Ja maar als je rookt en je krijgt die uitlaatgassen binnen is het dubbelop, he?quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij rijdt niet met een auto? Al die uitlaatgassen die ziek makend zijn? Die doen meer schade dan een sigaret
Je vergeet voor het gemak even dat rokers godsgruwelijk stinken en het voor hun hele omgeving verpesten. Als ik met een emmer koeienmest op een terras ga zitten wordt ik ook weggejaagd, waarom worden die gore sigaretten dan wel geaccepteerd?quote:Op donderdag 6 juni 2024 03:13 schreef quirina het volgende:
Degenen die roken moeten dat zelf weten. net zoals mensen die elke dag wijn of bier drinken of zich diabetes vreten.
Het is hun eigen leven en eigen keuze.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:25 schreef GM78 het volgende:
Van Nelle 50gr kost 28 euro in Nederland.
In Duitsland betaal je 11 euro.
Met één slof bespaar je al 170 euro.
Het maakt geen kut meer uit hoeveel kilometer je moet rijden. Prijsverschil is ondertussen zo groot, dat het effect van domweg de prijzen verhogen niet meer helpt.
Zo'n beetje iedereen die ik ken, rookt ondertussen shaq uit Duitsland
Verschrikkelijk, die zo mager mogelijke Nederlandse biefstukjes.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hiermee heb je je post wel een beetje verneukt.
'Libellevlees' zoals @:Pietverdriet dat altijd noemde.
11 euro/kg is nog zonde van het geld daarvoor. Kan je beter stoppen in vette stukken.
Of je blijft eigenwijs en laat ze voor mij liggen. Ook goed.
Vind persoonlijk van die figuren die een bad hebben genomen in parfum veel ergerquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:16 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat rokers godsgruwelijk stinken en het voor hun hele omgeving verpesten. Als ik met een emmer koeienmest op een terras ga zitten wordt ik ook weggejaagd, waarom worden die gore sigaretten dan wel geaccepteerd?
Als jij de rokers kon ruiken, dan ben jij ook nooit op gepaste afstand gebleven van de rokers.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:16 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat rokers godsgruwelijk stinken en het voor hun hele omgeving verpesten. Als ik met een emmer koeienmest op een terras ga zitten wordt ik ook weggejaagd, waarom worden die gore sigaretten dan wel geaccepteerd?
Alles goed verder?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:16 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als iedereen die je kent shag rookt zou ik willen adviseren je vriendenkring te heroverwegen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:25 schreef GM78 het volgende:
Van Nelle 50gr kost 28 euro in Nederland.
In Duitsland betaal je 11 euro.
Met één slof bespaar je al 170 euro.
Het maakt geen kut meer uit hoeveel kilometer je moet rijden. Prijsverschil is ondertussen zo groot, dat het effect van domweg de prijzen verhogen niet meer helpt.
Zo'n beetje iedereen die ik ken, rookt ondertussen shaq uit Duitsland
Ik zie wel steeds meer jonge mensen weer sigaretten roken, echt opvallend. Een tijd lang zag ik dat vrijwel niet, en nu echt dagelijks meerdere keren (meestal bij stations of ook wel bij een opleidingscentrum waar ik regelmatig ben).quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ken bijna geen mensen die roken, zie op mijn werk ook nooit mensen roken.
Naar mijn ervaring wordt er meer gerookt daarquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het percentage rokers in Duitsland? De vele hogere prijzen in NL worden doorgaans verkocht als ontmoedigingsbeleid. Ok prima, met mensen ontmoedigen om te roken is weinig mis. Maar dan zouden er in Duitsland dus veel meer mensen moeten paffen dan hiero. Het is daar immers veel goedkoper. Is dat dus ook zo?
Ik zie die groep vooral vapen eigenlijkquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:57 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik zie wel steeds meer jonge mensen weer sigaretten roken, echt opvallend. Een tijd lang zag ik dat vrijwel niet, en nu echt dagelijks meerdere keren (meestal bij stations of ook wel bij een opleidingscentrum waar ik regelmatig ben).
Dan bedoel ik echt tieners en vroege twintigers.
Nou woon en werk ik dichtbij België en Duitsland, misschien vertekent dat het beeld omdat ze wellicht hun sigaretten daar halen.
Heb het even opgezochtquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het percentage rokers in Duitsland? De vele hogere prijzen in NL worden doorgaans verkocht als ontmoedigingsbeleid. Ok prima, met mensen ontmoedigen om te roken is weinig mis. Maar dan zouden er in Duitsland dus veel meer mensen moeten paffen dan hiero. Het is daar immers veel goedkoper. Is dat dus ook zo?
Jij zit zeker zelden op een terras in de zomer, geen geld voor?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:02 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ken ook helemaal geen mensen die nog roken. De enige die ik nog zie roken zijn bouwvakkers en nog een paar politici (die hebben er ook een handje van, en de koning schijnt ook van een paffertje te houden, Bea ook, aan haar kun je het ook zien), verder niemand eigenlijk meer. Roken wordt tegenwoordig ook in verband gebracht met paupers. En laten die nou net minder geld uit te geven hebben dan niet-rokers.
Dat zie ik dus juist veel minder de laatste tijd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie die groep vooral vapen eigenlijk
Klopt, ik ben ook een pauper. Maar ik drink niet, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Dus ik kan uitstekend rondkomen. Ik stond ervan te kijken hoeveel ik overhield toen ik stopte met roken en niet meer uitging.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij zit zeker zelden op een terras in de zomer, geen geld voor?
Jij komt duidelijk ook niet vaak in het uitgaansleven. De straat voor de kroegen is op zaterdag om 12 uur vaak één grote rookzone.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:02 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ken ook helemaal geen mensen die nog roken. De enige die ik nog zie roken zijn bouwvakkers en nog een paar politici (die hebben er ook een handje van, en de koning schijnt ook van een paffertje te houden, Bea ook, aan haar kun je het ook zien), verder niemand eigenlijk meer. Roken wordt tegenwoordig ook in verband gebracht met paupers. En laten die nou net minder geld uit te geven hebben dan niet-rokers.
Klopt. Met mijn 60+ heb ik daar ook niets te zoeken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jij komt duidelijk ook niet vaak in het uitgaansleven. De straat voor de kroegen is op zaterdag om 12 uur vaak één grote rookzone.
Als je vrijwel geen dingen doet die leuk zijn hou je bergen met geld over, correct.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:05 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook een pauper. Maar ik drink niet, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Dus ik kan uitstekend rondkomen. Ik stond ervan te kijken hoeveel ik overhield toen ik stopte met roken en niet meer uitging.
Bij mij op het werk werken ongeveer 120 man op deze locatie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:02 schreef Vincent_student het volgende:
Hoe weet jij zo goed dat ik vrijwel geen dingen doe die leuk zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je vrijwel geen dingen doet die leuk zijn hou je bergen met geld over, correct.
Het geeft wel ergernis. In de tijd dat er op mijn werk nog rokers waren (niemand rookt er meer), gingen die rokers acht keer per dag 10 minuten naar buiten om "een peukie te doen". Buitengewoon irritant, want wij niet-rokers moesten gewoon doorwerken. En alleen die uitdrukking al als ze lachend naar een mederoker gaan "Peukie doen?". Flikker op met je peukie. En dan komen ze stinkend weer binnen. Bah!quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:09 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Bij mij op het werk werken ongeveer 120 man op deze locatie.
2 kantoormedewerkers die roken, en van productie zijn er ongeveer 6 die roken.
Dus denk dat ongeveel 5-6% rookt dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |