abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2024 @ 11:45:20 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213944645
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:41 schreef Cuendillar het volgende:
Iedereen die denkt dat dit blackface is, heeft het fout en moet zijn mening aanpassen.

Het probleem hedentendage, is dat je niet meer mag zeggen dat iemand het fout heeft, want dat is kwetsend. ;(
Het begrip blackface is in Nederland natuurlijk ook aan verandering onderhevig, en dus ook of dit als kwetsend ervaren wordt of niet.

Dat is natuurlijk geen nieuws, dus kies je er zelf voor om een (nou niet bizar hilarische) grap te maken met risico mensen te kwetsen.

Staat natuurlijk ook helemaal los van of jij of ik dit aanstellerig vinden of niet.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213944650
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Was het niet Hans Janmaat die toen zei dat Gullit eigenlijk maar een luie Surinamer was en dat er meer Hollandse jongens in het elftal moesten?
Geen idee, is voor mijn tijd geweest. Zelf heb ik nog nooit iemand iets negatiefs horen zeggen over Ruud Gullit, en al helemaal niet over zijn afkomst/huidskleur, daarvoor is hij te geliefd.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213944663
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:13 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Iemand die ik ken had deze beeldjes gemaakt omdat ze een groot fan is (was) van Gullit.

https://www.lackofguidance.com/pages/ruud-gullit

Hardstikke leuk natuurlijk, maar Ruudje zelf was niet amused en de beelden moesten vernietigd worden en alle opbrengst moest ook naar Ruud toe. Ik zou het vreemd vinden als dit hem dan niet zou boeien.
Dat is wel wat anders, dat is geld verdienen over de rug van Gullit, dit zijn gewoon een aantal fans die hem nog op handen dragen. Kan zijn dat hij zich eraan stoort, zelf zou ik mij er niet aan storen, toch een hele eer dat ze hem na al die jaren nog zo aanbidden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 17 juni 2024 @ 11:52:11 #54
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213944708
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:13 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Iemand die ik ken had deze beeldjes gemaakt omdat ze een groot fan is (was) van Gullit.

https://www.lackofguidance.com/pages/ruud-gullit

Hardstikke leuk natuurlijk, maar Ruudje zelf was niet amused en de beelden moesten vernietigd worden en alle opbrengst moest ook naar Ruud toe. Ik zou het vreemd vinden als dit hem dan niet zou boeien.
Met al die alimentatie begrijp ik Dil wel. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213944782
Zwart schminken + witte zweetband = een ode aan Memphis, zou dat aanslaan
  Trouwste user 2022 maandag 17 juni 2024 @ 12:28:30 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_213945117
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Was het niet Hans Janmaat die toen zei dat Gullit eigenlijk maar een luie Surinamer was en dat er meer Hollandse jongens in het elftal moesten?
Klopt. Toen Ien Dales van de PvdA overleed zei hij voor de camera dat-ie hoopte dat de rest van de PvdA snel zou volgen. Libregts de Bondscoach werd ontslagen omdat Gullit er op aandrong omdat Libregts als coach van Feijenoord had gezegd dat donkere spelers nu eenmaal lui waren. Toen stemden de spelers voor Cruijff maar werd Beenhakkert de coach op het WK-90. Oh ja, Libregts spande een kort geding aan om Gullit, Rijkaard en van Basten uit de selectie te zetten. De rechter besloot anders. Jammer eigenlijk achteraf. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 17 juni 2024 @ 12:29:25 #57
491175 Doug-Heffernan
#Anoniem graag
pi_213945130
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:59 schreef DrDentz het volgende:
Zwart schminken + witte zweetband = een ode aan Memphis, zou dat aanslaan
Alleen als je “who cares” op de zweetband laat drukken
#Anoniem graag
pi_213945271
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Het begrip blackface is in Nederland natuurlijk ook aan verandering onderhevig, en dus ook of dit als kwetsend ervaren wordt of niet.

Dat is natuurlijk geen nieuws, dus kies je er zelf voor om een (nou niet bizar hilarische) grap te maken met risico mensen te kwetsen.

Staat natuurlijk ook helemaal los van of jij of ik dit aanstellerig vinden of niet.
Het aanstellerige staat er inderdaad nogal los van. :)

Maar feit is (dus geen mening: feit) dat de schmink niet is bedoeld om anderskleurigen(?) voor gek te zetten en dat het zich gekwetst voelen dus ten eerste een persoonlijke ervaring is, en ten tweede gebaseerd op een foute premissie. Daarom: je mening is fout, pas hem maar aan. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_213945329
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Stop met het schrijven van ophef-artikelen op basis van een handjevol halve gare twitteraars
Wacht maar even op het artikel dat nu.nl gaat kan schrijven hoe fout dit wel niet is. Uiteraard door Afran Groenewoud, "verslaggever samenleving en inclusie".
  maandag 17 juni 2024 @ 12:54:57 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213945360
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het aanstellerige staat er inderdaad nogal los van. :)

Maar feit is (dus geen mening: feit) dat de schmink niet is bedoeld om anderskleurigen(?) voor gek te zetten en dat het zich gekwetst voelen dus ten eerste een persoonlijke ervaring is, en ten tweede gebaseerd op een foute premissie. Daarom: je mening is fout, pas hem maar aan. :Y
Als ik in een sumopak naar mn werk kom om dikke Peter van accounting uit te beelden wil HR ook een gesprek met me aangaan. Ook als ik het als een positieve ode bedoelde.

Ja, er worden wat drastisch gedragsnormen overgenomen uit "gidsland" Amerika. Maar het effect daarvan is dat het natuurlijk geen donder boeit of jij het kwetsend bedoelt, als je 100% zeker weet dat mensen dit als kwetsend gaan ervaren.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 17 juni 2024 @ 12:55:54 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213945367
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Als ik in een sumopak naar mn werk kom om dikke Peter van accounting uit te beelden wil HR ook een gesprek met me aangaan. Ook als ik het als een positieve ode bedoelde.

Ja, er worden wat drastisch gedragsnormen overgenomen uit "gidsland" Amerika. Maar het effect daarvan is dat het natuurlijk geen donder boeit of jij het kwetsend bedoelt, als je 100% zeker weet dat mensen dit als kwetsend gaan ervaren.
Weet jij 100% zeker dat Ruud dit als kwetsend ervaart?

Kon er bij zwarte Piet nog wel inkomen, vooral omdat wat waanzinnige tokkies zich druk maakten om iets dat al lang en breed aangepast was, maar dit is wel heel onschuldig hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Admin maandag 17 juni 2024 @ 12:56:42 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213945372
Is deze hele situatie niet het bewijs dat het kan?
Mensen moeten eens minder snel op hun pik getrapt zijn.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 17 juni 2024 @ 12:56:47 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213945375
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Weet jij 100% zeker dat Ruud dit als kwetsend ervaart?
Nee, maar wel 100% zeker dat er mensen dit als kwetsend gingen ervaren, zoals je kon lezen.
  Admin maandag 17 juni 2024 @ 12:58:27 #64
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213945389
quote:

[..]

Als iemand mij wil uitbeelden mag ik hopen dat ze zichzelf dik maken. Kom op zeg, als je iemand nadoet moet je dat zo gelijkend mogelijk doen. Vind het altijd zo genant om dan iemand te zien die Coolio nadoet maar dan alleen met een trainingspak aan loopt en denkt dat je er dan uitziet als Coolio.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 17 juni 2024 @ 12:58:44 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213945390
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee, maar wel 100% zeker dat er mensen dit als kwetsend gingen ervaren, zoals je kon lezen.
Mensen zullen altijd om de grootste futiliteiten zich gekwetst voelen, de kunst is om daar dan niks mee te doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 17 juni 2024 @ 12:59:02 #66
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213945394
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:56 schreef Danny het volgende:
Is deze hele situatie niet het bewijs dat het kan?
Mensen moeten eens minder snel op hun pik getrapt zijn.
Ik vind persoonlijk ook dat er veel nogal lichtgeraakt zijn tegenwoordig hè. Maar dat staat buiten de discussie of je dit fatsoenlijk kan maken.
  maandag 17 juni 2024 @ 12:59:15 #67
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_213945398
Je gekwetst voelen is geen mensenrecht ofzo.

Jammer dan.
  maandag 17 juni 2024 @ 13:02:48 #68
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213945420
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:58 schreef Danny het volgende:

[..]
Als iemand mij wil uitbeelden mag ik hopen dat ze zichzelf dik maken. Kom op zeg, als je iemand nadoet moet je dat zo gelijkend mogelijk doen. Vind het altijd zo genant om dan iemand te zien die Coolio nadoet maar dan alleen met een trainingspak aan loopt en denkt dat je er dan uitziet als Coolio.
En dat is ook prima, maar op het moment dat ik dat doe, en jij vindt het niet grappig.. dan ben ik toch echt de sjaak op mn werk.

En doe je dit omdat je niet weet dat je mensen gaat beledigen, soit. Maar nu way dat dit aan die mannen voorbij is gegaan.
  maandag 17 juni 2024 @ 13:05:15 #69
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213945432
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:59 schreef maxi-mus het volgende:
Je gekwetst voelen is geen mensenrecht ofzo.

Jammer dan.
:P

Ik zeg ook niet dat ze via het hof voor de rechten van de mens veroordeeld hoeven te worden hè :P.

Kan dit nog, als enigszins sociaal mens, ik vind van niet. En ik denk eigenlijk dat iedereen die hier nu verontwaardigd doet ook weet dat ze hierop afgerekend zouden worden.
  maandag 17 juni 2024 @ 13:07:10 #70
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_213945439
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]
:P

Ik zeg ook niet dat ze via het hof voor de rechten van de mens veroordeeld hoeven te worden hè :P.

Kan dit nog, als enigszins sociaal mens, ik vind van niet. En ik denk eigenlijk dat iedereen die hier nu verontwaardigd doet ook weet dat ze hierop afgerekend zouden worden.
Tenzij Ruud Dil hier zelf problemen mee heeft vind ik dit prima kunnen. Dat gejank elke keer van al die mensen over dit soort futiliteiten moet je vooral niet elke keer aan toegeven. Dit is ook mijn laatste post erover merk dat ik er alweer klaar mee ben, dit gaat nergens over. :P
  maandag 17 juni 2024 @ 13:08:07 #71
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_213945444
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
Kon er bij zwarte Piet nog wel inkomen, vooral omdat wat waanzinnige tokkies zich druk maakten om iets dat al lang en breed aangepast was, maar dit is wel heel onschuldig hoor.
Juist die groep heeft er voor gezorgd dat dit inmiddels ook niet meer zo verstandig is.

Ik denk dat de context eigenlijk niet meer echt uitmaakt als je een pot verf op je hoofd smeert om jezelf donker te maken, al is de intentie onschuldig.
Met pijn en moeite derde
pi_213945489
Weten we zeker dat het niet Akwasi is?
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  maandag 17 juni 2024 @ 13:14:28 #73
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213945516
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Juist die groep heeft er voor gezorgd dat dit inmiddels ook niet meer zo verstandig is.

Ik denk dat de context eigenlijk niet meer echt uitmaakt als je een pot verf op je hoofd smeert om jezelf donker te maken, al is de intentie onschuldig.
Zo sta ik er ook in. Zelfs met de meest feestelijke bedoelingen ga je hiermee helaas mensen kwetsen en een beetje verdelen.
pi_213945551
quote:

[..]

En mijn grote probleem hiermee is, dat er geen discussie is geweest waarbij elke zijde de eigen standpunten eens gaat analyseren op basis van wat de andere kant zegt.

Er is het opdringen van een standpunt als enige ware mening geweest. Inclusief geweld, intimidatie en (tegen-)protesten. Maar wat er niet is geweest, is discussie. Dan waren we er snel genoeg achtergekomen dat Blackface een fenomeen is geweest die in de VS voorkwam, maar hier niet en dat mensen die zich daarom dus gekwetst voelen, dat onterecht doen.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 17 juni 2024 @ 13:21:35 #75
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_213945564
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zo sta ik er ook in. Zelfs met de meest feestelijke bedoelingen ga je hiermee helaas mensen kwetsen en een beetje verdelen.
Het is niet eens zo zeer om het 'kwetsen', meer hetzelfde idee dat je ook niet meer naar je werk gaat met een klein vierkant snorretje onder je neus. Een jaar of tien/twintig geleden was het anders maar door die hele Zwarte pieten discussie is helaas de hele blackface-discussie hier ook overgevaren, dus zelfs al heb je geen slechte bedoelingen, doe het nou gewoon niet meer.
Met pijn en moeite derde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')