quote:Op maandag 17 juni 2024 20:06 schreef tesssssssss het volgende:
(lukte niet met het icoontje van Fok!)
Zou dat niet van een leeftijdsgenootje komen gewoon?quote:Op maandag 17 juni 2024 20:28 schreef Starhopper het volgende:
Basisschoolkindjes bedreigenHoe ziek ben je dan
Kogels zijn 5.567.62 en in die pistolen gaan 9mmquote:Op maandag 17 juni 2024 20:10 schreef FvanS het volgende:
Die kogels lijken me trouwens niet geschikt voor de getoonde wapens.
Hoe dan ook zorgelijk dat ze toegang hebben tot kogels.quote:
quote:Op maandag 17 juni 2024 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe dan ook zorgelijk dat ze toegang hebben tot kogels het internet.
dit vat ik op als een persoonlijke aanvalquote:
De kogel Het internet kwam van links 😱quote:Op maandag 17 juni 2024 20:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
dit vat ik op als een persoonlijke aanval
Niet, die knapen die Braddie het leven zuur maakte lopen toch ook weer vrij rond volgens mij?quote:Op maandag 17 juni 2024 20:48 schreef Elan het volgende:
Jezus wat intens kansloos. Wat voor celstraf zou hierop staan?
Neuh dat ging over Bradge, en niet basisschoolkinderen (gericht) met de dood bedreigen. Ook walgelijk verder maar dit is veel extremer.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet, die knapen die Braddie het leven zuur maakte lopen toch ook weer vrij rond volgens mij?
En dat ging veel verder nog.
Nou ben je als kind lekker mee met dat soort paniekmaatregelen.quote:
Paniekmaatregelen? Lijkt me vrij logisch..quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Nou ben je als kind lekker mee met dat soort paniekmaatregelen.
https://www.omroepbrabant(...)n-zei-niks-uit-angstquote:Volgens de moeder zouden zo'n vier kinderen zijn bedreigd. Daarnaast zijn meerdere meisjes lastiggevallen. De dader is volgens de moeder een oudere jongen die geen leerling is op de school. Waarom hij de bedreigingen heeft geuit, weet ze niet. Ze heeft maandag aangifte gedaan bij de politie, net als enkele andere ouders.
Het www zit vol met links.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De kogel Het internet kwam van links 😱
https://www.omroepbrabant(...)-gevaar-zegt-politiequote:De leerlingen van basisschool IKC De Regenboog in Oss die eind vorige week online met de dood werden bedreigd, liepen geen gevaar. Dat concludeert de politie woensdag na onderzoek. Volgens de politie werden de dreigende berichten via Snapchat verstuurd van buiten Europa.
Russenquote:Op woensdag 19 juni 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-gevaar-zegt-politie
Hmm. Weten ze dat zeker of is er sprake van een proxy adres van buiten Europa.quote:
Dat vraag ik me ook af, tevens kun je in theorie ook een situatie hebben met een handlanger in het buitenland en een uitvoerder hier, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm. Weten ze dat zeker of is er sprake van een proxy adres van buiten Europa.
Dit vind ik wel een vreemd verhaal als dit van buiten Europa zou komen met de namen van kinderen uit de klas erop.
quote:Een online ruzie tussen een van de leerlingen en de bedreiger was de aanleiding. Ze hadden via social media al langer contact met elkaar, ze hebben elkaar nooit in het echt gezien. De bedreiger verspreidde online foto's van kogels met de namen van meerdere leerlingen. De ouders deden aangifte. "Er is dus vast komen te staan dat de verzender van de online berichten niet in Nederland is of is geweest", meldt de politie.
De politie zegt rekening te houden met de jonge leeftijd 'van alle betrokkenen' en daarom verder terughoudend te zijn met informatie.
"De ouders die aangifte deden en de school zijn op de hoogte gebracht van deze conclusies. Uiteraard blijven we in nauw contact staan met de ouders, school en de gemeente en blijven we alert."
Overigens ging op WhatsApp het gerucht rond dat er een verdachte jongeman bij de school in Oss zou zijn gezien. Daar is volgens de recherche geen sprake van.
Ok, dat verklaart het beter, ja. Dank jequote:Op woensdag 19 juni 2024 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah oke, de rest van het bericht verduidelijkt wel eea.
[..]
Taghi was ook niet in Amsterdam toen Peter een kogel door zijn kop kreeg, wat is precies de relevantie daarvan?quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een online ruzie tussen een van de leerlingen en de bedreiger was de aanleiding. Ze hadden via social media al langer contact met elkaar, ze hebben elkaar nooit in het echt gezien. De bedreiger verspreidde online foto's van kogels met de namen van meerdere leerlingen. De ouders deden aangifte. "Er is dus vast komen te staan dat de verzender van de online berichten niet in Nederland is of is geweest", meldt de politie.
quote:Heftige online bedreigingen aan het adres van leerlingen zorgden er in juni voor dat basisschool De Regenboog in Oss moest sluiten. NRC reconstrueerde de zaak en sprak uiteindelijk met de jongen die alle ophef veroorzaakte. “Ik had niet verwacht dat het zó uit de hand zou lopen.”
Meerdere kinderen van basisschool IKC Regenboog in Oss werden 14 juni met de dood bedreigd. Ze ontvingen een foto met vier kogels met daarop hun namen en een foto met daarop drie pistolen. De basisschool en de bijbehorende kinderopvang sloten uit veiligheidsoverwegingen hun deuren, het zomerkamp van groep 8 ging niet door en binnen de school en bij ouders ontstond grote paniek.
Uit de reconstructie van NRC blijkt dat het balletje ging rollen toen een elfjarig meisje met haar moeder aan de bel trok bij school. Zij vertelde dat klasgenoten werden bedreigd door iemand met wie zij contact had. De jongen, met de naam Ali, had zij leren kennen via een gameplatform. Ze hadden al enkele maanden online contact, valt te lezen in NRC.
Ondertussen werd volop gespeculeerd wie de dader kon zijn. Op social media ging de foto van Ali rond. De politie wist dat hij een Irakees telefoonnummer heeft, maar nam geen contact met hem op. Uiteindelijk bleek dat het Irakese nummer nooit had aangestraald op Nederlandse telefoonmasten, waaruit de politie concludeerde dat Ali nooit in het land is geweest. Van dreiging was geen sprake.
Pesters terugpakken
Maar waarom stuurde de jongeman, die zegt uit Bagdad te komen, uiteindelijk de foto’s met kogels rond? Volgens Ali zou het meisje hem in de online gesprekken verteld hebben dat ze op school werd gepest. Hij wist via social media in contact te komen met twee van de pesters en zei ze dat ze moesten stoppen met pesten.
De pesters maakten hem hierom belachelijk, tot de maat vol was. Als reactie besloot Ali de inmiddels beruchte foto’s te sturen. Dit was niet zijn eigen beeldmateriaal; het zijn plaatjes die hij op het internet heeft gevonden. De namen van de pesters zijn er naderhand met een fotobewerkingsprogramma opgeplakt.
“Ik heb nooit iemand echt kwaad willen doen”, zegt Ali tegen het NRC. “Het was een domme fout. Ik wist niet dat het zó zou escaleren. Het spijt me enorm. Ik zal niemand meer lastigvallen op deze manier.”
Volgens de moeder van het meisje waar Ali contact mee had, had het allemaal niet zo uit de hand hoeven lopen: “Als de politie die vrijdag naar mijn verhaal had geluisterd en gewoon Ali had gebeld. Dan was de hele boel nooit ontploft.”
https://www.omroepbrabant(...)blijkt-de-boosdoener
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |