Vertelquote:Op zondag 15 september 2024 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
In de 2. Liga blijft Schalke wel een vermakelijke rubriek.
het valt inderdaad op dat de zogenoemde "traditionsvereine" geen beste start hebben in de 2. Liga. alleen HSV zou je met enige moeite positief kunnen benoemen want ze staan nu vierde. maar Köln struikelt naar plek 8 (verloren van Magdeburg) Hertha hangt vast op plaats 9 (0-2 verlies tegen Fortuna), Kaiserslautern is 10e (3-1 verlies tegen H96) en Schalke komt niet verder dan 13.quote:Op maandag 16 september 2024 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer net zo'n fopstart als vorig seizoen.
Magdeburg valt me op dit moment positief op (3e in de 2. Liga), hebben met El Hankouri en Kaars ook wat Nederlandse inbreng. Halle is tegenwoordig Hallescher FC en speelt in de Regionalliga Nordost. Dresden moet zich naar de ramp jaren met Markus Anfang uit de 3. Liga weer omhoog werken.quote:Op maandag 16 september 2024 15:25 schreef tong80 het volgende:
Hoe staat het momenteel met de Oost-Duitse clubs? Zitten/zaten relatief grote en in Europa zelfs succesvolle clubs tussen. Magdenburg, Dynamo Dresden, Leipzig.....En Chemie Halle ? Iets anders...mag St. Pauli blij zijn met handhaving ?
Mooi van Magdenburg. Kaars deed het in Nederland slecht. Toch nog goed terechtgekomen dus. Jammer van St. Pauli. Straks gewoon weer 2e Bundesliga. Volgens mij hebben ze daar van alle clubs het vaakst gespeeld.quote:Op maandag 16 september 2024 15:45 schreef Sabata het volgende:
[..]
Magdeburg valt me op dit moment positief op (3e in de 2. Liga), hebben met El Hankouri en Kaars ook wat Nederlandse inbreng. Halle is tegenwoordig Hallescher FC en speelt in de Regionalliga Nordost. Dresden moet zich naar de ramp jaren met Markus Anfang uit de 3. Liga weer omhoog werken.
En wat St Pauli betreft, ook die staan op drie nederlagen na drie wedstrijden dus dat wordt denk ik een darmstadt seizoen, even een seizoen genieten voor zover dat mogelijk is en dan bye bye richting de 2. Liga
persoonlijk was ik heel blij met kaars bij Helmond Sport. geef me met zijn onverwachte goals toch heel wat punten in scorito opgeleverd #scorebordfan gespotquote:Op maandag 16 september 2024 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi van Magdenburg. Kaars deed het in Nederland slecht. Toch nog goed terechtgekomen dus. Jammer van St. Pauli. Straks gewoon weer 2e Bundesliga. Volgens mij hebben ze daar van alle clubs het vaakst gespeeld.
Op die fiets ha ha.quote:Op maandag 16 september 2024 15:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
persoonlijk was ik heel blij met kaars bij Helmond Sport. geef me met alles een onverwachte goals toch heel wat punten in scorito opgeleverd #scorebordfan gespot
Als Isac Lidberg 3x tegen je weet te scoren, heb je wel een groot probleem.quote:Op zaterdag 21 september 2024 08:35 schreef Sabata het volgende:
De rubriek Schalke04 wordt steeds leuker.... voor de neutrale toeschouwer wel te verstaan. Gisteren in de vrijdag wedstrijd tegen het eveneens zwalkende Darmstadt kreeg de thuisploeg zowel letterlijk als figuurlijk kortsluiting.
En het begon eigenlijk helemaal niet slecht. Karel Geeraerts had alle verdedigers gewisseld in een opvallende 4-1-4-1 opstelling. Ook treitermiddenvelder Amin Younes had een basisplaats. Via een vrije trap van Mohr en een frommelgoal van Sylla kwam de thuisploeg op 2-0. En toen viel even voor de eerste keer de stroom uit, tv uitzending stopte ermee evenals een zendmast. Radio deed het gelukkig wel nog, dus we konden horen dat Mohr de bal voorkreeg op Schallenberg die 3-0 maakte. Crisis, what crisis?
Maar ja, wie herinnert zich nog die gare wedstrijd van BVB tegen Schalke waarin Peter Bosz zijn ploeg toen met 4-0 voor zag komen? Dat werd toen een remontada richting een gelijkspel en Bosz' ontslag. Op de rand van de rust kregen de Lelies die kans ook. Penalty en de nooit scorende Fraser Hornby is eindelijk van de hatelijke nul af. Na rust was het zijn nieuwe aanvalspartner Isac Lidberg (ex Utrecht) die de spotlight pakte toen wéér de stroom uitviel. Heekeren kwam nogal driest uit op Marseiler, maar die bereikte slim de Deen die klaarstond om 3-2 erin te prikken.
Net als de zendmasten staakten ook de bovenkamers van de Schalker voetballers en werden door Darmstadt overrompeld. Kaminski verloor a la Zerrouki de bal aan Lidberg die de 3-3 erin knalde en de hattrick was compleet na een afzwaaiende corner die de Deen er ook in schoot. Het licht was aan, maar er was niemand meer thuis in de Veltins arena. Terwijl de fans die het niet meer konden aanzien al een goed heenkomen zochten was het slotakkoord voor Sergio Lopez, die de 3-5 maakte. Darmstadt coach Florian Kohlfeldt herhaalde zonder het te weten een Bert Visscher uitspraak: "Zelden zoiets gezien". Keeper Marcel Schuhen was blij met de zege maar vond het sneu voor de fans. "Aan hun ondersteuning lag het zeker niet, het is altijd intimiderend hier te spelen. Maar je ziet hoe snel de wedstrijd hier de verkeerde kant op kan vallen." Of Karel Geeraerts de uitwedstrijd tegen Preussen Munster nog op de bank zit, is iets waar Niemand aan de Schalker kant op dit moment over wil praten. We wachten het af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |