Waarom date jij niet meer?quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:16 schreef Luuntje het volgende:
Ik date niet eens meer.
Ex heeft mij weer terug de vrijgezellen poel ingegooid...daar blijf ik nog wel effe.
Ben niet wanhopig op zoek naar dus zie wel hoe en wat.
Dat is wel echt toeval en geluk. Wat fijn voor je!quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:40 schreef kwiwi het volgende:
Eens, hoop ook nooit meer te hoeven daten. Leerde mijn vriend overigens kennen precies op het moment dat ik besloten had dat ik klaar was met het daten![]()
Ik moet nog mijn scriptie inleveren daarna ben ik klaar.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:57 schreef Lienekien het volgende:
Hoe is het eigenlijk met je opleiding? Die heb je nu toch wel afgerond? Aan het solliciteren?
Ontopic graagquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:57 schreef Lienekien het volgende:
Hoe is het eigenlijk met je opleiding? Die heb je nu toch wel afgerond? Aan het solliciteren?
Concentreer je dan maar een tijdje op een baan vinden, als je iets wilt doen voor je toekomst. En wat minder luisteren naar die vriendinnen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:58 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik moet nog mijn scriptie inleveren daarna ben ik klaar.
De eisen zijn inderdaad niet normaal van sommige. Een buitenlands iemand maakte laatst de opmerking tegen mij dat iedereen in Nederland single lijkt te zijn. Dat zal alleen maar groeien.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:55 schreef S95Sedan het volgende:
Het is toch ook gewoon tijdsverspilling? Helemaal hoe men er tegenwoordig mee omgaat met torenhoge eisenlijstjes en onzin die erbij komt kijken.
Zou alleen wel voor jezelf opkomen als mensen aandringen op het zoeken van iemand, bloedirritant.
"te laat" is natuurlijk compleet subjectief en kan voor hen iets heel anders betekenen dan voor jou.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef britneycheers het volgende:
Toch merk ik dat mijn vriendinnenkring druk uitvoert, dat ik een man moet zoeken ‘voor het te laat is’. Dit is iedere keer weer het gesprek van de avond en om deze reden ben ik sommige mensen aan het vermijden.
Ben ik het niet mee eens. Je kan niet alles overlaten aan “het lot” of aan “toeval”. Je moet zelf ook wat doen om iemand te ontmoeten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:59 schreef Marsenal het volgende:
Je moet nooit actief daten, als je iemand tegenkomt, kom je iemand tegen. Op zoek gaan is voor zielepoten, dat stralen veel mensen op een datingapp ook wel een beetje uit.
Misschien ben je wel veel te kritisch, je zal niet de eerste zijn die dan overblijft met zijn/haar eisenlijst en denkt "Ja, maar ik dan?"quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:08 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Je kan niet alles overlaten aan “het lot” of aan “toeval”. Je moet zelf ook wat doen om iemand te ontmoeten.
Op datingsites is niet persé nodig. Ik heb vaak genoeg gesprekken in het park bijvoorbeeld. Naar buiten gaan en contact hebben met mensen is wel belangrijk. Via een datingapp is erg laagdrempelig en je weet dat iedereen daar openstaat voor een gesprek.
Al die toegankelijkheid en gemak van alle apps maakt het er ook niet beter op, keuze aan overvloedt dus echt moeite doen is niet echt nodig omdat de volgende toch klaarstaat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De eisen zijn inderdaad niet normaal van sommige. Een buitenlands iemand maakte laatst de opmerking tegen mij dat iedereen in Nederland single lijkt te zijn. Dat zal alleen maar groeien.
Nou helemaal toeval was het niet denk ik, was de eerste keer dat ik gewoon super relaxt was toen we wat gingen drinken. Bij een 'echte' date had ik altijd het gevoel dat ik mezelf van m'n beste kant moest laten zien, leuke kleding aan, de druk die er toch een beetje op ligt.. en bij deze 'date' kwam ik gewoon op oude sneakers aanzetten, had nog een kater dus zag er ook niet al te florisant uitquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:47 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dat is wel echt toeval en geluk. Wat fijn voor je!
Geen zin meer in, weet niet hoe lang het gaat duren. Als ik een leuk iemand tegen kom zie ik het wel. Dating apps heb ik in elk geval van mijn telefoon gemieterd. Dat gedoe elke keer.quote:
Via Feeld duurt alles wat langer, maar geduld wordt doorgaans beloond met mooie ervaringen. Niet voor de vaste relatie, maar het alternatieve werk. Veel cheats en ENM, heerlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:00 schreef Discombobulate het volgende:
Daten is idd verschrikkelijk en vreselijk vermoeiend.
Als je in je kist ligt?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:14 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik vind het ook vermoeiend.
Ben sinds oktober vrijgezel en dacht 'misschien in het voorjaar weer eens rondkijken op een app of zo'. Nu is het voorjaar en kan ik mijzelf er niet toe zetten. Duidelijk signaal dat ik er nu dan ook niet aan moet beginnen.
Wanneer is het dan eigenlijk 'te laat'?
Waarschijnlijk vinden ze me nu nog “jong” genoeg om een redelijke partner uit te kiezen. Straks ben ik “te oud”, voor de dating markt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:14 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik vind het ook vermoeiend.
Ben sinds oktober vrijgezel en dacht 'misschien in het voorjaar weer eens rondkijken op een app of zo'. Nu is het voorjaar en kan ik mijzelf er niet toe zetten. Duidelijk signaal dat ik er nu dan ook niet aan moet beginnen.
Wanneer is het dan eigenlijk 'te laat'?
Eerlijk gezegd denk ik dat de datingmarkt gewoon meegroeit met het ouder worden. Er zijn straks genoeg eenzame 40ers en 50ers, aangezien dat daten blijkbaar zo moeilijk is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:51 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vinden ze me nu nog “jong” genoeg om een redelijke partner uit te kiezen. Straks ben ik “te oud”, voor de dating markt.
Dat is dus niet echt het daten waar TS het over heeft. Ze zoekt geen bull.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:16 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Via Feeld duurt alles wat langer, maar geduld wordt doorgaans beloond met mooie ervaringen. Niet voor de vaste relatie, maar het alternatieve werk. Veel cheats en ENM, heerlijk.
De toekomst ziet er niet goed uit in Nederland.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat de datingmarkt gewoon meegroeit met het ouder worden. Er zijn straks genoeg eenzame 40ers en 50ers, aangezien dat daten blijkbaar zo moeilijk is.
https://www.vn.nl/alleenstaanden-in-nederland/quote:Volgens het CBS leven in Nederland op dit moment 3.254.000 volwassenen alleen. Over 25 jaar wordt de helft van alle woningen bewoond door een niet-samenwonende eenverdiener of een alleenstaande ouder.
Door emancipatie, idealen van zelfverwerkelijking, toegenomen welvaart en vergrijzing is single zijn nu iets dat mensen meerdere keren in hun leven kan overkomen, op verschillende leeftijden. Zo stellen jongvolwassenen samenwonen en kinderen krijgen uit. Volgens het CBS woont in 2030 naar verwachting twintig procent van de Nederlanders tussen de 30 en de 35 jaar alleen.
Zo veel alleenstaanden, je zou denken dat daten nog nooit zo makkelijk is geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:17 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De toekomst ziet er niet goed uit in Nederland.
[..]
https://www.vn.nl/alleenstaanden-in-nederland/
Ik geloof niet in 'te oud' voor de markt. Ik geloof wel dat het lastiger is in bepaalde leeftijdscategorieën (kinderwens ed.).quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:51 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vinden ze me nu nog “jong” genoeg om een redelijke partner uit te kiezen. Straks ben ik “te oud”, voor de dating markt.
Denk dat de kinderen een groter probleem zijn eerlijk gezegd..quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:51 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat de jongere generaties veel meer als vrijgezel door het leven gaan. Dat was vroeger totaal anders. Maar waar ligt het aan, durven mensen niet meer?quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:17 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De toekomst ziet er niet goed uit in Nederland.
[..]
https://www.vn.nl/alleenstaanden-in-nederland/
En HIV natuurlijkquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk dat de kinderen een groter probleem zijn eerlijk gezegd..
Lijkt me meer doordat mensen steeds minder gelovig zijn in combinatie met emancipatie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat de jongere generaties veel meer als vrijgezel door het leven gaan. Dat was vroeger totaal anders. Maar waar ligt het aan, durven mensen niet meer?
Ik weet het niet, maar dat het totaal anders is dan vroeger is duidelijk zichtbaar. Apart wel, zo die tijdsgeest en bijbehorende sociologische aspecten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lijkt me meer doordat mensen steeds minder gelovig zijn in combinatie met emancipatie.
Ding dong.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:48 schreef Aberkullie het volgende:
Hoeft ook helemaal niet. Gewoon je volvreten op de bank en wachten tot er per toeval een keer een hottie aanbelt.
FOK! Dating? Nah....dat is meer voor One night stands.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In dat geval haalt FOK! Tinder en Bumble in als primaire dating platform
Er zijn anders al heel wat langdurige relaties ontstaan tussen FOK!kers.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:43 schreef Luuntje het volgende:
[..]
FOK! Dating? Nah....dat is meer voor One night stands.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |