abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 17:34:02 #276
184769 crew  Deisyy
pi_214384840
Wat een heerlijke foto's weer, ik denk dat ik vrij zou nemen en er de hele dag naar ga zitten kijken O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_214388804
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 02:18 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Dat dacht/ hoopte ik ook ooit. :Y
Maar niet iedereen hier is hier alleen voor de katten (al twijfel ik amper aan hun kat lievendheid zelf :N )

Maar no way dat ze een oplossing aandragen die je bijna niets kosten. En natuurlijk doen ze goede (doch duurdere) aanbevelingen, om naar de dierenarts te gaan bij elke eerste symptoom van jouw kat/ poes.

Persoonlijk ga ik niet op de 1e dag als een van mijn katten 'wat sloom is' en als mijn kat op dag twee er al weer wat beter uitziet/ reageert... dan ga ik nog niet direct naar de dierenarts. Dan wacht ik nog een halve dag, voor ik wel naar de dierenarts ga.

En meestal maak me dan alsnog zorgen om niets.
Maar er sommige mensen hier zijn zo verschrikkelijk fel... dat je bijna gedwongen wordt om al een dieren arts te raadplegen, nog voordat deze kittens daarvoor algemeen in aanmerking komen!

Maar had ik dit allemaal moeten doen... dan zou ik of een van mijn katers moeten dumpen in een asiel... of nog twee weken moeten wachten ,met de medicijnen tegen niesziekte bij een van mijn katers.

Maar beide katers die ik al langer heb, hebben genoeg kansen gehad terug te gaan naar hun vorige baasjes.
Maar no way, wilden ze terug. Ofwel hun baasjes waren amper thuis... ofwel mijn tuin was een goede kattentuin, die ze niet konden weerstaan.

Hoe dan ook, ik heb nooit katten naar binnen gelokt. Ik liet ze hooguit hun gang gaan... te meer omdat die 2 stangers behoorlijk leken om mijn katers. Nee nooit eten gegeven (behalve de droge brokjes die er sowieso altijd aanwezig waren).

Sorry Yvonne, ik wilde jou er niet in betrekken. Dus hierbij wil het dan ook laten!
Volledig mee eens. Het direct adviseren om naar een DA te hollen om de geringste klacht wekt ook bij mij ergernis op. Heb in de jaren '80 een keertje een onverwacht nestje gehad van een aanlopend poesje en de kittens toen nooit ontwormd, wel inentingen gegeven, maar goed, het zal allemaal wel. Voortschrijdend inzicht noem je dat. Zo heb ik mijn katten nooit meer na hun tweede jaar oud herhalingsvaccinaties gegeven. Ze leven nog. En ben zeker geen antivaxxer. Vind de dierenartsenindustrie behoorlijk agressief.
  woensdag 24 juli 2024 @ 01:46:18 #278
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_214389549
Gastmod. Doe normaal zeg

[ Bericht 50% gewijzigd door Ole op 25-07-2024 04:04:11 ]
pi_214390160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:46 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Bij mijn weten heeft niemand beslist dat het slechts om kat en kittens gaat. Was dit topic niet voor alle katten en kittens bedoeld?
Hebben we al. En heb jij ook al in gepost dus ik snap deze opmerking van jou niet zo goed.
F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen

Edit: en deze voor je kattenfoto’s F&F / [Centraal] kattenfotoos deel 122

[ Bericht 9% gewijzigd door Cat-astrophe op 24-07-2024 07:17:16 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214390176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volledig mee eens. Het direct adviseren om naar een DA te hollen om de geringste klacht wekt ook bij mij ergernis op. Heb in de jaren '80 een keertje een onverwacht nestje gehad van een aanlopend poesje en de kittens toen nooit ontwormd, wel inentingen gegeven, maar goed, het zal allemaal wel. Voortschrijdend inzicht noem je dat. Zo heb ik mijn katten nooit meer na hun tweede jaar oud herhalingsvaccinaties gegeven. Ze leven nog. En ben zeker geen antivaxxer. Vind de dierenartsenindustrie behoorlijk agressief.
Niemand hier zegt dat je naar de dierenarts MOET.
Advies wordt gevraagd, advies wordt gegeven. Het is aan TS om hierin eigen keuzes te maken, kijkend naar eigen visie en eigen beurs. In dit topic heb ik dat in mijn posts er regelmatig bij gezet.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214392939
De kleinkinderen helpen af en toe met aaien en spelen. Ze geven Toto altijd de eerste aai en dat vind ik zo lief. *;

Kleinzoon had een "hotel" gemaakt van doos en daar werd druk in gespeeld.
Of in verstopt voor "boze" mama Toto, want die past er niet in. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Majoraan op 24-07-2024 22:59:25 (foto geplaatst) ]
pi_214393041
Toto doet het nog steeds geweldig, de kittens zijn vrolijk en actief.

Alleen eten ze nog steeds geen voer, misschien omdat mama nog steeds voor ze klaar ligt.
Er is 1 kitten die lekker samen met mama brokjes eet en 1 andere smult samen met mama van natvoer.
De anderen proberen het niet eens.

Ik ben al een tijdje terug overgegaan op beter voer. De brokjes en natvoer van Pro Plan.
(daarvoor Purina One en Felix)
Nu heb ik een online winkel gevonden waar het kitten natvoer, doos met 10 zakjes, "maar" 6,50 kost.
Meteen 10 dozen besteld. En daar hadden ze ook de ontworming die bij DA 16 euro kostte voor 9,95.
Daar ook meteen 2 van besteld en volgende dag in huis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Majoraan op 24-07-2024 23:00:35 (foto geplaatst) ]
pi_214393370
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 17:29 schreef Firuze60 het volgende:
Blijf toch benieuwd naar de gender en het gedrag onderling. Bij mijn inmiddels 16-jarige oude kater heb ik gereageerd op een advertentie toen hij 4 weken oud was en ben gelijk gaan kijken, hij was ook het eerste kitten dat enorm nieuwsgierig mij kwam begroeten, ik was direct verkocht. Had geen auto toen en de fokster bracht hem met 13 weken bij mij. Hij is altijd een dikke allemansvriend gebleven en nergens bang voor.
Als je bij mij was gekomen had je dan minstens 3 kittens moeten nemen _O-
Gender vind ik lastig. Gizmo is een poes en Elvis is zwart, dus daar kan ik geen gaatje zien :D

De kittens spelen veel met elkaar in steeds wisselende samenstelling.
Ik zie al wel verschillende karaktertjes. 3 dikke doerakken en 2 soms iets voorzichtiger.

Elvis trekt zijn eigen plan. Slaapt soms apart, lijkt eigenwijzer. Maar waar gestoeid wordt is hij / zij altijd van de partij. Hij is ook het sterkst en kon als eerste via kattenluik in en uit lopen. Er wordt nu druk gewerkt om het luikje te vervangen door 1 met microchip, zodat Toto er alleen door kan en ik rustiger kan slapen.

Gizmo weegt 125 gram minder dan de rest, maar verbruikt ook veel meer energie. Overal haantje de voorste en het is soms net een vlo.

Kiki is denk ik het liefst en meeste potentie om schootkat te worden. 1 van de andere Kikies (vind het nog steeds lastig die uit elkaar te houden _O- ) Is ook een dikke doerak en doet niet veel onder voor Elvis en Gizmo. En de ander ligt soms rustig in de mand en lijkt alle drukte bedachtzaam te observeren.

Altijd als ik ochtends de deur opende stond Toto te wachten op het stoepje. Dan zei ik goedemorgen Toto en een kroel. Later stond Toto er met een kitten, en nu soms Toto met 3 kittens. In wisselende samenstelling. En dan krijgen ze allemaal goedemorgen en een kroel. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Majoraan op 24-07-2024 23:07:43 (foto geplaatst) ]
pi_214393673
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:34 schreef Deisyy het volgende:
Wat een heerlijke foto's weer, ik denk dat ik vrij zou nemen en er de hele dag naar ga zitten kijken O+
Ik geniet er ook van om te zien hoe ze zelf hun vacht beginnen te verzorgen.
En als mama er 1 in de houdgreep heeft voor een wasbeurt, mama meehelpen om broertje te wassen O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Majoraan op 24-07-2024 23:10:36 (foto geplaatst) ]
pi_214396864
Zo leuk, je updates O+

Herinneringen aan mijn opvangnesten met hun dolle streken _O-
En dat je, als voormalig kattenhaatster, er nu zo zorgzaam mee bezig bent dat je niet alleen uiterlijk maar ook de karaktertjes gaat herkennen. Ik wist dat al, ook toen je in het begin postte dat je bang was dat je ze nooit uit elkaar zou kunnen houden :P Komt vrijwel altijd vanzelf goed :+
pi_214399814
Ik heb bij mijn laatste 4 posts nog een foto geplaatst.

pi_214400248
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo leuk, je updates O+

Herinneringen aan mijn opvangnesten met hun dolle streken _O-
En dat je, als voormalig kattenhaatster, er nu zo zorgzaam mee bezig bent dat je niet alleen uiterlijk maar ook de karaktertjes gaat herkennen. Ik wist dat al, ook toen je in het begin postte dat je bang was dat je ze nooit uit elkaar zou kunnen houden :P Komt vrijwel altijd vanzelf goed :+
Ik voel een pijnlijke steek in mijn lichaam om mijn eigen woorden terug te lezen. Kattenhaatster, wat naar en beschamend dat ik daar dit topic mee startte. :@ Maar fijn dat bijna iedereen die dit topic volgde wel beter wist ^p^

Ruim 5 weken oud zijn ze nu en het voelt een beetje als een uitputtingsslag. Vanavond nog moest ik 4 kittens van de trap naar boven plukken. Helaas geen camera bij me.
Maar eigenlijk doe ik alleen voeren en 6x daags bak uitscheppen en schoonmaken en kleedjes wassen.
( en elke paar dagen het hok anders inrichten :D )
De echte held is Toto, wat een toewijding, wat een Bikkel. O+ O+ O+

Voor Toto:

[ Bericht 4% gewijzigd door Majoraan op 25-07-2024 00:20:03 ]
pi_214400461
We moeten nu een plan maken om de poesjes in de markt te zetten.
Ik woon in Groningen en wil ze verkopen voor 75 EURO.

Het liefst per 2 of 3.

En welke niet verkocht wordt moet ik helaas houden :D @ikweethetookniet

Maar hoe moet ik dit aanpakken.
Hoe kan ik ze aanprijzen zodat ze een liefdevol zorgzaam huis krijgen?
Ik moet nu al huilen om het aanstaande afscheid. Nog even 5 tot 8 weken genieten, maar proberen niet teveel hechten, maar ze zijn alle 5 zo lief

Morgen eerst een taart bakken voor onze kleindochter die 8 jaar wordt O+
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:52:24 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214400541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:36 schreef Majoraan het volgende:
We moeten nu een plan maken om de poesjes in de markt te zetten.
Ik woon in Groningen en wil ze verkopen voor 75 EURO….
En welke niet verkocht wordt moet ik helaas houden :D @:ikweethetookniet
En dat vind je erg |:) :+
Mijn glazen bol doet het dus uitstekend 8-)
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:55:22 #290
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214400600
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Majoraan op 25-07-2024 01:34:43 ]
  donderdag 25 juli 2024 @ 02:42:18 #292
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_214400883
niet hier

[ Bericht 99% gewijzigd door Deisyy op 25-07-2024 08:27:27 ]
pi_214400912
Potdomme wat een leuke beestjes zijn het geworden! Heb het eerder gezegd, maar doe het nog eens; well done @Majoraan!

Hoop dat je ze goed kunt plaatsen. Ik heb zelf nooit geld gevraagd voor de kittens die de lokale zwerfkat hier gedropt had, zolang ik er zeker van was dat ze goed tehuis zouden krijgen vond ik het wel best. Scheelt wel een hoop dat ik ze in m'n directe omgeving kwijt kon, of daar dan weer kennissen van. Af en toe krijg ik nog een foto toegestuurd, het blijft mooi om te zien dat die 'krengen' waar ik voor in de struiken gelegen heb als ze weer eens wat verder weg gingen dan normaal goed terecht gekomen zijn. :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_214400925
Lieve @Also-von-Oder , ik begrijp hoe verdrietig het is om je ongehoord of onbegrepen of gekwetst te voelen.
Maar vecht aub niet je oorlog uit in mijn topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juli 2024 @ 03:59:05 #295
22592 crew  Ole
pi_214400960
Gastmod en note.. kan niet aanzien dit
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juli 2024 @ 04:16:20 #296
22592 crew  Ole
pi_214400978
Ik denk nu weer over nestje van @Majoraan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_214401913
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 03:05 schreef KinKiJan het volgende:
Potdomme wat een leuke beestjes zijn het geworden! Heb het eerder gezegd, maar doe het nog eens; well done @:majoraan!

Ik heb zelf nooit geld gevraagd voor de kittens die de lokale zwerfkat hier gedropt had, zolang ik er zeker van was dat ze goed tehuis zouden krijgen vond ik het wel best.
Ik probeer er een slaatje uit te slaan om er 75 euro voor te vragen :P :P :P
pi_214402038
Ze hebben nu de trap ontdekt :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 09:50:28 #299
184769 crew  Deisyy
pi_214402079
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:45 schreef Majoraan het volgende:
Ze hebben nu de trap ontdekt :D

SPOILER
Wat spannend, maar mama houdt ze goed in de gaten O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:31:35 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214402495
Wat is mama mooi trouwens, met haar vacht.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')