Volledig mee eens. Het direct adviseren om naar een DA te hollen om de geringste klacht wekt ook bij mij ergernis op. Heb in de jaren '80 een keertje een onverwacht nestje gehad van een aanlopend poesje en de kittens toen nooit ontwormd, wel inentingen gegeven, maar goed, het zal allemaal wel. Voortschrijdend inzicht noem je dat. Zo heb ik mijn katten nooit meer na hun tweede jaar oud herhalingsvaccinaties gegeven. Ze leven nog. En ben zeker geen antivaxxer. Vind de dierenartsenindustrie behoorlijk agressief.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 02:18 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Dat dacht/ hoopte ik ook ooit.![]()
Maar niet iedereen hier is hier alleen voor de katten (al twijfel ik amper aan hun kat lievendheid zelf)
Maar no way dat ze een oplossing aandragen die je bijna niets kosten. En natuurlijk doen ze goede (doch duurdere) aanbevelingen, om naar de dierenarts te gaan bij elke eerste symptoom van jouw kat/ poes.
Persoonlijk ga ik niet op de 1e dag als een van mijn katten 'wat sloom is' en als mijn kat op dag twee er al weer wat beter uitziet/ reageert... dan ga ik nog niet direct naar de dierenarts. Dan wacht ik nog een halve dag, voor ik wel naar de dierenarts ga.
En meestal maak me dan alsnog zorgen om niets.
Maar er sommige mensen hier zijn zo verschrikkelijk fel... dat je bijna gedwongen wordt om al een dieren arts te raadplegen, nog voordat deze kittens daarvoor algemeen in aanmerking komen!
Maar had ik dit allemaal moeten doen... dan zou ik of een van mijn katers moeten dumpen in een asiel... of nog twee weken moeten wachten ,met de medicijnen tegen niesziekte bij een van mijn katers.
Maar beide katers die ik al langer heb, hebben genoeg kansen gehad terug te gaan naar hun vorige baasjes.
Maar no way, wilden ze terug. Ofwel hun baasjes waren amper thuis... ofwel mijn tuin was een goede kattentuin, die ze niet konden weerstaan.
Hoe dan ook, ik heb nooit katten naar binnen gelokt. Ik liet ze hooguit hun gang gaan... te meer omdat die 2 stangers behoorlijk leken om mijn katers. Nee nooit eten gegeven (behalve de droge brokjes die er sowieso altijd aanwezig waren).
Sorry Yvonne, ik wilde jou er niet in betrekken. Dus hierbij wil het dan ook laten!
Hebben we al. En heb jij ook al in gepost dus ik snap deze opmerking van jou niet zo goed.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:46 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft niemand beslist dat het slechts om kat en kittens gaat. Was dit topic niet voor alle katten en kittens bedoeld?
Niemand hier zegt dat je naar de dierenarts MOET.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Het direct adviseren om naar een DA te hollen om de geringste klacht wekt ook bij mij ergernis op. Heb in de jaren '80 een keertje een onverwacht nestje gehad van een aanlopend poesje en de kittens toen nooit ontwormd, wel inentingen gegeven, maar goed, het zal allemaal wel. Voortschrijdend inzicht noem je dat. Zo heb ik mijn katten nooit meer na hun tweede jaar oud herhalingsvaccinaties gegeven. Ze leven nog. En ben zeker geen antivaxxer. Vind de dierenartsenindustrie behoorlijk agressief.
Als je bij mij was gekomen had je dan minstens 3 kittens moeten nemenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:29 schreef Firuze60 het volgende:
Blijf toch benieuwd naar de gender en het gedrag onderling. Bij mijn inmiddels 16-jarige oude kater heb ik gereageerd op een advertentie toen hij 4 weken oud was en ben gelijk gaan kijken, hij was ook het eerste kitten dat enorm nieuwsgierig mij kwam begroeten, ik was direct verkocht. Had geen auto toen en de fokster bracht hem met 13 weken bij mij. Hij is altijd een dikke allemansvriend gebleven en nergens bang voor.
Ik geniet er ook van om te zien hoe ze zelf hun vacht beginnen te verzorgen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:34 schreef Deisyy het volgende:
Wat een heerlijke foto's weer, ik denk dat ik vrij zou nemen en er de hele dag naar ga zitten kijken
Ik voel een pijnlijke steek in mijn lichaam om mijn eigen woorden terug te lezen. Kattenhaatster, wat naar en beschamend dat ik daar dit topic mee startte.quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo leuk, je updates![]()
Herinneringen aan mijn opvangnesten met hun dolle streken![]()
En dat je, als voormalig kattenhaatster, er nu zo zorgzaam mee bezig bent dat je niet alleen uiterlijk maar ook de karaktertjes gaat herkennen. Ik wist dat al, ook toen je in het begin postte dat je bang was dat je ze nooit uit elkaar zou kunnen houdenKomt vrijwel altijd vanzelf goed
En dat vind je ergquote:Op donderdag 25 juli 2024 00:36 schreef Majoraan het volgende:
We moeten nu een plan maken om de poesjes in de markt te zetten.
Ik woon in Groningen en wil ze verkopen voor 75 EURO….
En welke niet verkocht wordt moet ik helaas houden@:ikweethetookniet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer er een slaatje uit te slaan om er 75 euro voor te vragenquote:Op donderdag 25 juli 2024 03:05 schreef KinKiJan het volgende:
Potdomme wat een leuke beestjes zijn het geworden! Heb het eerder gezegd, maar doe het nog eens; well done @:majoraan!
Ik heb zelf nooit geld gevraagd voor de kittens die de lokale zwerfkat hier gedropt had, zolang ik er zeker van was dat ze goed tehuis zouden krijgen vond ik het wel best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:45 schreef Majoraan het volgende:
Ze hebben nu de trap ontdekt
Wat spannend, maar mama houdt ze goed in de gatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |