abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:03:28 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213884383
quote:
Coalitiepartijen blij: akkoord over ministersposten en kandidaten
PVV-leider Wilders zegt dat zijn partij en VVD, NSC en BBB overeenstemming hebben over de verdeling van ministersposten en de kandidaten die daarbij horen. "We zijn eruit en de rest horen jullie later", zei hij. "We zijn heel erg blij, er ligt nu een deal. De komende uren, dagen hoort u meer."

NSC-leider Omtzigt zei dat hij "optimistisch" is en dat er later mededelingen volgen over de ministersploeg. Ook BBB-leider Van der Plas zei dat de partijen heel erg blij zijn.

Het is de bedoeling dat de helft van de nieuwe ministers en staatssecretarissen "van buiten" komt. De andere helft bestaat uit mensen uit de politiek. Alle kandidaten zijn of worden gescreend en hebben een gesprek met kandidaat-premier Schoof en formateur Van Zwol.

Na het bekendmaken van namen van de kandidaten zullen er hoorzittingen in de Tweede Kamer volgen, waarbij alle fracties vragen mogen stellen, bijvoorbeeld over hun geschiktheid en motivatie. Eind juni volgt dan de ontvangst door koning Willem-Alexander en de bordesfoto. Omtzigt zegt dat er "goede hoop is" dat eind juni wordt gehaald.

Gedurende de zomer gaat de ministersploeg werken aan een echt regeerakkoord. Dat is de gedetailleerde uitwerking van het coalitieakkoord op hoofdlijnen van PVV, VVD, NSC en BBB.
https://nos.nl/artikel/25(...)posten-en-kandidaten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:04:25 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213884396
quote:
Markuszower, Keijzer op nieuwe ministeries, worden ook vervangers premier

Het ziet ernaar uit dat vier politici met een bijzondere politieke loopbaan naast minister ook vicepremier worden. Dat betekent dat zij beoogd minister-president Schoof zullen vervangen als die afwezig is. Daar hoort het leiden van de ministerraad en het geven van persconferenties bij.

Mona Keijzer (BBB) bevestigde vandaag dat zij vicepremier en minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening wordt. Ook Sophie Hermans (VVD) en Eddy van Hijum (NSC) worden genoemd als vicepremier. En de eerste vicepremier, namens de PVV als grootste partij, zou Gidi Markuszower zijn.

Voor drie van hen wordt een apart ministerie ingericht omdat een vicepremier zonder eigen ministerie 'niet belangrijk genoeg' is. Ook willen de partijen met de namen van ministeries duidelijk maken wat voor hen belangrijk is aan het kabinetsbeleid.

Markuszower wordt dus genoemd als vicepremier en de nieuwe minister van Asiel en Migratie. Met hem is een totaal andere koers te verwachten op het asieldossier.

Zo noemde hij het immigratiebeleid in 2021 "één grote misdaad tegen het Nederlandse volk" waar de verantwoordelijke politici voor "voor een tribunaal gedaagd moeten worden". En dit jaar zei hij dat er te veel Oekraïense vluchtelingen in Nederland zijn. "Het is best te begrijpen dat mensen uit Oekraïne hiernaartoe willen komen, want ze betalen hier geen huur, geen gas, geen water en licht."

Ook met staatssecretaris Eric van der Burg (VVD) had hij regelmatig aanvaringen over het asielbeleid. "Als de staatssecretaris écht wil dat die bootjes en de daarmee gepaard gaande verschrikkelijke ongelukken en verongelukten stoppen, dan moet hij eigenlijk duidelijk zeggen aan al die gelukzoekers: 'Kom niet naar Nederland, wij sluiten onze grenzen'", zei hij.

Waarschuwingsbrief AIVD
De politieke carrière van Markuszower begon moeizaam. In 2010 trok hij zich terug van de kandidatenlijst van de PVV omdat in een waarschuwingsbrief van de AIVD aan PVV-leider Wilders stond dat Markuszower een risico vormde voor de integriteit van Nederland. De AIVD zei dat hij contact had met medewerkers van buitenlandse inlichtingendiensten, die niet werden genoemd.

Vijf jaar later kwam hij toch weer op de lijst en werd hij gekozen in de Eerste Kamer. Sinds 2017 is hij in de Tweede Kamer de asielwoordvoerder. Regelmatig komt Markuszower in aanvaring met andere Kamerleden vanwege zijn uitgesproken standpunten en woordkeus.

Keijzer uit het kabinet gezet
Ook Keijzers politieke carrière kent conflicten. In 2021 werd ze door Rutte uit het kabinet gezet omdat ze zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over het coronabeleid. Ze was toen staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat.

Bij haar voormalige partij het CDA deed zij twee keer mee aan lijsttrekkersverkiezingen. De tweede keer verloor ze van Pieter Omtzigt en Hugo de Jonge. In 2023 verliet ze het CDA voor BBB. Nu komt ze in debatten als minister tegenover haar voormalige concurrent en partijgenoot Omtzigt te staan.

Ook van Keijzer is bekend dat zij geen blad voor de mond neemt. Een uitspraak in een praatprogramma dat "Jodenhaat bijna onderdeel is van de islamitische cultuur" kwam haar op veel kritiek te staan. Maar BBB verdedigde haar en Keijzer bleef bij haar stelling.

Persoonlijk aangevallen
Van Hermans is het opvallend dat zij vicepremier wil worden in een kabinet van iemand die haar in een debat denigrerend toesprak. Wilders noemde haar tot twee keer toe tassendrager. "U bent wat mij betreft, en ik mag mijn mening geven, nog steeds die tassendrager en die assistent van Rutte", zei hij.

Hermans was politiek assistent van Rutte en daarvoor van minister Blok. Zij is de dochter van oud-minister Loek Hermans, ook VVD. Even was er sprake van dat zij in de voetsporen van haar vader zou treden en minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap zou worden.

Maar het wordt dus het nieuwe ministerie van Klimaat en Groene Groei. Zij volgt daarmee haar partijgenoot Christianne van der Wal op, die het als stikstofminister geregeld aan de stok had met BBB.

Vertrouweling Omtzigt
NSC'er Eddy van Hijum is de tweede vicepremier die een lange geschiedenis bij het CDA heeft. Hij staat bekend als een politicus die zelden in conflicten terechtkomt. Hij geldt als vertrouweling van partijleider Omtzigt die de partij door de ingewikkelde onderhandelingen laveerde.

Voor Van Hijum hoeft geen nieuw ministerie te worden opgericht. Hij gaat naar Sociale Zaken, van oudsher een ministerie dat meedoet met de belangrijkste kabinetsgesprekken over de overheidsfinanciën. Hij neemt daar het stokje over van CDA-minister Van Gennip, die als demissionair vicepremier regelmatig de persconferentie van Rutte overnam.

https://nos.nl/artikel/25(...)k-vervangers-premier
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213884412
Mooie OP ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:10:06 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213884460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooie OP ^O^
#NietMijnOP :P
pi_213884569
Benieuwd wat ze er van bakken, maar ben wel positief :)
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:26:22 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213884677
Moet zeggen dat ik het rampenplan bij elkaar even voordeel van de twijfel ga geven.
Ga maar even wat heilige huisjes omtrappen, rammen ermee. Gaan we kabinet hierna wel even heropbouw doen. Lijkt me geen slechte zaak, behalve dat het me geen heel lang leven beschoren lijkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:30:05 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213884722
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:26 schreef Molo het volgende:
Moet zeggen dat ik het rampenplan bij elkaar even voordeel van de twijfel ga geven.
Ga maar even wat heilige huisjes omtrappen, rammen ermee. Gaan we kabinet hierna wel even heropbouw doen. Lijkt me geen slechte zaak, behalve dat het me geen heel lang leven beschoren lijkt
Puinruimen ipv een nog grotere puinzooi maken lijkt mij een beter idee.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:30:30 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213884724
Dat wordt puinruimen voor Timmermans I
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:48:28 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213884942
quote:
84s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Puinruimen ipv een nog grotere puinzooi maken lijkt mij een beter idee.
Er is nu heel veel beleid om beleid heen om ander beleid heen gemaakt om dingen maar overeind te houden en om verrot beleid niet als kwaadaardig af te schilderen zodat mensen niet persoonlijk op aangesproken konden worden qua verantwoordelijkheid.
Overal zijn tafels, commissies en beleidsclubs extra omheen gevormd. Mega complex, versnipperd en tijdrovend (en daarmee geldrovend).
En het lost geen zak op ook.

Daar dwars doorheen rammen lijkt me een heerlijk idee wel ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 juni 2024 @ 19:59:32 #10
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_213922517
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:30 schreef Aberkullie het volgende:
Dat wordt puinruimen voor Timmermans I
Ja leuk, Timmermans I. Fantastisch als je veganistische woke deugneus bent inderdaad.
Alleen krijg ik tijdens mijn werk te maken met nog meer van die vervelende veiligelanders en dan zal mijn dieseltje ook wel schier onbetaalbaar worden want we moeten elektrisch rijden terwijl ons stroomnet dat niet aan kan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_213925554
twitter

twitter
  zaterdag 15 juni 2024 @ 23:43:25 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213926696
Eigenlijk absurd dat je niemand hoort over Sophie Hermans.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213927149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:43 schreef thedeedster het volgende:
Wat heeft die behalve wat ongemakkelijke media-optredens zoal op haar kerfstok dan?
  zondag 16 juni 2024 @ 04:03:52 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213927844
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat heeft die behalve wat ongemakkelijke media-optredens zoal op haar kerfstok dan?
Die vrouw is toch ook volstrekt ongeloofwaardig en ongeschikt?

Daarnaast; continu voor paal gezet door Wilders en nu wél minister.

Klopt helemaal niks van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213929712
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:43 schreef thedeedster het volgende:
Eerst de tassendrager van Rutte, nu die van Wilders. Wat wordt haar volgende functie, tassendrager bij de Aldi?
pi_213930629
twitter

twitter

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')