Nog geen topic over dit nieuws zag ikquote:Vrouw (18) uit Joure overleden in Lelystad, twee mensen aangehouden
De politie heeft twee mensen aangehouden die betrokken zouden zijn bij de dood van een jonge vrouw uit Joure.
Het gaat om de 18-jarige Ryan al Najjar. Haar lichaam werd vorige week dinsdag gevonden in het water bij de Knardijk in Lelystad.
De mensen die zijn aangehouden, zijn een man (22) uit Joure en een man (24) uit Leeuwarden. Zij zitten in beperkingen opgesloten en mogen alleen contact hebben met hun advocaat.
De politie gaat uit van een misdrijf. Er is onder leiding van het Openbaar Ministerie een groot rechercheonderzoek opgezet.
22 mei voor het laatst gezien
De politie zegt dat de zaak met de aanhoudingen nog niet klaar is. Het slachtoffer is volgens de politie 22 mei voor het laatst gezien in Joure en er wordt nog onderzocht wat er in de tussentijd met de vrouw is gebeurd, waar ze is geweest en met wie ze bijvoorbeeld contact heeft gehad.
De politie vraagt mensen die wat weten of gezien hebben in de buurt van de Knardyk in Flevoland om zich te melden.
En ze weten dat ze fout zijnquote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nog geen topic over dit nieuws zag ik
Eerwraak.. Syriërs..streng religieus..je dochter vermoorden en dumpen als afval langs de weg.
Ik houd mij maar in, anders is een ban niet ver weg. Maar wat hebben we toch een stront binnengehaald in dit land, en wat is de gemene deler van die stront..
op quoten ik weet het, maar man man man... wat een woekerende ellendequote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nog geen topic over dit nieuws zag ik
Eerwraak.. Syriërs..streng religieus..je dochter vermoorden en dumpen als afval langs de weg.
Ik houd mij maar in, anders is een ban niet ver weg. Maar wat hebben we toch een stront binnengehaald in dit land, en wat is de gemene deler van die stront..
Die kans is wel verzilverd als ik het zo leesquote:"In het interview wordt de familie geschetst als een ‘voorbeeldgezin’. De leden vertellen zich onder andere geen zorgen te maken over de opmars van de PVV, omdat ze in Joure ‘louter vriendelijkheid’ meemaken. Tegen mensen met vooroordelen over moslims wilde een zoon zeggen: ,,Geef ons de kans om elkaar te leren kennen.’’
Beter had hij zijn hele familie meegenomen. Wel hiernaartoe komen om te profiteren van alle voorzieningen, maar als onze normen en waarden je niet bevallen dan heb ik maar één advies: het begint met op en het eindigt op ankeren.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
En ze weten dat ze fout zijn
Daarom vluchten ze al.
Omdat hier ze gewoon de bak in kunnen
Je woont vlakbij de familie in de buurt?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:51 schreef Donna het volgende:
Vreselijk. Zo'n lief meisje.
Had vanochtend vroeg al een filmpje binnen van de arrestatie, maar toen was er nog helemaal niks bekend. Langzaamaan wordt dit dan allemaal bekend. Vanmiddag was ook nog super druk met politie en allemaal media bij de woning.
Joure is niet heel groot, school van m'n oudste zit vlakbij de woning van de familie, vandaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je woont vlakbij de familie in de buurt?
aha,quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Joure is niet heel groot, school van m'n oudste zit vlakbij de woning van de familie, vandaar.
Ik ken het meisje van gezicht (en haar werk).
De 18 jarige Ryan Al Najjar....quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:30 schreef asco het volgende:
https://lc.nl/friesland/H(...)-kreeg-22109310.html
Nou, het bleek een geweldige aanwinst.
Nu heet het dan eerwraak en kunnen we het lekker aan een religie ophangen. Maar laten we niet net doen alsof er hier in Nederland niet iedere 8 dagen een vrouw slachtoffer wordt van femicide. En goh, dat komt voor in iedere bevolkingsgroep en onder iedere religie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:39 schreef KoningWouter het volgende:
Ah. De religie van de vrede heeft weer een slachtoffer geëist.
Nooit gedacht.
Ik vind dit zo jammer. Nu ga je voorbij aan alle verrijking die ze ons geven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:04 schreef Molo het volgende:
In vrijheid mogen opgroeien hier, mogen werken en blij dat ze in Nederland zijn... totdat ze te Nederlands werd
Toen moest ze maar gewoon dood![]()
![]()
![]()
Zieke achterlijke shitzooi
Die was daar al in meegenomenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik vind dit zo jammer. Nu ga je voorbij aan alle verrijking die ze ons geven.
Van jouw cijfers uitgaande zijn er 46 femicides per jaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:04 schreef Samhain het volgende:
[..]
Nu heet het dan eerwraak en kunnen we het lekker aan een religie ophangen. Maar laten we niet net doen alsof er hier in Nederland niet iedere 8 dagen een vrouw slachtoffer wordt van femicide. En goh, dat komt voor in iedere bevolkingsgroep en onder iedere religie.
https://www.huiselijkgeweld.nl/vormen/eergerelateerd-geweldquote:De politie kent jaarlijks 2.500 tot 3.000 delicten waarbij familie-eer een (vermoedelijke)rol speelt. Gemiddeld 460 delicten vanwege de complexiteit opgepakt door het Landelijk Expertisecentrum Eergerelateerd Geweld. Hiervan eindigen 7 tot 17 zaken fataal (moord, doodslag of suïcide.
Nou, wat denk je nu zelf?quote:Tegen mensen met vooroordelen over moslims wilde een zoon zeggen: ,,Geef ons de kans om elkaar te leren kennen.’’
Dat zei ik dus al niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dus jouw argument dat het onder alle bevolkingsgroepen en religies evenredig voorkomt is grote bullshit.
Kloptquote:
Eerwraak is vooral een cultureel dingetje.quote:
Wat een rare berekening. Eer gerelateerd = moslim. Zo lust ik ook nog wel wat kutberekeningen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Van jouw cijfers uitgaande zijn er 46 femicides per jaar.
[..]
https://www.huiselijkgeweld.nl/vormen/eergerelateerd-geweld
Dat betekent dat 15 tot 37 procent van de femicides eer gerelateerd is.
Met een moslimpercentage van 5,6% is eerwraak dus of oververtegenwoordigd tot ernstig oververtegenwoordigd onder de femicides.
Dus jouw argument dat het onder alle bevolkingsgroepen en religies evenredig voorkomt is grote bullshit.
dit is 'n klus voor Interpol lijkt mij, internationale opsporingsdienstquote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
En ze weten dat ze fout zijn
Daarom vluchten ze al.
Omdat hier ze gewoon de bak in kunnen
Christenen of Joden uit Syrië zal je niet snel eerwraak zien plegen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eerwraak is vooral een cultureel dingetje.
Om maar ontopic te blijven (ipv zoveelste bashtopic): wat triest voor deze dame, echt verschrikkelijk.
Dan heb je niet veel kaas gegeten van die regio.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Christenen of Joden uit Syrië zal je niet snel eerwraak zien plegen.
Ik eet inderdaad zelden kaas van die regio ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb je niet veel kaas gegeten van die regio.
Houden zo.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik eet inderdaad zelden kaas van die regio ja.
https://www.nieuwwij.nl/i(...)ogisch-kind-krijgen/quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar vergis je je dan schromelijk in.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit moet je ook niet in de religieuze hoek zoeken. Omschrijf hem als een gek of gestoorde. Dat dekt meer de lading en we kunnen weer over tot de orde van de dag.quote:
Religie en cultuur zijn met elkaar verweven en geheel toevallig zijn alle landen die in het artikel van Amnesty worden genoemd islamitisch.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom val je hem persoonlijk aan?
Eerwraak is inderdaad niet religie-gerelateerd (net als vrouwenbesnijdenis): https://www.amnesty.nl/encyclopedie/eerwraak-eremoord
https://www.nieuwwij.nl/i(...)ogisch-kind-krijgen/quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Religie en cultuur zijn met elkaar verweven en geheel toevallig zijn alle landen die in het artikel van Amnesty worden genoemd islamitisch.
Ik heb er via mijn werk ooit mee te maken gehad en heb toen ook een proefschrift gelezen over eerwraak. Turkije..Afghanistan..Pakistan.. allemaal landen waar het relatief vaak voorkomt. Maar blijf vooral wegkijken.
Oh ja joh.. vertel. Wat is je bronquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar vergis je je dan schromelijk in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |