zit dus zo, ik heb al 12 jaar reuma daar leid ik best wel onder, qua prestaties enzow.. ik heb weinig pijn heb wel kracht enzow maar wil eigenlijk een "gewoon" mens zijn..
Door reuma kan ik veel dingen niet meer doen, heb geen hobby's zit veel achter me computer (ben geen nerd ofzow) eerst was computer nog wel leuk maar voel me er steeds kutter door..
in gewone leven verveel ik me de tering, alles wat ik doe vind ik saai en ik ga wel uit enzow maar elke keer zelfde, ik wil wat anders,,
ik haat deze eeuwig loop, opstaan school, 's middags beetje computeren werken slapen, (goto begin) weekenden uitgaan en zondag niks doen, niks aan bin there done that voel me zeer hopeloos hier door..
liefde: een woord kut ik ben er een dikke sukkel in, 18 jaar vrijgezel.. 1 keer met inmant getongt maar dat kwam omdat wel allebei enorm dronken waren keb wel iemand op oog maar durf het haar gewoon niet te laten merken, eerst voelde ik me goed en blij als ik bij haar ben maar dat begint me ook alweer te vervelen, weet nooit waar ik het met haar over moet hebben.. als ze online komt bij msn meteen hallow en dan naar paar minuten valt gesprek dood omdat ik het niet weet waar ik het over moet hebben. als ik met haar ergens heen ga kies ik voor dingen waar ik wat te doen heb (zwemmen, poolen enz) kan ik daar nog over "praten"
af en toe weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.. hoe ik deze eeuwige loop kan stoppen en een hele andere weg kan inslaan, een ding is zeker ik zoek het al tijden uit maar kan die weg gewoon niet vinden.. raak de weg gewoon kwijt, zie het soms helemaal niet meer zitten, school prestaties gaan er daardoor ook hard door achter uit, maar daar knok ik al hard voor,
iemand tips ?
Nou weet ik niet of je lichaam het toelaat, maar als je werkt waar je anderen gelukkig kan maken voel je je absoluut niet nutteloos. .
quote:ICT netwerk beheerder (deze opleiding doe ik om door te gaan naar HBO en daar iets grafisch te doen)
Op maandag 17 februari 2003 19:36 schreef Yvonnetje het volgende:
Wat voor opleiding doe je?
Wat voor hobby's en interessen heb je?
quote:poolen vind ik heel leuk...
Op maandag 17 februari 2003 19:37 schreef D-Devil het volgende:
Is er niets waarvan je zegt, hey dat is leuk...Nou weet ik niet of je lichaam het toelaat, maar als je werkt waar je anderen gelukkig kan maken voel je je absoluut niet nutteloos.
.
werkt waar anderen gelukkig van worden ? leg uit
Als je je goed voelt, straal je dat ook uit! Dus alleen aan het 1e hoef je iets te doen, dan komt de rest vanzelf!
Dat je 18 bent en maar 1 keer getongd hebt boeit niks.
Maakt niet uit!!! Kraak jezelf niet af, omdat jij maar 1 keer tongd en een ander 20 keer.
Ook raad ik je aan meer initiatief te tonen, dus niet afwachten tot er wat leuks gebeurd.
Ik wil niet beweren dat je dat constant doet, maar als je jezelf echt gaan inzetten om iets leuks te gaan doen dan moet dat echt wel lukken!
quote:sport, over zowveel dingen al na dacht maar kwam bij 1 punt uit, elke sport lijkt me saai, vroeger deed ik vanatiek aan wedstrijd zwemmen maar daar ben ik nu voor de eerst 1200 jaar naar uitgekeken
Op maandag 17 februari 2003 19:40 schreef Yvonnetje het volgende:
Misschien iets van een sport ofzo?
Als je je goed voelt, straal je dat ook uit!Dus alleen aan het 1e hoef je iets te doen, dan komt de rest vanzelf!
quote:ik zie bijna nooit meer de lol van dingen in, andere mensen kunnen zich op sommige dingen uit den top vermaken en dan sta ik er bij van boring
Op maandag 17 februari 2003 19:41 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik merk dat je een tekort aan zelfvertrouwen hebt en jezelf alleen maar meer der grond in trapt.Dat je 18 bent en maar 1 keer getongd hebt boeit niks.
Maakt niet uit!!! Kraak jezelf niet af, omdat jij maar 1 keer tongd en een ander 20 keer.Ook raad ik je aan meer initiatief te tonen, dus niet afwachten tot er wat leuks gebeurd.
Ik wil niet beweren dat je dat constant doet, maar als je jezelf echt gaan inzetten om iets leuks te gaan doen dan moet dat echt wel lukken!
quote:Als jij anderen gelukkig maakt, dan heb je nooit het gevoel dat je nutteloos bent.
Op maandag 17 februari 2003 19:39 schreef Pakspul het volgende:[..]
ICT netwerk beheerder (deze opleiding doe ik om door te gaan naar HBO en daar iets grafisch te doen)
hobby's skaten in zomer en computeren.. voor de rest eigenlijk geen
[..]poolen vind ik heel leuk...
werkt waar anderen gelukkig van worden ?
leg uit
quote:Denk dat het toch belangrijk is dat je iets zoekt wat je boeit. Alleen zo kan je je patroon doorbreken!
Op maandag 17 februari 2003 19:44 schreef Pakspul het volgende:[..]
sport, over zowveel dingen al na dacht maar kwam bij 1 punt uit, elke sport lijkt me saai, vroeger deed ik vanatiek aan wedstrijd zwemmen maar daar ben ik nu voor de eerst 1200 jaar naar uitgekeken
boring[/i]
quote:probeer om via school in september op stage te gaan in curacao, maarja dat duurt nog tijdje
Op maandag 17 februari 2003 19:43 schreef voodoolady het volgende:
Ga eens in het buitenland studeren voor een semestertje, is weer eens wat anders!
quote:Kijk.
Op maandag 17 februari 2003 19:44 schreef Pakspul het volgende:[..]
sport, over zowveel dingen al na dacht maar kwam bij 1 punt uit, elke sport lijkt me saai, vroeger deed ik vanatiek aan wedstrijd zwemmen maar daar ben ik nu voor de eerst 1200 jaar naar uitgekeken
[..]ik zie bijna nooit meer de lol van dingen in, andere mensen kunnen zich op sommige dingen uit den top vermaken en dan sta ik er bij van boring
quote:hmmz voor die dingen moet ik nog wachten, skaten is weer ver nu niet voor, en bij mensen hangen thuis bbqen en lekker zuipen lol hebben zwemmen enzow dat vind ik top maar het klimaat in nederland werkt heerlijk mee
Op maandag 17 februari 2003 19:47 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Kijk.
Jij steld je al zo in met de gedachte van "dat is boring en dat ook en dat ook etc."
Dat is al fout, want zo word iets nooit leuk natuurlijk.
Zorg gewoon dat je het leuk vind en ga gewoon vanalles proberen met vrienden waar je lol mee kan hebben en confronteer jezelf ook met dingen die je leuk vind, waardoor je al wat vrolijker word en misschien ook een ander beeld over dingen krijgt en het misschien wat zonniger in gaat zien.
Het feit dat je weinig meisjes hebt gehad zegt helemaal niks want er zijn heeeeel veel jongens en meisjes die weinig of geen lovers hebben gehad. Maar als je echt een vriendin wilt dat heb je er zo 1, das geen probleem gewoon initiatief tonen en laten zoen hoe jij bent.
Je komt lief en gevoelig over en dat zijn kwaliteiten die veel meisjes zoeken in een man. Gewoon op dat meisje afstappen die je leuk vind en waag de gok, meisjes vinden het leuk als jongens dat doen. Maar doe het vooral met stijl en behandel ze met respect.
En ga eens nadenken wat je WEL leuk vind in het leven; ikzelf ben uitermate snel verveeld. Vooral met de zogenaamde stoere dingen zoals uitgaan en macho-gelul. damn wat wordt ik daar moe van.
Daarom ben ik ook uiteindelijk terecht gekomen in de ICT, lekker snel en veel variatie, veel nieuwe mensen en uitdagingen!
En ga eens lekker bungeejumpen of parashut springen dan voel je meteen een heerlijke kick en je voelt je geweldig! of ga lekker op een teras zitten in het zonnetje bijv, het geluk zit in kleine dingen!
quote:zal niet gaan, kan dan alleen beetje rennen en fietsen met me armen kan ik weinig doen kracht groot probleem, en keb niet echt behoefte aan sportschool want qua conditie vol ik me top
Op maandag 17 februari 2003 19:53 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ikzelf was ook heel onzeker over mijzelf. Dat heeft er zeker voor gezorgd dat ik minder dingen deed zoals uitgaan e.d. en dus ook minder snel vaste relaties. Toen ben ik gaan werken bij een pizzaria en daar sprak je dan automatisch met zoveel mensen dat ik me steeds zekerder ging voelen. Misschien moet je meer gaan doen zoals een sport bijvoorbeeld in een sportschool (of kan dat niet in verband met je reuma?).
quote:soms vraag ik me wel eens af of ik gevoelens heb, bijna een jaar geleden is me opa overleden ik gaf geen kick, ik voelde niks, terwijl me vader moeder zus iedereen zat te janken en had er moeite mee, me vader vroeg me zelfs waarom ik geen emoties liet zien...
Het feit dat je weinig meisjes hebt gehad zegt helemaal niks want er zijn heeeeel veel jongens en meisjes die weinig of geen lovers hebben gehad. Maar als je echt een vriendin wilt dat heb je er zo 1, das geen probleem gewoon initiatief tonen en laten zoen hoe jij bent.
Je komt lief en gevoelig over en dat zijn kwaliteiten die veel meisjes zoeken in een man. Gewoon op dat meisje afstappen die je leuk vind en waag de gok, meisjes vinden het leuk als jongens dat doen. Maar doe het vooral met stijl en behandel ze met respect.
quote:nerds met macho talk daar zit ik echt op te wachten (irritatie op school)
En ga eens nadenken wat je WEL leuk vind in het leven; ikzelf ben uitermate snel verveeld. Vooral met de zogenaamde stoere dingen zoals uitgaan en macho-gelul. damn wat wordt ik daar moe van.
Daarom ben ik ook uiteindelijk terecht gekomen in de ICT, lekker snel en veel variatie, veel nieuwe mensen en uitdagingen!
quote:cafetjes bezoeken doe ik nog wel vaak, maarja dan is biertje drinken beetje poolen vast prik zeg maar..
En ga eens lekker bungeejumpen of parashut springen dan voel je meteen een heerlijke kick en je voelt je geweldig! of ga lekker op een teras zitten in het zonnetje bijv, het geluk zit in kleine dingen!
Iets wat ik nog niet eerder gedaan heb ook. De zooi bijeen pakken en naar australie gaan vind ik dan meteen een te grote stap. Daar heb ik ook geen zin in nu
Een leuke vriendin vinden en behouden lijkt me super maar dat neemt mijn ontevredenheid niet weg denk ik, dan nog zit ik met een of andere dieper liggende ontevredenheid
Vandaag nog verteld dat ik blij ben met de kleine dingen in het leven maar diep van binnen wil ik veel meer.
Ik kan je dus geen tips geven op dit moment. Zodra ik zelf een uitweg heb gevonden zal ik ze zeker aan je vertellen. Op dit moment ben ik zelf nog zoekende.
ja ben er wel bekend mee..zo zie ik bijvoorbeeld mijn leven een jaar geleden en heb er af en toe ook nog wel eens last van. Mijn oplossing was wiet. Dit klinkt heel vreemd en het is natuurlijk persoonlijk over hoe de uitwerkingen op jou gelden, maar door wiet (of dat hoeft niet door te komen) heb ik een creatieve kant van mezelf kunnen ontdekken die ik later in mijn nuchtere fases zo kon doorzetten.
Het leven is gewoon vaak nutteloos, maar je hebt het grotendeels in eigen hand. Zeker wat onverwachte dingen kunnen je opeens doen beseffen dat het wel degelijk aanders kan. Leef eens 2 weken totaal anders dan dat je nu doet. Je hoeft dit niet leuk te vinden, maar ik denk toch dat als je dit een aantal keer probeerd , dat er vanzelf iets leuks uit komt rollen. Je hebt vaak het gevoel dat je steeds hetzelfde circeltje doorrolt, nou doe er dan wat aan om dat te stoppen!. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, en ook ik heb nog regelmatig een terugval..maar open staan voor nieuwe dingen is essentieel..+ geduld en vertrouwen in jezelf
wil er ook graag over praten met iemand maar zou niet weten wie, wil me vrienden er niet mee opscheppen, zit er mee maar durf het niet laten te zien aan de wereld...
Verder heb ik niet veel hobbies, doe niet aan sport, alles is saaaaaaai.. dus je bent niet de enige.
En het gekke is, het kan me tegenwoordig bijna nix meer schelen, ik word er niet gelukkig van, maar ook neit ongelukkig...
quote:zal kort lijstje worden, enige wat er dan ongeveer op komt is, zuipen, zuipen, zuipen, keer tussen door frituren, zuipen, enzow
Op dinsdag 18 februari 2003 17:22 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Maak gewoon eens een lijst van dingen die jij leuk vind om te doen en zorg dat je elke dag daar wat van doet .
Anderen kunnen je niet gelukkig maken dat moet je zelf doen, dan merk je ook dat je steeds lekkerder in je vel gaat zitten , juist omdat je goed voor jezelf zorgt .
Goed slapen helpt ook, dat heb ik dus de laatste tijd niet gedaan en dan voel ik me dus op zich wel goed (blij met dingen enzo) maar door koppijn enzo gaat het dan een beetje verloren.
Verder niet te veel er over nadenken en doen wat je gevoel je ingeeft. Als ik er zelf wat verder uit ben kan ik je denk ik verder helpen.
quote:Helpdesk ;-) Vooral met oudere mensen is het altijd leuk ;-)
Op maandag 17 februari 2003 19:39 schreef Pakspul het volgende:poolen vind ik heel leuk...
werkt waar anderen gelukkig van worden ?
leg uit
quote:Jaaa... DAT vind ik nu ook..
Op maandag 17 februari 2003 19:53 schreef bluebellyfluff het volgende:..... of ga lekker op een teras zitten in het zonnetje bijv, het geluk zit in kleine dingen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |