abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 02:09:22 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213927495

24 Heures Du Mans 2024 - editie 92
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship

Race 2023 en vooruitblik
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit info inclusief marshall posts
Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)
Circuit informatie 2021

Onboard (Pole 2017):



Entry list 2024 (pdf)


• Rode nummers
• Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
• 1030kg
• Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen.


• Blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
• 930kg
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geļntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.


• Oranje nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
• Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.



Woensdag 12 juni
• 14:00-17:00 Free practice session 1
• 19:00-20:00 Qualifying session 1
• 22:00-0:00 Free practice session 2

Donderdag 13 juni
• 15:00-18:00 Free practice session 3
• 20:00-20:30 Hyperpole
• 22:00-23:00 Free practice session 4

Zaterdag 15 juni
• 12:00-12:15 Warm-up
• 16:00 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
• RTL zendt de 24 uur volledig uit
• Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden

Streams
Officiėle WEC stream (betaald)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

Live Timing
Officiėle live timing
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide 2024, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer
Le Mans resource guide (Dailysportscar)

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


IMSA championship


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
[img=657,165]https://i.imgur.com/oMryVC9.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2024[/b] - editie 92
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[b]Race 2023 en vooruitblik[/b]
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://www.marshalsguide.com/index.php/Le_Mans]Circruit info inclusief marshall posts[/url]
[url=http://www.lemans.org/explorer/pdf/courses/2016/24-heures-du-mans/track-map-24-heures-du-mans-2016.pdf]Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)[/url]
[url=https://24h-lemans.storage.googleapis.com/assets/v1.0.143/images/infos/plan_2021.jpg]Circuit informatie 2021[/url]

[b]Onboard (Pole 2017):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9ohHhgEfUM[/youtube]

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2024.pdf]Entry list 2024 (pdf)[/url]

[img=127,25]https://i.imgur.com/5TDhbrP.png[/img]
[*]Rode nummers
[*]Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
[*]1030kg
[*]Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. 

[img=127,25]https://i.imgur.com/vrNSLr2.png[/img]
[*]Blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
[*]930kg
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geļntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon"  LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.

[img=127,25]https://i.imgur.com/TPns8ga.png[/img]
[*]Oranje nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
[*]Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]

[b]Woensdag 12 juni[/b]
[*]14:00-17:00 Free practice session 1
[*]19:00-20:00 Qualifying session 1
[*]22:00-0:00 Free practice session 2

[b]Donderdag 13 juni[/b]
[*]15:00-18:00 Free practice session 3
[*]20:00-20:30 Hyperpole
[*]22:00-23:00 Free practice session 4

[b]Zaterdag 15 juni[/b]
[*]12:00-12:15 Warm-up
[*]16:00 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
[*]RTL zendt de 24 uur volledig uit
[*]Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is [url=https://www.fiawec.com/en/news/how-and-where-to-watch-the-24-hours-of-le-mans/7992]hier te vinden[/url] 

[b]Streams[/b]
[*][url=https://discover.fiawec.tv/]Officiėle WEC stream[/url] (betaald)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

[b]Live Timing[/b]
[*][url=https://24h-lemans.tv/page/6655a2c4d9988d6eb74a8e17]Officiėle live timing[/url] 
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/spotter-guide-24-heures-du-mans-2024.pdf]Spotter Guide 2024[/url], grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]
[*][url=https://www.dailysportscar.com/2024/06/13/2024-le-mans-24-hours-resources.html]Le Mans resource guide (Dailysportscar)[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=253,87]https://i.imgur.com/OU8B9Mu.png[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=228,102]https://i.imgur.com/Xr4drin.png[/img]

[b]IMSA championship[/b]
[img=266,81]https://i.imgur.com/b0Yrv1r.png[/img]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:10:57 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927500
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:07 schreef PierreTT het volgende:
Zit je van 4.00 tot 6.00 weer tegen een SC aan te kijken :')
MAD @Nattekat dan (als hij dat om 11u terug zit te kijken wanneer hij eindelijk wakker is)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:16:28 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927520
"Voor de strategie kan de regen voor mensen goed of slecht uitpakken."

Dat is nog eens info.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:18:41 #4
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927530
Ah sorry, ik had niet gezien dat ik de lapo had
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 16 juni 2024 @ 02:19:13 #5
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927533
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
MAD @:Nattekat dan (als hij dat om 11u terug zit te kijken wanneer hij eindelijk wakker is)
Nou als het zo doorgaat dan gaat mij dat ook gebeuren ;(
Half bezopen is weggegooid geld.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:23:12 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927541
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:19 schreef PierreTT het volgende:

[..]
Nou als het zo doorgaat dan gaat mij dat ook gebeuren ;(
Ga lekker op een stoel zitten dan :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:24:07 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927543
Achterlichten van de #78 doen het niet, moeten nu naar binnen, dat is de Lexus die 2e ligt in de GT3
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:24:21 #8
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927545
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ga lekker op een stoel zitten dan :7
Nee, ik stop er zo mee denk ik. Ik ga dat terrorweer niet meer meemaken
Half bezopen is weggegooid geld.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:24:35 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927546
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:24 schreef PierreTT het volgende:

[..]
Nee, ik stop er zo mee denk ik. Ik ga dat terrorweer niet meer meemaken
Ah joh, is er al bijna, kom op!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:24:48 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927549
Dit wordt echt het leipste Le Mans-uur in de geschiedenis van Le Mans!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:33:16 #11
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927569
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:24 schreef heywoodu het volgende:
Dit wordt echt het leipste Le Mans-uur in de geschiedenis van Le Mans!
Zou het? Beetje inspelen op de FOMO hier :'(
Half bezopen is weggegooid geld.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:33:27 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927571
Huh, Renger stond klaar, maar stapt niet in.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:37:19 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927582
Calado on fire, bijna onder de 3:30
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:37:20 #14
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927583
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:33 schreef heywoodu het volgende:
Huh, Renger stond klaar, maar stapt niet in.
Zat Dixon nog niet op z'n max tijd?
Half bezopen is weggegooid geld.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:37:46 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927585
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:37 schreef PierreTT het volgende:

[..]
Zat Dixon nog niet op z'n max tijd?
Blijkbaar niet, of ze willen vdZande nog even sparen voor het meest leipe Le Mans-uur ooit zometeen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:38:33 #16
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213927587
De numering van topics ontbreekt
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
  zondag 16 juni 2024 @ 02:39:06 #17
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927589
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:37 schreef heywoodu het volgende:
Calado on fire, bijna onder de 3:30
Shwartzman houdt hem ook nog onder de 3.31, wel netjes hoor
Half bezopen is weggegooid geld.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:39:38 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927592
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:38 schreef chufi het volgende:
De numering van topics ontbreekt
Al sinds 2017, zo te zien :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:39:49 #19
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927593
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Blijkbaar niet, of ze willen vdZande nog even sparen voor het meest leipe Le Mans-uur ooit zometeen.
Het zal wel weer niks worden. Dat die buien echt alleen het uiterste puntje van het circuit raken :')
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 16 juni 2024 @ 02:42:05 #20
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213927603
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Al sinds 2017, zo te zien :D
Ok zolang er elke keer een nieuwe TT kop wordt verzonnen is het ok...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:42:15 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927604
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:39 schreef PierreTT het volgende:

[..]
Het zal wel weer niks worden. Dat die buien echt alleen het uiterste puntje van het circuit raken :')
Mwah, als ik zo op de app kijk lijkt dat voor die over 20 minuten het geval te kunnen zijn, maar daarna (nadat het even een kwartiertje droog is geweest) komt er toch wel een front aan dat zich uitstrekt tot ruim boven en onder het circuit :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 02:42:37 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_213927605
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:42 schreef chufi het volgende:

[..]
Ok zolang er elke keer een nieuwe TT kop wordt verzonnen is het ok...
Ach, anders ook wel, we overleven het al zeven jaar en uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2024 @ 02:44:43 #23
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213927613
Nielsen eraf :o
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 16 juni 2024 @ 02:44:44 #24
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213927614
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ach, anders ook wel, we overleven het al zeven jaar en uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit :+
Eerder ook niet op gelet.. tis nuet aan mij verder
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 02:44:49 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213927615
Hoppa, weer 2 in het grind
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')