https://www.nu.nl/sport/6(...)ada-richting-ek.htmlquote:Het Nederlands elftal heeft donderdag met Jeremie Frimpong als uitblinker een 4-0-overwinning geboekt in de oefeninterland tegen Canada. De vleugelspeler gaf een assist en maakte een goal in De Kuip en was zo van grote waarde richting het EK voetbal in Duitsland.
Voor rust overtuigde Oranje niet tegen de nummer 49 van de FIFA-ranglijst, maar in de tweede helft was het beter. Alle treffers vielen dan ook in de tweede helft.
Bij de 1-0 van Memphis Depay in de vijftigste minuut leverde Frimpong de assist, waarna hij zeven minuten later fraai de 2-0 maakte. De 3-0 was in de 64e minuut van invaller Wout Weghorst. De eveneens ingevallen Virgil van Dijk bepaalde de eindstand in de 83e minuut op 4-0.
Zo kan Oranje met fraaie cijfers toeleven naar de tweede en laatste oefeninterland richting het EK, maandag tegen IJsland. Maar de zwakke eerste helft zal voor bondscoach Ronald Koeman wel reden zijn tot zorg.
Hij gaat belangrijk wordenquote:Nederland
Geboren: 10-12-2000
Geboorteplaats: Amsterdam
3 interlands
1 doelpunt
Basisplaatsen: 2
Invalbeurten: 1
Gewisseld: 2
Minuten: 151
Gewonnen: 2
Gelijk: -
Verloren: 1
Voor: 9
Tegen: 2
Aanvoerder: -
Strafschoppen: -
Eigen doelp.: -
Geel: -
Rood: -
Rood (direct): -
Rood (2x geel): -
Schrijf een column en deel hem over vijf jaar nog eens.quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:06 schreef tong80 het volgende:
Ik wilde net een mooi topic maken.
Nou. Succes.
Dat moet in je aard liggen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:05 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Hij moet nog wel effe Nederlands leren, want this is off course niet de bedoeling he
Ben ook nog aan het twijfelen of Dumfries en Frimpong samen een probleem of een kracht is.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:38 schreef Simmertje het volgende:
Heerlijke speler, mag toch hopen dat Koeman hem er niet meer uit gaat halen. Zal wel ten koste gaan van Simons of Reijnders gok ik? Denk namelijk niet dat hij Dumfries eruit gaat halen.
Kan wel een heerlijke tandem zijn en iets meer defensieve power aan die kant. Vraag is dan wel waar je Simons laat. Speelde hij op 10 bij PSV?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben ook nog aan het twijfelen of Dumfries en Frimpong samen een probleem of een kracht is.
Dumfries heeft natuurlijk niet de technische vermogens, maar brengt op de een of andere manier altijd wel wat bij Oranje. Een buitenspeler in de vorm van Frimpong die gewend is mee te verdedigen bij onhandig balverlies kan misschien juist wel werken.
yepquote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan wel een heerlijke tandem zijn en iets meer defensieve power aan die kant. Vraag is dan wel waar je Simons laat. Speelde hij op 10 bij PSV?
Ligt er een beetje aan of je 4-3-3 weer aan durft denk ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan wel een heerlijke tandem zijn en iets meer defensieve power aan die kant. Vraag is dan wel waar je Simons laat. Speelde hij op 10 bij PSV?
Lijkt me wel toch. Wordt een dodelijke rechterflank samenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:40 schreef daniela_007 het volgende:
Kunnen Dumfries en Frimpong niet tegelijk samen spelen? Dumfries als verdediger en Frimpong als rechtsaanvaller.
Ik neem aan dat Koeman Xavi Simons niet in de as durft te zetten, dan heb je daar in principe een betere rechtsbuiten aan dan aan Frimpong.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:40 schreef daniela_007 het volgende:
Kunnen Dumfries en Frimpong niet tegelijk samen spelen? Dumfries als verdediger en Frimpong als rechtsaanvaller.
Mwaw, frimpong heeft gisteren meer laten zien dan xavi de afgelopen interlands. Xavi speelde wellicht niet op die positie (of wel. Geen idee) maar frimpong heeft daar wel echt overtuigdquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Koeman Xavi Simons niet in de as durft te zetten, dan heb je daar in principe een betere rechtsbuiten aan dan aan Frimpong.
Daar wordt de linksback van de tegenstander wel snel moe van denk ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:40 schreef daniela_007 het volgende:
Leuk tegen ploegen met een sterke linksbuiten, die steeds achter Dumfries aan moet gaan rennenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:35 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Daar wordt de linksback van de tegenstander wel snel moe van denk ik.
Bij Leverkusen speelt Xavi centraal, maar wijkt ook wel eens wat uit. Xavi is de enige creatieve speler die op hoog niveau echt de beste van zijn club is en een lichtpuntje in de duisternis, die kun je echt niet op de bank zetten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Mwaw, frimpong heeft gisteren meer laten zien dan xavi de afgelopen interlands. Xavi speelde wellicht niet op die positie (of wel. Geen idee) maar frimpong heeft daar wel echt overtuigd
ik zou hem ook opstellen hoor denk ik. Maar dan centraal op 10.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij Leverkusen speelt Xavi centraal, maar wijkt ook wel eens wat uit. Xavi is de enige creatieve speler die op hoog niveau echt de beste van zijn club is en een lichtpuntje in de duisternis, die kun je echt niet op de bank zetten.
Waard om te testen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben ook nog aan het twijfelen of Dumfries en Frimpong samen een probleem of een kracht is.
Dumfries heeft natuurlijk niet de technische vermogens, maar brengt op de een of andere manier altijd wel wat bij Oranje. Een buitenspeler in de vorm van Frimpong die gewend is mee te verdedigen bij onhandig balverlies kan misschien juist wel werken.
Natuurlijk kan dat, in Oranje heeft Xavi Simons nooit goed gepresteerd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij Leverkusen speelt Xavi centraal, maar wijkt ook wel eens wat uit. Xavi is de enige creatieve speler die op hoog niveau echt de beste van zijn club is en een lichtpuntje in de duisternis, die kun je echt niet op de bank zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |