abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 juni 2024 @ 20:57:56 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213873972
De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?

Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30

Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.

De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.

Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.

Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.

Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”

Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”

Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.

Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.

https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/

'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 11 juni 2024 @ 20:59:48 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213873995
Dat geeft 'knuffelmarokkaan' toch een andere dimensie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 11 juni 2024 @ 20:59:49 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213873996
Zijn woord tegen het hare. Moeilijke zaak. En ontzettend moeilijk te bewijzen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213874028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 20:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Laat vrouwen graag zijn leipe mocro flavour proeven.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:03:00 #5
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213874052
Schuldig
Je bent een waardeloze agent.
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 juni 2024 @ 21:03:41 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213874065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 20:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Heb hem altijd niet leuk gevonden. Wel onbeschoft. 'Je' tegen Balkenende bv.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 juni 2024 @ 21:03:59 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_213874069
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 20:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn woord tegen het hare. Moeilijke zaak. En ontzettend moeilijk te bewijzen.

Het zijn drie gevallen hè

pi_213874071
quote:
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{

Voorhuid ?
Ali B. is van Marokkaanse afkomst, dus ik geef het een goede kans dat hij die niet meer heeft.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:04:22 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213874077
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Laat vrouwen graag zijn leipe mocro flavour proeven.
"Want ali B mijn neef is hierrr"
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 juni 2024 @ 21:04:39 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_213874083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voorhuid ?

Is "grapje" ;)

dinsdag 11 juni 2024 @ 21:05:58 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213874101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja leek altijd zo'n onschuldig schoffie.

Blijkt toch sinistere motieven te hebben de geile hond.
pi_213874165
quote:

[..]

Ik vond het toen (20 jaar geleden inmiddels?) al heel geforceerd overkomen, Ali B als rolmodel voor de "leuke" mocro. Ali en de premier, Ali en de koningin, Ali in talkshows, Ali in muziekprgramma's, Ali in iets-met-BN'ers-formats, Ali als spreekbuis. Je zag hem toen overal opduiken, strontvervelend.

pi_213874193
Ik wens Ali veel succes morgen.
lol
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:11:48 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213874203
Ik vind het zo’n lul.

Maar ben er bang voor dat hij sterk staat in de rechtszaak, hij en z’n advocate zijn erg enthousiast en kijken er naar uit.

Het zal wel allemaal verzonnen zijn door de vrouwen, of het was allemaal niet zo bedoeld door hem en moeilijk te bewijzen. Dat zal het verweer wel zijn.

Smeerlap.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213874321
quote:

[..]

Eens. Vervelend over het paard getild ventje
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:22:52 #16
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_213874398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik vond het toen (20 jaar geleden inmiddels?) al heel geforceerd overkomen, Ali B als rolmodel voor de "leuke" mocro. Ali en de premier, Ali en de koningin, Ali in talkshows, Ali in muziekprgramma's, Ali in iets-met-BN'ers-formats, Ali als spreekbuis. Je zag hem toen overal opduiken, strontvervelend.

[ afbeelding ]
Net als Marco. Marco en Ali de ultieme deugneuzen.
pindazakje
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:28:26 #17
13462 BansheeBoy
pi_213874490
Als ik die Ali zo van een afstandje moet inschatten was het niet meer dan een womanizer en waarschijnlijk niet gewend een nee te horen. Soms kan een nee ook als een tease of hard to get beschouwt worden. Hij kon elke dame krijgen die hij wilde dus verkrachten geloof ik zelf echt niet.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213874527
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Hij kon elke dame krijgen die hij wilde dus verkrachten geloof ik zelf echt niet.

Inderdaad, en mensen die al veel geld hebben plegen ook nooit fraude.

Oh wacht.
pi_213874590
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik die Ali zo van een afstandje moet inschatten was het niet meer dan een womanizer en waarschijnlijk niet gewend een nee te horen. Soms kan een nee ook als een tease of hard to get beschouwt worden. Hij kon elke dame krijgen die hij wilde dus verkrachten geloof ik zelf echt niet.

gewoon een sluw roofdier dus
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:33:26 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213874595
Benieuwd wat Ali "doe je ogen maar dicht het is zo over" B voor straf gaat krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:37:31 #21
13462 BansheeBoy
pi_213874661
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Inderdaad, en mensen die al veel geld hebben plegen ook nooit fraude.

Oh wacht.
Slecht voorbeeld. Waarom een ramkraak plegen als het geld netjes gestapeld in gewillige coupures van 500 en 200 naast het pinautomaat staat.

pi_213874680
Ali wie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 11 juni 2024 @ 21:39:54 #23
13462 BansheeBoy
pi_213874696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb ook niks met hem. Vrijwel om dezelfde redenen. Gooi daar nog een bounty tussen en we kunnen elkaar de hand schudden. Maar het werd wel als zoete koek van hem genomen.

pi_213874745
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Slecht voorbeeld. Waarom een ramkraak plegen als het geld netjes gestapeld in gewillige coupures van 500 en 200 naast het pinautomaat staat.

Omdat zowel deze seksuele roofdieren als fraudeplegers meestal oprecht geloven dat ze ermee weg gaan komen (en eigenlijk is dat vaak ook wel zo). Als je werkelijk denkt dat je nooit gepakt zult worden voor het opblazen van die geldautomaat en er verder ook geen morele gewetensbezwaren bij je gaan knagen, zal de drempel om het te doen niet heel hoog zijn.
pi_213874864
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is heel goed mogelijk dat er op de momenten dat deze aanrandingen en verkrachtingen plaatsvonden, er geen andere vrouw in de buurt was die wel wat met hem wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')