wel de vraag of de beperkte duur van 3 maanden redelijk is (versus de mij onbekende redelijke termijn i.c.m. nieuwprijs) als het ding ook echt nieuw zou zijn). Uiteindelijk is het niet de verkoper die dat bepaalt, toch?quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:55 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies dit. Gewoon niet over zeuren !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |